Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Silnik 1.2 DIG-T opinie, serwis, uwagi


brera
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja jeszcze raz muszę podjechać we czwartek rano do serwisu.Były kłopoty z siecią i wczytywaniem nowego softu do NCII,no i też kontrola oleju będzie dopiero przy 1000km przejechanych,a to też będzie we czwartek,...niewiele mi brakuje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No oczywiście,nie mógłbym sobie tego odmówić :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez względu na to co się stanie z naszymi silnikami po zalaniu tym olejem, dzięki za odpowiedź. :spoko:

Ja w każdym razie zamierzam przystawić paszczu do rury i zobaczyć czy rzeczywiście mniej popiołów leci. :D

Czy aby nie tak...

https://www.youtube.com/watch?v=RLUZiOtO6oY  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Awaria.......nie wiem czego ?. Postał  na pochyłości przodem dól 5 minut. po odpaleniu poczułem zapach chemikalii i ruszyłem. Podświetliły się kontrolki na żółto i różne komunikaty............chassis kontrol system fault i start stop failed. kontrolka silnika też.dało sie jechać na obrotach około 1000 i predkości 20km. Dojechałem 5 km do domu. Po pół godziny zabierałem się do zdjęcia klemy aku........ i okazało się że wszystko jest OK, nawet jazdę próbną odbyłem.Niepokoi mnie tylko , że na początku awarii był ten zapach  chemii.Poradźcie co robić , do serwisu mam 60 km. Plus że do domu dojechałem 

Poradzicie  coś .............miał ktoś coś podobnego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może spłynięcie oleum na jedną stronę (stał na pochyłości) spowodowało uruchomienie czujnika i pojawieniu się błędów? tyle na logikę wykumałem  :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decyzja co do silnika jutro.Po1000km na bagnecie wskazuje połowę.Czyli jak stwierdzono w serwisie 1L.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacko sprawdź czy sprężarka nie jest zaolejona. Chodzą słuchy, że branie oleju w silnikach 1.2 przy niskich przebiegach 20-40 tys. kilometrów spowodowane są przez padniętą sprężarkę. Podobno po wymianie sprężarki ten sam silnik już nie bierze oleju. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wow! No to piękna pociecha! W dolocie nie stwierdziłem oleju.Jest Sucho.


Decyzja jest,Sprowadzają endoskop,co by pooglądać silnik w środku.Oględziny chyba dopiero w przyszłym tygodniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wow! No to piękna pociecha! W dolocie nie stwierdziłem oleju.Jest Sucho.

Decyzja jest,Sprowadzają endoskop,co by pooglądać silnik w środku.Oględziny chyba dopiero w przyszłym tygodniu

 

Ehhh... Budujesz napięcie.. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehhh... Budujesz napięcie.. ;)

No cóż taka prawda,ja też czekam na werdykt  jak na zlitowanie

Już nosiłem się z zamiarem zdjęcia rury z IC żeby zobaczyć czy nie ma w niej oleju,ale dałem sobie spokój bo opaska jest jednorazowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze - podziwiam Twoje opanowanie i spokój ! :spoko:

Tylko ciekawe kto Ci to zrekompensuje jak i czas i koszty na ich 'doświadczenia" ? :devil:

 

Chyba dał bym pełnomocnictwo Ediemu ;)   :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na badanie proktologiczne serwisantów ? 


Ciekawe którędy będą sprawdzać ?

W gniazdach świec , gładź cylindrów , wystarczy jak elektrody obejrzy i będzie wiedział doświadczony mech. ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ujjj jak ja bym tam wpadł to dyrektor salonu pierwszy były badany tym Endoskopem :|

Jakie badania!! wyjmować stary  wkładać nowy i se badajta endoskopami i mikroskopami elektronowymi ale nie za moje pieniądze i mój czas!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest procedura.Salony które wymieniały już silniki,działały też w ten sposób.Wiem bo rozmawiałem.

Wróciłem właśnie z garażu,mam mieszane uczucia co do tej usterki.Jak odkręciłem korek włewu oleju na zapalonym silniku,to przedmuch był tak silny,że  aż mi włosięta przestawiało jak się nad nim pochyliłem i szczypało w slepia spalinami.Rura na wylocie jest w sadzy,to raczej normalne,ale sadza jest tłusta i lepka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na angielskich forach ludki pisali, że kilku osobom udało się wymienić silniki właśnie z powodu nadmiernego zużycia oleju.

W każdym wypadku procedura trwała długo, nawet do paru miesięcy (jeden pisał, że 4 miesiące od zgłoszenia).

Cierpliwości Jacku życzę i trzymam kciuki. Ciekawe co wymyślą dalej jeśli endoskop nic nie pokaże? Bo czego oni się spodziewają? Rys na gładziach cylindrowych?

 

Odnośnie tych przedmuchów przez korek wlewu, to mam podobnie. Nie wiem więc czy to nie norma w tych silnikach.

Rura również okopcona, końcówka czarna. W sumie standard przy wtrysku bezpośrednim. Oleju NIE bierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem,widocznie widocznych śladów zużycia.W tej chwili mam 1100km przejechane i na bagnecie już 2mm poniżej połowy stanu.Ubywa w błyskawicznym tempie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, kilku innych forumowiczów również sygnalizowało nadmierne zużycie oleju, a tylko Ty pojechałeś z tym problemem do serwisu.

Więc jak to, inni uznali to za normalność? :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...