tomaszeti Opublikowano 26 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2014 Witam wszystkich. Jestem posiadaczem Almery Tino 2.2 DI 2002r od ponad roku, przeszedłem już przez silniczek wycieraczek (przód i tył), łożyska w skrzyni. Ostatnio zmieniając filtr paliwa zdjąłem pokrywę silnika i okazało się, że jest niepodpięty czujnik no właśnie nie jestem pewien jaki? Podejrzewam, że związane jest to z podciśnieniem (zdj). Dodam, że silnik wg mnie chodzi jak trzeba i nie wiem czy to podłączyć czy zostawić jak jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 26 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2014 podłącz i zobacz jak się silnik będzie zachowywał, może błędy sprawdź. ew ktoś zapomniał go podłączyć jak coś tam dłubał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomaszeti Opublikowano 11 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Byłem ostatnio u znajomego mechanika i stwierdził, żeby lepiej zostało tak jak jest. Wg niego to jest elektrozawór, który w zależności od obciążenia silnika kieruje część spalin na EGR i kolektor dolotowy (poprzez siłownik uruchamiany podciśnieniem kierowanym przez ten elektrozawór). Niestety nie posiadał programu, żeby podłączyć Tino pod kompa sprawdzić błędy.Odłączył przewody podciśnienia od tego zaworu i podczas pracy silnika zatykał raz jeden, następnie drugi przewód. Okazało się, że uruchamia on właśnie ten siłownik (zdj.), który podczas pracy kilka razy się zaciął i pewnie dlatego został odłączony. Dalej nie będę drążył tematu bo silnik pracuje jak trzeba i dobrze reaguje na gaz więc niech tak zostanie:) skan z serwisówki (trzeba powiększyć) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.