Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Silnik 1.2 DIG-T opinie, serwis, uwagi


brera
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekaw jestem na jakim olejem jest zalany ten silnik pięciosuwowy bo na filmie nic o oleju nie piszą ??

Tak naprawdę to ten środkowy tłok wielkości popielniczki ,ma za zadanie wyrównania pracy silnika :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale. :devil:

Jednak są tacy, którzy uzupełniają, a potem toczymy niekończące się dyskusje o powodach takiego stanu, że jednym nie żre oleju wcale, a innym w nadmiarze. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

140 km byłoby super dla Qqłki.I gdyby nie olej myślałbym nad podniesieniem do tej wartości

 

podobno jest już jakaś kampania serwisowa na problemy ze zużyciem oleju w silnikach 1.2DIG-T - warto podpytać się u swoich dealerów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z serwisu!  :D

Byłem w sprawie czujnika deszczu,a umówiłem się na zmianę oprogramowania silnika,związaną wlaśnie ze zwiększonym apetytem na olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba,a co?ubywa???


Vistula,do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem ciekaw jaki wpływ może mieć oprogramowanie na nadmierne zużycie oleju? Ktoś wie? Bo ja nie. Może to jakaś łatka na dziurawe pierścienie? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie wiem,tłumaczono mi to zmianą parametrów dolotu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie dotarło do Twojego aso ,to o czym pisałem miesiąc temu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to Manixio szanowny, proszę ja Ciebie o wyjaśnienie w jaki sposób zmiana oprogramowania może wpłynąć na zużycie oleju, jeśli ono już się pojawiło i jest nadmierne? I nie piszę broń Boże tego z wrodzonej złośliwości, którą posiadam w nadmiarze :devil:, ale z tego prostego powodu, że nie potrafię sobie wyobrazić jak zmiana programowa wpłynąć może na zużycie oleju? Bo o ile poskromienie problemu z przelewaniem paliwem mogę sobie wyobrazić, gdyż zmieniając mapę wtrysku można ograniczyć to zjawisko, to problem ze spalaniem oleju rozwiązany "łatką" software już nie bardzo. Skoro jednak macie takie potwierdzone wieści (tu ukłon również w stronę Bartosza), to może podszkolicie mnie gamonia w tych sprawach.

Od razu dodam, że jestem w kontakcie z jednym z użytkowników Meganki z silnikiem 1.2, który też boryka się z problemem nadmiernego zużycia oleju. Jego ASO Renault też zaprosiła na aktualizację softu, który ma być lekiem na ten problem. Jednak na razie nie potwierdził cudownych właściwości tabletki. Na szczęście też nie wykluczył, bo jeszcze za mało przejechał po leczeniu. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29. Opóźnienie zamknięcia zaworów

Opóźnienie zamknięcia zaworów będzie utrzymywać zawór dolotowy zamknięty zbyt długo po rozpoczęciu suwu ssania i zwiększy podciśnienie w cylindrze. Wysokie podciśnienie będzie miało tendencję do zasysania oleju obok tłoka i pierścieni do górnej części cylindra, gdzie olej zostanie spalony.


Może zmiana softu jest lekiem na tą przypadłość???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po części Colinsio moźe sam sobie odpowiedziałeś? Przelewanie paliwem,a co za tym idzie rozrzedzanie oleju i wzrost poziomu tej "mieszanki",który zostaje w takiej sytuacji spalony,co za tym idzie obniża poziom oleju po odparowaniu i spaleniu benzyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oby tonie było tylko odpychaniem problemu,a po gwarancji bajbaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedłużysz jak by co ;)

Mnie zastanawia ,czy w Twoim przypadku nie jest zwyczajnie za póżno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przytoczone przez Jacka wyjaśnienie może troszkę rozjaśniać sytuację.

Dzięki Dżek. :spoko:

Czas chyba przestawić się na myślenie, że teraz komputrem to można nawet wałek rozrządu naciągnąć żeby zawory lepiej klepały. :D

Ot mechanizacja. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie Gregsonowi w serwisie stuningowali jego motor 1.6 DIG-T. Wprawdzie dodali chyba ze 20 koni, ale moment obrotowy przesunęli o 2000 obrotów w górę. :D Potem musiał biedaczyna jeździć do poprawki i pewnie wgrali mu z powrotem wcześniejszego Windowsa, tfu, chciałem powiedzieć, oprogramowanie sterownika. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewaliłem ostatnie z 20-30 stron tego tematu i jedno jest pewne. Nic nowego o 1.2 DIG-T dalej nie wiemy, co wiedzieliśmy wcześniej ;). Ale faktycznie, nowy QQ budzi emocje. Widać to szczególnie tutaj. Najwięcej do powiedzenia mają Ci, co nowego QQ widzieli na reklamie w tv i czasem na ulicy ;). Rewela ;). Edziu, nie zawodzisz ;).

 

Co do zmiany softu - też jestem sceptyczny. To raczej gaszenie problemu niż dopracowanie obecnego softu.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, no, pewnie :). Generalnie o to chodzi na forach motoryzacyjnych  :dribble: . Zawsze lepiej pogadać o 1.2 DIG-T niż o pierogach na święta z małżonką :D :D :D.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za pieroga czasem też dobrze potrzymać. :dribble:

No to co? Zarzucamy temat Militeka? :D

 

O tak, za pierożka zawsze chętnie chwycę :D.

 

Z tym Militekiem, to już się trochę boję. Jacek się wrażliwy na jego punkcie zrobił. Ale tak to jest jak się leje to cudo do silnika ;):D...

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że przed sylwestrowymi fajerwerkami można wrócić do tematu.

Bo przecie sam producent stwierdził, że dobrze smarować NIM lufy. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...