JACKO29 Opublikowano 5 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2015 colins Samo Radio to jest pikuś .... Może to moja wina .... bo nie podpowiedziałem Ci ,że imperium ojca dyrektora jest przy" porcie drzewnym" - kierunek Bydgoszcz . Właśnie tam stoi jego Wyższa Szkoła Medialna i wykańcza przebogaty kościół .... nie będę więcej pisać bo nie wolno nam politykować tutaj Nie dopisałem Ci o tym w przewodniku "moim" bo mówiłeś ,że nie jedziesz do niego ... Ale nic straconego .... możesz jeszcze wykupić "cegiełkę" dla tej świątyni ... Jak tam torunianki ...pewnie oglądały się za Qq ? Co będą się za Qqłką oglądać,jak mają codziennie Maybacha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jano2d Opublikowano 5 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2015 Niestety Maybah zaprzestał produkcji i nowego modelu nie ujrzymy w Toruniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 5 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2015 Dodam jeszcze, że mimo przejechania połowy naszego pięknego kraju, ciągle nowe QQ jest dość rzadkim widokiem. Co w sumie cieszy, bo niewiasty, białogłowy, a często panowie spod budek z piwem też, za tym napompowanym kompaktem na przydużych kołach nadal się oglądają. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flood Opublikowano 5 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2015 Ostanio nikt nic nie narzeka na choroby wieku nowego QQ. Pewnie to co miało wyjść już wyszło. Wczoraj w onecie w rankingu sprzedawanych aut QQ znowu był w pierwszej dziesiątce - jako jedyny z crossoverów! Z tego co pamiętam ten ranking dotyczył kraje europejskie a nie samą Polskę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 5 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2015 Burning gul wyskoczył to lodu dużo lodu przykładać A ty ludku skąd wiesz gdzie ja jeżdżę aby pisać gdzie jeżdżę??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 Halo! Jest tu kto? Czy już może wszystko co miało się zepsuć się zepsuło? Dobra, napiszę co ja wczoraj psułem w kosiarkowym silniczku. Sprawdzam se ja olej po majówkowych wojażach, a tam na bagnecie pół centymetra powyżej max. Teraz nie wiem czy przy wymianie zalali za dużo (choć potem sprawdzałem i wydawało mi się, że jest równo z max) czy jakimś cudem oleju przybyło. Odessałem nadmiar czyli prawie 4 setki dużą strzykawą z przedłużaczem, ale wygląda na to, że już trza padlinę na złom szykować. Uprzedzam pytania - płynu chłodzącego nie ubyło, węże są miękkie, majonezu pod korkiem nie ma, a sam olej ma ładny kolor i benzyną nie wonieje. Pany co za guano ten silnik (albo mechanik, który olej zalewał). No nic, obserwował będę - mam nadzieję, że rozleci się na gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 Sprawdzałeś na ciepłym, odstanym? Prawdopodobnie zalali za dużo, bo to nie diesel, żeby tyle sadzy nazbierał.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 Ten patyk do pomiaru oleum jest taki trochę nieczytelny.Mało kumaty mechanik mógł nie dostrzec kropek na patyku i lał do wysokości karbów na patyczku,więc nie bojaj się Colinsiku,jeszcze się nieźle pobujasz tą kosiareczka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 Burningu szanowny, sprawdzałem na zimnym, odstanym przez noc w "wypoziomowanym" garażu. Przypuszczam, że wlano za dużo. Trzeba będzie tam znów zerknąć za jakiś tysiąc km. Martwi mnie to co piszesz, bo jesteś drugą osobą, która mówi, że oleju przybywa. Ooo patrz. Ktoś już o tym wspominał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 Też jestem na etapie obserwacji po pierwszym przeglądzie. Nie dużo ale mam wrażenie, że do pierwszego przeglądu 20k przybyło mi jakieś ~7mm... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 To proponuje zlewac do butelki. Moze sie uzbiera na wymiane przy kolejnym przegladzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 Będę tak robił To proponuje zlewac do butelki. Moze sie uzbiera na wymiane przy kolejnym przegladzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 A jest jakies na to sensowne wytlumaczenie? Moze to jest tak ze on pracujac w silniku tak ostro jest "beltany", ze zmniejsza mu sie gestosc a co za tym idzie wzrasta objetosc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 (edytowane) Ja jak pewnie pamiętacie wymieniłem olej profilaktycznie po niecałych 4 tys.km (od nowości). Olej bowiem wydawał mi się dziwnie czarny, a silnik na zimno nieładnie klekotał (popychacze). Po wymianie w serwisie sprawdzałem poziom oleju i był równo z kreską max (tak mi się przynajmniej wydawało). Od tego czasu zrobiłem zaledwie z 1500 km, w tym większość na trasie więc nie ma mowy o niedogrzanym silniku, nieodparowanej benzynie czy innych tego typu dyrdymałach. Teraz olej nie stracił koloru (jak wcześniej ten fabryczny), ale był wyraźnie powyżej poziomu max (ok.0,5 cm). Jak napisałem wyżej, odessałem ok.0.4 l do poziomu maksymalnego i po tym co teraz napisał Else mam kolejnego problema. Choć z drugiej strony prawie pół litra benzyny w świeżym przecież oleju pewnie prędko bym wyniuchał. Wygląda więc na to, że mechanik wlał za dużo oleju. A przynajmniej tak się pocieszam. Sprawdzę za jakiś czas jak sprawy się mają. Edytowane 6 Maja 2015 przez colins Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chaddy Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 dopiero co zamówiłem dzisiaj prewencyjnie - elektroniczny odstraszacz kun, popijam sobie popołudniową kawkę a wy wymyśliliście kolejne zajęcie - trzeba lecieć do auta i sprawdzać poziom oleju..... Chyba lepiej nie czytać forów i być zdrowszym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 Zawsze możesz zdać się na gwarancję. Tylko weź udowodnij gamoniom z ASO, że oleju Ci przybywa. Prawie niemożliwe, a na pewno nie w krótkim czasie. Bo jak, zaleją poziom max, zaplombują wlew oleju i powiedzą żeby przyjechać za miesiąc? A potem orzekną, że nie widzą problemu, bo producent zakłada zużycie oleju, ale nie przybywanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 Czy po wymianie sprawdziłeś też w wypoziomowanym garażu? Bo jeśli zaraz po wymianie ,to być może nie spłynął do końca.Dziwne,bo gdyby krótkie odcinki,zero trasy i.t.p. a tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 Te setki odessane w butelkę i po jakimś czasie czy się wytrąci paliwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 Natomiast, czy ktoś doczytał żeby na przykład w Renault ktoś miał taki problem? Ja szukałem co prawda dość pobieżnie, ale nie wpadłem na taką wzmiankę... Zresztą skąd niby taki problem? Ja rozumiem w dieslu, ale benzyna? Przy wtrysku bezpośrednim w silnikach benzynowych ie też może przybywać. Jeżeli na przeglądzie naleją oleju na max. to przy nowym silniku, który praktycznie nie spala oleju, może odrobinę oleju przybyć. Wtryskiwana bezpośrednio benzyna w pewnej ilości dostaje się do oleju i tyle. Podobno - szczególnie po dynamicznej jeździe. Uroki wtrysku bezpośredniego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 (edytowane) To by się nawet zgadzało. Ostatnie kilkaset km przegoniłem dziada po autostradzie, w tym testowo do prędkości maksymalnej. Choć z drugiej strony przeczy to nieco założeniom wtrysku bezpośredniego, który to niby dozuje dawki paliwa bardzo precyzyjnie. Te setki odessane w butelkę i po jakimś czasie czy się wytrąci paliwo. Manixio, rzeczywiście mogłem o tym pomyśleć, ale nie pomyślałem i zlałem wszystko do bańki ze starym olejem. Ale nic straconego. Jutro wyciągnę jeszcze z setkę i zapodam do słoika w celach naukowych. Edytowane 6 Maja 2015 przez colins Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makrys Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 z ciekawości poszedłem do garażu ( miesiąc temu miałem pierwszy przegląd ) aby zobaczyć poziom oleju i mam około 0,5 cm powyżej górnej granicy. Może tak musi być skoro w naszych silnikach jest łańcuch i aby był prawidłowy naciąg to olej musi być w górnych granicach. Tak samo miałem w poprzednim samochodzie ( silnik 1.3 multijet 90 ON ) też były takie zalecenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 Przy wtrysku bezpośrednim w silnikach benzynowych ie też może przybywać. Jeżeli na przeglądzie naleją oleju na max. to przy nowym silniku, który praktycznie nie spala oleju, może odrobinę oleju przybyć. Wtryskiwana bezpośrednio benzyna w pewnej ilości dostaje się do oleju i tyle. Podobno - szczególnie po dynamicznej jeździe. Uroki wtrysku bezpośredniego Bo silniki z wtryskiem bezpośrednim są przelewane!Jak traficie na dobrego magika co potrafi bawić się softem,zazwyczaj podstawą jest zmniejszenie dawki paliwa,wręcz poprawiające pracę silnika! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 z ciekawości poszedłem do garażu ( miesiąc temu miałem pierwszy przegląd ) aby zobaczyć poziom oleju i mam około 0,5 cm powyżej górnej granicy. Może tak musi być skoro w naszych silnikach jest łańcuch i aby był prawidłowy naciąg to olej musi być w górnych granicach. Tak samo miałem w poprzednim samochodzie ( silnik 1.3 multijet 90 ON ) też były takie zalecenia No to jesteś trzeci, który zaobserwował to zjawisko. Miejmy tylko nadzieję, że po prostu przelali nam trochę oleju w serwisie. Jeśli jednak poziom oleju wzrasta z powodu przedostającej się do niego benzyny, to źle to wróży trwałości silnika. Załóżmy, że 1500 km wstecz miałem prawidłowy poziom max, a teraz mam 0,5 cm powyżej (w praktyce niemal pół litra więcej). Czyli co? Przy takim szybkim wzroście za następne 5000 km silnik po prostu się zatrze, bo w misce olejowej będzie mieszanka pół na pół z olejem (i 2 cm ponad stan na bagnecie). Gdybam tylko tak sobie w nadziei, że po prostu mieliśmy za dużo wlane oleju w serwisie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 Jacek..i oszczędzanie paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 Dokładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.