Pit H Opublikowano 31 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2014 (edytowane) Witam. Proszę o jakąś podpowiedź. Problem jest następujący i może wypunktuję po kolei co się działo: - licznik (obrotomierz) zaczął falować - obroty ok. - auto zaczęło szarpać pod obciążeniem - zapaliła się kontrolka Check - diagnoza, czujnik położenia wału korbowego - auto dalej szarpie, błąd skasowany pojawia się znowu - korbowód wyszedł bokiem i silnik do wymiany -wymieniony został sam słupek i czujniki (stare mam), objawy zostały czyli: -auto szarpie pod obciążeniem i zapal się Check (wał korbowy), obrotomierz faluje. Sam silnik, oprócz tego, że falują obroty co jakiś czas, pracuje cichutko, lepiej jak poprzedni. - mechanik stwierdził, że komputer walnięty. I tu pierwsze pytanie. Czy przez komputer może korbowód strzelić?? Druga sprawa: łańcuch rozrządu - jak sprawdzić jego stan w nowym silniku (wymienionym). No i jeśli faktycznie trzeba zmienić komputer to czy mogę kupić zestaw razem z immo i stacyjką bez różnicy jakie komp ma numery, czy numery muszą się zgadzać. Za podpowiedzi dziękuję. Edytowane 31 Października 2014 przez Pit H Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 31 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2014 Zanim wymienisz komputer sprawdź dokładnie okablowanie czujników i samego komputera. Najlepiej żaróweczką, albo miernikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 31 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2014 a czujniki wymieniłeś na nowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit H Opublikowano 5 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 (edytowane) Dziękuję za sugestie. A więc tak. Przeczyściłem wtyczkę od czujnika położenia wału korbowego i obrotomierz się uspokoił. Tzn. dalej wariuje ale już tylko przy dodawaniu gazu i czasami na wolnych obrotach. Auto zaczęło mniej szarpać. Także podejrzewam, że wina leży po stronie elektryki. Tylko jak to odnaleźć. Aha. Jak sprawdzić ten łańcuch rozrządu czy nie jest wyciągnięty? Edytowane 5 Listopada 2014 przez Pit H Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Jak bd wyciągnięty to będzie dzwonił na zimnym.Polecam tez wyczyścić przepustnice Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Aha. Jak sprawdzić ten łańcuch rozrządu czy nie jest wyciągnięty? Cytuję : "Wyciągnięcie się łańcucha napędu rozrządu Objawy. Nadmiernie wyciągnięty łańcuch napędu rozrządu powoduje rozmaite zakłócenia w pracy silnika, przy czym przeważnie stwierdza się następujące objawy: *falowanie łańcucha (jeżeli jego naciąg nie jest regulowany przez samoczynny napinacz) i uderzenia łańcucha o ścianki obudowy, * nieregularna praca silnika. Oprócz tego wskutek nieprawidłowego działania rozrządu wydatnie zmniejsza się moc silnika (samochód nie może rozwinąć największej prędkości). W początkowym okresie rozciągnięcie łańcucha jest kompensowane przez jego napinacz, więc użytkownik może nie usłyszeć głośniejszej pracy. Jednak raczej na pewno usterce będzie towarzyszyć pogorszenie pracy silnika, a także trudniejszy rozruch – wyciągnięty łańcuch zmienia ustawienie wałków rozrządu względem wału korbowego. Skutkiem rozciągnięcia łańcucha jest także przyspieszone zużycie kół zębatych, gdyż ich zęby nie trafiają na oczka. Przyczyny. Łańcuch w miarę coraz większego zużycia ogniw i sworzni nadmiernie wydłuża się, co powoduje niekiedy nawet przeskakiwanie łańcucha o jeden lub kilka zębów na kołach łańcuchowych napędu rozrządu, wskutek czego zmieniają się czasy otwierania i zamykania zaworów (podobnie jakby przestawiały się wzajemnie koła zębate napędu rozrządu). Naprawa. Jeżeli łańcuch napędza wał rozrządu przez trzecie koło zębate (np. koło zębate napędu prądnicy), łańcuch można znów prawidłowo naciągnąć przez odpowiednie przesunięcie tego koła. W innym przypadku (tj. gdy łańcuch łączy tylko dwa koła. zębate) należy wyciągnięty łańcuch wymienić na nowy. Wskazania. Wyciągniętego łańcucha napędu rozrządu nie wolno skracać przez zmniejszenie liczby ogniw (usuwanie jednego lub kilku ogniw), ponieważ zawsze powoduje to niedopuszczalne przesunięcie w czasie okresów otwierania i zamykania zaworów. W razie założenia takiego łańcucha nie jest możliwe uzyskanie prawidłowego ustawienia rozrządu, co z kolei pociąga za sobą poważne zaburzenia w pracy silnika, a często nawet uniemożliwia ją." A tutaj masz link z naszego forum.... Dotyczy co prawda dotyczy Almery - ale łańcuch , to łańcuch ... http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/67135-n16-wycignity-acuch/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit H Opublikowano 5 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Na zimno jest cichutko. Nic nie słychać. Przed chwilą odczytałem kod błędu. Wymigało 10długich 3krótkie 3krótkie 5krótkich. Czyli niby znowu czujnik położenia wału korbowego - usterka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Pit...ja Ci powiem tak , z własnego doświadczenia : za pierwszym razem wyciągniętego łańcuszka - objawy miałam "typowe" - falowanie obrotów, brak mocy , przy przyśpieszaniu silnik jakby "przepuszczał"... za drugim razem - cichutko , tylko checka mi wywalalo i miałam problemy z odpaleniem....diagnoza - czujnik poł. wału... Wymieniony , błędy wykasowane , pod kompem wszystko ok. Za dwa czy trzy dni - znów check się oświecił... Z powrotem do mechanika.... wychodziło na to,że czujnik znów walnięty . Nie obeszło się bez sprawdzenia rozrządu i okazało się,że to ponownie łańcuszek ... Ot, takie moje perypetie ... a na słowo "łańcuszek" jestem do dziś uczulona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AUTO-NISSAN Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Witam Spotykałem się z tym tematem często .... komputer pokazuje błąd czujnika a po wymianie nic nie daje ( na nowy/używany oryginalny) - nie zakładaj zamienników !!! .... temat jest krótki rozciągnięty łańcuch .... numer części 13028-4m51a . Nie chcę Cię dołować ale temat jest dość powszechny wśród tych silników !! Pozdrawiam Auto-Nissan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gazniczek Opublikowano 8 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2016 Witam Miałem podobnie jak diablica falowanie obrotów, brak mocy i spalanie 14 l na 100 km. Check się nie palił ale komp pokazywał że czujnik położenia wału jest do wymiany. Wymieniono czujnik spalanie 14 l na 100 km nadal, w końcu okazało się, że czujnik za każdym razem pokazuje błąd. tzn. wykasowano błędy i nie gaszono silnika - czujnik ok. zgaszono silnik czujnik - błąd. Sprawdzono czujnik - OK. Pomogła dopiero wymiana rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.