Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Silnik 1.2 DIG-T opinie, serwis, uwagi


brera
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Bo silnik 1.2 to dooobry silnik! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A manix ,Toruńczyku złoty ;) zapewniał, źe są to przypadki sporadyczne.Nie pisał że problem nie istnieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam słowa manixia. :spoko:

Wszystkie bez wyjątku egzemplarze z olejowym problemem pojawiły się u nas na forum. ;)

Reszta jeździ bez problemów. Ba, nawet nie szuka ich sobie, bo po prostu nie czyta dziwnych forum-ów. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manix -się kochany :)

Tak jak kiedyś obliczył Colins  pojedyncze przypadki "olejowe silnika" są w ilości ileś tam dziesiątych procenta to w  mojej ocenie nie problem (dlatego w skrócie tak Ciebie cytowałem)

Zgadzam się natomiast z  Colinsem (post wyżej)... co nie zmienia faktu , że tego 'wystąpienia" nie do końca rozumiem   :bezradny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja właśnie rozmawiałem z kim trzeba  i oznajmił mi (wymijająco?) "nic mi nie wiadomo o nowym sofcie dla nowszych aut , wiadomo zaś o przypadkach brania oliwy sporadycznie i dla nich jest nowe oprogramowanie" Na marginesie zapytałem jak "kosiarka" z awaryjnością i z jakim przebiegiem już przyjeżdżają ,to pokazał mi Pulsara z 80kkm przebiegu i stwierdził że to za młode silniki by się psuły . Jamen.

 

No i ja kupuję tą informację ;).

No to ja właśnie rozmawiałem z kim trzeba  i oznajmił mi (wymijająco?) "nic mi nie wiadomo o nowym sofcie dla nowszych aut , wiadomo zaś o przypadkach brania oliwy sporadycznie i dla nich jest nowe oprogramowanie" Na marginesie zapytałem jak "kosiarka" z awaryjnością i z jakim przebiegiem już przyjeżdżają ,to pokazał mi Pulsara z 80kkm przebiegu i stwierdził że to za młode silniki by się psuły . Jamen.

 

No i ja kupuję tą informację ;).

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Trochę na marginesie dyskusji chciałem zauważyć, że nasz silniczek 1.2 straci palmę pierwszeństwa na chlubnej liście najmniejszych silników w kompaktowych crossoverach. W nowy Seacie Ateca bazowym silnkiem będzie 3-cylindrowa benzyna o pojemności 1.0 i mocy 116 KM, a rozmiary podobne. Jeszcze chwila i nikt nie będzie już naszego 1.2 uważał za wyżyłowanego silnika:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taa... jeszcze trochę i nikt takiego potwora nie będzie chciał odkupić. Toż to będzie wtedy prawie jak 6,0l V12

Edytowane przez Marcin_1998
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę na marginesie dyskusji chciałem zauważyć, że nasz silniczek 1.2 straci palmę pierwszeństwa na chlubnej liście najmniejszych silników w kompaktowych crossoverach. W nowy Seacie Ateca bazowym silnkiem będzie 3-cylindrowa benzyna o pojemności 1.0 i mocy 116 KM, a rozmiary podobne. Jeszcze chwila i nikt nie będzie już naszego 1.2 uważał za wyżyłowanego silnika:)

To nie dziwi mnie,że takie zabawki kosztują tylko trzy pensje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

porter 59

Chyba tego pędu już nikt nie zatrzyma ....  :(

Tak jak pisze Marcin 1998 trzeba będzie autem jeździć aż do zużycia . Czyli dopiero teraz nabierze sensu powiedzenie "o życiowym zakupie " ;(

Edytowane przez nowy 2011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra, nie wytrzymałem. Piszecie dość często że 1.2 to mół ...ale do czego wy go porównujecie ??? Silnik 1.2 turbo naszych QQ trzeba porównywać do 1.6 ale nie 1.6 turbo QQ tylko pozostałych marek które produkują crossovery z silnikami 1.6 wolnossącymi bo to ten sam przedział / klasa cenowa. Wiadomo że więcej zapłacisz = większa moc silnika, ale wykonując porównanie takie o którym wspominam (np: przejedźcie się Mitsu ASX , Hyu ix35 , Kia Sportage czy Suzu SX4 S-cross), większość dojdzie do wniosku tak jak i ja że w porównaniu do tych silników nasza "kosiarka" (ja nie uważam żeby to była kosiarka - wcale taka mała jednostka to to nie jest) to jest poprostu rakieta bo auto się rozpędza pod górkę na 5-6 biegu a u konkurencji auta na tych biegach zwalniają a nie przyspieszają nawet po prostej.

 

W końcu:

1.2 Dig-T : 115Km , 190 Nm przy około 2tysiach obrotów

1.6 benzyna wolnossąca konkurencji: 115Km, 140 Nm przy około 4tysiach obrotów.

 

I dlatego uważam mój zakup za najrozsądniejszy. Inną rzeczą jest: gdybym miał te 15-25 tysiów więcej to wybrałbym pewnie QQ TurboDiesla 1.5 lub 1.6 gdzie tych niutonków jest znacznie więcej ;). Turbobenzyny 1.6 i tak bym nie wybrał bo za mały power jak za tą cenę ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zmianie softu :

145Nm przy 1750obr,155 przy 2000obr

190Nmprzy 3500-4000obr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zmianie softu :

145Nm przy 1750obr,155 przy 2000obr

190Nmprzy 3500-4000obr

 

i tak jest nadal lepiej niż 140Nm przy 4000 obr ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sph3r3 masz całkowicie racje. Ten silnik do wolnossacych benzyn to rakieta. Właśnie wczoraj sobie tak jechałem moim 1,2dig-t i analizowałem jak on przyspiesza w porównaniu do wolnossacych którymi miałem przyjemność jeżdzić i muszę przyznać ze to co zauważyłem przy zakupie się sprawdza. Mówię tu właśnie o przyjemnym przyspieszaniu dzięki Nm od 2000 (Jacko jest tu wyjątkiem oczywiście|).

A np porównując do  fiat sedici 1,6 to prawdziwa rakieta a chyba też ma 115koni i nie wiem czy nie jest lżejszy. 

Oczywiście, że chciało by się więcej ale nie uważam, że jest aż tak żle wręcz odwrotnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po ostatnich wpisach w dziale silnika 1.6 troche ogluplem w temacie paliwa. Zawsze tankowałem 98 bo z wielu źródeł słyszałem o lichości naszych benzyn wzgledem zagranicznych. Zatem do silnika 1.2 wskazane jest tankowanie 95 czy 98? Dodam, ze tankuje na orlenie.

Edytowane przez Robo83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma większego znaczenia co będziesz lał.

Ważniejsze jest lanie paliwa z pewnego źródła, bo nasze silniki wyposażone we wtrysk bezpośredni są niemal tak samo czułe na jakość paliwa jak nowoczesne diesle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli bede wlewał sobie 98. Co do firmy to tutaj tez problem. bazowac moge tylko na opiniach znajomych. Do tego wyboru tez zbytniego nie ma w okolicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co przepłacać? Lej 95 ale z dobrego źródła,(ja leję zawsze na shellu), a raz na 3-4 tankowania leję 95 nitro.Silnik chodzi równiutko ,nie ma skoków spalania.A nitro raz na jakiś czas czyści wtryski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za rade. Mysle, ze pojeżdżę miesiąc na 95 a kolejny na 98 z Orlenu i i porównam dynamikę oraz spalanie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Pulsarze na na wewnętrznej stronie drzwiczek wlewu jest nawet informacja 95 octan.

Poprzednio miałem i30 i też zalecana była 95 - powiem szczerze, że z ciekawości kilka razy lałem 98 i jako, że nie odczuwałem kompletnie zadnych róznic to do samego końca jeździłem na 95.

Oczwywiście kwestia jakości paliwa i spełnianych norm na poszczególnych stacjach to odrebna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się,trzeba sobie obrać stację na której paliwie samochód najlepiej chodzi i lać 95,bo na 98 nic a nic nie zyska się,a jedynie straci na kieszeni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwa o liczbie okatanowej 98 dają pożądany efekt tylko w silnikach, które są dostosowane do takiego paliwa. Paliwa klasy premium czyli Suprema, Ultimate czy Verva mogą coś dać - minimalną poprawę dynamiki. Ale lanie zywykłej 98 to strata pieniędzy. Lepiej od czasu do czasu zalać wspomniane V-Power Nitro Plus. Paliwo to ma dodatki czyszczące, które na pewno dobrze wpłynie nie wtryskiwacze i układ paliwowy.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Major231

Witam wszystkich. Ostatnio czytając forum postanowiłem sprawdzić czy u mnie w oleju będzie paliwo. Auto ma 10.000 tys przejechane i jest z grudnia 2014r. i robi bardzo małe przebiegi.  Moim zdaniem jest paliwo w oleju, lecz ekspertem nie jestem. Po prostu śmierdzi paliwem i olej jest rzadki. Dodatkowo sprawdzając olej po nocy jest go lekko ponad maximum ( 4000 tys po wymianie oleju). Pojechałem do serwisu, wykonali te swoje badania, zabezpieczyli korek/ wlew oleju i kazali przyjechać za 1000km. Podczas rozmowy pytałem Serwisanta czy jest jakiś nowy soft i czy mieli już taki przypadek. Pan stwierdził, iż jest to pierwszy przypadek i nie ma absolutnie żadnych nowych softów itp. Dodał że jedyny mankament jaki zgłaszają kierowcy to że muszą dolewać olej między wymianami około 250-500ml.

I tu moje pytanie czy był ktoś w serwisie (Odyssey Dealer Samochodów Nissan; Górczewska 32, 01-147 Warszawa) z tym problemem i jak taka sytuacja została rozwiązana ?

Pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...