Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Silnik 1.2 DIG-T opinie, serwis, uwagi


brera
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ranger jak to mawiali moi angielscy koledzy -(special for you) zaleje te wache i od razu napiszę ci jak ciugnie i pyrka na jałowym HR16DE na K&Nnie :D  

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO box nie może być dobry...

Wynika to z prostej kwestii - każdy silnik jest ciut inny. Zatem oszukując ECU o jakieśtam wartości uzyskamy raz lepszy, raz gorszy efekt.

W 90% przypadków pewnie będzie zauważalnie lepiej, w 7% nieznacznie gorzej, a w 3% uszkodzimy silnik. (dane z czapy, ale sądzę, że Coobcio może się wypowiedzieć bardziej szczegółowo).

Edytowane przez Burning
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzeliscie takie chipy do 1.6 dig-t?

Są.  Do 25% większy moment obrotowy i do 35% więcej mocy. ;)

http://www.ebay.at/itm/251749310643

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znamienne jest to,że wszystkie one pojawiają się nagle do tych turbinkowych motorków,tak jakby w tych silniczkach istniał jakiś pewny zapas i mocy i N!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znamienne jest to,że wszystkie one pojawiają się nagle do tych turbinkowych motorków,tak jakby w tych silniczkach istniał jakiś pewny zapas i mocy i N!

No akurat mysle, ze zarowna w 1.2 jak i 1.6 ten zapas istnieje. W koncu istnieja silniki 1.2 130KM i 1.6 190KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze 1.2 zrozumie,można wg boxa wycisnąć do 145KM,ale w 1.6 i to 190KM,to nie nie jest już kres "boxowania" ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie boxy dostępne są dla każdego motorka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu w F1 też mają 1.6 :D tylko krócej żyją :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu w F1 też mają 1.6 :D tylko krócej żyją :D

Jesli Juke to F1 to niech bedzie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Juke'u ten silnik ma nawet 200KM. Coobcio stroi je na okolice 230-240KM. W wersji wyczynowej (DeltaWing/Zeod RC) miał 300KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie co robi taki box? Oszukuje sterownik silnika powodując zwiększenie dawki paliwa lub powietrza załadowanego do cylindrów. Moc i moment wzrasta ale raczej odbywa się to kosztem trwałości silnika. Z każdego silnika można wycisnąć więcej. A z silników doładowanych w szczególności. Ale tzw. parametry fabryczne są pewnego rodzaju kompromisem pomiędzy sprawnością a trwałością. Modyfikacje powodują przesunięcie granicy w jedną lub druga stronę ;).

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przeczę że jest coś za coś,ale jeżeli ten sam silnik ma130KM i to fabryczne,to zestrojenie go o ok 15KM więcej nie jest więc aż takim wyżyłowaniem

Poza tym,jeżeli wierzyć danym zakładany jest niewielki spadek apetytu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość boxów to po prostu opornik/prosty układ elektroniczny, który wmawia ECU, np. że silnik jest zimny, albo przekłamuje inne parametry tak, aby mieć szansę uzyskać więcej mocy. Po prostu modyfikuje dane wejściowe i przez to znajdujemy się w innym miejscu mapy, niż powinniśmy.

 

Remap to zmiana mapy ECU, dostosowana do danego egzemplarza silnika i stylu jazdy użytkownika. ECU prawidłowo odczytuje dane z przepływomierza, termostatu, pedału gazu itd. po czym dobiera parametry pracy nieco inaczej niż założył producent auta, a zgodnie z tym, co założył profesjonalny* tuner.

 

*profesjonalny  - uwzględnia zarówno potrzeby klienta, jak i możliwości danego egzemplarza silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z duszą na ramieniu wkręcam filtry oleju o większej przepustowości i filtry powietrza silnika że klęknie przepływka że silnik się zatrze  :D  

Leje za lepki olej Jezu nerwicy dostanę ...........

Ale chipsa to ja się obawiam jak długo oszukiwany silnik i osprzęt  popracuję :(

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nigdy bym pieniędzy na Box nie wydał no chyba ze ktoś chce je wprzyslowiowe błoto wyrzucić ...

chcecie podnieść moc to zróbcie to jak należy a nie droga na skróty, bo takiej nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przeczę że jest coś za coś,ale jeżeli ten sam silnik ma130KM i to fabryczne,to zestrojenie go o ok 15KM więcej nie jest więc aż takim wyżyłowaniem

Poza tym,jeżeli wierzyć danym zakładany jest niewielki spadek apetytu.

 

Czyli doładowanie "powietrzem" - a co za tym idzie wzrost ciśnienia i temperatury spalania. Niby nic a jednak... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta Twoja wkładka przepuszcza więcej powietrza,ale też więcej zanieczyszczeń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie przepuszcza brudu bo nie raz wsadzałem  czyściutką białą chusteczkę za filtrem w stronę przepływki i wyjmowałem czyściutką :D

Tak miałem w Oplu, Almerze i teraz w Tidzie ale ja czyszczę wkładkę co Wiosnę razem ze zmianą oleju i filtra oleju .

A wkładka nie jest zabita piachem pyłem i liśćmi u mnie silnik musi oddychać czystym powietrzem  :P

I w tidzie w tym silniku wkładka odmuliła mi silnik obudził się po jej zainstalowaniu mruczy pięknie bo dostaje więcej powietrza.

W almerze tak nie było,troszkę lepiej ale silnik przez fabrykę zjebany to co ja poradzę .

https://www.youtube.com/watch?v=u36ESU-OSC8

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłeś z tą chusteczką  w różnych warunkach? czy tylko na postoju?

Jak wkładka nie nabita kurzem to go silnik zjadł! U mnie zwykły filtr powietrza woła o wymianę już po 10tys


Poza tym nie mów że na K&N ie silnik pracuje cichutko,zazwyczaj K&Ny dodają basów w silniku,tak jak i stożki.

https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0CCkQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.auto-swiat.pl%2Feksploatacja%2Fsportowe-filtry-powietrza-zalety-i-wady-czy-dodaja-autu-wiecej-mocy%2F3vkcl&ei=EstHVdn4KMeMsgGp0oCwAQ&usg=AFQjCNElsEyzNkM8oKVsc8v8Ya9LyAsbiw&bvm=bv.92291466,d.bGg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od Wiosny do Wiosny nie zrobie 10000km teraz zrobiłem 5400 km i czyściłem wkładkę .

Jacko mówię ci że nie brudzi bo jak by syf puszczała to za filtrem nie było by czysto ,ale ja nie doprowadzam do mocnego zabrudzenia wkładki  :)

Kontroluję jeśli była by bardziej brudna wcześniej to wyczyścił bym ją wcześniej a bardzo lubię ją czyścić i nasączać olejem :D

Nie no po dodaniu gazu impulsywnie to słychać fajny dźwięk silnika i na trasie w trakcie wyprzedzania silnik głośniej pracuję tak basowo  :spoko:

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie.Jak robisz na niej rocznie 5400 to się zgodzę,ale czy jest sens wydawać kasę na środki domycia i nasączania??? W imię czego? Śmiem twierdzić,że przyrostu mocy jako takiego nie masz,głośniejszy silnik,a owszem i droższą obsługę filtra.Przy takich przebiegach mija się to z logiką,takie jest moje zdanie.

Miałem w Matizie!!! stożek K&Na przerobiony wlot,i wydech ,można było w tedy powiedzieć jak w tym żarcie p*******ny Matiz!!! :D

To był mały diabełek,ale w normalnej jeździe tylko z  samym K&Nem,mija się to z logiką.Odczucia są nijakie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...