endrju112 Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Witam wszystkich w swoim patku stwierdziłem przybywanie oleju w silniku przed wymianą tez było za duzo po wymianie znów zaczęło przybywać ok 3cm ponad max o co chodzi moze ktoś sie z tym spotkał ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 masz DPF?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Uszczelnienie wtryskiwaczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 a nie masz na bagnecie jakiś śladów wody lub innego płynu ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Paliwo w olejuJeśli zaobserwujemy zbyt wysoki poziom oleju należy przeprowadzić prostą diagnozę. Przyczyną przybywania oleju będzie przedostający się do miski olejowej płyn chłodniczy lub paliwo. Pierwszym krokiem w diagnozie jest określenie koloru oleju. Jeśli barwa jest bez zmian, olej jest ciemno brązowy lub prawie czarny to przyczyną coraz większego poziomu jest paliwo przedostające się poprzez uszkodzone wtryskiwacze. Dotyczy to zarówno silników benzynowych jak i wysokoprężnych. Nieszczelny lub źle wyregulowany wtryskiwacz dozuje za dużo paliwa, które nie spala się w całości i ścieka po ściankach cylindra do miski olejowej. Olej z domieszką paliwa ma gorsze własności smarne więc można to sprawdzić rozcierając niewielką ilość oleju pomiędzy palcami. Wyczujemy wówczas znacznie mniejszy poślizg niż ma to miejsce w przypadku dobrego oleju. Ponadto inny będzie jego zapach, zwłaszcza po nagrzaniu silnika. Filtr DPF przyczyną problemówW silnikach diesla poziom oleju może się podnieść nawet dwukrotnie w całkowicie sprawnej jednostce. Winę za taki stan będzie ponosił filtr cząstek stałych, oczywiście w sposób pośredni. Aby filtr ten funkcjonował poprawnie musi być co pewien czas oczyszczany. Procedura ta wykonywana jest automatycznie przez komputer sterujący pracą silnika i polega na zwiększeniu dawki paliwa oraz zmianie kąta wtrysku. W ten sposób zwiększa się znacznie temperatura spalin i możliwe jest wypalenie sadzy nagromadzonej w filtrze. Aby jednak wykonać pełny cykl oczyszczania potrzebne są określone warunki jazdy. Niekiedy trzeba jechać ze stałą prędkością przez kilkanaście minut. W naszych realiach jest to bardzo często niemożliwe. Jeśli rozpoczęty cykl nie zostanie ukończony pomyślnie, komputer ponownie próbuje wykonać oczyszczanie. Jeśli i wówczas się to nie uda rozpoczyna kolejny, i kolejny, aż do skutku. Efektem takiej pracy jest przedostawanie się do oleju dużych ilości paliwa. Powoduje to wzrost poziomu oraz znaczne pogorszenie własności smarnych oleju. Po kilku lub kilkunastu cyklach próby oczyszczania filtra w oleju może być nawet ponad 2 litry paliwa. W wysilonych silnikach diesla jest to zabójcze. Może bowiem dojść do zatarcia wału korbowego lub turbosprężarki. Dlatego jeśli zauważymy wysoki stan oleju w takim silniku należy jak najszybciej go wymienić. Płyn chłodniczy w olejuInną przyczyną wzrostu poziomu oleju jest przedostawanie się płynu chłodniczego przez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. W takim przypadku diagnoza jest bardzo prosta, gdyż olej ma kolor “kawy z mlekiem” i dodatkowo ubywa płynu w układzie chłodzenia. Konieczny jest wówczas demontaż głowicy silnika i określenie gdzie pojawił się przeciek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endrju112 Opublikowano 23 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Witam wszystkich w swoim patku stwierdziłem przybywanie oleju w silniku przed wymianą tez było za duzo po wymianie znów zaczęło przybywać ok 3cm ponad max o co chodzi moze ktoś sie z tym spotkał ? mam DPFa olej jest czarny i z tego co czytam to dochodze do wniosku ze chyba wywale Dpf i spokój na lata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Wywal DPF'a. Prawdopodobnie albo jest już prawie zatkany albo kilkukrotnie przerwałeś procedurę wypalania stąd przybywa oleju. Sprawdź czy bagnet śmierdzi ropą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.