jano2d Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 Honda Jazz lat 11 teraz córki lata jak rakieta wymiana oleju co roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 Jak wlejesz Militeca to wypłynie Ci cały zawór a nie tylko okruszek . I łopatka turbinki... Dlatego nie wlewałem. Honda Jazz lat 11 teraz córki lata jak rakieta wymiana oleju co roku Bo regularna wymiana oleju jest najważniejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 A ktoś mi wytłumaczy na taką pojemność 5l oleju a 1.2Tce silnik tak trajkocze dzwięk okropny tych silników to nie na moje nerwy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jano2d Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 I ja też Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 Collins, co do spalania to kiepsko... Mnie sie udalo zejsc moim 1.6 do 5.6l na obwodnicy Trojmiasta. Da sie? Da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jano2d Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 Honda jazz 1,2 leje 3,8 L oleju a tu 5 L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 Nie 5 a 4.5 bodajże.A porównywać kolor oleju,silnika wolnossącego z turbodoładowanym i do tego na bezpośrednim wtrysku ,poroniony pomysł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 Collins, co do spalania to kiepsko... Mnie sie udalo zejsc moim 1.6 do 5.6l na obwodnicy Trojmiasta. Da sie? Da. Nie ma filmu nie ma dowodu trza tu zamieścić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 Nie ma filmu nie ma dowodu trza tu zamieścić Ok. Nastepnyn razem bedzie film Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowakm Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 (edytowane) Colins ja w swoim 1.6 przy tej jezdzie mialem ostatnio identycznie 5.9. Ale mozna zejsc nizej jadac np. 80. Rozumiem ze 215 zostawiles w ASO ZG filtr ich i robocizna a olej swoj tak? To skad cena 650 za 1 przeglad ? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Edytowane 6 Marca 2015 przez nowakm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 (edytowane) Ja mówię o normalnej jeździe. Bo jeśli zaczniemy mówić o rekordach w oszczędzaniu, to ja najniższe zanotowane w komputerze spalanie mam w wysokości 4.9 l/100 km. I co, zatkało kakao? Pewnie zauważyliście, że ten śmieszny samochodzik już w założeniu producenta nastawiony jest na, że tak powiem, kreowanie postaw ekologicznych. Można powiedzieć, że producent uciekł się do chwytów psychologicznych. Bo samochód ocenia nas pod kątem ekojazdy i nagradza punktami, a swoje "rekordy" można zapisywać w pamięci komputera. Ma to za zadanie podświadomie wymusić na nas oszczędzanie. I jak widać sprawdza się, bo potem my zamiast deptać do dechy, to licytujemy się kto więcej zaoszczędził. A posiadacze silników 1.6 z tego co widzę to już całkiem dają się manipulować. Bo choć mocy im nie brakuje, to rekordy oszczędności próbują bić. Rozumiem ja, ze swoim kosiarkowym 1.2. Podeptać nie podeptam, to chociaż oszczędnością się nacieszę. Ale Wy? Edytowane 6 Marca 2015 przez colins 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowakm Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 (edytowane) Przy 100 mam 5.9 i mowie juz to po ulozeniu silniczka. Nikt z użyszkodników 1.6 nie bedzie oszczedzal na paliwie i dawal sie manipulowac . Po prostu jesli chodzi o niskie zuzycie w optymalnej i przepisowej predkosci 90km to spalanko jest takie jak w filmiku badz tez nizsze. Nie kupuje sie 1.6 by byc 1 na swiatlach gonic po zakretach i tankowac co chwile na stacji. Auto ma cechowac jego dynamika i zapas mocy Edytowane 6 Marca 2015 przez nowakm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 A ja nie mam ekopierd***a ,raz się spali 9,raz 8 l,innym razem7.5 i co mi z tego?Żeby to jeszcze się wylewało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 Colins ja w swoim 1.6 przy tej jezdzie mialem ostatnio identycznie 5.9. Ale mozna zejsc nizej jadac np. 80. Rozumiem ze 215 zostawiles w ASO ZG filtr ich i robocizna a olej swoj tak? To skad cena 650 za 1 przeglad ? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Tak, zapłaciłem 215 zł za ich filtr oleju i robociznę (podkładka pod korek spustowy jeszcze za 2 zety). Olej mój. Ceny za przeglądy są wysokie, bo niby serwis sprawdza auto zgodnie z wymogami producenta, podłączany jest komputer itd. W praktyce najczęściej na pierwszym przeglądzie wymieniony jest tylko olej i nic więcej. Niestety musimy zacisnąć zęby i płacić. No bo co zrobimy? A gwarancję mimo wszystko utrzymać chyba warto. Przy 100 mam 5.9 i mowie juz to po ulozeniu silniczka. Nikt z użyszkodników 1.6 nie bedzie oszczedzal na paliwie i dawal sie manipulowac . Po prostu jesli chodzi o niskie zuzycie w optymalnej i przepisowej predkosci 90km to spalanko jest takie jak w filmiku badz tez nizsze. Nie kupuje sie 1.6 by byc 1 na swiatlach gonic po zakretach i tankowac co chwile na stacji. Auto ma cechowac jego dynamika. Tak Ci się tylko wydaje, że nie dajesz się manipulować. Zresztą pomijając już nawet te samochody, to na każdym kroku nami manipulują. Poczynając od TV czy pracodawcy, a na własnej babie kończąc. A ja nie mam ekopierd***a ,raz się spali 9,raz 8 l,innym razem7.5 i co mi z tego?Żeby to jeszcze się wylewało? Mi tam parę razy się ulało, gdy za dużo wlałem. Mówię w tym momencie o wodzie ognistej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 Zakładaj śliniaczek...ni ma wyjścia A co do przeglądu,jednak w D.Górniczej chce im sie oglądać całe auto.U mnie wyłapali kropelkę oleju na misie i zdejmowali i od nowa uszczelniali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 (edytowane) Jeszcze jedno. Na fakturze mam wyszczególniony numer katalogowy filtra oleju. Wg.Nissana filtr oleju do silnika 1.2 DIG-T ma numer 1520800Q1E. Wiadomo więc już na 100%, że jest to ten sam filtr (w formie wkładu), który jest stosowany w silnikach 0,9 TCe i 1.2 TCe ze stajni Renault. Wobec tego mamy dostęp do szerokiej gamy zamienników. Ja od siebie polecić mogę francuskie filtry Purflux, które często idą na pierwszy montaż. W tym przypadku będzie to Purflux L441 (PX L441). Może czas żeby założyć nowy temat, w którym będziemy wrzucać numery części eksploatacyjnych? Edytowane 6 Marca 2015 przez colins Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 Zakładaj,przyda się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 7 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 Colins ! Trochę się dziwię .... ale jeśli wtykam nos ...to przepraszam . Bardzo mi się podoba Twoja 'akcja" przeciw "łupieniu" nas przez servisy ! Ale widzę jakby niekonsekwencję w Twym działaniu ? Ty "człowiek z branży" wymienić olej potrafisz a ta wymiana jest zalecana a nie obowiązkowa ? (chyba nic się nie zmieniło w tej kwestii z J 10) Myślę ,że z tym zużytym olejem też byś sobie "poradził" w sposób właściwy (może podrzucając koledze z branży) W tej sytuacji ten wpis też do gwarancji nic nie wnosi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 7 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 Bo ja jestem człowiek ze starej szkoły czyli z czasów gdy samochód trzeba było docierać, a po paru tysiącach km wymienić olej. Tutaj byłem nawet skłonny przestawić się na nowe myślenie i wymienić olej zgodnie z zaleceniami Nissana czyli po roku czasu (bądź po przejechaniu 20000 km). Jednak zaniepokoił mnie wygląd tego oleju, bo po zaledwie 3 tys.km zrobił się mocno ciemny. No i wymieniłem dla spokoju ducha i lepszego samopoczucia. Podejrzewam, że niepotrzebnie, ale z drugiej strony wyjdzie to tylko silnikowi na dobre. Później dopiero doczytałem, że te nowe silniki z bezpośrednim wtryskiem "brudzą" olej znacznie szybciej niż stare, wolnossące benzyniaki, z którymi miałem wcześniej do czynienia. Czyli znów padłem ofiarą starej szkoły. Jak widać człowiek uczy się całe życie. A jeśli mowa, o branży, to owszem, skończyłem szkołę samochodową i wiele lat byłem związany zawodowo z motoryzacją (m.in. jako instruktor nauki jazdy). Obecnie trochę mniej, bo tak życie się potoczyło. Ale to ciągle moja pasja i jeśli pozwolicie, to będę nadal zanudzał Was moimi przygodami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 7 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 podejrzewałem też ,że to dziewczyny z salonu Ciebie 'zainspirowały" do... ... A tak to "zanudzaj" .... przynajmniej nie jest nudno ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 7 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 Nie, to nasz Edek mnie zainspirował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 7 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 Miło słyszeć takie słowa Panowie nie ważne czy silnik z takim wtryskiem siakim ,benzyna czy diesel to warto wymienić olej po 3000km i ułożeniu się silnika ! Wymiana przedłuży żywotność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 7 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 Jasne o tydzień :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 7 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 To nie ma znaczenia, bo i tak akurat w tym właśnie tygodniu go sprzedam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 7 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 To nie ma znaczenia, bo i tak akurat w tym właśnie tygodniu go sprzedam. Taaaaaaaaaaaaaaaaaa Jasne o tydzień :D W tej jednostce to ja nie wiem czy o dzień,tydzień,miesiąc,czy rok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.