JACKO29 Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 Może oni postanowili pozbyć się szybciej problemu? po prostu odstąpili problem klientowi??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 Tylko znam przynajmniej jednego (oczywiście oprócz Ciebie), który ma nadal QQ, bo tu pisze, a problem sygnalizował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 Może czeka na mnie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 Na zagranicznych forach parę osób pisało o wadliwe zmontowanych pierścieniach na którymś z tłoków. Ale w takim przypadku miałbyś raczej problem od początku z tym olejem. A przecież początkowo Ci nie brał oleju, z tego co pamiętam. Poza tym jakoś nie chce mi się wierzyć w wadę produkcyjną w sytuacji, gdy składa to robot/maszyna (chyba?). Osobiście mam jeszcze jedną tezę na tę okoliczność. Daleko wysuniętą zaznaczam. A mianowicie stosowanie nieodpowiednich olejów silnikowych, w wyniku czego zapiekają się pierścienie tłokowe. I stąd potem branie oleju. Dlatego właśnie renówka w bliźniaczych silnikach zaleca stosowanie olejów niskopopiołowych. Ale to tylko takie moje przypuszczenie, które nie musi wcale być prawdą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 I tu Colinsie nie do końca masz rację ,a wiara Twa , w maszyny zadziwia A jak myślisz, jeśli nissan zna juz rozwiązanie problemu w nowszych silnikach ,czyż nie oznacza to że problem był? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 Był był tylko w H... tną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 Nie tną ,tylko czekają aż poziom tak spadnie ,że już nic nie pomoże. Na to wychodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 A skąd Manixio wiesz, że Nissan wie i rozwiązanie zna? Gdyby znał, to by tak nie czarował w przypadku silnika Jacka, tylko wymienił i już. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 Taaaa,poziom tak spadnie,że silnik padnie.A później wina na klienta,że oleju nie pilnował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 Przecie pisałem Jacko zatrzyj go w drodze do nich a ino mig będzie wymiana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 Ni dy rydy na milicjancie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 A skąd Manixio wiesz, że Nissan wie i rozwiązanie zna? Gdyby znał, to by tak nie czarował w przypadku silnika Jacka, tylko wymienił i już. Naprawdę ? oni muszą mieć "grubo" by centrala łyknęła,tak już jest. Ni dy rydy na milicjancie. I tu pies pogrzebany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 No dobra Manixio. Więc spytam z drugiej strony. Skąd Ty wiesz, że Nissan wie? Bo ja z kolei wiem, że ten problem nie jest do końca zażegnany i nowsze egzemplarze też potrafią sobie łyknąć oliwy w nadmiarze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 no to klops Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 Tak sobie przynajmniej wmówiłem. Bo Nissan dopuszcza przecież "zwykłe" oleje ACEA A3/B4. Skoro jednak można zastosować "czyściejszy" olej, to dlaczego sobie (silnikowi) żałować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 Tak sobie przynajmniej wmówiłem. Bo Nissan dopuszcza przecież "zwykłe" oleje ACEA A3/B4. Skoro jednak można zastosować "czyściejszy" olej, to dlaczego sobie (silnikowi) żałować. Niech zgadnę ,bo ma łańcuch? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 Lepkość pozostaje bez zmian Manixio. W każdym przypadku olej o lepkości 5W40 (dla silnika 1.2 DIG-T) więc dla łańcucha rozrządu będzie chyba bez różnicy, że olej będzie niskopopiołowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 Łańcuchy to 0W strasznie nie lubią bo się za bardzo napinają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 To czemu ,dla niektórych silników , jest nie dozwolony ,skoro to to samo ,tyle że jeszcze lepsze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 Cuda cuda z tym silnikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 Cuda cuda z tym silnikiem Co się dziwisz? Święta idą 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 To do mnie Manixio było? Bo jeśli chodzi o oleje niskopopiołowe, to do których nowych silników są niedozwolone? Różnią się jedynie obniżoną zawartością popiołów, siarki, fosforu itd., co w praktyce pozwala im spalać się czyściej i wolniej zapychać filtry cząstek stałych czy katalizatory. Pozostałe parametry czyli lepkość dynamiczna, temperatura zapłonu itd. są takie same jak w olejach wysokopopiołowych (myślę tu o olejach spełniających normę ACEA C3). Ogólnie w normie ACEA C3 zawiera się norma ACEA A3/B4 więc nie widzę tu żadnego problemu w zalewaniu silników 1.2 DIG-T takim niskopopiołowym olejem. Dopiero norma ACEA C1 i C2 różni się znacznie od ACEA A3/B4, bo oleje spełniające te normy, to oleje "lekkobieżne", które nie nadają się do silników 1.2 DIG-T. Jeśli natomiast chodzi o normę ACEA C3, to znam przynajmniej dwóch forumowiczów, którym ASO zalała silniki taką oliwą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 A nie , ja tez nie widzę problemu. Tyle że np .ford ,jak pamiętam zalecał Oleje klasy ACEA C1 o lepkości HT/HS ≥ 2,9 mPa*s ,gdzie np: nasze reno/nysa Oleje klasy ACEA C4 o lepkości HT/HS ≥ 3,5 mPa*s O znalazłem w zakładkach http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/3516/niskopopiolowe-oleje-silnikowe.html "Oleje do samochodów osobowych W tym sektorze olejowego rynku różne wymagania wielkich producentów samochodów spowodowały utworzenie aż czterech norm od ACEA C1 po C4. Oleje klasy ACEA C1 o lepkości HT/HS ≥ 2,9 mPa*s zapewniają oszczędność paliwa ≥ 3,0% i są preferowane przez koncern Forda w Europie, a zalecane do silników Diesla Mazdy, Forda i Jaguara. Oleje klasy ACEA C2 o lepkości HT/HS ≥ 2,9 mPa*s zapewniają oszczędność paliwa ≥ 2,5% i są preferowane przez koncerny Fiat i PSA (Peugeot, Citroën). Oleje klasy ACEA C3 o lepkości HT/HS ≥ 3,5 mPa*s zapewniają oszczędność paliwa ≥ 1,0%, a są preferowane m.in. przez koncerny BMW, MB, VW. Oleje klasy ACEA C4 o lepkości HT/HS ≥ 3,5 mPa*s zapewniają oszczędność paliwa ≥ 1,0% (dla klas lepkości SAE xW-30), są preferowane przez koncern Renault-Nissan i firmy montujące jego silniki w swych samochodach (np. Suzuki)." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tazor Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 (edytowane) Długo tak możecie z tymi olejami? Edytowane 20 Listopada 2015 przez Tazor 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 Oj długo .............................................................................. Tak dla ciekawostki u mnie HTHS 4.4 to tam łańcuch ma jak pączek w maśle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.