Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] 1,5 PB Wysokie obroty na biegu jałowym


Qba213
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, temat z pozoru oklepany, ale w tym przypadku ciężki mam nadzieje ze do rozwiązania.

 

Posiadam Almerę z 2005 roku 1,5 benzyna bez gazu, przebieg 130 tysięcy.

 

Przed obecna sytuacja obroty na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku wynosiły ok 1000-1050 obr/min czyli lekko podwyższone. Po przeczyszczeniu przepływomierza i przepustnicy bez odpinania żadnych kostek, obroty wzrosły do 2000 zaraz po uruchomieniu, a po nagrzaniu do ok 1500-1600. Podjęte działania to próba adaptacji przepustnicy w domowych warunkach na kilka sposobów, następnie wizyta w ASO bez poprawy jedynie w ASO określili iż za mało powietrza dostaje silnik (czyli prawdopodobnie za bogata mieszanka) i stawiają na przepływomierz w ich ocenie sąda lambda jest sprawna.  Po wymianie we własnym zakresie przepływomierza na nowy zamiennik nie ma żadnej poprawy. Pierwsze pytanie co może być przyczyną drugie czy próbować w innym ASO?

Edytowane przez Qba213
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak resetowałem, 3 godziny bez akumulatora, diagnoza z ASO odnośnie przepływomierza była na tej zasadzie, że nie wiedzieli  jaka jest przyczyna  wiec obstawili przepływomierz. Gdy zapytałem sie ich czy potrzebne jest podłączenie do komputera w celu zresetowania ustawień  po wymianie przepływomierza lub przepustnicy to stwierdzili ze nie jest to potrzebne. Dlatego zastanawia mnie jakie maja kompetencje panowie z tego ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że warto poszukać jakiegoś rozgarniętego mechanika w okolicy a aso omijać szerokim łukiem, bo oni tam to tylko kasują... Podpięcie pod kompa może wykazać jakieś błędy i jednocześnie umożliwi sprawdzenie przepływomierza, silniczka krokowego itp. czy jest w porządku. Skoro przepustnica czysta i sprawna będzie, to nie zostaje już wtedy nic innego niż trafiona adaptacja. Trzy godziny to chyba w przypadku nissana za mało aby zrobić reset, gdzieś czytałem kiedyś na forum, że potrzeba chyba 12 godzin. Proszę mnie poprawić jeśli się mylę.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może po czyszczeniu przepustnica lekko przepuszcza i wymaga podregulowania. Ja bym ją wykręcił i obejrzał pod światło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany, po wyzycie u elektryka która trwała 10 minut(czas liczony z rozliczeniem za usługę) samochód ma normalne obroty, nic nie było uszkodzone wystarczyło ustawić przepustnicę. Z tego miejsca Chciałbym pozdrowić "mechaników" z ASO Dyszkiewicz w Konstancinie-Jeziornie (Renault, Seat, Nissan) którzy pieścili przez 3 godziny samochód i stwierdzioli uszkodzony przepływomierz, naprawdze profenaliści.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

WItam. Posiadam Almerke 2003 r. 1.5 16v . Mialem problem z obrotami przy zmianie biegow i dojezdzaniu do skrzyzowania. Samochd prawie gasl po czym obroty stabilizowaly sie na 800..Poczytalem na forum wzczyscilem przepustnice bez wypinania kostek. Zrobilem adaptacje tak jak na forum znalazlem.

 

I CO ?

Teraz samochód nie zaciaga obrotów lecz ma za wysokie. Przy wyzucaniu na luz np. Ma 1500 po czym spadaja 1200 i na 1000.

Przyspiesza normalnie tylko te obroty jakby za dlugo schodza. 

 Po za tym czyszczenie przepustnicy mialo na celu tez zmniejszenie spalania. Auto mi pali po warszawie najmniej 10-11 l PB 95.

Dodam ,ze jezdze bardzo spokojnie 2000-3000 obrotow . W trasie pali mi 7-7.5.

 

Chyba cos jest nie tak . Pomozcie .Pozdrawiam


do QUBA213 

Ile zapłaciłęś za ustawienie tych obrotów??


Wycziściłem przepustnice porządnie. Rozpiełem akumulator na 24 godziny. Problem za wysokich obrotów w almerce ustał. Są ładne tak 800 na biegu jałowym.Czasem jak dojeżdżam  do skrzyżowania i wrzuceniu na ,,luz,,zaciąga tak na 600 i odrazu się stabilizują .

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam. Posiadam Almerke 2003 r. 1.5 16v . Mialem problem z obrotami przy zmianie biegow i dojezdzaniu do skrzyzowania. Samochd prawie gasl po czym obroty stabilizowaly sie na 800..Poczytalem na forum wzczyscilem przepustnice bez wypinania kostek. Zrobilem adaptacje tak jak na forum znalazlem.

 

I CO ?

Teraz samochód nie zaciaga obrotów lecz ma za wysokie. Przy wyzucaniu na luz np. Ma 1500 po czym spadaja 1200 i na 1000.

Przyspiesza normalnie tylko te obroty jakby za dlugo schodza. 

 Po za tym czyszczenie przepustnicy mialo na celu tez zmniejszenie spalania. Auto mi pali po warszawie najmniej 10-11 l PB 95.

Dodam ,ze jezdze bardzo spokojnie 2000-3000 obrotow . W trasie pali mi 7-7.5.

 

Chyba cos jest nie tak . Pomozcie .Pozdrawiam

do QUBA213 

Ile zapłaciłęś za ustawienie tych obrotów??

Wycziściłem przepustnice porządnie. Rozpiełem akumulator na 24 godziny. Problem za wysokich obrotów w almerce ustał. Są ładne tak 800 na biegu jałowym.Czasem jak dojeżdżam  do skrzyżowania i wrzuceniu na ,,luz,,zaciąga tak na 600 i odrazu się stabilizują .

 

Pozdrawiam

Przy okazji, warto też podpiąć się pod komputer i sprawdzić czy jakieś błędy się nie pojawiają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam wszystkich. Mam od wczoraj problem z Almerką 1.5 benzyna 2000r. Po czyszczeniu przepustnicy i silnika krokowego obroty trzymają się na poziomie 1150 do 1250 pod obciążeniem (załączone światła itp.) po adaptacji przepustnicy dalej to samo. Po podpięciu do kompa nie ma żadnych błędów. Czy ktoś miał podobny problem i sobie z tym poradził ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w twoim silniku jest na linke przepustnica, mi mechanik czyscil tez przepustnica, z początku byly lekko wyzsze obroty ale po kilku dniach sie unormowalo,  zostaw samochod na wolnych obrotach z 30 minut niech pochodzi moze to pomoze. Czysciles sam czy majster to robił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli jest na linke to co tam adaptować??  mi majster czyscił, odpiął AKU potem wszystko po składal AKU podpiął sprawdzil czy nie ma blędów , bylo czysto i autko zostawil na 30 minut na wolnych , kilka razy mialem lekko podwyzszone tak 1tys obr ale po kilku dniach sie unormowalo bo majster mowil ze to sie ustabilizuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich znalazłem przyczynę, a mianowicie nowy oring pod krokowym był za gruby!!! Teraz jest taki jak ma być i wszystko śmiga .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...