Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Silnik 1.2 DIG-T opinie, serwis, uwagi


brera
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pierwsze słyszę,żeby kodować katalizator.Wymieniałem w trzech samochodach innej marki i nic nie trzeba było robić.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, MajuFCI napisał:

Ponieważ mam wszystkie koszty napraw wyliczyć i o tyle cena zakupu zostanie pomniejszona.

Uczciwy sprzedawca... albo bardzo zależy mu na sprzedaży...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Smakor napisał:

Uczciwy sprzedawca... albo bardzo zależy mu na sprzedaży...

Mój szef :) powiedzmy, że traktuje mnie inaczej ;)

Edytowane przez MajuFCI
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie cuś wyszło po kompie. Nie mogę odwrócić zdjęc 😕

 

 

20240630_134708.jpg

20240630_134624.jpg

Edytowane przez MajuFCI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto sprawdzić na postoju, po jeździe, na obrotach jałowych 750 obr/min.

Ja bym sprawdził wypadanie zapłonu i spalanie stukowe, czy nie ma różnicy na cylindrach.

No i jednostajna jazda po równym przy 1700-2200 obr/min na 4-tym biegu, czego silniki 1.2 (1.3 też) nie lubią, co się często objawia szarpaniem.

A także dynamiczne przyspieszanie 1700-4500 obr/min, czy nie ma kangurów i przytkań.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, aquariusmax napisał:

Warto sprawdzić na postoju, po jeździe, na obrotach jałowych 750 obr/min.

Ja bym sprawdził wypadanie zapłonu i spalanie stukowe, czy nie ma różnicy na cylindrach.

No i jednostajna jazda po równym przy 1700-2200 obr/min na 4-tym biegu, czego silniki 1.2 (1.3 też) nie lubią, co się często objawia szarpaniem.

A także dynamiczne przyspieszanie 1700-4500 obr/min, czy nie ma kangurów i przytkań.

Jak wchodzi na obroty na 1 i 2 biegu slysze, taki jakby metaliczny świst/szum od strony kierowcy. Nie wiem czy to nie jest od katalizatora bo mówili w serwisie, że coś tam sie rusza i jest przedmuch. Przewód od turbo również do wymiany. Byłem teraz na kanale, spód zabezpieczony i bardzo mało oznaków korozji, wręcz nie ma do czego sie przyczepić. Odkręciłem osłonę od spodu, silnik suchutki bez żadnych wycieków i bardzo ładnie kondycyjnie wygląda. Nie widać tam 120 k przebiegu (tyle ma silnik po wymianie).

Edytowane przez MajuFCI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wycieki oleju to cecha silników 1.3, w 1.2 nie było to tak powszechne, więc suchy spód jeszcze nie świadczy o całkowitym braku wycieków, można spojrzeć w okolicy rozrządu, przy kole zmiennych faz rozrządu.
W 1.2 zło dzieje się w środku. Metaliczny dźwięk, to może być luźny łańcuch rozrządu lub metalowa osłona katalizatora.
Rurę turbo wymień (lub właściciel) i wyeliminuj ją już z dalszej diagnozy, to koszt ok. 300 zł i 5 minut roboty z założeniem.
Świst może pochodzić z turbiny, w 1.2 jest to często słyszalne przy otwartym oknie, w 1.3 tego nie ma.

PS.: Wymienili silnik, a rure turbo zostawili pogryzioną?

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, aquariusmax napisał:

Wycieki oleju to cecha silników 1.3, w 1.2 nie było to ta powszechne, więc suchy spód jeszcze nie świadczy o całkowitym braku wycieków, można spojrzeć w okolicy rozrządu, przy kole zmiennych faz rozrządu.
W 1.2 zło dzieje się w środku. Metaliczny dźwięk, to może być luźny łańcuch rozrządu.
Rurę turbo wymień (lub właściciel) i nie wyeliminuj są z dalszej diagnozy, to koszt ok. 300 zł i 5 minut roboty z założeniem.
Świst może pochodzić z turbiny, w 1.2 jest to często słyszalne przy otwartym oknie, w 1.3 tego nie ma.

PS.: Wymienili silnik, a rure turbo zostawili pogryzioną?

Silnik był wymieniany w 2020 roku. Rura turbo teraz ma oznaki do wymiany, nie jest straszna, ale lepiej wymienić teraz. Poprzedni wlasciciel mial kune i wymieniali ją już kilka razy. Czy ten świst jest niebezpieczny? Slyszę to tylko na 1 i 2 biegu gdy wchodzi na obroty.

PS. Rozrząd kompletny i tak chce wymienić zaraz po zakupie. 

Edytowane przez MajuFCI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli rura turbo ma nawet niewielkie otworki lub uszczelki nie trzymają, to też może być świst.
Trzeba kupić porządny zamiennik z gumy z markowymi końcówkami (sprzedawca to zazwyczaj podkreśla i pokazuje na fotkach).
Tego z gumy kuna nie lubi, a oryginał uwielbia, więc go nigdy nie kupujemy (także używanego) lub zabezpieczamy rurą spiro fi80 z marketu budowlanego.

Świst z turbiny przy przyspieszaniu jest w 1.2 raczej akceptowalny, więc nie powinien być niebezpieczny (ja miałem tak od początku i przez 6 lat się nic nie działo niedobrego).

PS: Przedmuchy dolotu sprawdzisz szybciutko na rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach przez OBDII. Poprawne podciśnienie wynosi w 1.2 zazwyczaj dość wysoko 32-38 mbar.

Zerknij tutaj https://motochemica.pl/podcisnienie-w-samochodzie.html, jest też coś o zablokowanym katalizatorze.

Edytowane przez aquariusmax
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, aquariusmax napisał:

Jeśli rura turbo ma nawet niewielkie otworki lub uszczelki nie trzymają, to też może być świst.
Trzeba kupić porządny zamiennik z gumy z markowymi końcówkami (sprzedawca to zazwyczaj podkreśla i pokazuje na fotkach).
Tego z gumy kuna nie lubi, a oryginał uwielbia, więc go nigdy nie kupujemy (także używanego) lub zabezpieczamy rurą spiro fi80 z marketu budowlanego.

Świst z turbiny przy przyspieszaniu jest w 1.2 raczej akceptowalny, więc nie powinien być niebezpieczny (ja miałem tak od początku i przez 6 lat się nic nie działo niedobrego).

PS: Przedmuchy dolotu sprawdzisz szybciutko na rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach przez OBDII. Poprawne podciśnienie wynosi w 1.2 zazwyczaj dość wysoko 32-38 mbar.
 

Czy masz jakiś dobry zamiennik do polecenia?

 

Czy ten świst jest wlaśnie taki metaliczny? 

Edytowane przez MajuFCI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, aquariusmax napisał:

Świst z turbiny przy przyspieszaniu jest w 1.2 raczej akceptowalny, więc nie powinien być niebezpieczny (ja miałem tak od początku i przez 6 lat się nic nie działo niedobrego).

Ten świst to chyba jedyna pozytywna cecha tego silnika :) Prawie jak gwizd hybrydy 😜 Mi się podobał przy przyspieszaniu. W 1.3 faktycznie brak ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, MajuFCI napisał:

Czy masz jakiś dobry zamiennik do polecenia?

Ja kupiłem taką rurę (musisz się upewnić u sprzedawcy po numerze VIN jaką masz średnicę, bo występowała 70mm i chyba 60mm).
https://allegro.pl/oferta/rura-turbo-nissan-qashqai-ii-1-2-dig-t-144600468r-11898422407

Tutaj masz o tym cały wątek:

 

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Smakor napisał:

Ten świst to chyba jedyna pozytywna cecha tego silnika :) Prawie jak gwizd hybrydy 😜 Mi się podobał przy przyspieszaniu. W 1.3 faktycznie brak ;/

No tak myślę, że mogę porównać go do gwizdu hybrydy. Ale nie jest on jednostajny tylko przerywany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to przerywany? Jak odpuszczasz gaz i zmieniasz bieg? Bo podczas przyspieszania rośnie tylko jego wysokość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Smakor napisał:

Jak to przerywany? Jak odpuszczasz gaz i zmieniasz bieg? Bo podczas przyspieszania rośnie tylko jego wysokość.

Być może podczas puszczania gazu i zmianie biegu. Jutro jeszcze raz dokladniej sie przyslucham. Mam wrażenie, że nie za każdym razem jest taki sam schemat. Czasem w ogóle nie słyszę tego przy przyśpieszaniu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc auto kupione. Leci do mechanika na Katalizator, rurę turbo, hamulce, wszystkie oleje, filtry, płyny, rozrząd. Mam pytanie bo do tej pory był lany olej 5W30. Czytałem w innym temacie, że sporo osób zmieniło na 5W40. Jak to jest w końcu? Co tu zalać? Przebieg 187 tys. 

Edytowane przez MajuFCI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz spokojnie zalać 5W40

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, JACKO29 napisał:

Możesz spokojnie zalać 5W40

A czy przy wymianie oleju w silniku robić jakąś płukanke na wszelki wypadek?

 

Dodam, że jak wyjechałem dziś do mechanika Nissanem to check engine zgasł i nie zapalił sie już do końca 🤣

Edytowane przez MajuFCI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli błąd chwilowy,ale pozostaje w pamięci komputera i warto go odczytać.Przy 1.2 co do płukanki były różne opinie,Jedni mówili że pogorszyło pracę i zużycie oleju inni że poprawiło(zmniejszyło)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie (1.2 z 2018.06) płukanka niczego nie zmieniła (jednak nie miałem nigdy problemu ze zmianą poziomu oleju). A stosowałem różne: LM, LM Pro, TEC 2000.

Zmianę na plus (cichsza praca, mniej nagaru w dolocie) odczułem po przejściu z oleju Elfa na Shell.

A ceratec spowodował, że silnik zaczął pracować łagodniej, płynniej, ale nie wiem jak na dłuższą metę, bo sprzedałem auto.

 

Edytowane przez aquariusmax
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...