JACKO29 Opublikowano 17 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2016 Bo silnik 1.2 to dooobry silnik! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 17 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2016 W Poniedziałkowych i Piątkowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 17 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2016 A manix ,Toruńczyku złoty zapewniał, źe są to przypadki sporadyczne.Nie pisał że problem nie istnieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 17 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2016 Potwierdzam słowa manixia. Wszystkie bez wyjątku egzemplarze z olejowym problemem pojawiły się u nas na forum. Reszta jeździ bez problemów. Ba, nawet nie szuka ich sobie, bo po prostu nie czyta dziwnych forum-ów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 17 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2016 Manix -się kochany Tak jak kiedyś obliczył Colins pojedyncze przypadki "olejowe silnika" są w ilości ileś tam dziesiątych procenta to w mojej ocenie nie problem (dlatego w skrócie tak Ciebie cytowałem) Zgadzam się natomiast z Colinsem (post wyżej)... co nie zmienia faktu , że tego 'wystąpienia" nie do końca rozumiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 17 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2016 Kto pyta, nie błądzi Adamie. Jako stary wyjadacz powinieneś o tym wiedzieć nawet lepiej ode mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 17 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2016 No to ja właśnie rozmawiałem z kim trzeba i oznajmił mi (wymijająco?) "nic mi nie wiadomo o nowym sofcie dla nowszych aut , wiadomo zaś o przypadkach brania oliwy sporadycznie i dla nich jest nowe oprogramowanie" Na marginesie zapytałem jak "kosiarka" z awaryjnością i z jakim przebiegiem już przyjeżdżają ,to pokazał mi Pulsara z 80kkm przebiegu i stwierdził że to za młode silniki by się psuły . Jamen. No i ja kupuję tą informację . No to ja właśnie rozmawiałem z kim trzeba i oznajmił mi (wymijająco?) "nic mi nie wiadomo o nowym sofcie dla nowszych aut , wiadomo zaś o przypadkach brania oliwy sporadycznie i dla nich jest nowe oprogramowanie" Na marginesie zapytałem jak "kosiarka" z awaryjnością i z jakim przebiegiem już przyjeżdżają ,to pokazał mi Pulsara z 80kkm przebiegu i stwierdził że to za młode silniki by się psuły . Jamen. No i ja kupuję tą informację . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kay_84 Opublikowano 8 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2016 Trochę na marginesie dyskusji chciałem zauważyć, że nasz silniczek 1.2 straci palmę pierwszeństwa na chlubnej liście najmniejszych silników w kompaktowych crossoverach. W nowy Seacie Ateca bazowym silnkiem będzie 3-cylindrowa benzyna o pojemności 1.0 i mocy 116 KM, a rozmiary podobne. Jeszcze chwila i nikt nie będzie już naszego 1.2 uważał za wyżyłowanego silnika:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin_1998 Opublikowano 8 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2016 (edytowane) Taa... jeszcze trochę i nikt takiego potwora nie będzie chciał odkupić. Toż to będzie wtedy prawie jak 6,0l V12 Edytowane 8 Marca 2016 przez Marcin_1998 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Trochę na marginesie dyskusji chciałem zauważyć, że nasz silniczek 1.2 straci palmę pierwszeństwa na chlubnej liście najmniejszych silników w kompaktowych crossoverach. W nowy Seacie Ateca bazowym silnkiem będzie 3-cylindrowa benzyna o pojemności 1.0 i mocy 116 KM, a rozmiary podobne. Jeszcze chwila i nikt nie będzie już naszego 1.2 uważał za wyżyłowanego silnika:) To nie dziwi mnie,że takie zabawki kosztują tylko trzy pensje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 (edytowane) porter 59 Chyba tego pędu już nikt nie zatrzyma .... Tak jak pisze Marcin 1998 trzeba będzie autem jeździć aż do zużycia . Czyli dopiero teraz nabierze sensu powiedzenie "o życiowym zakupie " ;( Edytowane 9 Marca 2016 przez nowy 2011 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sph3r3 Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 dobra, nie wytrzymałem. Piszecie dość często że 1.2 to mół ...ale do czego wy go porównujecie ??? Silnik 1.2 turbo naszych QQ trzeba porównywać do 1.6 ale nie 1.6 turbo QQ tylko pozostałych marek które produkują crossovery z silnikami 1.6 wolnossącymi bo to ten sam przedział / klasa cenowa. Wiadomo że więcej zapłacisz = większa moc silnika, ale wykonując porównanie takie o którym wspominam (np: przejedźcie się Mitsu ASX , Hyu ix35 , Kia Sportage czy Suzu SX4 S-cross), większość dojdzie do wniosku tak jak i ja że w porównaniu do tych silników nasza "kosiarka" (ja nie uważam żeby to była kosiarka - wcale taka mała jednostka to to nie jest) to jest poprostu rakieta bo auto się rozpędza pod górkę na 5-6 biegu a u konkurencji auta na tych biegach zwalniają a nie przyspieszają nawet po prostej. W końcu: 1.2 Dig-T : 115Km , 190 Nm przy około 2tysiach obrotów 1.6 benzyna wolnossąca konkurencji: 115Km, 140 Nm przy około 4tysiach obrotów. I dlatego uważam mój zakup za najrozsądniejszy. Inną rzeczą jest: gdybym miał te 15-25 tysiów więcej to wybrałbym pewnie QQ TurboDiesla 1.5 lub 1.6 gdzie tych niutonków jest znacznie więcej . Turbobenzyny 1.6 i tak bym nie wybrał bo za mały power jak za tą cenę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Po zmianie softu : 145Nm przy 1750obr,155 przy 2000obr 190Nmprzy 3500-4000obr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sph3r3 Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Po zmianie softu : 145Nm przy 1750obr,155 przy 2000obr 190Nmprzy 3500-4000obr i tak jest nadal lepiej niż 140Nm przy 4000 obr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieer Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 sph3r3 masz całkowicie racje. Ten silnik do wolnossacych benzyn to rakieta. Właśnie wczoraj sobie tak jechałem moim 1,2dig-t i analizowałem jak on przyspiesza w porównaniu do wolnossacych którymi miałem przyjemność jeżdzić i muszę przyznać ze to co zauważyłem przy zakupie się sprawdza. Mówię tu właśnie o przyjemnym przyspieszaniu dzięki Nm od 2000 (Jacko jest tu wyjątkiem oczywiście|). A np porównując do fiat sedici 1,6 to prawdziwa rakieta a chyba też ma 115koni i nie wiem czy nie jest lżejszy. Oczywiście, że chciało by się więcej ale nie uważam, że jest aż tak żle wręcz odwrotnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 21 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 Przeniesiono i wyczyszczono. Można pisać dalej tam:http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/95577-hyde-park/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robo83 Opublikowano 21 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 (edytowane) Po ostatnich wpisach w dziale silnika 1.6 troche ogluplem w temacie paliwa. Zawsze tankowałem 98 bo z wielu źródeł słyszałem o lichości naszych benzyn wzgledem zagranicznych. Zatem do silnika 1.2 wskazane jest tankowanie 95 czy 98? Dodam, ze tankuje na orlenie. Edytowane 21 Marca 2016 przez Robo83 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 21 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 Nie ma większego znaczenia co będziesz lał. Ważniejsze jest lanie paliwa z pewnego źródła, bo nasze silniki wyposażone we wtrysk bezpośredni są niemal tak samo czułe na jakość paliwa jak nowoczesne diesle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robo83 Opublikowano 21 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 Czyli bede wlewał sobie 98. Co do firmy to tutaj tez problem. bazowac moge tylko na opiniach znajomych. Do tego wyboru tez zbytniego nie ma w okolicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 22 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2016 Po co przepłacać? Lej 95 ale z dobrego źródła,(ja leję zawsze na shellu), a raz na 3-4 tankowania leję 95 nitro.Silnik chodzi równiutko ,nie ma skoków spalania.A nitro raz na jakiś czas czyści wtryski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robo83 Opublikowano 22 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2016 Dzieki za rade. Mysle, ze pojeżdżę miesiąc na 95 a kolejny na 98 z Orlenu i i porównam dynamikę oraz spalanie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
equinoxe Opublikowano 22 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2016 W Pulsarze na na wewnętrznej stronie drzwiczek wlewu jest nawet informacja 95 octan. Poprzednio miałem i30 i też zalecana była 95 - powiem szczerze, że z ciekawości kilka razy lałem 98 i jako, że nie odczuwałem kompletnie zadnych róznic to do samego końca jeździłem na 95. Oczwywiście kwestia jakości paliwa i spełnianych norm na poszczególnych stacjach to odrebna sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 22 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2016 Zgadza się,trzeba sobie obrać stację na której paliwie samochód najlepiej chodzi i lać 95,bo na 98 nic a nic nie zyska się,a jedynie straci na kieszeni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 22 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2016 Paliwa o liczbie okatanowej 98 dają pożądany efekt tylko w silnikach, które są dostosowane do takiego paliwa. Paliwa klasy premium czyli Suprema, Ultimate czy Verva mogą coś dać - minimalną poprawę dynamiki. Ale lanie zywykłej 98 to strata pieniędzy. Lepiej od czasu do czasu zalać wspomniane V-Power Nitro Plus. Paliwo to ma dodatki czyszczące, które na pewno dobrze wpłynie nie wtryskiwacze i układ paliwowy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Major231 Opublikowano 22 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2016 Witam wszystkich. Ostatnio czytając forum postanowiłem sprawdzić czy u mnie w oleju będzie paliwo. Auto ma 10.000 tys przejechane i jest z grudnia 2014r. i robi bardzo małe przebiegi. Moim zdaniem jest paliwo w oleju, lecz ekspertem nie jestem. Po prostu śmierdzi paliwem i olej jest rzadki. Dodatkowo sprawdzając olej po nocy jest go lekko ponad maximum ( 4000 tys po wymianie oleju). Pojechałem do serwisu, wykonali te swoje badania, zabezpieczyli korek/ wlew oleju i kazali przyjechać za 1000km. Podczas rozmowy pytałem Serwisanta czy jest jakiś nowy soft i czy mieli już taki przypadek. Pan stwierdził, iż jest to pierwszy przypadek i nie ma absolutnie żadnych nowych softów itp. Dodał że jedyny mankament jaki zgłaszają kierowcy to że muszą dolewać olej między wymianami około 250-500ml. I tu moje pytanie czy był ktoś w serwisie (Odyssey Dealer Samochodów Nissan; Górczewska 32, 01-147 Warszawa) z tym problemem i jak taka sytuacja została rozwiązana ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.