rrobal100 Opublikowano 25 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2014 witam . primerap11 1.6 99r. jak zaczela sie sypac to wszystko naraz oto kolejny problem. przy rozgrzanym silniku (wiatraki sie wlaczaja)chłodnica jest calkowicie zimna tylko sama jej górna czesc przy korku wlewowym jest goraca.na zegarach temperatura silnika jest prawidłowa. wąż doprowadzajacy jak i odprowadzajacy plyn do i z chlodnicy jest goracy, a poza tym weze te przy wlaczonym silniku sa twarde jakby panowalo w nich za duze cisnienie.po odkreceniu korka wlewowego od chlodnicy nie wydobywaja sie zadne babelki. w zbiorniczku wyrównawczym rowniez wiec raczej to nie uszczelka pod glowica. termostat sprawdzany jest ok . wyglada to tak jakby nie bylo obiegu, mam podejrzenia ze padla pompa wody. co o tym myslicie? pomocy. a i jesczcze czy pompa wody napedzana jest lancuszkiem rozrzadu czy innym paskiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masakra Opublikowano 25 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2014 pompa napedzana jest paskiem wielorowkowym i mogła paść trzeba by zobaczyć czy masz ciepły nawiew wewnatrz bo jak jest to raczej nie pompa a termostat wcale nie musi być ok tak jak myślisz ja bym go wymienił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 25 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2014 Termostat najprościej jest sprawdzić wkładając go do garnka z podgrzewaną wodą ale musisz mieć termometr by ustalić orientacyjną temperaturę jego otwierania. Jeśli nie masz termometru to po prostu sprawdź czy przed zagotowaniem wody w ogóle się otworzy. Możesz też poprostu wyjąć termostat i skręcić układ i bez niego sprawdzić czy obieg działa. Pompa jeśli pada to najczęściej padają w niej łożyska piszczy przeraźliwie i cieknie z niej woda. Jeśli nie piszczała a pasek ją napędza to powinna być Ok. Chyba że Ci mróz przyłapał i po uruchomieniu silnika poszły łopatki, to bardzo bardzo rzadka ale występująca przypadłość. Możesz też jeśli układ chodził na wodzie mieć zasyfioną chłodnicę a wówczas gorąca woda do niej dochodzi ale nie przepływa, wówczas na dole jest zimna a cały układ jest zablokowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rrobal100 Opublikowano 25 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2014 samochód mam 4 lata i ciagle zalany byl plyn a nie woda. wyciagnąlem termostat i go sprawdzilem w garnku z goraca woda i jest ok. nawiew cieply byl. dzisiaj wyciagnelem termostat i jezdze bez niego i chlodnica nadal jest zimna czyli obieg nie dziala. na postoju dobrze go rozgrzalem bez termostatu i lipa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 26 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2014 Skoro po wyjęciu termostatu jest nadal to samo to albo, skoro temperatura na zegarze nie rośnie, wentylatory działają a przewody doprowadzające i odprowadzające są gorące i ciepłem wieje w kabinie, wszystko jest ok. albo walniety jest czujnik temperatury, może też być zapowietrzony (choć nie powinien) układ lub sama chłodnica zapowietrzona lub przytkana. Można samą chłodnicę sprawdzić zdejmując z niej oba przewody gumowe i podłączając pod ten dolny wąż z wodą by przepłukać w przeciwną stronę jak obieg płynu występuje a potem i z góry także. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.