Qba213 Opublikowano 1 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 (edytowane) Witam, temat z pozoru oklepany, ale w tym przypadku ciężki mam nadzieje ze do rozwiązania. Posiadam Almerę z 2005 roku 1,5 benzyna bez gazu, przebieg 130 tysięcy. Przed obecna sytuacja obroty na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku wynosiły ok 1000-1050 obr/min czyli lekko podwyższone. Po przeczyszczeniu przepływomierza i przepustnicy bez odpinania żadnych kostek, obroty wzrosły do 2000 zaraz po uruchomieniu, a po nagrzaniu do ok 1500-1600. Podjęte działania to próba adaptacji przepustnicy w domowych warunkach na kilka sposobów, następnie wizyta w ASO bez poprawy jedynie w ASO określili iż za mało powietrza dostaje silnik (czyli prawdopodobnie za bogata mieszanka) i stawiają na przepływomierz w ich ocenie sąda lambda jest sprawna. Po wymianie we własnym zakresie przepływomierza na nowy zamiennik nie ma żadnej poprawy. Pierwsze pytanie co może być przyczyną drugie czy próbować w innym ASO? Edytowane 1 Listopada 2014 przez Qba213 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vincenzo92 Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 Po pierwsze zamienniki się nie nadają po drugie resetowałeś komputer po wymianie przepływomierza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba213 Opublikowano 2 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 Tak resetowałem, 3 godziny bez akumulatora, diagnoza z ASO odnośnie przepływomierza była na tej zasadzie, że nie wiedzieli jaka jest przyczyna wiec obstawili przepływomierz. Gdy zapytałem sie ich czy potrzebne jest podłączenie do komputera w celu zresetowania ustawień po wymianie przepływomierza lub przepustnicy to stwierdzili ze nie jest to potrzebne. Dlatego zastanawia mnie jakie maja kompetencje panowie z tego ASO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 Myślę, że warto poszukać jakiegoś rozgarniętego mechanika w okolicy a aso omijać szerokim łukiem, bo oni tam to tylko kasują... Podpięcie pod kompa może wykazać jakieś błędy i jednocześnie umożliwi sprawdzenie przepływomierza, silniczka krokowego itp. czy jest w porządku. Skoro przepustnica czysta i sprawna będzie, to nie zostaje już wtedy nic innego niż trafiona adaptacja. Trzy godziny to chyba w przypadku nissana za mało aby zrobić reset, gdzieś czytałem kiedyś na forum, że potrzeba chyba 12 godzin. Proszę mnie poprawić jeśli się mylę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vincenzo92 Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 Reset sie robi przez komputer i tyle w tym temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba213 Opublikowano 3 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 Jutro jestem umówiony z elektrykiem, zobaczymy co on poradzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 Reset sie robi przez komputer i tyle w tym temacie. Wtedy jest on zrobiony fachowo i od ręki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 4 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 Może po czyszczeniu przepustnica lekko przepuszcza i wymaga podregulowania. Ja bym ją wykręcił i obejrzał pod światło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba213 Opublikowano 4 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 Problem rozwiązany, po wyzycie u elektryka która trwała 10 minut(czas liczony z rozliczeniem za usługę) samochód ma normalne obroty, nic nie było uszkodzone wystarczyło ustawić przepustnicę. Z tego miejsca Chciałbym pozdrowić "mechaników" z ASO Dyszkiewicz w Konstancinie-Jeziornie (Renault, Seat, Nissan) którzy pieścili przez 3 godziny samochód i stwierdzioli uszkodzony przepływomierz, naprawdze profenaliści. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarcyk Opublikowano 8 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2015 WItam. Posiadam Almerke 2003 r. 1.5 16v . Mialem problem z obrotami przy zmianie biegow i dojezdzaniu do skrzyzowania. Samochd prawie gasl po czym obroty stabilizowaly sie na 800..Poczytalem na forum wzczyscilem przepustnice bez wypinania kostek. Zrobilem adaptacje tak jak na forum znalazlem. I CO ? Teraz samochód nie zaciaga obrotów lecz ma za wysokie. Przy wyzucaniu na luz np. Ma 1500 po czym spadaja 1200 i na 1000. Przyspiesza normalnie tylko te obroty jakby za dlugo schodza. Po za tym czyszczenie przepustnicy mialo na celu tez zmniejszenie spalania. Auto mi pali po warszawie najmniej 10-11 l PB 95. Dodam ,ze jezdze bardzo spokojnie 2000-3000 obrotow . W trasie pali mi 7-7.5. Chyba cos jest nie tak . Pomozcie .Pozdrawiam do QUBA213 Ile zapłaciłęś za ustawienie tych obrotów?? Wycziściłem przepustnice porządnie. Rozpiełem akumulator na 24 godziny. Problem za wysokich obrotów w almerce ustał. Są ładne tak 800 na biegu jałowym.Czasem jak dojeżdżam do skrzyżowania i wrzuceniu na ,,luz,,zaciąga tak na 600 i odrazu się stabilizują . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 9 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 WItam. Posiadam Almerke 2003 r. 1.5 16v . Mialem problem z obrotami przy zmianie biegow i dojezdzaniu do skrzyzowania. Samochd prawie gasl po czym obroty stabilizowaly sie na 800..Poczytalem na forum wzczyscilem przepustnice bez wypinania kostek. Zrobilem adaptacje tak jak na forum znalazlem. I CO ? Teraz samochód nie zaciaga obrotów lecz ma za wysokie. Przy wyzucaniu na luz np. Ma 1500 po czym spadaja 1200 i na 1000. Przyspiesza normalnie tylko te obroty jakby za dlugo schodza. Po za tym czyszczenie przepustnicy mialo na celu tez zmniejszenie spalania. Auto mi pali po warszawie najmniej 10-11 l PB 95. Dodam ,ze jezdze bardzo spokojnie 2000-3000 obrotow . W trasie pali mi 7-7.5. Chyba cos jest nie tak . Pomozcie .Pozdrawiam do QUBA213 Ile zapłaciłęś za ustawienie tych obrotów?? Wycziściłem przepustnice porządnie. Rozpiełem akumulator na 24 godziny. Problem za wysokich obrotów w almerce ustał. Są ładne tak 800 na biegu jałowym.Czasem jak dojeżdżam do skrzyżowania i wrzuceniu na ,,luz,,zaciąga tak na 600 i odrazu się stabilizują . Pozdrawiam Przy okazji, warto też podpiąć się pod komputer i sprawdzić czy jakieś błędy się nie pojawiają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dri 74 Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 Witam wszystkich. Mam od wczoraj problem z Almerką 1.5 benzyna 2000r. Po czyszczeniu przepustnicy i silnika krokowego obroty trzymają się na poziomie 1150 do 1250 pod obciążeniem (załączone światła itp.) po adaptacji przepustnicy dalej to samo. Po podpięciu do kompa nie ma żadnych błędów. Czy ktoś miał podobny problem i sobie z tym poradził ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Almera_Przasnysz Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 w twoim silniku jest na linke przepustnica, mi mechanik czyscil tez przepustnica, z początku byly lekko wyzsze obroty ale po kilku dniach sie unormowalo, zostaw samochod na wolnych obrotach z 30 minut niech pochodzi moze to pomoze. Czysciles sam czy majster to robił? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dri 74 Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 Mechanik, już na dwóch kompach sprawdzane było i nie ma żadnego błędu - zagadka ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Almera_Przasnysz Opublikowano 4 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2015 a przed czyszczeniem było dobrze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dri 74 Opublikowano 5 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 Było !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 7 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 Skoro nie ma żadnego błędu w pamięci, to jest konieczna adaptacja przepustnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Almera_Przasnysz Opublikowano 7 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 jesli jest na linke to co tam adaptować?? mi majster czyscił, odpiął AKU potem wszystko po składal AKU podpiął sprawdzil czy nie ma blędów , bylo czysto i autko zostawil na 30 minut na wolnych , kilka razy mialem lekko podwyzszone tak 1tys obr ale po kilku dniach sie unormowalo bo majster mowil ze to sie ustabilizuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dri 74 Opublikowano 8 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 Witam wszystkich znalazłem przyczynę, a mianowicie nowy oring pod krokowym był za gruby!!! Teraz jest taki jak ma być i wszystko śmiga . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Almera_Przasnysz Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 no to super. ciesz się z jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.