colins Opublikowano 14 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2016 Przecież w 2015 r. nie było jeszcze tego nowego softu. A jeśli nawet, to dopiero pod koniec, o czym poczytać można choćby na forum Renault. Zresztą Tomi odbierał swojego QQ prawie 2 lata temu więc wtedy tym bardziej nie było tego softu. Może te silniki po prostu wszystkie bez wyjątku tak niezgodnie z deklaracjami producenta rozwijają moc, a my dopiero teraz to odkryliśmy i doszukujemy się różnic w starym i nowym sofcie, a one może wcale nie są takie duże. Choć z drugiej strony pisaliście, że jest zmiana w pracy silnika więc jakieś zmiany jednak są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 14 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2016 Wróćmy do tematu przewodniego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Florek Opublikowano 14 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2016 JACKO29 Pulsar zrywa sie z 1 bardzo ladnie obstawiam pierwszy soft. Stan oliwy jest ciagle taki sam. Mnie korcilo aby zmienic soft ale u tunera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 14 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2016 Tak jak i ja ,ale po perypetiach z oliwą porzuciłem to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Florek Opublikowano 14 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2016 Dobry Pulsar to taki od tunera okolo 140km i 240nm Po tym co czytam to qashqai tylko z 1.6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi_St Opublikowano 14 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2016 Kolega Tomi_St w temacie zmienionego softu,str 3 pierwszy post,prezentuje swoją wypowiedź i popiera ją wykresem z hamowni,a ma Qqłkę z 2015r No właśnie że nie. Ja mam auto tylko o miesiąc młodsze niż Twoje. Produkcja 28 luty 2014. I właśnie dlatego dziwiłem się że Twój wykres jest bardzo podobny do mojego i sugerowałem, że może miałeś jakieś "dziwne" oprogramowanie już z fabryki i teraz wgrali Ci normalne. Wczoraj stuknęło 4000 km. Poza tym przegoniłem QQ po autostradzie. Dziś sprawdziłem poziom oleju i jest na max, tak jak był na początku. Inna sprawa, że w QQ odczyt jest ciężki, bo olej na bagnecie jest "rozmazywany" przy wyciąganiu bagnetu. Mi też olej sie rozmazuje przy wyciaganiu bagnetu ale zauważyłem że tylko z jednej strony. Spróbuj obrócić bagnet o 180 stopni. Powinno być lepiej widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 15 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2016 No patrz Tomi,nie wiem czemu ubzdurałem sobie,że masz z 2015r? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piciu Opublikowano 15 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2016 Koledzy u mnie auto z sierpnia 2015r. Ciągnie raczej od 3k obrotów, bagnet się maże jak dzieciak i ciągle pokazuje max. ( przebieg 5500km) I jako ciekawostka - prędkość maksymalna ( 2 osoby), na niemieckiej autostradzie. Vmax-180km/h 6 bieg Vmax- 195km/h 5 bieg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 15 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2016 Striderze szanowny. Pytanie za drugie tyle punktów. Ponownie pytam skąd ta pewność, że Nissan wypuszcza nowe kosiarki z nowym softem? Masz pewność czy może tak sam sobie tłumaczysz, bo masz jednak wątpliwości czy aby dobrze zrobiłeś poddając swoją kosiarkę aktualizacji? Żeby nie było żem świnia, to gdy nabiorę weny twórczej, to skrobnę maila do Nissana z zapytaniem o tę kwestię. Bo z błahym dla nich zapytaniem kilkadziesiąt km jechał nie będę. Ale Ty masz ASO na miejscu więc może byś przy okazji bryknął do nich z zaczepką? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 15 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2016 Może jeszcze dzisiaj wyślę zapytanie w tej sprawie do ASO. Żeby było śmieszniej wyślę do kilku. A potem będę oczekiwał wzajemnie wykluczających się odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 15 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2016 No to ja właśnie rozmawiałem z kim trzeba i oznajmił mi (wymijająco?) "nic mi nie wiadomo o nowym sofcie dla nowszych aut , wiadomo zaś o przypadkach brania oliwy sporadycznie i dla nich jest nowe oprogramowanie" Na marginesie zapytałem jak "kosiarka" z awaryjnością i z jakim przebiegiem już przyjeżdżają ,to pokazał mi Pulsara z 80kkm przebiegu i stwierdził że to za młode silniki by się psuły . Jamen. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 15 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2016 Czyli potwierdza się to co mówili w mojej ASO. Wprawdzie o sofcie wiedzą, ale tak jak u marynarza Manixia, aktualizują tylko w przypadku brania oliwy. Dzięki Manix za info. Odnośnie trwałości kosiarek, o którą czasem się obawiamy, a która jest tematem spekulacji niektórych "z wolna ssących" , to Citroen przyznał wprost, że ich silnik 1.2 Puretech (110 lub 130 KM) przewidziany jest orientacyjnie na przebieg ok.240000 km. Niezorientowanym wyjaśniam, że to taki mały 3-cylindrowy pierdziołek z turbinką i wtryskiem bezpośrednim, który zresztą zdobył w zeszłym roku tytuł silnika roku w kategorii silników o małej pojemności. Mając na uwadze to, że nasza kosiarka ma jeden garnek więcej, można przypuszczać, że przy odpowiednim serwisowaniu przejedzie też co najmniej tyle lub nawet więcej. Co mnie osobiście w zupełności satysfakcjonuje, gdyż mój QQ do momentu sprzedaży nie będzie pewnie miał nawet połowy z tego przebiegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 15 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2016 A jednak jest nowszy soft! Rozmawiałem dzisiaj troszkę i mam propozycje wgrania,ale!Będą go testować na zastępczych i zostanę zaproszony na jazdę próbną w celu wydania opinii I zdecydowania czy chcę Prawdopodobnie nowy soft wnosi zmianę do momentu.Możliwe jest wcześniejsze uzyskanie pełnego momentu.Soft nosi numer 11. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 15 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2016 Olaboga. Znaleźli w końcu Winrara do rozpakowania plików. No chyba, że Unzipa. Czyli zgodnie z moimi proroctwami. Wersja 3.0 będzie już OK. Choć wg. numeracji Jacka, to pewnie będzie wersja 12 albo 13. A wtedy pewnie i ja się skuszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieer Opublikowano 15 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2016 (edytowane) No zobacz Jacko a mnie w tym samym serwisie powiedziano w piątek ze takowego silnika z nowym softem nie maja. Hmm. Zdaj obszerną relację jak potestujesz. Też się później umówię. Jacko jedz zamiast na testy na hamownie Edytowane 15 Lutego 2016 przez Pieer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 15 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2016 Bo jeszcze takowego silnika nie mają! Dopiero mają wgrać do zastępczaka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 15 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2016 a soft to chyba 1.1 a nie 11 , prawda Jacku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 16 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2016 a soft to chyba 1.1 a nie 11 , prawda Jacku? Nie wiem.W rozmowie padło stwierdzenie 11. Strid,nie wszystkie serwisy mają do czynienia z jednostkami chlapiącymi oliwę.I muszę Wam też powiedzieć,że rozmawiałem z serwisantem z Renaulta,i jego wypowiedź zaskoczyła mnie o tyle,że stwierdził: Branie oleju,nie jest winą pierścieni,wymieniali pierścienie w kilku Megane,nowych! I po wymianie zużycie oleju drastycznie wzrosło! i musieli wymieniać silniki.Silniki wymienione trafiały do kontroli i badań gdzie wykryto nieprawidłowości właśnie w doładowaniu i dolocie powietrza.Zmiana softu pomogła,zmiana wartości doładowania i w efekcie podciśnienia na dolocie zlikwidowała ten problem.Niektórzy jeżdżący Renaultem mają już na nowym sofcie ponad 100tys przebiegu bez oznak brania oliwy.Wychodziło na to,że niektóre czujniki odpowiadające za doładowanie i kontrolę ciśnienia,były albo o milisekundy nadgorliwe albo leniwe i przy tych samych programach w silnikach powstawał problem z olejem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jurand15 Opublikowano 16 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2016 A mówił może jak ta poprawka wpływa na osiągi motorka? Ja proponuję taką: coby się ciśnienie nie robiło niezdrowe, wastegate otwarty non-stop.. No co prawda turbo już nic nie daje, ale motor nie chapie oliwy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 16 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2016 Zgodnie z zapowiedzią wysłałem zapytanie w sprawie nowego softu do większości ASO Nissana w Polsce. Mail o treści: Dzień dobry Proszę o odpowiedź jak na dzień dzisiejszy przedstawia się sprawa aktualizacji oprogramowania do sterowników silników 1.2 DIG-T? Pytanie związane jest z problemem nadmiernego zużycia oleju silnikowego, który wystąpił w niektórych silnikach. Za Państwa zgodą chciałbym zamieścić wyczerpującą odpowiedź na forum Ogólnopolskiego Klubu Nissana, który reprezentuję. Dlatego proszę o rozwianie wątpliwości forumowiczów, a zarazem posiadaczy Nissanów z silnikami 1.2 DIG-T. W chwili obecnej na forum podawane są bowiem sprzeczne informacje. Stanowisko serwisów Nissana także nie jest do końca jasne. Mówi się o pojawieniu kilku wersji nowego oprogramowania, część osób, których auta poddano aktualizacji, skarży się na zmianę charakterystyki pracy silnika (przesunięcie momentu obrotowego w górę). Nie ma też zgodności co do tego czy aktualizacja jest przeprowadzana jedynie w silnikach, w których wystąpił problem nadmiernego zużycia oleju czy może obligatoryjnie dla wszystkich silników. Proszę o zajęcie stanowiska w sprawie. Z poważaniem No to czekamy na sprzeczne wieści... Podsumowanie zrobię po spłynięciu odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 16 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2016 zadajac pytanie centrali Nissana w Polsce dodaj ze od swojego regionalnego serwisu otrzymales wskazowke zwrocenia sie wlasnie do nich trudniej im bedzie odbic pileczke pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 16 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2016 Nie będę na razie wyprzedzał faktów. Porozsyłałem zapytania po prawie wszystkich polskich ASO i do centrali Nissana również. Będziemy mieli szerszy pogląd na zainteresowanie klientem ze strony, że tak powiem, kontaktów drogą elektroniczną. A przy okazji pokuszę się o prywatny ranking konkretnych ASO na tym polu. Teraz czekam na odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 16 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2016 Myślę że ta odpowiedź i inne będą wymijające ,bo od tego jest centrala ,jak prawnik strzegąca porządku . Oficjalnie nikt nic sensownego nie palnie. Na marginesie ,w salonach nissana ruch jak w biedronce. Ludzie kupują na potęgę , a mówią że kryzys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 16 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2016 Dobra, zobaczymy. Na razie powysyłałem maile do większości serwisów Nissana w Polsce z tymi samymi pytaniami (jak wyżej). Nie będę komentował każdej otrzymanej odpowiedzi z osobna. Zrobię natomiast małe podsumowanie, gdy spłyną odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 16 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2016 Podsumuję na koniec. Jednak już teraz dostaję ciekawe odpowiedzi, np. proszę skontaktować się z rzecznikiem firmy Nissan w Warszawie. Olaboga, przestraszyli się? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.