Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Silnik 1.2 DIG-T opinie, serwis, uwagi


brera
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To może taka ciekawostka z popularnego periodyku:

W/g rankingu popularności silników po downsizingu, silniki 1.2 Tce/Energy 1.2 TCe stosowane są w : dacia Duster, Nissan Qashqai II, Renault Clio III, Renault Twingo, Renault Megane III. Moce to: 101-103, 116, 120, 131 KM. Silnik wywodzi się z serii D4F i jest technicznie spokrewniony z wolnossącym 1.2 16V. Został zaprezentowany w 2007 roku. W 2012 silnik otrzymał wtrysk bezpośredni (Energy H5F). Podstawowe silniki 1.2 TCe miały moc 101-103 KM. Konwencjonalny układ wtryskowy jest podobny do tego, stosowanego w wolnossącym silniku 1.2. Nowej generacji silniki Energy TCe mają dwie wersje mocy: 116 oraz 131 KM. Mają one wtrysk bezpośredni, zmienne fazy rozrządu i konstrukcyjnie nie są spokrewnione z poprzednimi 1.2 TCe (maja nawet zmienioną pojemność, co wynika z zastosowania w nich całkowicie innego, aluminiowego bloku). Energy H5F to całkowicie nowa rodzina silników Renault, bez elementów wspólnych z D4F

 

Zalety: niedrogie części zamienne, bardzo prosta konstrukcja.

Wady: przeciętne zużycie paliwa, umiarkowane osiągi (D4F).

 

Jednostki starszej generacji (D4F) mają dość dobre oceny. Znoszą nawet pracę na instalacjach LPG. O awariach nowszych (H5F) na razie brak informacji.

 

Pod względem zużycia paliwa silniki D4F wypadają dobrze, ale wcale nie rewelacyjnie. W aucie miejskim wielkości Clio średnie spalanie wynosi około 7l/100 km. w przypadku Energy jest nieznacznie niższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Ostatnio czytając forum postanowiłem sprawdzić czy u mnie w oleju będzie paliwo. Auto ma 10.000 tys przejechane i jest z grudnia 2014r. i robi bardzo małe przebiegi.  Moim zdaniem jest paliwo w oleju, lecz ekspertem nie jestem. Po prostu śmierdzi paliwem i olej jest rzadki. Dodatkowo sprawdzając olej po nocy jest go lekko ponad maximum ( 4000 tys po wymianie oleju). Pojechałem do serwisu, wykonali te swoje badania, zabezpieczyli korek/ wlew oleju i kazali przyjechać za 1000km. Podczas rozmowy pytałem Serwisanta czy jest jakiś nowy soft i czy mieli już taki przypadek. Pan stwierdził, iż jest to pierwszy przypadek i nie ma absolutnie żadnych nowych softów itp. Dodał że jedyny mankament jaki zgłaszają kierowcy to że muszą dolewać olej między wymianami około 250-500ml.

I tu moje pytanie czy był ktoś w serwisie (Odyssey Dealer Samochodów Nissan; Górczewska 32, 01-147 Warszawa) z tym problemem i jak taka sytuacja została rozwiązana ?

Pozdrawiam :D

Może u nich jest to pierwszy przypadek,ale problem przybywania oleju już tutaj był przerabiany.Może przecioraj go na trasie,z prędkością 130-140 ,tak z godzinę,żeby się wygrzał i problem nadmiaru oleju zniknie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki z wtryskiem bezpośrednim ,przy jeździe eco i tylko mieście , bardzo często mają problem z paliwem w oliwie , bez względu na markę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki z wtryskiem bezpośrednim ,przy jeździe eco i tylko mieście , bardzo często mają problem z paliwem w oliwie , bez względu na markę.

I z osadzaniem nagaru w układzie dolotowym. O czym już parę razy pisałem. Niestety w tym przypadku niewiele zdziałamy i bez względu na sposób użytkowania silnika prędzej czy później dolot "zaklajstruje" się czarną mazią. To chyba główna, a niepożądana przypadłość silników z bezpośrednim wtryskiem (bez względu na markę).

Zapraszam do zapoznania się z artykułem zamieszczonym na łamach "Autoświata", a w którym poddano testowi długodystansowemu Dacię Lodgy z silnikiem 1.2 TCe 115 KM, który jak wiemy jest bliźniakiem naszego 1.2 DIG-T.

Zapewne z bólem serca Niemiaszki przyznali w końcu Daćce ocenę 5+, dając w ten sposób wyraz temu, że w swoim segmencie jest lepsza od niemieckiej (i nie tylko) konkurencji. :D

A teraz wisienka na torcie. Silnik 1.2 TCe 115 KM po przejechaniu 100000 km i rozbiórce nie miał żadnych śladów zużycia.

Zużycie gładzi cylindrowych mieściło się w normach dla nowego silnika, a on sam nadal pracował jak nowy.

Jedyną zauważoną przypadłością był nagar w układzie dolotowym(na zaworach), ale to przypadłość wszystkich silników z bezpośrednim wtryskiem, o której i ja nieraz pisałem. W przypadku Daćkowego silnika po 100 tys.km nie powodował jednak jeszcze żadnych negatywnych skutków dla pracy silnika.

Ogólnie po przejechaniu 100000 km silnik był nadal jak nowy i przez cały ten okres wymagał jedynie uzupełnienia 2,5 l oleju (między wymianami).

Jeśli uda mi się dorwać gazetkę, to wrzucę artykuł tu na forum. A póki co zapraszam do zapoznania się ze skrótem TUTAJ.

I co forumowe trolle - nie taka kosiarka straszna jak ją malują. :D

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że to nie do mnie było! :gun:

Ja zawsze mówiłem,że to dobre silniki są! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie jak tak. Nie ma drugiego takiego zrzędy jak Ty. :D;)

No jeszcze ja, Edi, Porter, a i jeszcze paru by się znalazło. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastrzelić to mało :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No proszę :)


Ciekawe czy już ktoś na forum machnął te 100tys. km?

Ja zbliżam się do 50tys i cały czas jak nowy. Nic oleum nie bierze a śmigam po autostradach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed świętami takie wspaniałe wiadomość!!!!!

to z okazji tych świąt życzę Wam 100 tys.km przejechaniu z dolewką 1 litra bez żadnych awarii ( sobie oczywiście też ) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na potwierdzenie tego co napisałem wyżej, że kosiarkowy motor 1.2 nie taki straszny jak go niektórzy malują, a co o zgrozo, :D przyznał też "poczytny" Autoświat, wrzucam skany wspomnianego artykułu o Dacii Lodgy i jej teście długodystansowym na odcinku 100000 km. 

Daćkę testowano z bliźniaczym do naszego silnika 1.2 DIG-T, motorkiem 1.2 TCe o takiej samej mocy 115 KM.

O ile nie będę komentował samej Daćki (zresztą zniosła ona test bardzo dobrze), to o silniku napiszę tyle, że zdał test celująco i po 100 tys.km nie miał żadnych śladów zużycia, a jedyną przypadłością (wspólną zresztą dla wszystkich silników z bezpośrednim wtryskiem) był nagar na zaworach ssących, nie powodujący jednak do tej pory żadnych negatywnych skutków.

Ale o tym poczytajcie sami.

Proszę...

1.

post-87564-0-37194200-1459529812_thumb.jpg

2.

post-87564-0-54110700-1459529825_thumb.jpg

3.

post-87564-0-70780200-1459529841_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

mam pytanko :) mam silnik 1,2 w J11
własnie jestem po przeglądzie rocznym i tak sprawdziłem silnik i tam nie ma na nim osłony teraz zgłupiałem tam jej zawsze nie było czy cos mi nie założyli. mam kilka aut nie pamietam jak to wygladało a malo tam zagladałem jakies płyny dolałem i tyle....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik 1.2 nie ma na nim osłony.

Nie prawda,u mnie jest!

post-15221-0-26053700-1461004390_thumb.jpg

Kto sobie zasłuzył to ma! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edi , mała korekta. Na wrzuconym przez Ciebie zdjęciu nie jest pokazany silnik 1.2 TCe 115 KM. B)

Jest to chyba silnik 1.2 TCe 100 KM montowany w pewnym okresie czasu m.in. w Clio. Z nazwy podobny, ale to zupełnie inny silnik.

Silnik 1.2 TCe 115 KM (czyli bliźniak naszego 1.2 DIG-T 115 KM) wyposażony jest jedynie w taką szczątkową osłonę jaką zapodał sobie Jacko. W sumie nie wiem co Renault miało na myśli "przykrywając" silnik takim kawałeczkiem plastiku. :D Chyba jedynie żeby napis zaprezentować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Colins a ja nie wiedział bo się mało interesował 1.2Tce a tu okazuję się że ich jest z 8 modeli i każdy inny o Francuska wyobraźnia  :D

Faktycznie oryginalna osłona jest stworzona tylko dla nazwy producenta Renault !!   :P

S0-Essai-video-Renault-Megane-Collection

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ee, a taka klapa?

 

2014-Nissan-Qashqai-12.jpg

 

(z http://www.nissanenginesandgearboxes.co.uk/for-city-drivers-nissan-qashqai-1-2-dig-t-engines-represent-the-sweet-spot-in-the-range/)

 

e, coś tu namieszali w tym art, bo to chyba inny motorek.

Edytowane przez Jurand15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@JACKO29 - no to już masz powód dlaczego Twój żłopał olej a inne nie: inne nie mają tej osłony ;]

 

A tak na poważnie - skąd wytrzasnąłeś tą osłonę? Przeglądam zdjęcia na internecie i nie znalazłem 1.2 DIG-T z czymś takim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zmianie opon w zwykłym warsztacie stwierdzili ze z prawej strony przez nadkole widać jak silnik się poci. Pierwsze wizyta w ASO i potwierdzona usterka. W przyszłym tygodniu jadę na naprawę. Najpierw brał olej teraz się silnik poci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przeczytałem w onet, że nowy opel insignia (wymiary i waga!!!) ma się zaczynać od 1l benzyniaka i 1,6 podwójnie doładowanego diesla. Rzeczywiście nasz 1,2 staje się coraz bardziej "wypasłym" silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do czego ten świat zmierza :( to za parę ładnych lat, jak będę zmieniać auto, moja kosiarka do trawnika będzie chyba powodem do dumy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtedy kosiarka będzie miała napęd hybrydowy ze zminiaturyzowanym silnikiem elektrycznym zaadaptowanym z wibratora połączonym ze spalinowym stosowanym w dzisiejszych rozwiązaniach modelarskich. :D

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...