MajuFCI Opublikowano 12 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2024 (edytowane) No i problem. Pomóżcie jeśli wiecie. Dzisiaj zaczął kopcić na biało jak z Batorego, śmierdzi oliwą, silnik pracuje nie równo, moc jest ale dźwięk przy przyspieszeniu jest inny niż był... ciężko opisać. Płyn chłodniczy w normie, olej w normie lecz troche rzeczywiście ubyło, powiedzmy, że z full na miarce jest 1/3 na bagnecie po 8 tys od wymiany. Brak masła pod korkiem. Uszczelka pod głowicą? Turbina? Nie ma żadnego checka. Edytowane 12 Grudnia 2024 przez MajuFCI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 13 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2024 Prędzej któryś z zaworów.Radzę skorzystać z usługi pomiaru ciśnienia na cylindrach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MajuFCI Opublikowano 13 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2024 3 godziny temu, JACKO29 napisał: Prędzej któryś z zaworów.Radzę skorzystać z usługi pomiaru ciśnienia na cylindrach. Nie ma żadnego checka ani trybu awaryjnego. Powinien być? Twoja sugestia brzmi jak jednak silnik do remontu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 13 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2024 (edytowane) Check będzie, gdy silnik będzie już raczej do wymiany (bo taniej niż gruby remont). A takie zachowanie może być przy dziurze w zaworze, więc pomiar ciśnienia lub zajrzenie kamerką przez świece do cylindrów da szybką i tanią diagnozę. Edytowane 13 Grudnia 2024 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MajuFCI Opublikowano 13 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2024 43 minuty temu, aquariusmax napisał: Check będzie, gdy silnik będzie już raczej do wymiany (bo taniej niż gruby remont). A takie zachowanie może być przy dziurze w zaworze, więc pomiar ciśnienia lub zajrzenie kamerką przez świece do cylindrów da szybką i tanią diagnozę. Ale to jak dziura w zaworze to też remont i to pewnie słony... auto na lawecie pojechało do mechanika koło wtorku coś będę wiedział. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 13 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2024 (edytowane) Czyli prosto, łatwo i nieprzyjemnie. Wymiana silnika, to nic niezwykłego w tym modelu. Czasem warto dać delikatnie drożej (niż wymiana w ciemno celem sprzedaży auta) i zrobić porządny remont i będzie na 5 lat spokój. Edytowane 13 Grudnia 2024 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agamek12 Opublikowano 15 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2024 Panowie, nietypowe pytanie. Czy w 1.2t jest przeplywomierz i jeśli tak, to w którym miejscu? Próbowałem go namierzyć w samochodzie (nie znalazlem) i szukałem w sklepach internetowych (bez efektu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 15 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2024 (edytowane) Z tego co wiem, to nie ma MAF sensora, a jedynie MAP sensory (jest ich kilka, a nie napisałeś o które miejsce chodzi). Sprawdź np. wtyczki w gumowej części za filtrem powietrza, tam się krzyżują kanały z filtra i powrót sprzed kolektura/przepustnicy. Inny jest na wyjściu z intercoolera na plastikowej rurce. A dlaczego o niego pytasz? Problemy z szarpaniem (zgaduję, że o to może chodzić) zazwyczaj nie wynikają z uszkodzenia czujnika. Edytowane 15 Grudnia 2024 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MajuFCI Opublikowano 18 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2024 (edytowane) W dniu 13.12.2024 o 17:24, aquariusmax napisał: Czyli prosto, łatwo i nieprzyjemnie. Wymiana silnika, to nic niezwykłego w tym modelu. Czasem warto dać delikatnie drożej (niż wymiana w ciemno celem sprzedaży auta) i zrobić porządny remont i będzie na 5 lat spokój. Turbina ok, kamerką inspekcyjną nie widać, żeby na tłokach cos sie działo, blok ok, kompresja jest, silnik pracuje równo, mocy nie stracił, pod swiecami ok ale olej ubywa i dymi na biało. Takie objawy Edytowane 18 Grudnia 2024 przez MajuFCI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2024 Czyli pierścienie zgarniające nie trzymają i przepuszczają film olejowy do cylindra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MajuFCI Opublikowano 18 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2024 (edytowane) 2 godziny temu, JACKO29 napisał: Czyli pierścienie zgarniające nie trzymają i przepuszczają film olejowy do cylindra. Takie jest podejrzenie mechanika również ale na razie nie rozbieramy. Stoje przed decyzją. Co myślisz full remont? Czy nie ma sensu? Edytowane 18 Grudnia 2024 przez MajuFCI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 18 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2024 Ja bym wlał mocnej płukanki do oleju na pół godziny przed wymianą (np. TEC 2000), albo nawet dwa razy bym to zrobił. Gorzej przecież nie bedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MajuFCI Opublikowano 18 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2024 1 minutę temu, aquariusmax napisał: Ja bym wlał mocnej płukanki do oleju na pół godziny przed wymianą (np. TEC 2000), albo nawet dwa razy bym to zrobił. Gorzej przecież nie bedzie. Zalane są tłoki od góry jakąś mocną chemią, drugi dzień stoi tak. Jutro nowy olej i sprawdzamy czy cos sie zmieni. Może sie zapiekły... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MajuFCI Opublikowano 19 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2024 Płukanka nie pomogła. Kopci i olej ubywa. W Łodzi rozkładają ręce, ale znalazłem koło warszawy speca od Nissanów. Znacie może? Ktoś słyszał? Korzystał? Cenowo przedstawił rozsądne widełki. Warsztat silnikowy samochodów marki Nissan. Mariusz Różański Chotomów, Dworcowa 7. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 19 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2024 (edytowane) A było zaglądane na zawory wydechowe? Może się któryś ukruszył? Ale jeśli pali olej, to raczej tłoki do wyjęcia. Edytowane 19 Grudnia 2024 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gabriel Opublikowano 20 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2024 (edytowane) Cześć, samochód wzięli diabli, stracił moc, brak kompresji na drugim cylindrze, otwór w zaworze. Zawiezione do mechanika wycena poniżej, przyznam że cena wydaje mi się dosyć wysoka? Czy mieści się w przedziałach za takie uszkodzenia silnika? Test komputerowy Consult 250 Test kompresji 250 Wyb/ zab silnika 3500 Wyb/ zab głowicy 2000 Regeneracja głowicy 2500 Zestaw uszczelek głowicy / osprzętu 1000 uszczelki góra silnika 400 Świece 400 Olej/ filtry 500 Wtryskiwacze 4x595 —— 13200 Wszystkie Uszczelki , świece , wtryskiwacze ORYGINALNE Edytowane 20 Grudnia 2024 przez Gabriel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tz1609 Opublikowano 20 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2024 5 godzin temu, Gabriel napisał: Cześć, samochód wzięli diabli, stracił moc, brak kompresji na drugim cylindrze, otwór w zaworze. Zawiezione do mechanika wycena poniżej, przyznam że cena wydaje mi się dosyć wysoka? Czy mieści się w przedziałach za takie uszkodzenia silnika? Test komputerowy Consult 250 Test kompresji 250 Wyb/ zab silnika 3500 Wyb/ zab głowicy 2000 Regeneracja głowicy 2500 Zestaw uszczelek głowicy / osprzętu 1000 uszczelki góra silnika 400 Świece 400 Olej/ filtry 500 Wtryskiwacze 4x595 —— 13200 Wszystkie Uszczelki , świece , wtryskiwacze ORYGINALNE Rok temu za naprawę identycznej usterki (upalony zawór), był zrobione wszystko co wyszczególniłeś plus wymiana rozrządu zapłaciłem 4700PLN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MajuFCI Opublikowano 20 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2024 (edytowane) 6 godzin temu, Gabriel napisał: Cześć, samochód wzięli diabli, stracił moc, brak kompresji na drugim cylindrze, otwór w zaworze. Zawiezione do mechanika wycena poniżej, przyznam że cena wydaje mi się dosyć wysoka? Czy mieści się w przedziałach za takie uszkodzenia silnika? Test komputerowy Consult 250 Test kompresji 250 Wyb/ zab silnika 3500 Wyb/ zab głowicy 2000 Regeneracja głowicy 2500 Zestaw uszczelek głowicy / osprzętu 1000 uszczelki góra silnika 400 Świece 400 Olej/ filtry 500 Wtryskiwacze 4x595 —— 13200 Wszystkie Uszczelki , świece , wtryskiwacze ORYGINALNE Przeciez tu raczej tłoki są też do wymiany, a nie widzę ich w zestawieniu. Drogo Ci powiem. Mam też do remontu i raczej więcej do roboty i rozstrzał od 8 do 14. Ale po rozebraniu będzie wiadomo dopiero. Edytowane 20 Grudnia 2024 przez MajuFCI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 20 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2024 Jeżeli nie masz możliwości zrobić to samemu to płacz i płać,niestety.Szukaj może innego mechanika bo narzut ma zabójczy,już na świecach ma minimum 100 zł,na oleju z 200...Remont głowicy tu trzeba wiedzieć jaki zakres obejmuje ten remont,bo jak tylko wymiana zaworów z dotarciem i planowaniem no to sporo przesadził. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 20 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2024 Mam wrażenie, że to wycena ASO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agamek12 Opublikowano 9 Lutego Udostępnij Opublikowano 9 Lutego W dniu 15.12.2024 o 17:46, aquariusmax napisał: Z tego co wiem, to nie ma MAF sensora, a jedynie MAP sensory (jest ich kilka, a nie napisałeś o które miejsce chodzi). Sprawdź np. wtyczki w gumowej części za filtrem powietrza, tam się krzyżują kanały z filtra i powrót sprzed kolektura/przepustnicy. Inny jest na wyjściu z intercoolera na plastikowej rurce. A dlaczego o niego pytasz? Problemy z szarpaniem (zgaduję, że o to może chodzić) zazwyczaj nie wynikają z uszkodzenia czujnika. Delikatne szarpnięcie w okolicach 2krpm. Czasem falujące delikatnie wolne obroty. Duże spalanie (wyższe niż j10 1.6i). Auto nie bierze oleju, nie kopci, ma "moc", odpala normalnie. Podpowiesz coś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 9 Lutego Udostępnij Opublikowano 9 Lutego (edytowane) Ja miałem 1.2 i szarpał i kopcił (tego ostatniego się pozbyłem chemią do benzyny i wysokimi obrotami). Ale nie miałem falujących obrotów i jakiegoś nadmiernego spalania, więc to raczej coś innego, może faktycznie czujnik, a nie awaria silnika. Sprawdź dokładniejszym skanerem (skrupulatny mechanik z ASO lub z softem Consult) no i czujniki, cewki, świece, wtryski, sondy podmieniać, aby kosztów nie robić wielkich. Edytowane 9 Lutego przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agamek12 Opublikowano 10 Lutego Udostępnij Opublikowano 10 Lutego W dniu 9.02.2025 o 21:01, aquariusmax napisał: Ja miałem 1.2 i szarpał i kopcił (tego ostatniego się pozbyłem chemią do benzyny i wysokimi obrotami). Ale nie miałem falujących obrotów i jakiegoś nadmiernego spalania, więc to raczej coś innego, może faktycznie czujnik, a nie awaria silnika. Sprawdź dokładniejszym skanerem (skrupulatny mechanik z ASO lub z softem Consult) no i czujniki, cewki, świece, wtryski, sondy podmieniać, aby kosztów nie robić wielkich. W czwartek jade do serwisu który specjalizuje się w japończykach. Może coś znajdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalT. Opublikowano 11 Lutego Udostępnij Opublikowano 11 Lutego Panowie, Prośba o pomoc co to może być: 1. na zimnym silniku obroty faluja az przygasaja światła, 2. dymi na rozgrzanym silniku na biało/szaro, na zimnym przy rozruchu jest ok - nic nie dymi 3. oleju nie ubywa obserwowalnie 4. płyn chłodniczy w normiem nic nie ubywa 5. dym bezwonny i dużo wody wyskakuje z wydechu Dziękuję za wskazówki Michał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 11 Lutego Udostępnij Opublikowano 11 Lutego Na mój gust...zmień stację paliw.Możesz profilaktycznie wyczyścić przepływomierz.Reszta,gdyby zachodziła potrzeba to czyszczenie przepustnicy,dolotu i zaworów,ale to już w jakimś ogarniętym serwisie.Na początek może spróbuj,poszukaj dodatków do paliwa które czyszczą wtryski,nagar ect...wiele tonie kosztuje ,a może da radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.