Zając Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 I to podejście Nissana jest cokolwiek dziwne.W instrukcjach nowych jest chyba 5W40 A3B4,tak samo w niemieckich i Angielskich,a ja mam 5W30!!! To samo jest z olejem w skrzyni biegów! U mnie pisze 85W90 a w innych wymienionych wyżej 75W80!!! Tu też się zgadza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 (edytowane) Srali muchy, że tak powiem. Doczytaj. Tu bardziej chodzi o normę ACEA (i wszystkie literki C) - w przypadku silników DIG-T interesuje nas norma ACEA C2 i ACEA C3. Norma ta jeszcze do niedawna tyczyła się bardziej silników diesla. Jednak po rozpowszechnieniu się benzynowych silników z wtryskiem bezpośrednim i zaawansowanymi systemami oczyszczania spalin, norma ta zaczęła też być odpowiednia dla właśnie takich silników. Choć nie przeczę, że norma API SN, to obecnie najwyższa norma dla silników benzynowych. Much już nie ma bo się ususzyły na parapetach Shell 5w30 ECT ma Low Saps i C2 i C3 i SN/CF no lepiej nie można !!! To czego ty szukasz mózgu w Du................. Edytowane 12 Listopada 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Nie ma ACEA A3/B4. I jak to teraz dopasujesz do nowszej instrukcji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Ustalmy trzymasz się zaleceń Nissana czy Renault co do tego silnika ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Napisałem wyżej całe wypracowanie łącznie z wnioskami. Nie czytałeś? Osobiście skłaniam się ku tym nowocześniejszym olejom z niską zawartością siarki. Jednak żeby ASO nie zarzuciła mi, że przywiozłem niewłaściwy olej, to będę szukał takiego, który spełnia wymagania Nissana z mojej instrukcji. Czyli olej o lepkości 5W40 ACEA A3/B4 C3 z aprobatą Renault RN0700/0710. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zając Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 (edytowane) Nie ma ACEA A3/B4. I jak to teraz dopasujesz do nowszej instrukcji?Jak to nie ma? Taka specyfikacja jest przecież napisana w nowej (aktualnej?)instrukcji obsługi silnika HRA2DDT Edytowane 12 Listopada 2015 przez Zając Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 (edytowane) Czytałem czytałem .... 5W40 to zalecenia Nissana co po aprobatach Renault . 5W30 to zalecenia Renaulta . Sam czytasz forum Renault o oleju do 1.2Tce czy oni mają problemy ze swoimi silnikami 1.2Tce ano nie ...... Edytowane 12 Listopada 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myszorek Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 (edytowane) No dobra, podsumujmy to czego Colins się naczytał podając konkretne przykłady (Colinsie jakby co to mnie poprawiaj): - wymieniony już VALVOLINE SynPower Xtreme MST C3 5W40; - albo CASTROL MAGNATEC PROFESSIONAL A3 5W-40 - chociaż tutaj nie ma C3; - albo CASTROL EDGE FST 5W-40; - albo Liqui Moly 5W40 Top Tec 4100 (2686); - albo Fuchs 5W40 Titan GT1 XTL Edytowane 12 Listopada 2015 przez myszorek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Zającu szanowny, to była odpowiedź na post Edka. Chodziło o konkretny olej Shell Helix Ultra ECT 5W30, który ma normę tylko ACEA C3, a nie ACEA A3/B4. Aktualne instrukcje, jak sam zauważyłeś, wymagają stosowania oleju z normą ACEA A3/B4. Jeśli jednak cofniesz się do wcześniejszych wypowiedzi, to jest w nich napisane, że Tomi, który zalał swój silnik tym Shellem, błędu nie popełnił, bo wcześniejsze instrukcje dopuszczały do stosowania olej z normą ACEA C3. Nie wiedzieć czemu, w aktualnych instrukcjach Nissan wykasował zapis o olejach z normą ACEA C3 i pozostawił tylko ACEA A3/B4 skazując nas przez to tylko na używanie olejów starszego typu, wysokopopiołowych. Na szczęście jest na rynku parę olejów, które spełniają obie normy więc można obejść ten zapis z instrukcji i kupić taki olej, do którego serwis nie będzie się czepiał. Czyli w praktyce kupujemy olej, który na etykiecie będzie miał wyraźny napis ACEA A3/B4 C3. Wtedy będzie i wilk syty i owca cała. Bo spełnimy wymogi instrukcji - ACEA A3/B4, a jako bonus będziemy mieli też niskopopiołowy olej ACEA C3. Jeśli do tego na etykiecie będzie aprobata RN0700/RN0710, to już całkiem będą mogli pocałować nas w gwizdek. Co do Edka, to już może dajmy spokój. Ja o popiołach w oleju, a ten o lepkości. Ja wiem, że dla Ciebie liczy się tylko jeden olej 5W50, jedynej słusznej marki, ale wiedz, że technologia poszła do przodu i dziś na porządku dziennym zaczynają być oliwy o lepkości 0W20. I silniki na takich "rzadkich" olejach cykają lepiej od Twojego "zaklejonego" motora. A jeśli chodzi o Renault, to też ściśle nie narzuca stosowania olejów 5W30, bo niektóre wyszukiwarki olejowe mówią także o olejach 5W40 (mowa o silnikach 1.2 Tce). Za to prawie wszystkie polecają oleje z obniżoną zawartością siarki i w tym cała rzecz, a nie w lepkości. Myszorku drogi, idziesz dobrym tropem. Chyba pokuszę się o zrobienie listy olejów, które spełniają obie normy, a będą OK dla naszych QQ. W okresie gwarancji dobrze też pamiętać o tej nieszczęsnej normie Renault RN0700/0710. Ograniczy ona wprawdzie mocno nasze wyszukiwania, ale kilka pozycji się znajdzie, a w razie czego Nissan nie będzie miał już żadnego argumentu żeby zakwestionować przydatność przywiezionego przez nas do ASO oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myszorek Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 No to początek listy już masz. Tylko sprawdzić, Ctrl+c i Ctrl+v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zając Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 (edytowane) Zającu szanowny, to była odpowiedź na post Edka. Chodziło o to, że olejShell Helix Ultra ECT 5W30 ma normę tylko ACEA C3, a nie ACEA A3/B4. Aktualne instrukcje, jak sam zauważyłeś, wymagają stosowania oleju z normą ACEA A3/B4. Jeśli jednak cofniesz się do wcześniejszych wypowiedzi, to jest w nich napisane, że Tomi, który zalał swój silnik tym Shellem, błędu nie popełnił, bo wcześniejsze instrukcje dopuszczały do stosowania olej z normą ACEA C3. Nie wiedzieć czemu, w aktualnych instrukcjach Nissan wykasował zapis o olejach z normą ACEA C3 i pozostawił tylko ACEA A3/B4 skazując nas przez to tylko na używanie olejów starszego typu, wysokopopiołowych. Na szczęście jest na rynku parę olejów, które spełniają obie normy więc można obejść ten zapis z instrukcji i kupić taki olej, do którego serwis nie będzie się czepiał (czyli w praktyce olej z normami ACEA A3/B4 C3). Co do Edka, to już może dajmy spokój. Ja o popiołach w oleju, a ten o lepkości. Ja wiem, że dla Ciebie liczy się tylko jeden olej 5W50, jedynej słusznej marki, ale nie namówisz mnie na niego. A jeśli chodzi o Renault, to też ściśle nie narzuca stosowania olejów 5W30, bo niektóre wyszukiwarki olejowe mówią także o olejach 5W40 (mowa o silnikach 1.2 Tce). Za to prawie wszystkie polecają oleje z obniżoną zawartością siarki i w tym cała rzecz, a nie w lepkości. Myszorku drogi, idziesz dobrym tropem. Chyba pokuszę się o zrobienie listy olejów, które spełniają obie normy, a będą OK dla naszych QQ. W okresie gwarancji dobrze też pamiętać o tej nieszczęsnej normie Renault RN0700/0710. Ograniczy ona wprawdzie mocno nasze wyszukiwania, ale kilka pozycji się znajdzie, a w razie czego Nissan nie będzie miał już żadnego argumentu żeby zakwestionować przydatność przywiezionego przez nas do ASO oleju. I w taki oto sposób (tymi wszystkimi danymi specyfikacjami) zapedziliście zająca w mysi róg. Edytowane 12 Listopada 2015 przez Zając Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myszorek Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 A teraz coś z innej beczki (nie beczki oleju a beczki benzyny). Od kilku dni obserwuję coś, czego wcześniej nie było. Do tej pory po zatankowaniu do pełna pokazywał się teoretyczny zasięg - różnie od 740 do 830 km, potem np. 100 km przejechane a z zasięgu teoretycznego ubywało np. 130 km (jazda po mieście). Ostatnio zatankowałem 5 dni temu i pokazał się zasięg teoretczny 610 km. Do dzisiaj przejechałem 240 km (też po mieście) a z zasięgu teoretycznego ubyło tylko 180 km. Mam nadzieję, że nie zamieszałem za mocno. Cuda jakieś czy Qq zmądrzał!? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Zając, nie jesteś sam, też od tygodnia śledzę rynek olejowy i im więcej śledzę, to tym mniej wiem. PS. Popraw swojego posta, bo coś poszło nie tak. Myszorku, ja tam zawsze tankuję za 50 zł więc nie mam takich problemów. Ba, niestraszne mi zmiany ceny benzyny, bo przecież zawsze tankuję za 50 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Myszorku,juha inwigiluje Twój styl jazdy,jak tylko zacząłeś troszkę ostrzej jeździć to od razu ujął Ci kilometrów ze zbiornika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 (edytowane) Ja wiem, że dla Ciebie liczy się tylko jeden olej 5W50, jedynej słusznej marki, ale wiedz, że technologia poszła do przodu i dziś na porządku dziennym zaczynają być oliwy o lepkości 0W20. I silniki na takich "rzadkich" olejach cykają lepiej od Twojego "zaklejonego" motora. Mój olej ma High Saps nawet jak byś chciał to nie możesz nalać tego oleju A musisz się podszkolić i wyczytać że do silników z łańcuchem rozrządu nie wolno lać 0W bo je niszczy Wiesz dlaczego stosuje W50 aby silnik mi dłużej służył bez awarii Motór mój nie jest zaklejony bo doczytaj i zobacz jakie lepkości mają dzisiejsze oleje 5W30 5W40 Edytowane 12 Listopada 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myszorek Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Myszorku, ja tam zawsze tankuję za 50 zł więc nie mam takich problemów. Ba, niestraszne mi zmiany ceny benzyny, bo przecież zawsze tankuję za 50 zł. No to jest stary sposób - podniósłbym tylko stawkę do równej 100, żeby za często nie jeździć. Ja zazwyczaj tankuję do pełna i też mi nigdy więcej nie weszło 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myszorek Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Myszorku,juha inwigiluje Twój styl jazdy,jak tylko zacząłeś troszkę ostrzej jeździć to od razu ujął Ci kilometrów ze zbiornika. To znaczy, że trzeba ostrzej jeździć to wtedy się więcej przejedzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Jacek, weź go wywal, bo ja mam dość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Edziu lecicie do kosza! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myszorek Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Wygląda na to, że mam większe spalanie od QQ. He, he , he, a to już trzeba by Pani colinsowej zapytać ile ty za te 50 zyla przejedziesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Od lodówki do łóżka. Teraz moja poszła na nockę więc zmierzam do lodówki bezkarnie. Chyba zrobię dziś przepał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Uważaj bo Ci sonda zaszwankuje i krokowy głupawki dostanie.A wtedy nie będzie defiladowego,a marynarski i to jeszcze w pirackim wydaniu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Gorzej jak strzeli w gaźnik albo co gorsza w rurę wydechową. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Ogień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zając Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 A może to pomoże jeszcze we wczorajszej dyskusji? http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/jak-wybrac-olej-i-jak-czesto-go-wymieniac-dobry-olej-to-trwaly-silnik/hzwdlr 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.