JACKO29 Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Niedługo w rodzinie przybędzie Mazda CX5 ,będę miał okazję skonfrontować z Qqłka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Nie będę się rozpisywał. Proszę TUTAJ pokrótce opisano bolączki silników TSI. Napisano o silniku 1.4 TSI, jednak jego mniejszy brat 1.2 TSI ma podobne wady. Największa bolączka, to wadliwy napęd rozrządu. Jest niby łańcuch, ale bardzo nietrwały, wadliwy napinacz itd. Oczywiście VW nie przyznał się do wady konstrukcyjnej, ale po cichu wymieniał na gwarancji rozrządy na jakieś wzmacniane. Jednak niewiele to pomagało. W rezultacie silnik został zmodernizowany i łańcuch zastąpiono paskiem. Nowe silniki TSI mają więc od niedawna rozrząd napędzany paskiem, ale czy są lepsze? Czas pokaże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myszorek Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2015 W pełni się z Toba zgadzam . Tylko , że w większości ludzi drzemią stereotypy (do takich i ja należę) , Mamy teraz możliwości wyboru i ja przed takim stoję . Byłem już zdecydowany na zamianę na nowszy model Qq ale ... bo w dalszym ciągu mam w pełni przekonanie do Japońskich produktów a niejasność tego "mariażu" powoduje ,że oglądam się teraz za Mazda lub Hondą choć Qq II cholernie mi się podoba No trzeba przyznać, że niedługo naszemu Qq przybędzie sporo groźnych konkurektów. Z wymienionych przez Ciebie Mazda CX-3 i Honda HR-V - trochę mniejsze od Qq, oraz większe Hyundai Tucson czy chocby Renault Kadjar. O nowych autach z VAG też nie można zapominać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 myszorek dobrze to ująłeś ... ! Choć nie myślę ,że każdy inny model będzie konkurencją dla Qq. Każdy z nas na chwilę zakupu ma jakieś preferencje,oczekiwania i dobrze jeśli je pogodzi z "rzeczywistością"(możliwościami ... ) Każdy przyzna ,że nudno byłoby na świecie jakby wszyscy jeździli np. Qq 1,2 Obecnie dla nas dwojga (czasami "słodziak" dosiadzie) taki CX-3 czy HRV-ka da radę .... i na pewno w żadnej mierze nie będę 'lepszy ani gorszy" ... i jestem przekonany,że będę jeździł podobnie jak teraz Qq-em. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Co do motorka 1.2.Ja o tym pisałem bardzo dawno temu,nawet namiary na instytut w Japonii dawałem,gdzie był opracowany,ale jakoś byłem zakrzyczany,przez jednego pana.A co do testowania ,Nissan zawsze najpierw testuje silniki w Japonii,jak i inni tamtejsi producenci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 (edytowane) A co Ty Krzysztofie Manixio pierdydolisz? Zajrzyj se do pierwszej z brzegu Meganki czy Daćki Lodgy z silnikiem 1.2 TCe i zobaczysz, że silnik jest taki sam co do ostatniej rureczki. Nawet tak samo specyficznie terkocze na biegu jałowym. Zarzuć tu dowoda na to, że tak nie jest, to zwrócę honor. Póki co jednak nie przekonałeś mnie. Za dużo zrobiłem porównań żeby jakiś Manixio, który tylko koło QQ przechodził mnie teraz z pantałyku zbijał. Żeby nie było, że coś mam do francuskich silników, bo nie mam. DO Manixia też nic nie mam, bo trochę razem wypilim. Wirtualnie, bo wirtualnie, ale jednak. Tak tylko chciałem się poprzekomarzać. Edytowane 19 Kwietnia 2015 przez colins Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 (edytowane) 1.2Tce jest francuski na francuskich częściach i śrubkach- Dacia ma linie montażowe tej jednostki wklejałem film z youtuba. I żadne instytuty i uniwersytety japońskie tego nie zmienią 1.6 jest japoński na częściach i śrubkach razem podkładkami z japoni Edytowane 19 Kwietnia 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Edziu ,nikt tego nie neguje,aczkolwiek post nr 751 jest dość wymowny. Poza tym do Toyoty silniki robia w Polsce,i co ? Trza byłoby się pochlastać ,że nie w Japonii??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 A dlaczego zakładacie że Renault po przejęciu Nysy ,nie przejął ICH techniki i silników? Jak zresztą w drugą stronę stało się z dieslami? Śmiem twierdzić że w Audi są silniki skody...bo są identyczne do ostatniej śrubki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 (edytowane) Pewnie tak było. Handel wymienny w obrębie koncernu. Dlatego w 1.6 DIG-T Renault też zapewne maczał palce. To już chyba 16 lat odkąd mają alians więc niemożliwe żeby jedni robili coś bez drugich. Teraz łyknęli rosyjski Avtovaz więc pewnie niedługo pod maski Nissanów trafią silniki z Łady. Edytowane 19 Kwietnia 2015 przez colins Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 (edytowane) Edziu ,nikt tego nie neguje,aczkolwiek post nr 751 jest dość wymowny. Poza tym do Toyoty silniki robia w Polsce,i co ? Trza byłoby się pochlastać ,że nie w Japonii??? Nie ważne gdzie składane ale na kogo częściach śrubkach i podkładkach A dlaczego zakładacie że Renault po przejęciu Nysy ,nie przejął ICH techniki i silników? Jak zresztą w drugą stronę stało się z dieslami? Śmiem twierdzić że w Audi są silniki skody...bo są identyczne do ostatniej śróbki. Nie to w zielonej kurze są silniki Śmelcwagena a nie Audi Pewnie tak było. Handel wymienny w obrębie koncernu. Dlatego w 1.6 DIG-T Renault też zapewne maczał palce. To już chyba 16 lat odkąd mają alians więc niemożliwe żeby jedni robili coś bez drugich. Teraz łyknęli rosyjski Avtovaz więc pewnie niedługo pod maski Nissanów trafią silniki z Łady. Dokładnie pod maskę Łady będą montowane silniki HR16DE tylko jak kacapy go złożą to będą zalewać 20W50 bo takie luzy będzie mieć . A po 50.000km to tylko Shell Spirax 85W140 Edytowane 19 Kwietnia 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 (edytowane) Odnośnie japońskich śrubek i podkładek drogi Edwardzie. Małe porównanie... 2 fotki... Pierwsza przedstawia silnik 1.6 DIG-T (zdjęcie naszego kolegi). Druga fotka przedstawia silnik 1.6 z Renault Clio RS. ... Ta sama pojemność , podobna moc i moment obrotowy (w Renault jak zawsze wyższa), podobne ułożenie osprzętu. Praktycznie takie samo zawieszenie silnika , tak samo rozmieszczone cewki zapłonowe (skrajna lewa charakterystycznie "przekrzywiona) , takie same wtyczki , taka sama miarka oleju i umiejscowienie wlewu oleju (inny korek) , nieco tylko inne węże chłodzenia. Nadal jesteś w 100% pewien, że 1.6 DIG-T to w całości japoński silnik? Czy gramy dalej w szczegóły? Edytowane 19 Kwietnia 2015 przez colins Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Renault to ja z 10 kilometrów poznam . A 1.6z QQ dużo stracił w porównaniu do 1.6 tego z Juka nawet widać to po osprzęcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Więc są podobieństwa czy nie? Bo jak dla mnie są. Warto wiedzieć, że Renault czerpie inspirację z silników montowanych w bolidach F1. W związku z tym możemy później cieszyć się z różnych nowinek technologicznych przenoszonych stamtąd do samochodów cywilnych. Z tym, że mając na uwadze fakt, że silniki z F1 mają niską trwałość, możemy mieć obawy, że te nasze też rozpadną się po kilku okrążeniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 A 1.6z QQ dużo stracił w porównaniu do 1.6 tego z Juka nawet widać to po osprzęcie Mnie najbardziej tych 30KM szkoda. QQ z silnikiem 190KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 (edytowane) Colins oczywiście że patrząc po osprzęcie tych silników podobieństwa są są Tak Gregson k**ewstwo po całości w Pulsarze zostawili te 30KM a w QQ zabrali !!!! Colins w 1.6 DIG-T 190KM są trzy rury węże od prawej chłodziwo, środkowa i skrajna lewa !! A w pierwszym zdjęciu z 1.6 QQ tylko dwie co tu jest grane ?????????? Edytowane 19 Kwietnia 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myszorek Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Nie wiem, jak jest teraz. Ale kiedyś widziałem gdzieś w sieci opis testu silnika 1.8 do Primery P11, który był katowany na 110% dopuszczalnego obciążenia przez 24 lub 48 godzin non-stop a później rozbierany i dokładnie badany. Nie muszę dodawać, że wynik badania w pełni pozytywny. To se ne wrati! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Colins oczywiście że patrząc po osprzęcie tych silników podobieństwa są są Tak Gregson k**ewstwo po całości w Pulsarze zostawili te 30KM a w QQ zabrali !!!! Colins w 1.6 DIG-T 190KM są trzy rury węże od prawej chłodziwo, środkowa i skrajna lewa !! A w pierwszym zdjęciu z 1.6 QQ tylko dwie co tu jest grane ?????????? No widzisz,nawet Ciebie francuziki potrafiły zaskoczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Jacko France ukradły przewód, ostały się ino dwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 A mówili zawsze ,że Japonia to kolebka miniaturyzacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Co wy z tym przewodem. Jak go nie, ma to pewnie ktos uznal, ze jest nie potrzebny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 (edytowane) Taaa tylko paskudził wygląd po otwarciu maski, a że 30 kucy ni ma to H Edytowane 19 Kwietnia 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Tak jak uznał, że nawiew na tył też nie przysługuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 To tak jak w 1.2 też parę kucy zaimali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 (edytowane) Wiatraczki trzeba rozdawać pasażerom podepną sobie pod 12V i git malina Bo Francuzi to złodzieje są kradną kuce, nawiewy i przewody Edytowane 19 Kwietnia 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.