Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Silnik 1.2 DIG-T opinie, serwis, uwagi


brera
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

I tak trzymać,nie podniecać się niezdrowo. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gregor,nie lej 98 szkoda pieniędzy.Efekt żaden! Lej sprawdzone 95 a od czasu do czasu zalej jakąś typu 95 nitro plus i jest dobrze

 

sprawdziłem też u siebie, za każdym razem pełny bak paliwo 95 z BP, z Shell i z Auchan - brak różnicy, za to jak zaleję 98 to ... brak różnicy, obojętnie skąd zatankuję (nie lałem z shella i nie lałem żadnych nitro plus póki co, sprawdzę przy okazji) efektu brak, ani nie widać wzrostu dynamiki auta, ani Vmax, ani oszczędności w spalaniu. Szkoda pieniędzy, efekt placebo co najwyżej.

 

 

Edytowane przez rintelen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam taki test robiony przez jakąś niemiecką TV (dobre 10 lat temu) - zalali do dwóch autek benzynę 95: wolnego ssaka i uturbionego. Potem jakiś wynalazek 100 oktan. Test polegał na pomiarze przyspieszeń na różnych biegach na autobanie i na sprawdzeniu zasięgu. Wniosek był taki, że człowiek różnicy w jeździe nie jest w stanie odczuć, bo są rzędu błędu pomiarowego. Podobnie zasięg. Jedyne co uznali za zaletę, to to, że w "lepszym" paliwie podobno jest więcej detergentu i skuteczniejsze konserwanty i środki antykorozyjne - ale tego nie testowali :)

Ciekawe że gazety omijają ten temat szerokim łukiem. A jeśli już to art. przypomina bardziej reklamę niż test.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak trzymać,nie podniecać się niezdrowo. :D

Bez podniety przedstawiłem swoje zdanie, a tak jak powtarzam każdy leje to co chce i jeździ też jak chce i "potrafi".

Żadne moje auto nie pożerało mi tyle paliwa jak opisywali to inni kierowcy na różnych forach (różnych użytkowanych prze zemnie  przeze mnie marek samochodów)

Auto pali mi mniej na lepiej dopasowanym paliwie do silnika,a wystarczy wyjechać do Niemiec czy Macedonii żeby poczuć różnicę w jakości paliwa. :ball:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez podniety przedstawiłem swoje zdanie a tak jak powtarzam każdy leje to co chce i jeździ też jak chce i "potrafi".

Żadne moje auto nie pożerało mi tyle paliwa jak opisywali to inni kierowcy na różnych forach (różnych użytkowanych prze zemnie marek samochodów)

Auto pali mi mniej na lepiej dopasowanym paliwie do silnika a wystarczy wyjechać do Niemiec czy Macedonii żeby poczuć różnicę w jakości paliwa. :ball:

Może jeździsz bardziej ekonomicznie ;) Ja też palę dużo mniej niż inni użytkownicy na forum (ba, na kompie schodzę poniżej wartości deklarowanej przez producenta), ale zawdzięczam to dziadkowemu stylowi jazdy z wybranymi elementami eco drivingu.

 

O tym paliwie na zachodzie to legendy krążą. W ubiegłe wakacje odbyłem dłuższą wakacyjną podróż wieśwagenem tdi i jakoś nie zauważyłem różnicy w spalaniu. Tankowałem najpierw w Austrii na Shellu, potem na jakiejś Chorwackiej stacji... Spalanie różniło się o jakieś 0,2 litra, gdzie różnica wynikała prawdopodobnie z ukształtowania drogi, kierunku wiatru czy innej zmiennej. Miałem też podpiętą komórkę, obserwowałem stopień otwarcia przepustnicy, wciąż żadnych zmian. Myślicie że paliwo zachodnie ma jakieś większe wartości energetyczne?

Edytowane przez bamaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma większych wartości energetycznych, na pewno mniej chrzczone jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję wyczucia samochodu   :whistle:

Edytowane przez Gregor44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie "zagramanicą" pali zwykle mniej, no ale to przez inny profil jazdy: więcej przelotów, mniej korkowania po miastach. Jakie są korasy w Poznaniu może coś powiedzieć licznik CO2 - 4000km przebiegu niby 6kg oszczędzonego... A cykl mam raczej mieszany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas sprowadzacie temat osiągów samochodu do kaloryczności paliwa, a tu nie o to chodzi.

Staram się wam przedstawić fakt, że dla naszych QQ 1,2 DIG-T,  "zdrowszym" dla silnika paliwem jest paliwo o większej liczbie oktanów ( spalanie stukowe i jego konsekwencje).

To czy komuś pali mniej czy więcej, czy odczuwa wzrost dynamiki czy nie to temat drugorzędny. Mnie akurat pali mniej i dynamika jest większa.

Jeżeli ktoś w to nie wierzy niech poczyta sobie publikacje na temat zawartości związków tlenu w paliwie i jego wpływie na zachowanie silnika.

Pamiętajcie , że ja piszę cały czas na temat benzyny 98 premium. BP 98 Ultimate lub Shell V-power.

Co do jakości paliwa (kaloryczności) to po zatankowaniu w Macedonii mój QQ Dci 2.0 śmigał jak rakieta.

W tym roku sprawdzę jak to się ma do benzyny.    :ball:


Znalazłem ciekawy wpis na innym forum.

 

http://www.motolipno.pun.pl/benzyna-pb-a-pb-co-tankowaci-i-jaka-jest-roznica-573.htm

Edytowane przez Gregor44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawa lek

 

 

ciekawa lektura, prosty wniosek płynie z tego, że 98 można sobie odpuścić, jeśli natomiast zatankujesz v-power 99+ lub odpowiednik, możesz spodziewać się wzrostu mocy o kilka procent i zwiększonej ochrony silnika (głównie przed spalaniem stukowym) i bardziej "kulturalnej" pracy silnika (choć w mojej ocenie QQ chodzi bardzo cicho).

 

Pytanie jak odnosi się to do spalania, czy różnica w cenie jest w stanie być zrekompensowana zwiększonym choć trochę dystansem na baku? Czy ktoś z Was zaobserwował taką prawidłowość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę komentował wpisów osób, które nie potrafią czytać tekstu ze zrozumieniem.

Paliwa Verva są szkodliwe dla silników dotyczy to zarówno dci jak i benzynowych sam się o tym przekonałem eksploatując wcześniej od nowości Volkswagena Polo jak i Seata Leona obydwa w benzynie ( powtarzające się awarie przepustnicy ). 

 

----------------------------------

 

Co do moich obserwacji spalania to właśnie dlatego tankuję lepsze paliwo ( Ultimate lub V-power ) bo średnie spalanie spada mi  o 1  l/100 km może ciut więcej .

Suma summarum wychodzi to taniej, przynajmniej w moim przypadku.

Przedstawiłem ze swojej strony wszystkie za i przeciw dzieląc się z uczestnikami tego forum swoimi spostrzeżeniami i tym co udało mi się na ten temat przeczytać.

Ze swojej strony kończę tą bezsensowną polemikę bo wychodzę z założenia "róbta co chceta" jak was na to stać.

Edytowane przez Gregor44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I racja każdy ma prawo ale dla ciekawości zalej 95 ze dwa razy i sprawdź jak to będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz brak ufności dla każdego słowa napisanego w internecie, ale ten jeden litr mniej brzmi podobnie niewiarygodnie jak to, ze QQ na hamowni będzie miał 130 kuców. Kilkanaście procent mniej paliwa przy tym samym silniku... wskazuje na błąd pomiaru i nic więcej. Widocznie zwykłą 95'tkę testowałeś w niekorzystnych warunkach (może było pod wiatr), natomiast paliwo z dodatkami miało szczęście co do warunków atmosferycznych. Przy wietrze rzędu 5 m/s (niecałe 20 km/h) u mnie jest właśnie litr różnicy, z wiatrem przy prędkości do 100 km/h spala poniżej 5 l/100 (wg komputera), pod wiatr ciężko poniżej 6 zejść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem napisać to sam, ale widzę, że Strider już napisał więc ja tylko przyłączę się do jego pytania, na które w sumie obaj ze Striderem znamy odpowiedź. :D

Na jakiej podstawie sądzisz Gregor, że w silniku 1.2 DIG-T przy zasilaniu paliwem PB95 występuje spalanie stukowe?

Od razu ujawnię, że odpowiedź jest taka, że spalanie stukowe nie występuje, bo w dużym uproszczeniu sterownik silnika steruje pracą silnika w ten sposób aby do takiego spalania nie doszło.

Silnik musiałby być zalany naprawdę podłej jakości paliwem żeby sterownik tego nie ogarnął i żeby doszło do spalania stukowego. 

Przy stosowaniu PB95 z pewnego źródła jest to niemożliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. :spoko: W sumie w silniku z wtryskiem bezpośrednim spalanie detonacyjne jest praktycznie niemożliwe. Benzyna jest dozowana tak dokładnie (a często etapowo), że proces spalania odbywa się dokładnie tak jak przewidział projektant silnika. To już nie stare motory z gaźnikami czy prostym monowtryskiem, w których zawory dzwoniły przy każdym większym obciążeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie wierzę w litr oszczędności - fizyka nie pozwala. Z drugiej strony, jak jechałem 2-go maja do roboty (30km) to spaliło mi autko w/g wodomierza 1,5l /100 mniej niż zwykle.. I to na 95 orelnowskiej ;)

Edytowane przez Jurand15
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy naprawdę mają problem z czytaniem ze zrozumieniem i to wcale nie dlatego że piszę w mało zrozumiały sposób.

W poprzedni QQ 2.0 dci palił mi na ultimacie średnio litr paliwa mniej,  O ile mniej benzyny będzie palił ten ( QQ 1,2 DIG-T) nawet się nie dowiem.

Po zatankowaniu zwykłej PB 95  (za raptem 50zł) po wyjeździe z salonu wypaliłem wszystko jak najszybciej. Zatankowałem Ultimeta 98 i ...   wzrost dynamiki !

Ktoś na tym forum pisał ze lepiej ruszać z prawego pasa bo tamuje się ruch. Mam dopiero  przejechanych 380 km ale ja na pewno nie muszę ruszać z prawego pasa a po przejechaniu 1600 km...?  Już w tej chwili mam wrażenie, że ten mały silniczek szybciej startuje mi z pod świateł niż poprzedni 2.0 dci ( 150 kucyków ) a na pewno szybciej mi się "wspina" na podjeździe przy M. Siekierkowskim. ( tym wjazdem przejeżdżam codziennie od lat ). 

Nie mam najmniejszego zamiaru wracać do 95-tki nawet na próbę.

Wszystkim na tym forum życzę "szerokości" i żeby nie musieli zjeżdżać na "margines" :wave:  

 

PS. Dla tych odpornych na wiedzę!!!  Paliwa typu Ultimate 98 są paliwami o zwiększonej liczbie oktanów (99+) wzrost mocy udowodniony na hamowni.

Edytowane przez Gregor44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Po zatankowaniu zwykłej PB 95  (za raptem 50zł) po wyjeździe z salonu wypaliłem wszystko jak najszybciej. Zatankowałem Ultimeta 98 i ...   wzrost dynamiki ! (...)

 

 

Nie wierzę w to co czytam - oceniasz dynamikę jazdy na PB95 na podstawie próby za 50zł po wyjeździe z salonu? To jakieś nieporozumienie i żart z Twojej strony. (...)

 

dobre , dobre...  :spoko:

 

I na tym proponuję zakończyć tę dyskusję...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poprzedni QQ 2.0 dci palił mi na ultimacie średnio litr paliwa mniej,

Tak jak pisałem w poprzednim wpisie, litr przy wartościach jakie pali diesel to bardzo, bardzo dużo. Myślę, że powinieneś zweryfikować tezy o których piszesz, bo są wręcz szkodliwe dla bardziej naiwnej części forumowiczów

 

PS. Dla tych odpornych na wiedzę!!!  Paliwa typu Ultimate 98 są paliwami o zwiększonej liczbie oktanów (99+) wzrost mocy udowodniony na hamowni.

Przecież paliwa o wyższej liczbie oktanowej spalają się wolniej i w związku z tym moc się zmniejsza - zgodnie z artykułem który podlinkowałeś. Nie wiem dlaczego łączysz liczbę oktanową z wyższą mocą w jednym zdaniu, tak jakby jedno było następstwem drugiego. Paliwa typu Ultimate są podobno jakoś dodatkowo uszlachetniane, tylko jaki jest wzrost tej mocy? Daj nam jakiś wykres z hamowni - udowodnij. Nawet jeśli jakiś zysk będzie, to na tyle mały, że w praktyce nie będziesz w stanie go odczuć...

 

Ktoś na tym forum pisał ze lepiej ruszać z prawego pasa bo tamuje się ruch. Mam dopiero  przejechanych 380 km ale ja na pewno nie muszę ruszać z prawego pasa a po przejechaniu 1600 km...? 

Dałeś czadu... Przy momencie 190 nm Qashqai z biednym paliwem jest zawalidrogą na lewym pasie, a po zatankowaniu super Ultimate moment wzrasta do 195 nm i nagle niepozorna Kaśka staje się królem szos...

 

Po zatankowaniu zwykłej PB 95  (za raptem 50zł) po wyjeździe z salonu wypaliłem wszystko jak najszybciej. Zatankowałem Ultimeta 98 i ...   wzrost dynamiki !

Już w tej chwili mam wrażenie, że ten mały silniczek szybciej startuje mi z pod świateł niż poprzedni 2.0 dci ( 150 kucyków ) a na pewno szybciej mi się "wspina" na podjeździe przy M. Siekierkowskim. ( tym wjazdem przejeżdżam codziennie od lat ).

To by dużo wyjaśniało. Twój poprzedni Qashqai jeździł na dwóch cylindrach, może w takim silniku rzeczywiście można mieć niższe spalanie po zatankowaniu drogiego paliwa...

 

 

Przepraszam za offtop, ale wypada sprostować kilka kwestii żeby to forum pozostało na jako takim poziomie merytorycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. :spoko: W sumie w silniku z wtryskiem bezpośrednim spalanie detonacyjne jest praktycznie niemożliwe. Benzyna jest dozowana tak dokładnie (a często etapowo), że proces spalania odbywa się dokładnie tak jak przewidział projektant silnika. To już nie stare motory z gaźnikami czy prostym monowtryskiem, w których zawory dzwoniły przy każdym większym obciążeniu.

Tak gwoli ścisłości. To nie zawory dzwoniły tylko był to efekt dzwiękowy "detonacyjnego" spalania mieszanki paliwowej sprężonej w cylindrze. Im wyższą liczbę oktanową ma paliwo tym "spokojniej" spala się w trakcie suwu pracy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ja wole dopłacić 30gr do 98 Ultimate i słuchać cichego cykania silnika a kto Bogatemu zabroni .........  :P

A o właściwościach czyszczących tego paliwa nic nikt nie napisze jakiego elaboratu?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Poprzedni QQ palił mi o litr mniej niż innym bo silniczek układał się na zdrowszym paliwie.

 

2. Natychmiastowy odczuwalny wzrost dynamiki ? Dziwne? Dla mnie normalne, benzyna Pb 95 nie trzyma normy chrzczona ( tankowałem na stacji BLISKA ).

 

Omijam z daleka stacje Orlen i od zeszłego tygodnia również Bliska (zatankowałem raz i o jeden raz za dożo).

 

Zatankowałem wyłącznie ze względu na piątkowe korki w Wawie i fakt , że mogłem nie dojechać na swoją stację BP (dlatego tylko za 50 zł)

 

Już raz się wypowiedziałem " róbta co chceta "

 

Żegnam   :wave:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A o właściwościach czyszczących tego paliwa nic nikt nie napisze jakiego elaboratu?????

Ja mogę napisać że benzyną się dobrze czyści, każdą jedną, nawet ekstrakcyjną ;)

 

... benzyna Pb 95 nie trzyma normy chrzczona ( tankowałem na stacji BLISKA ).

Jakieś dowody na te wywody?

Brałeś paliwo do analizy?

A o placebo słyszałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...