colins Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 No, z grubsza to o czy pisaliśmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 A może to pomoże jeszcze we wczorajszej dyskusji? http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/jak-wybrac-olej-i-jak-czesto-go-wymieniac-dobry-olej-to-trwaly-silnik/hzwdlr Zając na pewno pomoże w dokształceniu się co to lepkość i dlaczego jest tak ważna do ochrony silnika Masz plusa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 Przecież ja poruszyłem temat olejów o obniżonej zawartości popiołów (tzw.low saps i mid saps), a Wy ciągle o lepkości oleju. Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Jeszcze raz - interesuje mnie możliwość stosowania olejów niskopopiołowych do silników 1.2 DIG-T. Bo Renault takie zaleca do silników 1.2 TCe, a Nissan nie wiedzieć czemu w aktualnej instrukcji zlikwidował zapis o normie ACEA C3 dla tego silnika (choć w pierwszym wydaniu instrukcji był). I tylko to mnie interesuje. A nie lepkość, srepkość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 14 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 Bo moźe c3, to nic dobrego dla silnika? Ja mam takie wrażenie. Dobry dla środowiska ( w tym dla dpf, trubiny. ..ale czy dla silnika? Stosowałem tylko c3 i to "gørnych" lotów i co mi to dało? Silnik się w..ał po86kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 14 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 Może być i tak jak piszesz Manixio. Chyba nie ma co kombinować i zalać jakiegoś Lukoila i będzie git. Nawiasem mówiąc niektóre oleje Lukoil, to całkiem porządne oliwy. Przygotowane w Rosji i na tamten rynek więc nie robią się gluty w niskich temperaturach i są odporne na paliwo gorszej jakości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 14 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 Teraz po przeczytaniu całości postów,można mieć taki mętlik w cebuli że aż strach.Koniec końców i rzepakowy byłby chyba dobry dlatego silnika...byleby częściej zmieniać.Tragedia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 14 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 Z tego właśnie powodu kupuję olej już ze 2 tygodnie i nadal nie wiem co kupić. Namieszał Nissan z tymi instrukcjami, że hej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 14 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 Jak nie wiesz co to lej Mobila z Mieletekiem 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 14 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 Co do Mobila,jeździłem na nim Matizem.Przekulałem ponad 160tys km i głowica była czyściutka.Co do Militeca,również stosowałem i nie mam złej opinii na jego temat.Więc nie wiem skąd ta kąśliwa odpowiedź.Miałeś jakieś przykrości ze strony obydwu??? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 14 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 I znowu się zacznie. Fajny ten Mieletek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 14 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 Nie Jacku, do Mobila nie mam bo go leje do Forda, a co do Militeca, nie stosowałem i nie mam zamiaru bo nie wieżę w to jak w plastry aikhido . Nie kąśliwa broń Boże, raczej z "jajem". Ale skoro Ty obrażony to trudno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 14 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 Nic się nie zacznie ser Colinsie...a przynajmniej z mojej strony Bo ja nie obrażony Stary Grzmocie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 14 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 Ale ja nie mówię o Was. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 14 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 Też tak myślałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 14 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 Porównywanie silnika z kosiarki do silnika z 370Z jest tak chyba trochę niefortunne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 14 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 (edytowane) Lejcie to co zaleca RENAULT do tego silnika i będzie dobrze jak w opiniach na forum Renault o tym silniku ! A jak chcecie słuchać Andronów Nissana to życzę powodzenia z tym silnikiem Mobil1 5W50 to oliwa nie do tego silnika High Saps by go zalepił na amen Ale nie ulega wszelkiej dyskusji że to najlepszy olej w tej klasie nie zmiennie od 25lat ! Edytowane 14 Listopada 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartoszN Opublikowano 14 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 Na Mobilu 5W-50 jeżdżą często nowiutkie 370Z... Czasem nawet ten olej samo ASO poleca... bo dla nich ( tych w ASO ) to nie ma różnicy gdyż te 100.000km ( gwarancja ) większość silników wytrzyma bez względu na olej 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 14 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 (edytowane) bo dla nich ( tych w ASO ) to nie ma różnicy gdyż te 100.000km ( gwarancja ) większość silników wytrzyma bez względu na olej Na tym oleju przejedziesz więcej jak 100.000 km tam gdzie nie ma przeciwwskazań aby go śmiało lać Stider największy minus tych silników względem oleju jest zastosowanie wtrysku bezpośredniego co dewastuje olej ! Wiedź nie stosowanie Hiper oleju ale częsta wymiana lepiej zrobi tym silnikom Edytowane 14 Listopada 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 14 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 O jakich parametrach ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 14 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 (edytowane) A aaa do 350z bo silnik nie jest ciasno pasowany dlatego parametry są ok No M1 to jest olej Edytowane 14 Listopada 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 14 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 (edytowane) Największa wiedzę o tym silniku wchłonął Colins bo się interesuje 1.2Tce Stider patrz patrz Mobil1 5W50 druga butelka od prawej zatkało kakao Edytowane 14 Listopada 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 14 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 Do niedawna można było z grubsza stosować wariant Edkowy czyli wysokopopiołowy olej jedynej słusznej marki do każdego silnika i pojechali. Jednak wraz z rozpowszechnieniem się silników diesla z filtrami cząstek stałych i turbobenzyn z wtryskiem bezpośrednim życie nieco się skomplikowało. Okazało się, że jedyny słuszny olej zalany do silnika z DPF zapcha ów filtr w krótkim czasie i nawet serwisowe wypalanie filtra tu nie pomoże. Ten sam jedyny słuszny olej zalany do benzynowego silnika z wtryskiem bezpośrednim przyczyni się do szybszego zasyfienia układu dolotowego z trzonkami zaworów na czele. No i okazało się, że przy doborze olejów do nowoczesnych silników musimy zwracać uwagę już nie tylko na lepkość (co usiłuje nam wmówić Edek), ale także na takie parametry jak zawartość popiołów czy choćby "lekkobieżność" oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 14 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 (edytowane) @strider - osobiście nie widziałem zgubnego wpływu oleju na silnik - bo wlewam zawsze to co każe producent. Ale jak olej ma wpływ na silnik widać w jednym z ostatnich odcinków serii "Będzie Pan Zadowolny" z oplem Agilą: http://player.pl/programy-online/bedzie-pan-zadowolony-odcinki,2047/odcinek-10,S04E10,54405.html Edytowane 14 Listopada 2015 przez Karminadel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 14 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 Jeszcze raz mówię - lepkość w dzisiejszych olejach ma najmniej istotne znaczenie. Oczywiście pod warunkiem, że dobieramy ją rozsądnie. Rozsądnie, to moim zdaniem dla silnika 1.2 DIG-T oleje o lepkości w granicach 0W40 (czyli może to być np.olej 5W40, ale równie dobrze 5W30). Ważniejsze są pozostałe normy z ACEA na czele. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 14 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 (edytowane) Colins jedyne co ja wam próbuje wmówić z silnikiem 1.2Tce to stosowanie się do zaleceń producenta tego silnika -RENAULT Jeśli piszą aby lać 5W30 mid saps taki trzeba lać Nie jestem psychofanem Mobila 5W-50, ale nie wierzę w takie bajki, że jak ktoś wleje taki do silnika gdzie zalecany jest 5W-30 to mu wybuchnie albo się zaklei. Poza tym może ja jestem jakiś głupi, ale zawsze wydawało mi się, że jak jakiś olej ma liczbę zimową 5W to niezależnie od tego jakie ma dalej parametry to w zimie będzie miał podobne parametry do tego, który ma 5W i inną liczę na końcu... Dokładnie 5W musi zostać a ja melduje że na W50 silnik mi się nie zakleił i tym bardziej nie wybuchł Edytowane 14 Listopada 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.