Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Silnik 1.2 DIG-T opinie, serwis, uwagi


brera
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Niedługo w rodzinie przybędzie Mazda CX5 ,będę miał okazję skonfrontować z Qqłka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę się rozpisywał. Proszę TUTAJ pokrótce opisano bolączki silników TSI.

Napisano o silniku 1.4 TSI, jednak jego mniejszy brat 1.2 TSI ma podobne wady.

Największa bolączka, to wadliwy napęd rozrządu. Jest niby łańcuch, ale bardzo nietrwały, wadliwy napinacz itd.

Oczywiście VW nie przyznał się do wady konstrukcyjnej, ale po cichu wymieniał na gwarancji rozrządy na jakieś wzmacniane. Jednak niewiele to pomagało. W rezultacie silnik został zmodernizowany i łańcuch zastąpiono paskiem.

Nowe silniki TSI mają więc od niedawna rozrząd napędzany paskiem, ale czy są lepsze?

Czas pokaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pełni się z Toba zgadzam .

Tylko , że w większości ludzi drzemią stereotypy (do takich i ja należę) , Mamy teraz możliwości wyboru i ja przed takim stoję . Byłem już zdecydowany na zamianę na nowszy model Qq ale ... bo w dalszym ciągu mam w pełni przekonanie do Japońskich produktów a niejasność tego "mariażu" powoduje ,że oglądam się teraz za Mazda lub Hondą  choć Qq II cholernie mi się podoba :)

No trzeba przyznać, że niedługo naszemu Qq przybędzie sporo groźnych konkurektów. Z wymienionych przez Ciebie Mazda CX-3 i Honda HR-V - trochę mniejsze od Qq, oraz większe Hyundai Tucson czy chocby Renault Kadjar. O nowych autach z VAG też nie można zapominać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myszorek  dobrze to ująłeś ...  !

                 Choć nie myślę ,że każdy inny model będzie konkurencją dla Qq. Każdy z nas na chwilę zakupu ma jakieś preferencje,oczekiwania i dobrze jeśli je pogodzi z "rzeczywistością"(możliwościami ... ) Każdy przyzna  ,że nudno byłoby na świecie jakby wszyscy jeździli np. Qq 1,2 :)

Obecnie dla nas dwojga (czasami "słodziak" dosiadzie) taki CX-3 czy HRV-ka da radę .... i na pewno w żadnej mierze nie będę 'lepszy ani gorszy"   ... i jestem przekonany,że będę jeździł podobnie  jak teraz Qq-em.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do motorka 1.2.Ja o tym pisałem bardzo dawno temu,nawet namiary na instytut w Japonii dawałem,gdzie był opracowany,ale jakoś byłem zakrzyczany,przez jednego pana.A co do testowania ,Nissan zawsze najpierw testuje silniki w Japonii,jak i inni tamtejsi producenci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co Ty Krzysztofie Manixio pierdydolisz? ;)

Zajrzyj se do pierwszej z brzegu Meganki czy Daćki Lodgy z silnikiem 1.2 TCe i zobaczysz, że silnik jest taki sam co do ostatniej rureczki. :D

Nawet tak samo specyficznie terkocze na biegu jałowym.

Zarzuć tu dowoda na to, że tak nie jest, to zwrócę honor. Póki co jednak nie przekonałeś mnie. :D

Za dużo zrobiłem porównań żeby jakiś Manixio, który tylko koło QQ przechodził ;) mnie teraz z pantałyku zbijał. :P

Żeby nie było, że coś mam do francuskich silników, bo nie mam. :)

DO Manixia też nic nie mam, bo trochę razem wypilim. Wirtualnie, bo wirtualnie, ale jednak. :D

Tak tylko chciałem się poprzekomarzać. :rofl:

Edytowane przez colins
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.2Tce jest francuski na francuskich częściach i śrubkach- Dacia ma linie montażowe tej jednostki wklejałem film z youtuba.

I żadne instytuty i uniwersytety japońskie tego nie zmienią :D

1.6 jest japoński na częściach i śrubkach razem podkładkami z japoni    :P

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edziu ,nikt tego nie neguje,aczkolwiek post nr 751 jest dość wymowny.

Poza tym do Toyoty silniki robia w Polsce,i co ? Trza byłoby się pochlastać ,że nie w Japonii???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego zakładacie że Renault po przejęciu Nysy ,nie przejął ICH techniki i silników? Jak zresztą w drugą stronę stało się z dieslami?

Śmiem twierdzić że w Audi są silniki skody...bo są identyczne do ostatniej śrubki.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie tak było. Handel wymienny w obrębie koncernu. Dlatego w 1.6 DIG-T Renault też zapewne maczał palce. :devil:

To już chyba 16 lat odkąd mają alians więc niemożliwe żeby jedni robili coś bez drugich.

Teraz łyknęli rosyjski Avtovaz więc pewnie niedługo pod maski Nissanów trafią silniki z Łady. :D

Edytowane przez colins
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edziu ,nikt tego nie neguje,aczkolwiek post nr 751 jest dość wymowny.

Poza tym do Toyoty silniki robia w Polsce,i co ? Trza byłoby się pochlastać ,że nie w Japonii???

Nie ważne gdzie składane ale na kogo częściach śrubkach i  podkładkach  :)

 

A dlaczego zakładacie że Renault po przejęciu Nysy ,nie przejął ICH techniki i silników? Jak zresztą w drugą stronę stało się z dieslami?

Śmiem twierdzić że w Audi są silniki skody...bo są identyczne do ostatniej śróbki. :)

Nie to w zielonej kurze są silniki Śmelcwagena a nie Audi :)

 

Pewnie tak było. Handel wymienny w obrębie koncernu. Dlatego w 1.6 DIG-T Renault też zapewne maczał palce. :devil:

To już chyba 16 lat odkąd mają alians więc niemożliwe żeby jedni robili coś bez drugich.

Teraz łyknęli rosyjski Avtovaz więc pewnie niedługo pod maski Nissanów trafią silniki z Łady. :D

Dokładnie pod maskę Łady będą montowane silniki HR16DE tylko jak kacapy go złożą to będą zalewać 20W50 bo takie luzy będzie mieć .

A po 50.000km to tylko Shell Spirax 85W140  :D

 

 

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie japońskich śrubek i podkładek drogi Edwardzie. :devil:

Małe porównanie...

2 fotki...

Pierwsza przedstawia silnik 1.6 DIG-T (zdjęcie naszego kolegi).

Druga fotka przedstawia silnik 1.6 z Renault Clio RS.

post-88565-0-47092100-1424707875.jpg

...

renault-clio-rs200-131.jpg

 

Ta sama pojemność :devil:, podobna moc i moment obrotowy :devil: (w Renault jak zawsze wyższa), podobne ułożenie osprzętu. :devil:

Praktycznie takie samo zawieszenie silnika :devil:, tak samo rozmieszczone cewki zapłonowe (skrajna lewa charakterystycznie "przekrzywiona) :devil:, takie same wtyczki :devil:, taka sama miarka oleju :devil: i umiejscowienie wlewu oleju (inny korek) :devil:, nieco tylko inne węże chłodzenia. :devil:

 

Nadal jesteś w 100% pewien, że 1.6 DIG-T to w całości japoński silnik? :devil:

Czy gramy dalej w szczegóły? :D

Edytowane przez colins
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renault to ja z 10 kilometrów poznam .

A 1.6z QQ dużo stracił   w porównaniu do 1.6 tego z Juka  nawet widać to po osprzęcie  :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc są podobieństwa czy nie? :devil:

 

Bo jak dla mnie są. Warto wiedzieć, że Renault czerpie inspirację z silników montowanych w bolidach F1. W związku z tym możemy później cieszyć się z różnych nowinek technologicznych przenoszonych stamtąd do samochodów cywilnych.

Z tym, że mając na uwadze fakt, że silniki z F1 mają niską trwałość, możemy mieć obawy, że te nasze też rozpadną się po kilku okrążeniach. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A 1.6z QQ dużo stracił   w porównaniu do 1.6 tego z Juka  nawet widać to po osprzęcie  :(

Mnie najbardziej tych 30KM szkoda. QQ z silnikiem 190KM :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Colins oczywiście że patrząc po osprzęcie tych silników podobieństwa są są  :D

Tak Gregson k**ewstwo po całości w Pulsarze zostawili te 30KM a w QQ zabrali !!!!

 

Colins w 1.6 DIG-T 190KM są trzy rury węże od prawej chłodziwo, środkowa i skrajna lewa !!

A w pierwszym zdjęciu z 1.6 QQ tylko dwie co tu jest grane ??????????

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, jak jest teraz. Ale kiedyś widziałem gdzieś w sieci opis testu silnika 1.8 do Primery P11, który był katowany na 110% dopuszczalnego obciążenia przez 24 lub 48 godzin non-stop a później rozbierany i dokładnie badany. Nie muszę dodawać, że wynik badania w pełni pozytywny. To se ne wrati!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Colins oczywiście że patrząc po osprzęcie tych silników podobieństwa są są  :D

Tak Gregson k**ewstwo po całości w Pulsarze zostawili te 30KM a w QQ zabrali !!!!

 

Colins w 1.6 DIG-T 190KM są trzy rury węże od prawej chłodziwo, środkowa i skrajna lewa !!

A w pierwszym zdjęciu z 1.6 QQ tylko dwie co tu jest grane ??????????

No widzisz,nawet Ciebie francuziki potrafiły zaskoczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mówili zawsze ,że Japonia to kolebka miniaturyzacji :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaa tylko paskudził wygląd po otwarciu maski, a że 30 kucy ni ma to H  :D

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak jak w 1.2 też parę kucy zaimali :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiatraczki trzeba rozdawać pasażerom podepną sobie pod 12V i git malina  :D

Bo Francuzi to złodzieje są kradną kuce, nawiewy i przewody :D

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...