Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Silnik 1.2 DIG-T opinie, serwis, uwagi


brera
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja nie wiem jak Wy to robicie, chyba słonia ze sobą wożę, bo nogę mam bardzo lekką, a w mieście nie mogę poniżej 10,5 zejść...

Btus,kudy tam Sosnowcowi do Wrocławia,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dokładnie to samo zdanie po pojeżdżeniu 1.6 ;) 1.2 po mieście jakby żwawszy, cichszy, po prostu bardziej odpowiedni. W trasie naturalnie 1.6 pokazuje przewagę. 

Tylko że kolega ma X-traila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Btus,kudy tam Sosnowcowi do Wrocławia,

 

Może i tak, ale z drugiej strony w korkach mało stoję, stop-start działa, ale spalanie takie. Śmieszna sprawa, bo jak auto było nowe, to średnie po tymże Wrocławiu miałem 9. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że kolega ma X-traila.

 

Dokładnie. Alu już wróciłem do swojego X. Mimo to bardzo dobrze będę wspominał te 2 dni z QQ  :hug:  

Gdyby w QQ zrobili ciut większy bagażnik albo chociaż przesuwaną kanapę jak w X , no i może nawiew z tyłu, to byłby to samochód kompletny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Alu już wróciłem do swojego X. Mimo to bardzo dobrze będę wspominał te 2 dni z QQ  :hug:  

Gdyby w QQ zrobili ciut większy bagażnik albo chociaż przesuwaną kanapę jak w X , no i może nawiew z tyłu, to byłby to samochód kompletny.

Ale wtedy koledzy sympatyczni,nie mieliby na co narzekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wtedy koledzy sympatyczni,nie mieliby na co narzekać.

 

ja bym narzekał na sondę lambda w moim QQ :) a jak już się zraziłem do QQ przez sondę to już mnie w nim wszystko drażni i będę narzekać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

Dokładnie. Alu już wróciłem do swojego X. Mimo to bardzo dobrze będę wspominał te 2 dni z QQ  :hug:  

Gdyby w QQ zrobili ciut większy bagażnik albo chociaż przesuwaną kanapę jak w X , no i może nawiew z tyłu, to byłby to samochód kompletny.

W QQ nie ma z tyłu nawiewów ?

W Pulsarze mam dwie kratki nawiewu na tylną kanapę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pulsarze to i masz ogrom miejsca z tyłu, bez porównania do QQ, wiec trzeba jakoś schłodzić pasażerów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

W pulsarze to i masz ogrom miejsca z tyłu, bez porównania do QQ, wiec trzeba jakoś schłodzić pasażerów ;)

Teraz wiem, dlaczego moja Pani nie siada po mojej prawicy, tylko każe się wozić jak "prezio" na tylnej kanapie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz wiem, dlaczego moja Pani nie siada po mojej prawicy, tylko każe się wozić jak "prezio" na tylnej kanapie :)

 

Boi się jeździć z Tobą z przodu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jej nie przeszło??? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez wygladam jak kierowca Ubera. Zanim sie moja zapnie i ulozy torebke i domaluje oczko to juz w polowie drogi jestesmy do jej pracy. Dlatego jezdzi z tylu. Bo duzo miejsca. Bo wysoko. Bo bo bo. Dzieki temu mam gdzie swoja torbe polozyc haha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

...  Dzieki temu mam gdzie swoja torbe polozyc haha.

No i to jest główny argument, by mojej nie podpowiadać, że z przodu ma ogrzewanie pośladków, lusterko, etc. Mam przynajmniej miejsce na saszetkę i inne swoje akcesoria w zasięgu ręki i nikt mi nie krzyczy "uważaj z lewej", kiedy tramwaj dojeżdża z prawej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem 2 trasy, łącznie 450 km, od dróg lokalnych do ekspresowych, 90-120 km/h, ruch spokojny, bez zmuszania do wysiłku, 2 osoby i bagaż. Spalanie ok. 6 l/100 km, pokrywa się ze wskazaniami z komputera pokładowego. W baku zostało pół zbiornika. :) Wynik moim zdaniem bardzo dobry, tym bardziej, że nie skupiałem się na wyniku. Mam ponadto wrażenie, że silnik zrobił się bardziej zrywny i spalanie mniejsze. Być może faktycznie, mitycznie się ułożył. :) Silniki tego typu pokazują, że przy normalnej, nie szybkiej jeździe potrafią mało palić i jak się z takim założeniem je użytkuje to mają jakiś sens. Jakbym chciał jeździć naprawdę dynamicznie, szybciej, dużo w trasach, miałbym inne wymagania i potrzeby, to brałbym coś znacznie mocniejszego i najlepiej diesla np. 2.0 190 KM od

VOLVO, który te 6 l spali, ale w odmiennych warunkach i w V60 daje wielki FUN. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

Zrobiłem 2 trasy, łącznie 450 km, od dróg lokalnych do ekspresowych, 90-120 km/h, ruch spokojny, bez zmuszania do wysiłku, 2 osoby i bagaż. Spalanie ok. 6 l/100 km, pokrywa się ze wskazaniami z komputera pokładowego. W baku zostało pół zbiornika. :)

Ja bym zweryfikował Twoje spostrzeżenia. Na wstępie dodam, że preferuję dokładnie taki styl jazdy jak Twój. Nie można jednoznacznie określić spalania na podstawie czy to jednostkowego pomiaru, a tym bardziej na podstawie stwierdzenia "pół baku". Czytałem tutaj wiele wiarygodnych opinii, że nasze komputery zaniżają spalanie w stosunku do tego co musimy wlać na stacji paliw i ja się z tym zgadzam. Prowadzę dokładną statystykę od samego początku eksploatacji Pulsara (1,2 Dig-T) i w moim przypadku komputer zaniża o 0,7 ltr/ 100 km w stosunku do realnego spalania. Zerknij na odnośnik w mojej "stopce". Zauważ też, że jak zatankujesz do pełna, to czasami przez 150 km wskazówka ani drgnie, a jak już się ruszy, to już maszeruje, więc te "połówki" baku nie są sobie równe. :)

Jedno z czym się zgodzę odnośnie wskazań komputera, to informacja dot. ile km. jeszcze możemy pokonać na tym co zostało w baku ... przy czym w Pulsarach te wskazania znikają przy ok. 75 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Kaśce te wskazania znikają przy 30km i zostaje w baku około 2l paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie w Pulsarze tylko w Twoim Pulsarze. U mnie przy spalaniu rzędu 9l/100km zaniża komputer o 0.3, a ostatnio przy spalaniu średnim wg kompa 6l/100km wyszło z kalkulacji 5.9, zatem różnie to bywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.6 w X oszukuje od .4 do .8 w zaleznosci od paliwa jakie naleje. Na 95 Vpower Shella mniej pali i mniej oszukuje. Ale uzywam go raz na 5 tankowan zeby wyplukalo co tam trzeba. A i w trasie duzo mniej oszukuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Echhhhh...serwisy.No i co z tego,że byłem,no i co z tego,że się naprawił,jak w czasie jazdy od 2000 obr podczas przyspieszania czasami czuć delikatne poszarpywanie,spalanie spadło,ale i tak jest o 1L wyższe niż normalnie.Muszę poszukać zaworu N75 do Kaśki i samemu wymienić,bo z gamoniami z ASO na ten temat to ja nie pogadam,...za długo trwałoby tłumaczenie.

No to ja po wizycie w ASO muszę przyznać, że te wszystkie serwisu to o kant ch...a rozbić !!! Mam ten sam problem co u Ciebie, z tym że spalanie raczej nie wzroslo ale przy przyśpieszaniu na 2, 3 biegu to jest bardzo wyczuwalne to szarpanie ale serwis stwierdził, że nie zauważyli usterki i im za to nie płacą bo nic nie zrobili !!! Pan chyba szuka nam roboty - odpowiedz goscia z serwisu !!! Chyba będe musiał złozyć reklamacje przez infolinie Nissana....

Edytowane przez poldik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób jedną rzecz,która może Ciebie kosztować góra 20 zł.Kup środek ,dodatek do paliwa czyszczący układ wtryskowy.Ja podobne objawy jak piszesz,poszarpywanie na 2im i 3cim biegu miałem w Note,użycie STP (firma ) wyeliminowało poszarpywanie.Kup go i wlej na pełny zbiornik,a zobaczysz,może pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja po wizycie w ASO muszę przyznać, że te wszystkie serwisu to o kant ch...a rozbić !!! Mam ten sam problem co u Ciebie, z tym że spalanie raczej nie wzroslo ale przy przyśpieszaniu na 2, 3 biegu to jest bardzo wyczuwalne to szarpanie ale serwis stwierdził, że nie zauważyli usterki i im za to nie płacą bo nic nie zrobili !!! Pan chyba szuka nam roboty - odpowiedz goscia z serwisu !!! Chyba będe musiał złozyć reklamacje przez infolinie Nissana....

Ale szarpie, czy traci na chwilę parę przy przyspieszaniu w okolicach 2.2krmp?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... ale serwis stwierdził, że nie zauważyli usterki..  Chyba będe musiał złozyć reklamacje przez infolinie Nissana....

Już to przerabiałem - właśnie z powodu, który przytoczył @polonus, czyli chwilowej utraty momentu przy dynamicznym przyśpieszaniu w okolicach 2300 obr (zwłaszcza biegi 2,3).

Wyglądało to tak, że centrala po zgłoszeniu zwróciła się do ASO, gdzie jeździłem z tym problemem, dostała odpowiedź od nich, że.. problemu nie widzą, bo wg nich wynika to z mojego stylu jazdy i odpisała mi, że w związku z tym odrzucają reklamację! Po prostu centrala Nissana wzbiła się na wyżyny absurdu. Oczywiście w nagrodę otrzymała rzeczowe wypełnienie ankiety z mojej strony.

 

Na marginesie - temat znów wznowiłem bo wyszły nowe okoliczności, ale opiszę później jak już będę miał komplet informacji. 

Edytowane przez equinoxe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...