Zając Opublikowano 22 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2016 To może taka ciekawostka z popularnego periodyku: W/g rankingu popularności silników po downsizingu, silniki 1.2 Tce/Energy 1.2 TCe stosowane są w : dacia Duster, Nissan Qashqai II, Renault Clio III, Renault Twingo, Renault Megane III. Moce to: 101-103, 116, 120, 131 KM. Silnik wywodzi się z serii D4F i jest technicznie spokrewniony z wolnossącym 1.2 16V. Został zaprezentowany w 2007 roku. W 2012 silnik otrzymał wtrysk bezpośredni (Energy H5F). Podstawowe silniki 1.2 TCe miały moc 101-103 KM. Konwencjonalny układ wtryskowy jest podobny do tego, stosowanego w wolnossącym silniku 1.2. Nowej generacji silniki Energy TCe mają dwie wersje mocy: 116 oraz 131 KM. Mają one wtrysk bezpośredni, zmienne fazy rozrządu i konstrukcyjnie nie są spokrewnione z poprzednimi 1.2 TCe (maja nawet zmienioną pojemność, co wynika z zastosowania w nich całkowicie innego, aluminiowego bloku). Energy H5F to całkowicie nowa rodzina silników Renault, bez elementów wspólnych z D4F Zalety: niedrogie części zamienne, bardzo prosta konstrukcja. Wady: przeciętne zużycie paliwa, umiarkowane osiągi (D4F). Jednostki starszej generacji (D4F) mają dość dobre oceny. Znoszą nawet pracę na instalacjach LPG. O awariach nowszych (H5F) na razie brak informacji. Pod względem zużycia paliwa silniki D4F wypadają dobrze, ale wcale nie rewelacyjnie. W aucie miejskim wielkości Clio średnie spalanie wynosi około 7l/100 km. w przypadku Energy jest nieznacznie niższe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 22 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2016 Witam wszystkich. Ostatnio czytając forum postanowiłem sprawdzić czy u mnie w oleju będzie paliwo. Auto ma 10.000 tys przejechane i jest z grudnia 2014r. i robi bardzo małe przebiegi. Moim zdaniem jest paliwo w oleju, lecz ekspertem nie jestem. Po prostu śmierdzi paliwem i olej jest rzadki. Dodatkowo sprawdzając olej po nocy jest go lekko ponad maximum ( 4000 tys po wymianie oleju). Pojechałem do serwisu, wykonali te swoje badania, zabezpieczyli korek/ wlew oleju i kazali przyjechać za 1000km. Podczas rozmowy pytałem Serwisanta czy jest jakiś nowy soft i czy mieli już taki przypadek. Pan stwierdził, iż jest to pierwszy przypadek i nie ma absolutnie żadnych nowych softów itp. Dodał że jedyny mankament jaki zgłaszają kierowcy to że muszą dolewać olej między wymianami około 250-500ml. I tu moje pytanie czy był ktoś w serwisie (Odyssey Dealer Samochodów Nissan; Górczewska 32, 01-147 Warszawa) z tym problemem i jak taka sytuacja została rozwiązana ? Pozdrawiam Może u nich jest to pierwszy przypadek,ale problem przybywania oleju już tutaj był przerabiany.Może przecioraj go na trasie,z prędkością 130-140 ,tak z godzinę,żeby się wygrzał i problem nadmiaru oleju zniknie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 23 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2016 Silniki z wtryskiem bezpośrednim ,przy jeździe eco i tylko mieście , bardzo często mają problem z paliwem w oliwie , bez względu na markę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 25 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 Silniki z wtryskiem bezpośrednim ,przy jeździe eco i tylko mieście , bardzo często mają problem z paliwem w oliwie , bez względu na markę. I z osadzaniem nagaru w układzie dolotowym. O czym już parę razy pisałem. Niestety w tym przypadku niewiele zdziałamy i bez względu na sposób użytkowania silnika prędzej czy później dolot "zaklajstruje" się czarną mazią. To chyba główna, a niepożądana przypadłość silników z bezpośrednim wtryskiem (bez względu na markę). Zapraszam do zapoznania się z artykułem zamieszczonym na łamach "Autoświata", a w którym poddano testowi długodystansowemu Dacię Lodgy z silnikiem 1.2 TCe 115 KM, który jak wiemy jest bliźniakiem naszego 1.2 DIG-T. Zapewne z bólem serca Niemiaszki przyznali w końcu Daćce ocenę 5+, dając w ten sposób wyraz temu, że w swoim segmencie jest lepsza od niemieckiej (i nie tylko) konkurencji. A teraz wisienka na torcie. Silnik 1.2 TCe 115 KM po przejechaniu 100000 km i rozbiórce nie miał żadnych śladów zużycia. Zużycie gładzi cylindrowych mieściło się w normach dla nowego silnika, a on sam nadal pracował jak nowy. Jedyną zauważoną przypadłością był nagar w układzie dolotowym(na zaworach), ale to przypadłość wszystkich silników z bezpośrednim wtryskiem, o której i ja nieraz pisałem. W przypadku Daćkowego silnika po 100 tys.km nie powodował jednak jeszcze żadnych negatywnych skutków dla pracy silnika. Ogólnie po przejechaniu 100000 km silnik był nadal jak nowy i przez cały ten okres wymagał jedynie uzupełnienia 2,5 l oleju (między wymianami). Jeśli uda mi się dorwać gazetkę, to wrzucę artykuł tu na forum. A póki co zapraszam do zapoznania się ze skrótem TUTAJ. I co forumowe trolle - nie taka kosiarka straszna jak ją malują. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 25 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 Myślę że to nie do mnie było! Ja zawsze mówiłem,że to dobre silniki są! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 25 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 Jak nie jak tak. Nie ma drugiego takiego zrzędy jak Ty. No jeszcze ja, Edi, Porter, a i jeszcze paru by się znalazło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 25 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 Zastrzelić to mało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 25 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 No proszę Ciekawe czy już ktoś na forum machnął te 100tys. km? Ja zbliżam się do 50tys i cały czas jak nowy. Nic oleum nie bierze a śmigam po autostradach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1968 Opublikowano 25 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 przed świętami takie wspaniałe wiadomość!!!!! to z okazji tych świąt życzę Wam 100 tys.km przejechaniu z dolewką 1 litra bez żadnych awarii ( sobie oczywiście też ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Na potwierdzenie tego co napisałem wyżej, że kosiarkowy motor 1.2 nie taki straszny jak go niektórzy malują, a co o zgrozo, przyznał też "poczytny" Autoświat, wrzucam skany wspomnianego artykułu o Dacii Lodgy i jej teście długodystansowym na odcinku 100000 km. Daćkę testowano z bliźniaczym do naszego silnika 1.2 DIG-T, motorkiem 1.2 TCe o takiej samej mocy 115 KM. O ile nie będę komentował samej Daćki (zresztą zniosła ona test bardzo dobrze), to o silniku napiszę tyle, że zdał test celująco i po 100 tys.km nie miał żadnych śladów zużycia, a jedyną przypadłością (wspólną zresztą dla wszystkich silników z bezpośrednim wtryskiem) był nagar na zaworach ssących, nie powodujący jednak do tej pory żadnych negatywnych skutków. Ale o tym poczytajcie sami. Proszę... 1. 2. 3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klimekpl Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 mam pytanko mam silnik 1,2 w J11własnie jestem po przeglądzie rocznym i tak sprawdziłem silnik i tam nie ma na nim osłony teraz zgłupiałem tam jej zawsze nie było czy cos mi nie założyli. mam kilka aut nie pamietam jak to wygladało a malo tam zagladałem jakies płyny dolałem i tyle.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klepa Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Silnik 1.2 nie ma na nim osłony. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Silnik 1.2 nie ma na nim osłony. Nie prawda,u mnie jest! Kto sobie zasłuzył to ma! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Edi , mała korekta. Na wrzuconym przez Ciebie zdjęciu nie jest pokazany silnik 1.2 TCe 115 KM. Jest to chyba silnik 1.2 TCe 100 KM montowany w pewnym okresie czasu m.in. w Clio. Z nazwy podobny, ale to zupełnie inny silnik. Silnik 1.2 TCe 115 KM (czyli bliźniak naszego 1.2 DIG-T 115 KM) wyposażony jest jedynie w taką szczątkową osłonę jaką zapodał sobie Jacko. W sumie nie wiem co Renault miało na myśli "przykrywając" silnik takim kawałeczkiem plastiku. Chyba jedynie żeby napis zaprezentować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jurand15 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Jacko, twój motorek się zasłania ze wstydu chyba, że jest uzależniony od oleju.. A ja nie mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Colins a ja nie wiedział bo się mało interesował 1.2Tce a tu okazuję się że ich jest z 8 modeli i każdy inny o Francuska wyobraźnia Faktycznie oryginalna osłona jest stworzona tylko dla nazwy producenta Renault !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jurand15 Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2016 (edytowane) ee, a taka klapa? (z http://www.nissanenginesandgearboxes.co.uk/for-city-drivers-nissan-qashqai-1-2-dig-t-engines-represent-the-sweet-spot-in-the-range/) e, coś tu namieszali w tym art, bo to chyba inny motorek. Edytowane 19 Kwietnia 2016 przez Jurand15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
equinoxe Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2016 @JACKO29 - no to już masz powód dlaczego Twój żłopał olej a inne nie: inne nie mają tej osłony ;] A tak na poważnie - skąd wytrzasnąłeś tą osłonę? Przeglądam zdjęcia na internecie i nie znalazłem 1.2 DIG-T z czymś takim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieer Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Jak znam Jacko to sam zrobił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajed Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Nawet się "chwalił" na forum :-) Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba123 Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Przy zmianie opon w zwykłym warsztacie stwierdzili ze z prawej strony przez nadkole widać jak silnik się poci. Pierwsze wizyta w ASO i potwierdzona usterka. W przyszłym tygodniu jadę na naprawę. Najpierw brał olej teraz się silnik poci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flood Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Właśnie przeczytałem w onet, że nowy opel insignia (wymiary i waga!!!) ma się zaczynać od 1l benzyniaka i 1,6 podwójnie doładowanego diesla. Rzeczywiście nasz 1,2 staje się coraz bardziej "wypasłym" silnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crith Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Do czego ten świat zmierza to za parę ładnych lat, jak będę zmieniać auto, moja kosiarka do trawnika będzie chyba powodem do dumy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Wtedy kosiarka będzie miała napęd hybrydowy ze zminiaturyzowanym silnikiem elektrycznym zaadaptowanym z wibratora połączonym ze spalinowym stosowanym w dzisiejszych rozwiązaniach modelarskich. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 I wieczne baterie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.