JACKO29 Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 Jeszcze tylko nikt nie próbował smażyć na tym naleśników ? http://www.sx6000.pl/index.php/silniki/oleje-syntetyczne ...a to ? Wynalazek z Japonii , zaleca Toyota i Mazda https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=0CC0QFjAC&url=http%3A%2F%2Fwww.sx6000.pl%2Findex.php%2Fsilniki%2Fprzemywacze%2F2-uncategorised&ei=KjpPVezZEcP_ygP36oGICQ&usg=AFQjCNGFsS2XIEGyo05UO1Qq79L3sGg2KQ Opinie z Polski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 Dyskutujemy nad tym,na czym lepiej naleśniki się smazy...taka to pora obiadowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 (edytowane) Stider pisząc pytam kto jest Praktykiem a kto Teoretykiem Smażymy no to usmażmy sobie M1 na patelni . Edytowane 10 Maja 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 (edytowane) Czasem widzę pod różnymi artykułami w moto tematach post o super hiper sx 6000 , tak gdzieś od około 3 - 4 lat ,zazwyczaj prywaciarz próbuje szukać zbytu .szukałem sporo na ten temat i ze 3 lata temu znalazłem producenta tego ale w Japonii , mieli tego całą serię produktów . teraz widzę że to coś jest ze stanów , produkowane w Polsce za € ??? Te opinie to też takie ...."wiarygodne" , jak sam nie spraktykujesz to się nie dowiesz ?! Edytowane 10 Maja 2015 przez Fergul11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 (edytowane) https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=0CC0QFjAC&url=http%3A%2F%2Fwww.sx6000.pl%2Findex.php%2Fsilniki%2Fprzemywacze%2F2-uncategorised&ei=KjpPVezZEcP_ygP36oGICQ&usg=AFQjCNGFsS2XIEGyo05UO1Qq79L3sGg2KQ Opinie z Polski. Ta oferta przebija wszystkich w czasie ochronny silnika http://allegro.pl/ceramizator-benzyna-milion-km-bez-remontu-silnika-i4994005668.html Edytowane 10 Maja 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 (edytowane) Colins to wreszcie kto TEORTETYZUJE, ja i Jacko i wielu = PRAKTYK, czy ty i inni= TEORETYK??????? Bo niby mi dowalasz za moje teoretyzowanie????? Bo na przykład ja pytam cię czy oleju ci przybywa z życzliwości a nie złośliwości Ap pro pos teoretyzowania, dziś pokręciłem silnik do 6000 na filtrze oleju- Hi Flow -i pięknie silnik się zbiera lepiej jak na przymule z ASO. No muszę go dotrzeć bo jeszcze bidny nie dotarty a tylko ułożony Dżizus Edwardzie, któż Ci znów na odcisk nadepnął? Zażartowałem, że teoretyzujesz w temacie polerowania i wrzuciłem obrazek polerującego ludka , a Ty mnie tu z tematem olejowym wyskakujesz. Czytaj ze zrozumieniem, bo ja o oleju w tym przypadku nic nie wspominałem. Skoro jednak poruszyłeś temat, to odpowiadam, że nawet jeśli mi się coś zj**...suje , to praktyków wątpliwej wiedzy słuchał nie będę tylko po prostu skorzystam z gwarancji, którą nierozważnie Nissan dał mi na 3 lata. Odnośnie zaś kręcenia silników mogę dodać, że pokręciłem dziś swojego potwora do ponad 6000 obrotów na papierowym filtrze i oleju z Biedronki. Zbiera się tak, że rzucam Ci wyzwanie i zapraszam do wyścigu na 1/4 mili. Edytowane 10 Maja 2015 przez colins 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 (edytowane) To my jestemy praktyki wątpliwej wiedzy Tak pytałem czy sprawdziłeś przybywanie oleju, przybywa ??? A ten Banan to się brandzlował a nie polerował Jak by sprzedawali takie filtry w biedrze to by ludzie się pozabijali swoimi samochodami Edytowane 10 Maja 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 Mimo mojej wrodzonej złośliwości naprawdę Edziu chodziło mi w tym przypadku o polerowanie, a nie o oleje. I obrazek wrzuciłem dla jaj, a nie żeby Cię urazić. Odnośnie oleju w moim silniku, to obserwuję temat, ale muszę najpierw przejechać z kilkaset km żeby stwierdzić czy przybywa. Przyznam, że ogólnie nie mam najlepszego humoru, bo olej w moim silniku po prostu śmierdzi benzyną (przypominam, że odessałem już prawie 4 setki oleju). Obecnie mam poziom maksymalny, ale przejechałem na razie za mały dystans żeby wyciągać jakieś wnioski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 (edytowane) Widzisz z Rangerem dobrze trafiliśmy wtryski tłoczą do oleju benzynę Hu....po całości Ja bym pojechał na reklamacje niech podepną pod kompa i zobaczą jaką dawkę paliwa podaje !!!! Bo teraz przelewa ! Edytowane 10 Maja 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 Gdzie niby Ranger o tym pisał? Po drugie zapach oleju w silniku z bezpośrednim wtryskiem może być zmylający - nie dość, że szybciej się brudzi, to i śmierdzi inaczej niż w silniku wolnossącym z pośrednim wtryskiem. Pożyjemy, zobaczymy. Za jakieś 500 km będę mógł wysunąć jakieś wnioski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 (edytowane) Myślę, że bez paniki. Owszem - poziom doraźnie wzrasta, szczególnie po przegonieniu, ale benzyna też odparowuje z oleju. W cyklu serwisowym powinno się to utrzymywać na jakimś tam poziomie i nie powinno rosnąć i rosnąć . @Colins obecne układy wtryskowe - nie ważne czy bezpośrednie czy pośrednie są raczej jednakowo precyzyjne pod katem dawki. Wtrysk bezpośredni to nie dawka a inna filozofia podania paliwa. W pośrednim paliwo jest wtryskiwane w kolektor którym płynie powietrze. Do cylindra dostaje się gotowa "mieszanka". W wtrysku bezpośrednim paliwo jest podane od razu do cylindra i to w już sprężone powietrze. Większa moc, ekologia sprawność. Ale to może powodować, że wtryśnięte do cylindra paliwo może w mikro ilościach przedostawać się przez pierścienie do oleju. Tu ci pisał a ja parę postów niżej Albo pierścienie nie wytrzymały twoich V-Max na autostradach Edytowane 10 Maja 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 (edytowane) Ja tam widzę, że napisał iż owszem nieco benzyny może przedostać się do oleju, ale jednocześnie w trakcie normalnej eksploatacji powinna ona odparować. Widzimy więc chyba co innego. Zresztą z tym co Ranger napisał, w zupełności się zgadzam. Z tymi pierścieniami natomiast, to tak chyba trochę walnąłeś jak łysy grzywką o beton. Pomijam fakt, że silnik jest nowy, bo przecież może trafić się nawet nowy bubel. Ale gdyby pierścienie powiedziały papa, to mielibyśmy cały szereg innych objawów z kopceniem na czele i spalaniem oleju, a nie jego przybywaniem. Bardzo prawdopodobne, że w takim przypadku byłby również problem z zapalaniem silnika, bo wystąpiłby spadek ciśnienia sprężania. Osobiście mam 2 teorie na mój przypadek, ale o słuszności którejś z nich przekonam się za kilkaset km. Na pewno zdam relację więc nie bądź niecierpliwy. TUTAJ jeszcze mam do poczytania przemyślenia pewnego praktyka wątpliwej wiedzy na temat rozcieńczenia oleju przez paliwo. Wygląda na to, że po wakacyjnych wyjazdach nasze silniki będą nadawać się jedynie na złom. Mnie osobiście zastanawia jedynie fakt, że w moim konkretnie przypadku większość jazdy po wymianie oleju była na trasie. Edytowane 10 Maja 2015 przez colins Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 Na trasie ale dlaczego silnik nie przepalał paliwa z oleju i to mnie w tym i poprzednim poście zastanowiło?? Dlatego teraz ci napisałem jedz do ASO i zobacz jaką dawkę paliwa podaje!! A o pierscieniach to był żart a ty wszystko do siebie bierzesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 Niestety do najbliższej ASO mam 90 km. Poobserwuję jeszcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 Ciekawe ile tacy znafcy biorą za artykuł? Lepszego gniota nie mógł wysmarować. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 Całkiem możliwe, że shell faktycznie przeprowadził takie badania. Ale żeby rozcieńczanie było aż tak duże? Ktoś kto jeździ tylko w mieście i robi 20 km dziennie w skali roku wyjeździ nie więcej niż 5000 km. Po roku wymieni olej i nic się nie stanie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 Idąc dalej tym tropem,jeżdżąc w zimę,w mroźną zimę,załóżmy ,że zrobię od grudnia do końca lutego 10tys km,olej na pewno nie bedzie miał ciepłoty wystarczającej na odparowanie benzyny,czyli tych 80st.W takim układzie,silnik nadawałby się na złom. Poza tym,powiem wam troszkę z praw fizyki ,na temat właściwości lotnych niektórych płynów: Otóż! Gdy chciałem odwodnić świeżo wyciśnięty olej rzepakowy,musiałem go podgrzać do ok 80-90st! i utrzymać temperaturę przynajmniej godzinę ciągle mieszając. Gdy w młodości robiliśmy mikstury do konserwacji podwozi,ze smaru linowego,przepracowanego oleju,oraz jakiegoś bitumu,to aby to rozcieńczyć do konsystencji podatnej do natrysku,trzeba było użyć benzyny.Było dobrze dopóki mikstura była zamknieta w pojemniku,szczelnie!!!Wystarczyło jednak,aby zdarzyła się mała nieszczelność i na drugi dzień trzeba było ponownie mieszać z benzyną.Więc niech mi ten pismak nie pieprzy głupot,że benzyna woleju musi być podgrzana do ok 80st aby odparowała!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 Nie no zawsze coś tam benzyny do oleju chlupnie ale nie 400ml to nie jest normalne a zimy nie ma bo Wiosna ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 Moim zdaniem nie powinniście wpadać w panikę. Po pierwsze trzeba sprawdzić czy olej po wymianie nie został przelany. Prawdę mówiąc po wymianie zawsze miałem trochę powyżej poziomu max. Po drugie obserwować. To że poziom trochę się podniósł jeszcze nic nie znaczy, bo może sam wrócić do normy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 No właśnie! A co mieliśmy mówić mając silniki typu 125p??? tam dopiero powinna benzyna sciekać do skrzyni ,a mało! powinna się wylewać!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 Tak naprawdę to są jakieś bzdury z tym przybywaniem. Przeglądałem Niemieckie forum i niema ani słowa o tym. Nie znaczy oczywiście że tam się lepiej znają, nie to mam na myśli, ale silniki benzynowe z wtryskiem bezpośrednim to żadna nowość. Bodajże od 98 roku zaczęto stosować to rozwiązanie. I co, teraz nagle eureka? Moim zdaniem Colins wisiał nad gościem jak wlewał olei i się mu przelało . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 Jak przejedzie 500km to się dowiemy jak napisał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 Wszystkim w ASO się przelewa . Oni leją na oko. Po tylu wymianach wiedzą ile ma zostać w butelce i tyle. A że butelki mają różne kształty, to jednemu naleją idealnie a drugiemu nieco przeleją . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 (edytowane) Dobra spece, skoro staracie się mnie tak pocieszyć , to zejdźcie do swoich bolidów i zobaczcie czy Wam też tak wonieje benzyną zarówno z wlewu oleju jak i z bagnetu. Edziu Ty nie musisz sprawdzać, bo masz inny motor. Prośbę natomiast kieruję do turbokosiarkowiczów. Dodam, że mechanik wlał mi dokładnie 4,5 l oleju, bo 0.5 mam w bańce, która została mi zwrócona. O ile dobrze pamiętam, to do silnika 1.2 wchodzi 4,6 l czyli nie mógł mi przelać w takim wypadku. No chyba, że stary olej nie spłynął do końca. Przypominam, że kilka dni temu odciągnąłem prawie 4 setki nadmiaru. I olej śmierdzi benzyną. Zrobię kilkaset km i zdam relację co dalej. Edytowane 10 Maja 2015 przez colins Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 Ja śprawdzam co tydzień zawsze przed jazdą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.