Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

katalizator w stanie restaru?


maraz44
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Postanowiłem założyć nowy temat i nie sądzę by Ktoś miał taki przypadek.

Miałem problem z nysą opisywany tu http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/95682-p0438/.

Sam sam zdiagnozowałem jako błąd p0438. Błąd skasowałem - nikt na forum nie wiedział jak i co. Podobno sonda lambda, ale która i dlaczego... nie chciałem omijać tematu tylko znaleźć przyczynę (to w temacie p0438).... Po jakimś czasie błąd się pojawił (przejechałem jakieś 100km kilka razy odpalany po drodze). Nie diagnozowałem go sam bo stwierdziłem, że to będzie to samo :).

 

Pojechałem do ASSO i tam okazało się, że wg nich mam do wymiany katalizator. Szukałem na forach międzynarodowych czy można to wyjąć i wyczyścić itd. Wyczytałem, że raczej nie tak to działa, choć wg Anglików da się to zrobić rozpuszczalnikiem nitro (nie jestem pewien czy dobrze przetłumaczyłem) wlanym do baku, widziałem nawet filmik, ale to nie samochód do eksperymentów tylko do jeżdżenia. Gdzieś się doczytałem by przeciągnąć auto na wysokich obrotach. Mam PB i Lpg. Dolałem kupionego w sklepie środka do czyszczenia instalacji LPG i przejechałem w nocy przez Poznań w tą i tamtą :) na wysokich obrotach i benie (np 80 km/h 3 bieg) przy Rammsteinie to poezja :) .

 

Obserwacje

 

Po ponownym uruchomieniu 2 dni później błąd się nie pojawił. Nie kasowałem go - po prostu kontrolka nie zapaliła się.

 

W Baku ubyło 12l beny:)

 

Pytania

 

Czy jest to możliwe, że w tych autach Sedan 2002 1,8 komunikat się pojawia w momencie gdy kat jest wypalony do iluś procent i w tym momencie komputer włącza procedurę oczyszczania kata (gdzieś czytałem, że tak działają niektóre komputery pokładowe w odrzutowcach z lat 2006 i wyżej innych producentów)

 

Mieliście / znacie kogoś kto miał taką sytuację:)

 

Pozdrawiam serdecznie

 

Marek

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczytaj co to jest kat i z czego się sklada

 

są tam siateczki na których osadza się sadza i inne pochodne spalonego paliwa  jazda na wysokich obrotach raz doprowadzi do wyższej temperatury co dopali to co tam siedzi jak i przedmucha dlatego warto od czasu do czasu przedmuchać furę

 

to samo było jak znajomy porzyczył autko od dziewczyny nie jechało wyżej jak 120 Km/h po trasie 400 500 km z otwartą przepustnicą zaczęło smigać do 160 Km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Jak chcesz przeczyscic katalizator to polecam najprostszy sposób (domowy) ja tak zrobilem ponad rok temu i wszystko chula jak trzeba, musisz zdjac go i przedmuchac pozadnie sprezonym.powietrzem, ja to zrobilem kompresorem pod 9 barami, tylko uwazaj bo kopty leca jak z lokomotywy, potem jeszcze zrobilem plukanko zwyklym wężem ogrodowym i wyplukalem jeszcze kupe sadzy na konoec przedmuchalem znowu zeby pozbyc sie jak najwiekszej ilosci wody i gotowe autko smiga z nim jak zawsze nawet obloczka niepusci

Sposób może trochę brutalny i prawdę mówiąc nie wiem czy bezpieczny dla katalizatora ale jak masz do wymiany to itak nic nietracisz a mozesz dużo zyskac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczytaj co to jest kat i z czego się sklada

 

są tam siateczki na których osadza się sadza i inne pochodne spalonego paliwa  jazda na wysokich obrotach raz doprowadzi do wyższej temperatury co dopali to co tam siedzi jak i przedmucha dlatego warto od czasu do czasu przedmuchać furę

 

to samo było jak znajomy porzyczył autko od dziewczyny nie jechało wyżej jak 120 Km/h po trasie 400 500 km z otwartą przepustnicą zaczęło smigać do 160 Km/h

czytałem :) i czkam na odpowiedź napytanie choć zapewne się to okaże za jakiś czas .... jeśli się zapali kontrolka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja katalizator czyścilem również domowym sposobem, zasypalem go kretem i zalalem wrzadkiem. Czas rozkecania i czyszczenia 3-4 godz. Sitko od kata czysciutkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Po kilku miesiącach przerwy znów to samo. Kontrolka wyłącza się raz włącza ciekawe zjawisko :)


Cześć Jak chcesz przeczyscic katalizator to polecam najprostszy sposób (domowy) ja tak zrobilem ponad rok temu i wszystko chula jak trzeba, musisz zdjac go i przedmuchac pozadnie sprezonym.powietrzem, ja to zrobilem kompresorem pod 9 barami, tylko uwazaj bo kopty leca jak z lokomotywy, potem jeszcze zrobilem plukanko zwyklym wężem ogrodowym i wyplukalem jeszcze kupe sadzy na konoec przedmuchalem znowu zeby pozbyc sie jak najwiekszej ilosci wody i gotowe autko smiga z nim jak zawsze nawet obloczka niepusci
Sposób może trochę brutalny i prawdę mówiąc nie wiem czy bezpieczny dla katalizatora ale jak masz do wymiany to itak nic nietracisz a mozesz dużo zyskac

Co do czyszczenia to nieco się obawiam, czy wytrzymają śruby żeby to wykręcić, ale czyścić będę w ostateczności. Do tej pory szukam jakiegoś dopalacza nie mylić z mocarzem :) by wypaliło sie od środka (może TNT da rade)

Edytowane przez maraz44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic ci to nie da. Oszukiwacz drugiej sondy jest chyba opisany na forum.Ja nie ma wcale kata i błędu nie ma ale jak prześcigam auto za jakimś dymiącym ropniokiem to jest szansa ,że zaświeci teraz nie świeci więc będę miał okazję sprawdzić czy komp chodzi w innych trybach z błędem i bez błędu.Na razie po wymianie cewki świec i zrobieniu hebli auto pałuje jak nowe.Ogólnie tak do wszystkiego 80 na 3 biegu to nie są wysokie obroty 80 to na dwójce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest to możliwe, że w tych autach Sedan 2002 1,8 komunikat się pojawia w momencie gdy kat jest wypalony do iluś procent i w tym momencie komputer włącza procedurę oczyszczania kata (gdzieś czytałem, że tak działają niektóre komputery pokładowe w odrzutowcach z lat 2006 i wyżej innych producentów)

 

 Mylisz katalizator z filtrem cząstek stałych chyba.  Wypalane są DPF'y dodatkową dawką paliwa bądź specjalnym płynem aby odkładająca sadza się wypaliła. katalizator gdyby zaczął się wypalać np przez zbieranie się w nim oleju (szczególnie w silnikach które lubią łyknąć go np często z LPG) są do wyrzucenia, nawet w skupie go nie przyjmą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

no dawno nie odpisywałem byłem ostatnio w firmie, która zajmuje się katalizatorami.. byłem przygotowany na wymianę, ale niestety specjaliści się nie podjęli.... stwierdzili że jest to "okular" w żeliwie i cwaniaczki się nie podejmą, bo nie da rady tego zespawać .... błąd nie wyświetla się od jakiegoś czasu i oby się nie wyświetlił i jeszcze jedna teza mianowicie - czy Koledzy się ze mną zgodzą w temacie większego zużycia katalizatora i korzystania z lpg. Sądzę, że błąd kat. pojawia  się ze względu na inną temp. spalania gazu - z moich obserwacja jak jeżdżę na krótkich trasach często odpalam i gaszę (jest zimno)  to błąd się kasuje samoistnie po np 2 ty użytkowania (jest zimno dłużej trwa przełączanie na lpg). Natomiast jak wyjadę dalej jednym ciągiem 300 500 km zrobiłem jednym ciągiem 2x to błąd się pojawia. narazie mam spokój i oby tak dalej ale błąd upierdliwy do może wprowadzać w błąd jeśli jednocześnie by się coś działo z silnikiem

 

 

Pozdrawiam MArek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...