Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Silnik 1.2 DIG-T opinie, serwis, uwagi


brera
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

My już skończyli. To Ty przylazł i zaczął. :D

Nie wiem o jakim Valvoline mówisz, ale API SL, to już nieco stara norma.

Stara,ale jara.

A poza tym tu wszystko co stare to lepsze.

Idąc dalej tym tropem,każdy olej dobry, problem w pseudomodzie na nowoczesne pseudosilniki,okrzyknięte głośnym ECO,wykonane z pseudo jakościowo materiałów,które powinny wytrzymać do końca gwarancji,nie dłużej,bo interes musi się kręcić i żaden olej też pewnie pseudoeco nic nie pomoże,bo w czym niby SM ma być lepszy od SL.

Ja zalałem Valvoline SYNpower Full synthetic 5W/30, API:SL/CF, A3/B4 cokolwiek to oznacza, auto śmiga że hej i życzę wszystkim szybkich decyzji,bo można przegapić termin. :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Process, z całym szacunkiem, ale płacenie prawie 500 zł za olej miernej jakości w ASO średnio mi się uśmiecha. Wolę wybrać świadomie i kupić porządny za mniej niż połowę ceny, a resztę przepić lub kupić coś dzieciom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż to! Otóż to!

Poza tym,że też nie mamy pewności jakim zaleją,zaleją tym co na dzień dzisiejszy dostarczą w beczkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Beka to tragedia :(  dostarczałem Beki 200L do serwisów ASO  i wiele razy widziałem jak zlewali różne oleje do jednej beki i dalej do następnego silnika!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Process, z całym szacunkiem, ale płacenie prawie 500 zł za olej miernej jakości w ASO średnio mi się uśmiecha. Wolę wybrać świadomie i kupić porządny za mniej niż połowę ceny, a resztę przepić lub kupić coś dzieciom.

powiedz mi jaka masz gwarancje ze olej ktory im dasz trafi do twojego silniki ? jezeli ASO jest takie zle i podstepne to ja ci mowie ze w 70% ktos inny cieszy sie twoim olejem ...

 

jeszcze jedno jak ktos kupuje samochod za 100tys. to powinien sie liczyc z kosztami serwisu ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dla tego jeżdżę do zaprzyjaźnionego pana "Tadzia" i paczę mu na łapki ,bo nie oponuje, jak zalewa do silnika to co ja mu przywiozłem i do tego nie kombinuje gdzie wylać to co spuściłbym pod domem :) 

Wymianę robie tak na krótko przed przeglądem nawet jesli zostało do 10K km jeszcze ze dwa K  do benzyniaka nisko popiołowe ,bo analiza spalin wychodzi wysmienicie !!!

Widziałem juz jak 5 letnie toyoty wyjeżdżały z przeglądu bez podbitych badań ze względu na przekroczoną normę spalin 

Tu uprosciłem opis testu do PL warunków żeby było zrozumiałe , ale w Irl NCT czyli badanie techniczne jest choler....e rygorystyczne i nie ma zmiłuj .

natomiast policjant ma głeboko w 4litery stan pojazdu na drodze jeśli ma aktualny dysk na szybie poswiadczający badanie 

-nowy do 4 lat bez badań

-od 4 do 10 lat co dwa lata 

-od 10 lat co roku badanie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w aso też patrzę  na"łapki" jak mam na to ochotę.Zero problemu. Ja ,jak zmieniłem oliwę na elf 5w30 evolution full-trch fe , wyraźnie odczułem różnicę.Spytacie jak? do tej pory zawsze spalał mi ok.05 l oleju na 15-18kkm .Teraz przed wymianą, po przejechaniu 16kkm 0,1 litra! autko pracuje jak ta lala .

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem już z kilku źródeł że taki olej jak mają w serwisach to na wolnym rynku jest nie do nabycia :( , jest tam więcej dodatków uszlachetniających i robione są pod konkretny silnik .

Ale to co w ofercie jest dostępne zależy też pewnie od menagera salonu bądź serwisu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fergul u nas w serwisach to dopiero mają w Bekach wspaniały olej nie do zdobycia na wolnym rynku a ile dodatków innych olei  Super Super  :D

Właśnie dla pewności przychodzi się z własnym olejem do ASO!!! ja tak robiłem na gwarancji z samochodami  :D

A oczywiste że trzeba stać i patrzeć im na ręce bo jak nie patrzysz to zaleją ci z beki ten super z dodatkami innych olei do twojego silnika w ASO!!!

A twój olej sobie mechanik przytuli jak to w Polandii :D

 

 

powiedz mi jaka masz gwarancje ze olej ktory im dasz trafi do twojego silniki ? jezeli ASO jest takie zle i podstepne to ja ci mowie ze w 70% ktos inny cieszy sie twoim olejem ...

 

jeszcze jedno jak ktos kupuje samochod za 100tys. to powinien sie liczyc z kosztami serwisu ... 

 

Process widzisz ja pracując w UK też nie liczyłem się z kosztem czegokolwiek bo zarabiałem 3000 funtów na miesiąc  :D

W Polsce są inne realia finansowe tu każdy się liczy ze wszystkim i każdą złotówkę cztery razy przeliczy!!!!!

A w Polsce oleje w wszystkich ASO w bekach to jest tragedia a nie oleje w większości bek pływają zlewki wszystkich olei!!!!!

Gdybym to ja nie widział na własne oczy to bym tu tego nie wypisywał !!! 

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj jadę na serwis z Connectem,to sprawdzą sobie ile oleumu ubyło,no i muszą mi dolać płyn do  chłodnicy bo też sporawo ubyło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma to tamto dziś w ASO decyzja o wymianie silnika na nowy :D  ,ja to bym odessał olej poniżej minimum i w drodze  do ASO zatarł silnik niech cię ściągają :D  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

jeszcze jedno jak ktos kupuje samochod za 100tys. to powinien sie liczyc z kosztami serwisu ... 

Tu ta zasada nie działa - najlepszym dowodem wątek o oponach/felgach. Zobacz ile ekwilibrystyki niektórzy wykonują by  w okresie najbliższych lat zaoszczędzić np. 400pln :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edziu ,nie rób ze wszystkich mechaników złodziei ,którzy  czyhają  na Twój olej. Naprawdę jest masa wspaniałych i uczciwych  ,a twoje "sądy" zwyczajnie obrażają ludzi. Czyta później taki pan "Zenek"  Takie wypociny i myśli ...po hu..steczkę ja się staram? Toż i tak na końcu klient ma mnie za złodzieja.


Szanujmy się na wzajem ,a świat będzie lepszy!

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edek,czy Ty nie zrozumiesz ,że podciągasz wszystkich pod jedną kreskę???Co dla Ciebie wydaje się takim oczywistym,dlainnych nie musi! Mało tego,namawiasz do czegoś czego nie powinno się robić i z uporem maniaka jak mantrę to powtarzasz.

Owszem,ani ja ani Manix nie jesteśmy ASO,alety próbujesz postawić mnie w sytuacji złodzieja,tak,tak! Gdyby każdy jak Ty podchodził do ASO noto efekt byłby taki,ze ASO załatwiałoby nas też tak samo i gdzie tu jest miejsce na życzliwość?fachowość?

Wyluzuj Edek,bo czasami mocno naciągasz wytrzymałość ludzi na tym forum.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedz mi jaka masz gwarancje ze olej ktory im dasz trafi do twojego silniki ? jezeli ASO jest takie zle i podstepne to ja ci mowie ze w 70% ktos inny cieszy sie twoim olejem ...

 

jeszcze jedno jak ktos kupuje samochod za 100tys. to powinien sie liczyc z kosztami serwisu ... 

Taką mam gwarancję, że w mojej ASO (tak już chyba mogę ją nazwać) cały czas widzę przez szybę co dzieje się z moim autem, a w razie czego mogę wejść na halę i zobaczyć co tam robią. Uwierz, że nie spijam kawek tylko rzeczywiście śledzę co dzieje się przy moim aucie w trakcie serwisu. I oleju nie kradną (wiem, bo widziałem). W sumie przykro mi, że tak mówisz. Może masz złe doświadczenia z Anglii, bo tam kradną?

Jeszcze jedno - dlatego właśnie, że liczę się z kosztami serwisu, to dostarczam swoje materiały kupione z legalnego, sprawdzonego źródła. I to nie chodzi już wcale o oszczędność w stosunku do cen ASO (choć to też oczywiście jest ważne), ale o wyposażenie mojego auta w najlepsze dostępne materiały. Bo to, że coś ma naklejkę Nissan, nie musi wcale świadczyć iż jest najlepsze. Choćby nawet ten głupi olej, który pod przykrywką naklejki Nissan jest najzwyklejszym, bardzo przeciętnym olejem Total.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edek ... z tego co zauważyłam , to najwięcej masz do powiedzenia w kwestiach olejów i środków kosmetycznych do samochodów.Ok.

W innych tematach związanych ze stricte  mechaniką / usterkami - jakoś się nie wypowiadasz , nie radzisz , nie podpowiadasz co mogło się zepsuć - gdzie szukać przyczyny..

Więc wysoce obraźliwym / wkurzającym jest fakt ,że wszystkich mechaników nazywasz złodziejami lub "fajtłapami"

Zrozum ,że tutaj też są wykwalifikowani ludzie , po szkole, z doświadczeniem i wiedzą praktyczną - nie zaczerpniętą jedynie z TY czy gazet.... Obrażasz ich !

Nie można wszystkich do jednego worka wrzucać...To,że Ty trafiłeś ( w Twoim mniemaniu) na partaczy - nie oznacza,że w całej Polsce jest tak samo.

A skoro , Ty wiesz wszystko lepiej - to po jaką cholerę jeździsz do serwisów?

Ciągle tylko jątrzysz , drążysz i narzekasz .... Ja pitolę ... Święty by nie wytrzymał.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co. Jestem mechanikiem samochodowym z wykształcenia, bo skończyłem średnią szkołę samochodową. W związku z tym lubię podyskutować na tematy techniczne, bo to po prostu też moje hobby. Ale nigdy nie robię z siebie wyroczni, a wręcz często pytam się Was o opinie. Tym bardziej, że nigdy nie pracowałem w zawodzie więc moja wiedza jest bardziej teoretyczna niż praktyczna. Nie staram się więc być wyrocznią w tych sprawach. A przecież mógłbym się mądrować, bo widzę, że sporo forumowiczów nie ma dużej wiedzy technicznej. Nie robię tego jednak, bo szanuję innych ludzi. Oni zapewne zagięliby mnie już na starcie w innych dziedzinach. No i to, jak mi się wydaje, różni mnie od Edka. Ale chyba jednak się nie wydaje, bo widzę, że innych też denerwują te Edkowe "oczywistości", bez możliwości żadnego sprzeciwu.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie o to chodzi ! Mówią ,że bogatsi są ci co liczą pieniądze ...;)

Nie mogę się zgodzić z tym ,że przegląd może kosztować relatywniw do wartości samochodu ! A może dlatego Servisy tak się cenią bo mamy obowiązek servisować w ASO?

Może niktórzy nie mają czasu "by rozmieniać się na drobne" a wrzucenie wydatków tych w koszty "nie boli" tak jak wydatek z kieszeni.

Więc proszę - uszanujmy decyzję każdego !

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja na koniec dodam, że właśnie i wreszcie podjąłem decyzję odnośnie zakupu oleju. 

Wybrałem świadomie, bo nie stać mnie na mierne oleje z ASO więc kupiłem droższy na wolnym rynku. :D

Tak więc widzisz szanowny Processiku, że nie w tym rzecz, że kogoś nie stać. Tylko w tym, że kupując samemu można zapewnić lepsze środki eksploatacyjne od tych oferowanych przez ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, pociągnę temat. :D

Kupiłem olej Eneos 5W40 Hyper Premium. Czytałem już wcześniej, że to dobre oleje, a w wyborze utwierdził mnie jeden z kolegów, który pisał na forum, że w serwisie zalali mu też ten olej. U nas może nie tak popularny, ale w Japonii to wiodący producent - taki japoński Lotos. :P

W każdym razie poszedłem w oleje niskopopiołowe, bo po paru tygodniach studiowania tematu wywnioskowałem, że do silników z bezpośrednim wtryskiem takie są wskazane. Z tego powodu, że takie silniki narażone są na tworzenie nagaru w układzie dolotowym i na zaworach ssących (co nie ma miejsca we wtrysku pośrednim). Oleje z niską zawartością siarki, fosforu itd. po prostu spalają się czyściej.

Ten konkretnie olej ma jedną niezaprzeczalną zaletę w przypadku przywiezienia do ASO - wyraźna aprobata Renault RN0700/0710 oraz duży napis z normami ACEA A3/B4/C3. Co nie jest takie oczywiste w przypadku najnowszych olejów, gdyż bardzo dużo z nich ma jedynie na naklejce ACEA C3 (a nie ma A3/B4 bądź tylko dobrym druczkiem). Spowodowane jest to tym iż najnowsze normy ACEA A3/B4 oraz ACEA C3 troszkę się rozjeżdżają. Ogólnie chodzi jedynie o poziom tych nieszczęsnych "popiołów". Najnowsza norma ACEA A3/B4 dopuszcza bowiem oleje wysokopopiołowe, natomiast ACEA C3 już nie. W związku z tym producenci olejów powoli odchodzą od umieszczania na opakowaniach jednocześnie norm A3/B4 i C3 i niedługo chcąc kupić olej z obniżoną zawartością popiołów będziemy spotykać chyba jedynie napisy ACEA C3. Co może stworzyć problem w ASO, bo gotowi powiedzieć nam, że przywieziony olej nie spełnia normy ACEA A3/B4 (co nie jest do końca prawdą, gdyż norma ACEA C3 pokrywa się w 100% z normą A3/B4, a różnica polega tylko na tym, że C3 to dodatkowo olej o obniżonej zawartości popiołów, siarki, fosforu itd.).

W tym oleju, który kupiłem nie ma tego problemu i wszystkie trzy normy są wyraźnie uwiecznione na naklejce więc w ASO nie będą mogli go zakwestionować. Producent obszedł problem w ten sposób, że powołał się na wcześniejszą normę ACEA A3/B4 (z 2008 r.), która nie była tak dokładna w kwestii zawartości popiołów jak najnowsza norma ACEA A3/B4 z 2010 roku. W ten sposób na naklejce mógł umieścić wszystkie trzy normy. :)

No i chyba tyle tematów olejowych z mojej strony.

Aha, kupiłem też olej filtr oleju Purflux L441 (który we francuskich silnikach często idzie na pierwszy montaż) w cenie 35 zł. A w ASO za ten sam filtr płaciłem ostatnio 130 zł. :wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eneos Sustina :) cena niezgorsza 440pln za 4 litry 0W-50 :)  

muszę poczytać na jego temat czy pić czysty z przepitką czy w drinkach .

tylko że takie niszowe produkty u mnie nie do zdobycia , chyba że w internecie :( jak zapytałem o oleje Amsoil albo Redline to oczy robili jak przy tarczycy .

Tu nawet leją do nowych aut te smarowidła z Lidla ,Bożesz ty mój , świadomość motoryzacyjna 


http://www.eneosoil.pl/files/1381150148_PDS%20Eneos%20Sustina%200W50%20-%20PL.pdf

 

TBN cieniutkiiii :( no i 1.2 litra to nie jest wysoka pojemność do których ten olej (nowoczesny) został stworzony .


Kurcze same achy i ochy , bełkot marketingowy czy faktycznie dobry wybór colinsie ?

http://eneos-oleje.pl/oleje-silnikowe-2/eneos-premium-hyper-5w30/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weźcie już dajcie spokój z tym Edkiem. Człowiek wchodzi na forum, po całym dniu harówki, odpala temat:

Silnik 1.2 DIG-T opinie, serwis, uwagi

a tu kurna tylko Edek i Edek, normalnie 2107_100.gif

Edytowane przez myszorek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już nie będzie...

Myszorek...poszło:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fergulu, 5W40 jak już. A jak będzie w praktyce, czas pokaże.

Te nowe, niskopopiołowe oleje mają niższy TBN (zgodnie z normą ACEA C3 mogą mieć do 8.0). Też mnie na początku to przerażało, bo przecież "wysokopopiołowce" mają nawet 12. Ale "wysokopopiołowce" mają też dużą zawartość siarki więc TBN musi być wyższy choćby właśnie z tego powodu żeby ją neutralizować.

Nowoczesne oleje, ze względu na niski poziom siarki nie muszą mieć wysokiego TBN. Mają w zamian inne dodatki opóźniające starzenie oleju. Gdzieś widziałem test porównawczy olejów wysokopopiołowych z niskopopiołowymi i już po paru tysiącach km poziom TBN był bardzo podobny w obu olejach. W olejach niskopopiołowych TBN schodzi więc na dalszy plan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...