JACKO29 Opublikowano 27 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 Ciekawie to brzmi Colinsie.Przeczytałem wszystkie wpisy z Renaulta i mogę śmiało powiedzieć,że problemy się powielają.Ciekawe czy tylko Renault podejmuje kroki w celu zminimalizowania problemu,czy Nissan też,albo zostawiają Nissana z własnym problemem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 28 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 A mnie zaciekawił taki fragment z artykułu mówiący o dodatku w postaci zielonego pigmentu i substancji której molekuły przywierają do trących między sobą części minimalizując tarcie . to co oni militeca domieszali i zieloną farbkę i napisali jeszcze że ten olej nie nadaje się do tradycyjnych silników . ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 28 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 (edytowane) Militeca bekami możesz kupować z USA Kolor zielony- powstał z wykorzystaniem najwyższych standardów jakościowych wykorzystujących podwójną filtrację oleju oraz posiada właściwości fluorescencyjne po oświetleniu światłem UV Ten olej to Magnatec Profesjonal 5W20 ten olej nie nie nadaje się do tradycyjnego silnika. Edytowane 28 Listopada 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 28 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 Taka marketingowa bajeczka o tych molekułach rodem jeszcze sprzed kilkunastu lat, bo już wtedy Castrol tak reklamował swoje oleje. Nie mówię, że ten konkretnie Castrol jest zły (być może nawet jest dobry skoro Ford go wybrał), ale te przywierające molekuły można sobie obejrzeć czasem, gdy ktoś zrzuci pokrywę zaworów ze swojego silnika. Często po Castrolu jest taki syf, że te molekuły można niemal łychą wyjadać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 28 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 (edytowane) W szczególności po Magnatecu Jest jeszcze Castroll Edge Titanium FST co zmniejsza tarcie o 15% !! Edytowane 28 Listopada 2015 przez Edek01 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 28 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 dokładnie ,aczkolwiek edge, to zupełnie inna bajaka i durnej reklamy nie było.oleum bdb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 28 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 Ranger go teraz zalał o ile dobrze pamiętam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 28 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 Ja do k12 leję edge od 6 lat. Magnatec'a nie wlał bym nawet do kosiarki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 28 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 Ten - Castroll Edge profesional A5 5W30 ????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 28 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 http://oilselector.castrol.com/c/pl/pol/recommendation/f191b6c1732a19a5fda59b30eb23a02a/Nissan-(EU)/Micra-March-K12-(2003-2010)/Micra-March-1-2-16V-(59-kW)-(-K12-)-(2003-2010) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 28 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 Tak tak A5 jest do Nissana ale kupić go ciężko nie wszędzie jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 28 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 bez problemu najmniejszego go kupuję o np. http://www.ceneo.pl/Motoryzacja;szukaj-CASTROL+EDGE+PROFESSIONAL+A5+5W-30 Ja go biorę w Germani ,mam blisko , a jestem spokojniejszy o jakość 4l - 46euro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 29 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 Ta sama wyszukiwarka Castrola po wpisaniu danych QQ 1.2 wyrzuca TAKI wynik. Renaur z Nyską tak namieszali, że nawet producenci olejów już nic nie wiedzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 29 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 Producenci na razie testują na żywym organiźmie Mam na myśli producenta tych silników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 29 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 A kysz do swojego traktora Grzmocie przebrzydły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 29 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 Już spadam Colinsie paskudny 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 29 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 Hehe.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 29 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 Mnie najbardziej zastanawia jak można było stworzyć silnik i nie zrobić testów co do oleju na jakim oleju ten silnik najlepiej pracuje, Renault dało pupska......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 29 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 A mówiłem,że ten 1,2......,a tak,tak, miałem nie pisać. W czasach Poloneza był jeden olej i nie było problemu z silnikiem,to co teraz technika tak poszła do przodu,że do każdego silnika potrzebny odpowiedni olej - A2, B4, C5, popiołowy, czy nisko popiołowy, jakieś molekuły? Czy to nie czysty marketing,czy ogłupianie klienta. Ja rozróżniam tylko dwa rodzaje,do benzyny i do diesla,chociaż to i tak to samo. Ostatnio do benzynowej Nexii wlałem olej dieslowski,najtańszy, pierwszy z półki i nie widzę różnicy,tak, tak ktoś napisze,że teraz inna generacja silników,to znaczy lepsza, czy gorsza. Olej ma smarować i jednocześnie chłodzić i do tego każdy, tak każdy powinien się nadać. Nie ma tak,że do Opla taki,do Forda taki,do Nissana taki. A poza tym czy te Wasze wydmuszki po torze śmigają? A teraz mnie bijcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 29 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 Takich Smerfów by tu paru jeszcze naliczył. O wyższości oleju nad olejem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bambus Opublikowano 29 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 Nie podskakuj, bo Gargamel post usunie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 29 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 (edytowane) Robili, robili... Jak robili testy silnika z olejami, to jaki macie olej lać Porter nie można lać do silników, pierwszego lepszego oleju z pułki sklepowej bo wykończysz silnik !! Co do silnika Poloneza to wszyscy lali 15W40 ,miałem dwa w rodzinie i każdy zalany był syntetykiem 5w50 !! Edytowane 29 Listopada 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 29 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 Mnie najbardziej zastanawia jak można było stworzyć silnik i nie zrobić testów co do oleju na jakim oleju ten silnik najlepiej pracuje, Renault dało pupska......... Jeden wymyślił "COŚ"madrego(chyba tak mu się wydawało) A mówiłem,że ten 1,2......,a tak,tak, miałem nie pisać. W czasach Poloneza był jeden olej i nie było problemu z silnikiem,to co teraz technika tak poszła do przodu,że do każdego silnika potrzebny odpowiedni olej - A2, B4, C5, popiołowy, czy nisko popiołowy, jakieś molekuły? Czy to nie czysty marketing,czy ogłupianie klienta. Ja rozróżniam tylko dwa rodzaje,do benzyny i do diesla,chociaż to i tak to samo. Ostatnio do benzynowej Nexii wlałem olej dieslowski,najtańszy, pierwszy z półki i nie widzę różnicy,tak, tak ktoś napisze,że teraz inna generacja silników,to znaczy lepsza, czy gorsza. Olej ma smarować i jednocześnie chłodzić i do tego każdy, tak każdy powinien się nadać. Nie ma tak,że do Opla taki,do Forda taki,do Nissana taki. A poza tym czy te Wasze wydmuszki po torze śmigają? A teraz mnie bijcie. A drugi mądry ze swymi rewelacjami mu wtóruje. Porter,czy Ty nigdy nie przestaniesz? Co rusz powtarzasz swe frazesy które w tym temacie kupy d*py się nie trzymają. W Twojej Nexii szaleje silnik z Kadeta z lat 70tych ze spręzaniem nominalnym 9.0 Więc proszę Cie nie dyskutuj w temacie w którym omawiamy silniki ze sprężaniem 14.1 i wykonane wręcz w technologii kosmicznej,porównując je do Twojej ulubionej Nexii.Nie masz nic mądrego do powiedzenia to nie podgrzewaj atmosfery niepotrzebną dygresją . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 29 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 No cóż. Polonezy czy Nexie i mineralnym Selektolem się zadowolą więc Porter nie musi sobie głowy olejem zawracać. Bo jaki by nie zalał, to będzie dobry. Może więc rzeczywiście niech pozostanie przy swojej Nexii, bo nie ma świadomości, że kupując dzisiejszy samochód MUSI lać olej dobrany do pojazdu, a często dedykowany tylko temu pojazdowi (patrz wymieniony wyżej Ford z silnikami Ecoboost). Myślę, że sporo ludzi nie zdaje sobie sprawy z tego, że nowe silniki są wybredne pod tym względem (zaznaczam wszystkie nowe silniki, a nie tylko 1.2 z QQ). Potem kupują takie nowe auto i zalewają silnik pierwszym z brzegu olejem, bo przecież całe życie tak robili. Silnik po jakimś czasie się wyjsrywa , a wtedy podnosi się lament jaki ten przykładowy Nissan czy inny Ford jest zły. A zresztą co ja będę filozofował. Z dwóch smerfów marudów wybieram Edwarda. Bo on chociaż wie, że w nowszych motorach olej ma jednak duże znaczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 29 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 Tak dla uściślenia w polonezie już tym z hydrauliką zaworów, był fabrycznie zalewany Lotos półsyntetyk 10W40 i juuż tak zupełnie na marginesie do 1.6 HR16DE nissana ASO zaleca ten sam gatunek oleju .(Wał w poldku podparty był w trzech miejscach nie w pięciu jak powinno być i to wykańczało panewki główne) . Konstrukcyjnie te silniki dzieli przepaść pół wieku , tyle że materiałowo ...już pewnie nie . manix wyjaśniał że to z uwagi na łańcuch rozrządu , więc przy najbliższej okazji tak uczynię z tym że przy każdej następnej wymianie oliwy płukanka obowiązkowo. W coś trzeba uwierzyć i te nano technologie w olejach to może nie bajka . Qq j10 i J11 jeździ u mnie w mieście około 10 % ogólnej liczby aut , naprawdę co 10 auto to Qq tak są popularne , więc jeśli jakiś odsetek ma usterkę to normalne że będzie ich dużo i głośno o zjawisku tylko znów patrząc na zagadnienie procentowo to znikoma ilość . ...bo skąd ta popularność tych modeli , a no z bezusterkowości ! O daciach nie wspomnę też jest wysyp . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.