Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Silnik 1.2 DIG-T opinie, serwis, uwagi


brera
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tu i tu... Tzn. Ja na 99% mam jakieś zwidy, bo odczuwanie przyśpieszenia pewnie różni się w zależności nawet od pory dnia, tego czym się wcześniej jechało, humoru? :P

Meteopata :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik czy ranger ? :D

Pewnie zamontowali system, który  reaguje na panujące warunki na jezdni ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy silnik lepiej pracuje jak dostaje chłodniejsze powietrze.

Latem jest silnikowi gorzej, jak dostaje gorące powietrze zamula.

Stider może turbina fiksuje!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja troszku więcej dmucham w opony i lżej się toczy i mniej pali  :)

Tak niuanse w wsłuchiwaniu się w maszynę Stider jest nas tu kapka co lubią wysłuchiwać takie rzeczy  :)

Ja przez lata wyczuwam złą prace silnika  plecami  :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniej spala,lżej się toczy,a co ze środkiem opony? Jak długo wytrzyma???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacko jak mamy 2.3 to dajmy 2.4 czyli o 1bar więcej lżej i bez zużycia opony, nigdy środek się nie wytarł :)

Co innego jak bym doj......2.7 to pewnie środek by wyłysiał :D

A co ja wolę to stabilniejszą trakcję, bardzo nie lubię jak buja w zakrętach :)

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No debile jak nic szukają mózgu w doooopie  :D

Troszkę więcej powietrza wydłuży żywotność opony a i koniom lżej ciągnąć  :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacko jak mamy 2.3 to dajmy 2.4 czyli o 1bar więcej lżej i bez zużycia opony, nigdy środek się nie wytarł :)

Co innego jak bym doj......2.7 to pewnie środek by wyłysiał :D

A co ja wolę to stabilniejszą trakcję, bardzo nie lubię jak buja w zakrętach :)

Kolego Edek01. Między 2,3 a 2,4 mamy różnicę tylko 0,1 bar a nie jeden bar. Fizyka się kłania.

A zwiększanie ciśnienia w oponach wcale nie poprawia trakcji.

Edytowane przez Yan_2007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja troszku więcej dmucham w opony i lżej się toczy i mniej pali  :)

 

Ja przez lata wyczuwam złą prace silnika  plecami  :P

Właśnie o tą 0.1  , 0.2  gdy jeszcze turlałem się po Polsce zaprzyjaźniony gumiarz pompował mi więcej i tłumaczył że na naszych drogach to dla opony bezpieczniej , a w nawyku i tak zostało mi przekładanie kół i balans po każdych 10K km 

 

Czy pracę silnika plecami ??? Ja mam ucho do tego i percepcję ogólną :) natomiast co się dzieje z autem jak zmienia się jego pozycja , oś podłużna względem osi jezdni to już tak , PLECAMI , ale to muszą być najechane kilometry (czytaj klika lat praktyki) 

 

Ogólnie zgadzam się z Tobą Edwardzie pierwszy :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Edek01. Między 2,3 a 2,4 mamy różnicę tylko 0,1 bar a nie jeden bar. Fizyka się kłania.

A zwiększanie ciśnienia w oponach wcale nie poprawia trakcji.

Jak lubisz jazdę na kapciach i bujania na zakrętach  to czemu nie  :)

Tak dokładnie rozpędziłem się nie 1bar a 0.1 bar o teraz w oczy nie szczypie  :P

 

Fergul Plecami opartymi o fotel wyczuwam wibracje nie równą pracę silnika i gdakania garków  :P

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze jazda na ciśnieniach przewidzianych przez producenta nie jest jazdą na kapciach.

Po drugie mam kilka lat praktyki (z toru wyścigowego) jeżeli chodzi o prowadzenie się samochodu przy zmienianych ciśnieniach w oponach i możesz mi wierzyć, że nawet zmiana ciśnienia o 0,1 bara może spowodować (w pewnych - ekstremalnych- warunkach) znaczną zmianę charakterystyki prowadzenia.

Edytowane przez Yan_2007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie te 0.1 bara to nawet od temperatury zewnetrznej sie zmieni w gore lub w dol. To nie apteka. Wazne aby bylo w osi po rowno i w granicach normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mym torem drogi ekspresowe autostrady:)

Oczywiście że pompując kapke więcej zmieniamy charakterystyke trakcji :)

Dla mnie jest ona bardziej przewidywalna w wyprzedzaniu i zakrętach żywotność opon też wzrasta.

Na zalecanym przez producenta ciśnienu tryb Comfort nie max załadunek autostrada idzie się zabić bujania i ciężkie toczenia , opony się przegrzewają!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie te 0.1 bara to nawet od temperatury zewnetrznej sie zmieni w gore lub w dol. To nie apteka. Wazne aby bylo w osi po rowno i w granicach normy. 

 

Oczywiście, że tak bo nawet nagrzanie opony od jazdy też zmienia w niej ciśnienie. Mnie chodziło o to, że podwyższanie ciśnienia zmienia ale  nie koniecznie poprawia trakcję, zwłaszcza w czasie deszczu.

Edytowane przez Yan_2007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie i wielu w moim otoczeniu poprawia :)

Ja wolę mniejszej opory toczenia i stabilność .

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat jest o silniku 1.2 nie o oponach

Dalej wątek możecie kontynuować np.tutaj:http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/100687-opony-i-felgi-na-zim%C4%99/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź pod uwagę, że to "cywilne" auta nie ścigacze. A Ciśnienie na etykiecie auta jest MINIMALNYM dopuszczonym przez producenta! W zależności od obciążenia, należy je zwiększać. Moim zdaniem 0.1 w tego typu aucie na pewno nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minimalnym czy nominalnym? :D W przypadku QQ jest o tyle dobrze, że na naklejce podane są także ciśnienia dla załadowanego auta (a nawet do każdego rozmiaru opon z osobna - taka dłuższa czytanka dla dociekliwych :D ).

Ja lubię sobie też przydymać oponki na zapas, ale o ile zmiana o 0.1 bar nie jest odczuwalna, to przedobrzenie o jakieś 0.3 bara zaczynam już czuć na doopie. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważne by mieć swój pewny manometr,bo jakiś 70% manometrów na stacjach pokazuje co chce.Ale wracając do 1.2 Jacka ,to z całym szacunkiem,ale to zaczynają być kpiny.Jacek jedz na tą hamowanie, mone dostarczy Ci ona argumentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jadę jutro na badanie dogłębne silnika :D

Będzie sprawdzanie mieszanki,praca elementów przygotowujących mieszankę itd.itd.

Ażw końcu się w@#$%^&*()ę i zaczne pisać liściki ,powiadomienia i rozwinę korespondencję z centralą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...