Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Silnik 1.2 DIG-T opinie, serwis, uwagi


brera
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No i problem. Pomóżcie jeśli wiecie. Dzisiaj zaczął kopcić na biało jak z Batorego, śmierdzi oliwą, silnik pracuje nie równo, moc jest ale dźwięk przy przyspieszeniu jest inny niż był... ciężko opisać. Płyn chłodniczy w normie, olej w normie lecz troche rzeczywiście ubyło, powiedzmy, że z full na miarce jest 1/3 na bagnecie po 8 tys od wymiany. Brak masła pod korkiem. Uszczelka pod głowicą?  Turbina? Nie ma żadnego checka. 

Edytowane przez MajuFCI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prędzej któryś z zaworów.Radzę skorzystać z usługi pomiaru ciśnienia na cylindrach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, JACKO29 napisał:

Prędzej któryś z zaworów.Radzę skorzystać z usługi pomiaru ciśnienia na cylindrach. 

Nie ma żadnego checka ani trybu awaryjnego. Powinien być? Twoja sugestia brzmi jak jednak silnik do remontu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Check będzie, gdy silnik będzie już raczej do wymiany (bo taniej niż gruby remont).

A takie zachowanie może być przy dziurze w zaworze, więc pomiar ciśnienia lub zajrzenie kamerką przez świece do cylindrów da szybką i tanią diagnozę.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, aquariusmax napisał:

Check będzie, gdy silnik będzie już raczej do wymiany (bo taniej niż gruby remont).

A takie zachowanie może być przy dziurze w zaworze, więc pomiar ciśnienia lub zajrzenie kamerką przez świece do cylindrów da szybką i tanią diagnozę.

Ale to jak dziura w zaworze to też remont i to pewnie słony... auto na lawecie pojechało do mechanika koło wtorku coś będę wiedział. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli prosto, łatwo i nieprzyjemnie.

Wymiana silnika, to nic niezwykłego w tym modelu. Czasem warto dać delikatnie drożej (niż wymiana w ciemno celem sprzedaży auta) i zrobić porządny remont i będzie na 5 lat spokój.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nietypowe pytanie.

Czy w 1.2t jest przeplywomierz i jeśli tak, to w którym miejscu?

Próbowałem go namierzyć w samochodzie (nie znalazlem) i szukałem w sklepach internetowych (bez efektu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, to nie ma MAF sensora, a jedynie MAP sensory (jest ich kilka, a nie napisałeś o które miejsce chodzi).

Sprawdź np. wtyczki w gumowej części za filtrem powietrza, tam się krzyżują kanały z filtra i powrót sprzed kolektura/przepustnicy. Inny jest na wyjściu z intercoolera na plastikowej rurce.

A dlaczego o niego pytasz? Problemy z szarpaniem (zgaduję, że o to może chodzić) zazwyczaj nie wynikają z uszkodzenia czujnika.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.12.2024 o 17:24, aquariusmax napisał:

Czyli prosto, łatwo i nieprzyjemnie.

Wymiana silnika, to nic niezwykłego w tym modelu. Czasem warto dać delikatnie drożej (niż wymiana w ciemno celem sprzedaży auta) i zrobić porządny remont i będzie na 5 lat spokój.

Turbina ok, kamerką inspekcyjną nie widać, żeby na tłokach cos sie działo, blok ok, kompresja jest, silnik pracuje równo, mocy nie stracił, pod swiecami ok ale olej ubywa i dymi na biało. Takie objawy

Edytowane przez MajuFCI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli pierścienie zgarniające nie trzymają i przepuszczają film olejowy do cylindra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, JACKO29 napisał:

Czyli pierścienie zgarniające nie trzymają i przepuszczają film olejowy do cylindra.

Takie jest podejrzenie mechanika również ale na razie nie rozbieramy. Stoje przed decyzją. Co myślisz full remont? Czy nie ma sensu? 

Edytowane przez MajuFCI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wlał mocnej płukanki do oleju na pół godziny przed wymianą (np. TEC 2000), albo nawet dwa razy bym to zrobił. Gorzej przecież nie bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, aquariusmax napisał:

Ja bym wlał mocnej płukanki do oleju na pół godziny przed wymianą (np. TEC 2000), albo nawet dwa razy bym to zrobił. Gorzej przecież nie bedzie.

Zalane są tłoki od góry jakąś mocną chemią, drugi dzień stoi tak. Jutro nowy olej i sprawdzamy czy cos sie zmieni. Może sie zapiekły...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płukanka nie pomogła. Kopci i olej ubywa. W Łodzi rozkładają ręce, ale znalazłem koło warszawy speca od Nissanów. Znacie może? Ktoś słyszał? Korzystał? Cenowo przedstawił rozsądne widełki. 

 

Warsztat silnikowy samochodów marki Nissan. Mariusz Różański

Chotomów, Dworcowa 7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A było zaglądane na zawory wydechowe? Może się któryś ukruszył?

Ale jeśli pali olej, to raczej tłoki do wyjęcia.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, samochód wzięli diabli, stracił moc, brak kompresji na drugim cylindrze, otwór w zaworze. Zawiezione do mechanika wycena poniżej, przyznam że cena wydaje mi się dosyć wysoka? Czy mieści się w przedziałach za takie uszkodzenia silnika? 

 

Test komputerowy Consult 250

Test kompresji 250

Wyb/ zab silnika 3500

Wyb/ zab głowicy 2000

Regeneracja głowicy 2500

Zestaw uszczelek głowicy / osprzętu 1000

uszczelki góra silnika 400

Świece 400

Olej/ filtry 500

Wtryskiwacze 4x595

——

13200

Wszystkie Uszczelki , świece , wtryskiwacze  ORYGINALNE

Edytowane przez Gabriel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Gabriel napisał:

Cześć, samochód wzięli diabli, stracił moc, brak kompresji na drugim cylindrze, otwór w zaworze. Zawiezione do mechanika wycena poniżej, przyznam że cena wydaje mi się dosyć wysoka? Czy mieści się w przedziałach za takie uszkodzenia silnika? 

 

Test komputerowy Consult 250

Test kompresji 250

Wyb/ zab silnika 3500

Wyb/ zab głowicy 2000

Regeneracja głowicy 2500

Zestaw uszczelek głowicy / osprzętu 1000

uszczelki góra silnika 400

Świece 400

Olej/ filtry 500

Wtryskiwacze 4x595

——

13200

Wszystkie Uszczelki , świece , wtryskiwacze  ORYGINALNE

Rok temu za naprawę identycznej usterki (upalony zawór), był zrobione wszystko co wyszczególniłeś plus wymiana rozrządu zapłaciłem 4700PLN. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Gabriel napisał:

Cześć, samochód wzięli diabli, stracił moc, brak kompresji na drugim cylindrze, otwór w zaworze. Zawiezione do mechanika wycena poniżej, przyznam że cena wydaje mi się dosyć wysoka? Czy mieści się w przedziałach za takie uszkodzenia silnika? 

 

Test komputerowy Consult 250

Test kompresji 250

Wyb/ zab silnika 3500

Wyb/ zab głowicy 2000

Regeneracja głowicy 2500

Zestaw uszczelek głowicy / osprzętu 1000

uszczelki góra silnika 400

Świece 400

Olej/ filtry 500

Wtryskiwacze 4x595

——

13200

Wszystkie Uszczelki , świece , wtryskiwacze  ORYGINALNE

Przeciez tu raczej tłoki są też do wymiany, a nie widzę ich w zestawieniu. Drogo Ci powiem. Mam też do remontu i raczej więcej do roboty i rozstrzał od 8 do 14. Ale po rozebraniu będzie wiadomo dopiero. 

Edytowane przez MajuFCI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie masz możliwości zrobić to samemu to płacz i płać,niestety.Szukaj może innego mechanika bo narzut ma zabójczy,już na świecach ma minimum 100 zł,na oleju z 200...Remont głowicy tu trzeba wiedzieć jaki zakres obejmuje ten remont,bo jak tylko wymiana zaworów z dotarciem i planowaniem no to sporo przesadził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 15.12.2024 o 17:46, aquariusmax napisał:

Z tego co wiem, to nie ma MAF sensora, a jedynie MAP sensory (jest ich kilka, a nie napisałeś o które miejsce chodzi).

Sprawdź np. wtyczki w gumowej części za filtrem powietrza, tam się krzyżują kanały z filtra i powrót sprzed kolektura/przepustnicy. Inny jest na wyjściu z intercoolera na plastikowej rurce.

A dlaczego o niego pytasz? Problemy z szarpaniem (zgaduję, że o to może chodzić) zazwyczaj nie wynikają z uszkodzenia czujnika.

Delikatne szarpnięcie w okolicach 2krpm. Czasem falujące delikatnie wolne obroty. Duże spalanie (wyższe niż j10 1.6i).

Auto nie bierze oleju, nie kopci, ma "moc", odpala normalnie.

Podpowiesz coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem 1.2 i szarpał i kopcił (tego ostatniego się pozbyłem chemią do benzyny i wysokimi obrotami).

Ale nie miałem falujących obrotów i jakiegoś nadmiernego spalania, więc to raczej coś innego, może faktycznie czujnik, a nie awaria silnika.

Sprawdź dokładniejszym skanerem (skrupulatny mechanik z ASO lub z softem Consult) no i czujniki, cewki, świece, wtryski, sondy podmieniać, aby kosztów nie robić wielkich.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.02.2025 o 21:01, aquariusmax napisał:

Ja miałem 1.2 i szarpał i kopcił (tego ostatniego się pozbyłem chemią do benzyny i wysokimi obrotami).

Ale nie miałem falujących obrotów i jakiegoś nadmiernego spalania, więc to raczej coś innego, może faktycznie czujnik, a nie awaria silnika.

Sprawdź dokładniejszym skanerem (skrupulatny mechanik z ASO lub z softem Consult) no i czujniki, cewki, świece, wtryski, sondy podmieniać, aby kosztów nie robić wielkich.

W czwartek jade do serwisu który specjalizuje się w japończykach. Może coś znajdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Prośba o pomoc co to może być:

1. na zimnym silniku obroty faluja az przygasaja światła,

2. dymi na rozgrzanym silniku na biało/szaro, na zimnym przy rozruchu jest ok - nic nie dymi

3. oleju nie ubywa obserwowalnie

4. płyn chłodniczy w normiem nic nie ubywa

5. dym bezwonny i dużo wody wyskakuje z wydechu

 

Dziękuję za wskazówki

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mój gust...zmień stację paliw.Możesz profilaktycznie wyczyścić przepływomierz.Reszta,gdyby zachodziła potrzeba to czyszczenie przepustnicy,dolotu i zaworów,ale to już w jakimś ogarniętym serwisie.Na początek może spróbuj,poszukaj dodatków do paliwa które czyszczą wtryski,nagar ect...wiele tonie kosztuje ,a może da radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...