JACKO29 Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Wtedy kosiarka będzie miała napęd hybrydowy ze zminiaturyzowanym silnikiem elektrycznym zaadaptowanym z wibratora połączonym ze spalinowym stosowanym w dzisiejszych rozwiązaniach modelarskich. Zaqpomniałeś jeszcze o napędzie z gumy modelarskiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin_1998 Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Zaqpomniałeś jeszcze o napędzie z gumy modelarskiej Czyli wracamy do korzeni . Kiedyś też autko się "nakręcało" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiego Opublikowano 4 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2016 Juz jest w insigni 1.6 130 koni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi_St Opublikowano 4 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2016 mam pytanie, czy silnik 1.2 ma funkcję overboost ? Bo jak wciśnie się gaz do dechy to okazuje się, że można go wcisnąć jeszcze mocniej ale z większym oporem. W autach z automatem to służy do kick-down czyli redukuje jeszcze mocniej bieg. To raczej nic się nie dzieje (manual). A pytam bo ostatnio widziałem dane techniczne silnika Peugeota 1.0 3 cyl i była tam podana wartość momentu obrotowego (nie pamiętam ile) i gwiazdka że jest większy przy włączonym overboost. Może takie dociśnięcie w podłogę też coś załącza (tylko ja nic nie poczułem) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tz1609 Opublikowano 4 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2016 mam pytanie, czy silnik 1.2 ma funkcję overboost ? Bo jak wciśnie się gaz do dechy to okazuje się, że można go wcisnąć jeszcze mocniej ale z większym oporem. W autach z automatem to służy do kick-down czyli redukuje jeszcze mocniej bieg. To raczej nic się nie dzieje (manual). A pytam bo ostatnio widziałem dane techniczne silnika Peugeota 1.0 3 cyl i była tam podana wartość momentu obrotowego (nie pamiętam ile) i gwiazdka że jest większy przy włączonym overboost. Może takie dociśnięcie w podłogę też coś załącza (tylko ja nic nie poczułem) ? Z tego co wiem to ten opór przy dociśnięciu w podłogę służy do szybkiego wyłączenia ogranicznika prędkości jak masz akurat włączony a potrzebujesz przyspieszyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin_1998 Opublikowano 4 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2016 Dzisiaj wciskałem i overboost nie zauważyłem . Przy okazji zrobiłem dziś od dłuższego czasu dłuższą trasę QQ i nawet mnie pozytywnie zaskoczył tym jak nasza kosiarka się zbiera, jak na 1,2l. Na co dzień rzadko nim jeżdżę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieer Opublikowano 4 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2016 Zbiera się zbiera...ale tylko przy małych prędkościach:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin_1998 Opublikowano 6 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 Wystarczy do normalnej jazdy....... AMG, M-Power czy Nissmo to to nigdy nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregor44 Opublikowano 7 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2016 Wczoraj odbiór od dilera. Dziś trasa 150 km - miasto/ekspresówka/drogi lokalne/miasto , spalanie? 5,5 l/100km Cały czas zgodnie z przepisami ale z prędkością maksymalnie dozwoloną (120 km/h max). Na temat paliwa nie podejmuję dyskusji bo zawsze staram się jeździć na w miarę dobrym paliwie. Poprzednio diesel ultimate, obecnie PB 98 ultimate. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 8 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2016 Oby służył jak najdłużej bezawaryjnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregor44 Opublikowano 8 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2016 A kto powiedział, że takie paliwo jest lepsze dla QQ? Jak masz na wlewie napisane PB95 to leje się PB95. Jak silnik jest ustawiony na PB95 to na PB98 będzie jeździł gorzej i palił więcej. Poczytaj o paliwach i ich dostosowaniu do stopnia sprężania silnika zwłaszcza silnika z turbiną. W swoim poście napisałem że nie będę dyskutował na temat paliwa bo przeczytałem już to forum i "ciekawe" posty. Każdy leje co chce albo na co go stać. Oby służył jak najdłużej bezawaryjnie Poprzedni służył mi przez 5 lat całkowicie bezawaryjne. Mam nadzieję że z tym nie będzie gorzej. Te silniki już trochę przejechały i nic się z nimi nie dzieje. Ważne jest tylko żeby zwracać uwagę na to co się leje do baku (zwłaszcza w naszym kraju). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 8 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2016 Coś z tym paliwem jest na rzeczy, jak byłem w serwisie powiedzieli żeby nie lać 98 bo mieli przypadek że sonda lambda padła, czy to prawda nie wiem i nie wydaje aby to miało jakiś związek. Na forum albo gdzieś czytałam że silniki przystosowane do 95 na wyższych oktanach mogą być mniej sprawne i coś w tym jest, na 98 chodzi jakby bardziej miękko ale na 95 jest wyraźnie żwawszy takie mam odczucia po paru testach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 8 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2016 Gregor,nie lej 98 szkoda pieniędzy.Efekt żaden! Lej sprawdzone 95 a od czasu do czasu zalej jakąś typu 95 nitro plus i jest dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 8 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2016 To oświeć nas tu niegodnych na forum swoją wiedzą. Każdy leje co chce albo na co go stać albo na co go reklamy namówią. No.....mnie te zielone piranie z BP namówiły i nie żałuję ,kotwicy nie dźwigam za sobą 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregor44 Opublikowano 8 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2016 To oświeć nas tu niegodnych na forum swoją wiedzą. Każdy leje co chce albo na co go stać albo na co go reklamy namówią. W NECIE MASZ WSZYSTKO OPISANE - wystarczy poszukać i poczytać. Gregor,nie lej 98 szkoda pieniędzy.Efekt żaden! Lej sprawdzone 95 a od czasu do czasu zalej jakąś typu 95 nitro plus i jest dobrze Fakt zwykła 98 oprócz pełniejszego spalania mocy nie zwiększy (wręcz odwrotnie) ale paliwa nowej generacji z "ulepszaczami" to już inna historia. Najlepiej lać zawsze to samo do pełna i w tym samym sprawdzonym miejscu. Spróbuj maksymalnie wyjeździć to co masz w zbiorniku i zatankować BP 98 Ultimate. Silnik staje się bardziej miękki a tym samym bardziej elastyczny. Mam wrażenie, że zdecydowanie szybciej wchodzi na obroty i wcale na światłach nie muszę startować z prawego pasa żeby nie tamować ruchu. Dzisiaj pojeździłem trochę po Wawie i naprawdę to auto całkiem nieźle się zbiera a jak na razie staram się nie przekraczać 3000 obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
equinoxe Opublikowano 8 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2016 (edytowane) W NECIE MASZ WSZYSTKO OPISANE - wystarczy poszukać i poczytać. Niezwykle rzeczowo wyjaśnione. Edytowane 8 Maja 2016 przez equinoxe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregor44 Opublikowano 8 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2016 (edytowane) Niezwykle rzeczowo wyjaśnione. Jak masz silnik o stopniu sprężania 10,1 z turbo to poczytaj ile oktanów mu bardziej pasuje. W instrukcji do QQ jest wyraźnie napisane co najmniej 95 oktanów i to tej lepszej z uszlachetniaczami. Ten silnik jest zestrojony na minimum 95 oktanów a nie do benzyny 95 oktanów. Napis na wlewie przestrzega przed laniem paliwa poniżej zaleceń producenta a nie ze masz lać PB 95. Dla polskiego serwisu Nissana lanie zwykłej 95-tki do tego silnika to czysty zysk. Szybciej dojdzie do rożnego rodzaju grubszych napraw (chociażby turbiny o wtryskach nie wspomnę bo to oczywiste). Skutki spalania detonacyjnego, które występuje w naszych silnikach przy spalaniu benzyny o ilości oktanów 95. - nadmiernie obciążanie części układu korbowo-tłokowego, - miejscowe przegrzewania mogące powodować przepalanie denek tłoków, zaworów i gniazd zaworowych, - odkształcenia głowicy, - niekiedy zatarcie silnika. i tabelka poglądowa stopień sprężania / ilość oktanów 5:1 72 6:1 81 7:1 87 8:1 92 9:1 96 10:1 100 11:1 104 12:1 108 Edytowane 8 Maja 2016 przez Gregor44 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 8 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2016 Bo 95 jest bardziej zasiarczona .......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregor44 Opublikowano 8 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2016 (edytowane) Zwał jak zwał. Bardziej zasiarczona i częściej ochrzczona. 98 mniej schodzi i oszustom nie opłaca się przy niej kombinować. Edytowane 8 Maja 2016 przez Gregor44 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gambiting Opublikowano 8 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2016 A kto powiedział, że takie paliwo jest lepsze dla QQ? Jak masz na wlewie napisane PB95 to leje się PB95. Jak silnik jest ustawiony na PB95 to na PB98 będzie jeździł gorzej i palił więcej. Cytuje tutaj z instrukcji Mercedesa A45 AMG, z 380 konnym, dwulitrowym silnikiem benzynowym turbo: "Silnik samochodu został dostosowany do jazdy na benzynie o liczbie oktanowej 95. W sytuacji, gdy takie paliwo nie jest dostępne, można bezpiecznie używać paliwa o liczbie oktanowej 93, ze zredukowaną mocą silnika". Jak 380 konny silnik mercedesa jeździ bez problemu na 95, to nie wierzę,że do 1.2 nissana trzeba lać 98 I gregor - zważ na to,że Polska jest bardzo dziwnym krajem, bo u nas faktycznie jest 98 na każdej stacji. Jak pojedziesz na zachód, to jest to rzadkość. W takich Niemczech prędzej kupisz 91 niż 98, bo ludzie leją to do skuterów. W Wielkiej Brytanii nie istnieje w ogóle 98, BP Ultimate ma 95 oktanów z "polepszaczami", tylko i wyłącznie VPower Shela ma 99 oktanów. I jakoś miliony aut jeżdżą na tej normalnej 95 i jakoś żyją(ja sam przez lata całe lałem polskie 95 do benzyny 4.4L V8 - 300 tysięcy kilometrów nabite i jakoś nie było "poważnych napraw"). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 8 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2016 (edytowane) Taki tekst znalazłem w internecie Teoria rozmija się z praktyką Problem w tym, że tankowanie benzyny E98 ma sens i daje konkretne korzyści, gdy silnik jest do niej dostrojony. To znaczy, że powinien mieć odpowiednio ustawiony zapłon, a faza otwarcia zaworów ssania powinna być przesunięta w czasie tak, żeby zmniejszyć ilość powietrza w cylindrze. Niestety, w praktyce większość silników sterowana jest przez dostosowujący się „uniwersalny” sterownik. Silnik zgaduje, jakie paliwo zatankował kierowca po temperaturze spalin. Na tej podstawie ustalany jest moment zapłonu i czas otwarcia zaworów. Ta druga czynność możliwa jest zresztą tylko i wyłącznie wtedy, gdy jednostka ma system zmiennych faz rozrządu. Takie uniwersalne mapy zapłonowe mają tę zaletę, że dają możliwość tankowania zarówno benzyny 95, jak i 98. Niestety, nie są na tyle elastyczne, żeby wykorzystać cały potencjał benzyny z większą ilością oktanów. Efekt? - w większości silników dostosowanych do zasilania benzyną 95, tankowanie 98 nie daje praktycznie nic... Obiecanej przy dystrybutorze mocy wcale nie przybywa, a spalanie spada praktycznie niezauważalnie. Tylko pieniędzy w portfelu ubywa więcej. Stosowanie E98 na pewno nie zniszczy silników dostosowanych do benzyny o niższej liczbie oktanowej. Żałowanie jednostce oktanów i tankowanie „słabszej” bezołowiówki, jeśli producent zaleca tylko E98, może jednak doprowadzić do poważnych awarii. To ważne szczególnie w przypadku silników turbo, gdzie bardzo wczesny wybuch mieszanki (przy otwartym zaworze ssącym) może doprowadzić do rozerwania całego kolektora. Edytowane 8 Maja 2016 przez kubalon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiLGT Opublikowano 8 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2016 (edytowane) Efekt pacebo z tym paliwem 98, ja nie czuje roznic w 200sx zn1.8t, czy pojeje 95 czy 98, w primerze 2.0 tak samo. Nie wiem jak sie to ma do oleju napedowego Edit: Ale uwazam ze jak komus pasuje lanie 98 to niech leje, jego kasa Edytowane 8 Maja 2016 przez DiLGT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregor44 Opublikowano 8 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2016 (edytowane) Cytuję instrukcję Nissan Qashqai str. 9-5 Używaj wyłącznie benzyny BEZOŁOWIOWEJ PREMIUM o liczbie oktanowej co najmniej 95 (RON). W pierwszym swoim poście napisałem że nie będę dyskutował na temat paliwa bo TEN TEMAT na TYM FORUM już wcześniej przeczytałem. KAŻDY LEJE to co uważa za słuszne. W poprzednim QQ z silnikiem 2.0 dci lałem Ultimate i opce mi były wszelkie przypadłości opisywane na tym forum, a na trasie Warszawa - Kefalonia - Warszawa trzy osoby pies i zapakowany bagażnik - średnie spalanie 6.0 l/100 km przy prędkości do 130 km/h. Edytowane 9 Maja 2016 przez Gregor44 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 9 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 A jednak dałeś się wciągnąć w "dyskuty" A na poważnie ,ten model ma elektroniczny moduł rozpoznający rodzaj paliwa i dostosowujący się do jego rodzaju ,więc masz rację - używać każdy według swojego uznania . Pamiętam jak moja ALA15 miała "nie mniej niż 91 oktanów ! i też było git. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregor44 Opublikowano 9 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 A jednak dałeś się wciągnąć w "dyskuty" A na poważnie ,ten model ma elektroniczny moduł rozpoznający rodzaj paliwa i dostosowujący się do jego rodzaju ,więc masz rację - używać każdy według swojego uznania . Pamiętam jak moja ALA15 miała "nie mniej niż 91 oktanów ! i też było git. Jaka tam dyskusja? Dyskusja to była dużo wcześniej w tym temacie. Ja tylko zaprezentowałem swoje zdanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.