Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Silnik 1.2 DIG-T opinie, serwis, uwagi


brera
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czytając to wszystko nabieram przekonania, że to chyba jednak krok w dobrym kierunku. To nie jest normalne, że samochód przy ruszaniu prawie zawsze szarpie asfalt. Coś tam było przedobrzone no i mamy korektę ;).

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,tylko czy nie jest pudrem dla "trupa" w silnikach które jak Jacka żłopią już na potęgę? Co innego te,które nie brały nic

I tu pytanie drugie ,czy zaczęły by brać? Wątpię, bo wtedy by była akcja na szeroką skalę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak sytuacja z podobnymi silnikami w Renault ? Też są przypadki z nadmiernym apetytem na olej ? Też jest akcja zmiany oprogramowania silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie oleju nie ubywa ale taka zmiana - mniejsze rwanie na początku przy dłuższym momencie obrptowym brzmi ok. Tylko jak bedzie z glosniejsza pracą silnika i spalamiem bo trzeba będzie jednak docisnac pedał gazu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej głośniejszy nie jest.A spalanie,to tak jak już mówiłem.Trzeba przejeździć 500-1000 i będzie wiadomo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale jak zachowują się silniki nie przeznaczone do zmiany softu? Czy też są takie narowiste jak nasze były??? Jeżeli tak no to nie jest to fer ze strony Nissana.Bo skoro w nowszej wersji dało się wyeliminować problem mechanicznie i jest jak jest,to moim zdaniem ładowanie nowego softu zmieniającego charakterystykę pracy silnika,to jest jak pudrowanie wrzoda,kiedyś i tak wyjdzie...czyt.Po gwarancji.Ale to już nie będzie problem Nissana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacko,

 

Załaczam Ci mój wykres z hamowni, będziesz miał porównanie jak "zhamujesz" swój.

jtKXxf.jpg

Osiągi jak widać  odbiegają od tych co deklaruje producent ale może dzięki temu na razie nie żłopie oleju

BezEcJ.jpg

Edytowane przez Tomi_St
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to się kwalifikuje do sporu.

Pojazd nie wykazuje cech zawartych w karcie homologacji pojazdu! Zapłaciliśmy za coś co nie jest tyle warte!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem Striderze, ale spójrz też na to nierównomierne rozwijanie momentu. Jak w jakimś dychawicznym silniku. :wacko:

Albo hamownia do kitu albo silnik.

Trzeba by zweryfikować pomiar na innej hamowni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zamiar umówić się do Katowic na hamownię.Mają jakąś taką co daje pełny obraz ,obciążenie idzie na wszystkie 4 koła.

Nie wiem,czy przypadkiem w Toyocie nie był właśnie taki numer.Widziałem to w jednym z magazynów TVNu,była niezgodność w osiągach jakiegoś samochodu, klient zażądał wymiany towaru,na nowy ,jako że ten co zakupił nie spełniał wymogów założonych w homologacji.Było trochę cyrku,al w końcu Toyota padła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc mierzona na hamowni jest zawsze obarczona jakimś błędem, moc silnika mierzy sie w jakiś ściśle określonych warunkach.

http://www.admoto.pl/pub/art.asp?g=gs&n=863&f=wf_1621.xml

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o takiej hamowni mówiłem.Nadmuch na chłodnicę,wjazd całym samochodem,rolki napedzają również tylne koła dla bardziej wiarygodnego obrazu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamownia, sposób pomiaru, warunki atmosferyczne... ;)

Mój np. idzie lepiej jak jest wilgotno niż w upalne dni... :D

Kuna... mam zgryz z ta nowa mapą... ale jak ma lepiej wyprzedzać na autostradzie to chyba się skusze... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi nic na razie nie odpisali z serwisu. No ale weekend przecież. W przyszłym tygodniu wrócę do tematu. Może do tego czasu więcej użytkowników skusi się na nową tabletkę i opiszą wrażenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem dzisiaj po trasie pod Olkusz i go home,droga pusta.Wrażenia? Na 6 biegu zrobił się o wiele żwawszy,szybciej przyspiesza .Ale,mam wrażenie,że jazda o kropelce na prędkościach autostradowych to już marzenie.100-110 i spalanie pokazywane to 5.5 do 7.3 w zależności od nachylenia terenu.Przedtem dłuższy podjazd silnik się męczył na 6 biegu,teraz radzi sobie,ale też i łyka więcej.Przynajmniej ja odnoszę takie wrażenie.Potrzeba więcej testów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc masz podobne spostrzeżenia jak ten znajomy z forum Megane, który też dokonał upgrade.

On również zaobserwował wzrost spalania. Choć na razie też testuje więc pewności nie ma. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem dzisiaj po trasie pod Olkusz i go home,droga pusta.Wrażenia? Na 6 biegu zrobił się o wiele żwawszy,szybciej przyspiesza .Ale,mam wrażenie,że jazda o kropelce na prędkościach autostradowych to już marzenie.100-110 i spalanie pokazywane to 5.5 do 7.3 w zależności od nachylenia terenu.Przedtem dłuższy podjazd silnik się męczył na 6 biegu,teraz radzi sobie,ale też i łyka więcej.Przynajmniej ja odnoszę takie wrażenie.Potrzeba więcej testów.

 

Ja bym powiedział, że to normalniejsze zachowanie silnika, że palenie gumy na starcie a potem cieniowanie na 6 biegu ;)

 

A spalanie - bez przesady, 5.5 przy 100 km/h  w trasie to palił Note 1,4 ;). CZyli można by zaryzykować stwierdzenie, że wszystko się unormalniło ;):D

A nie możecie tego softu zgrać na pendrive i wrzucić na forum żeby każdy sobie przetestował? :D

 

A jak zamierzasz go sobie wgrać do sterownika silnika ? ;).

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...