misiek_waw Opublikowano 4 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 (edytowane) Wiadomo, że żadnemu ze sprzedających Almery nie biorą ani grama oleju. Ja powiedzmy dyplomatycznie mam ograniczone zaufanie do takich deklaracji. Czy odkręcenie korka oleju zgodnia z zawartą w tym artykule poradą http://blog.otomoto.pl/trudny-wybor/ "Przy pracującym motorze odkręćmy korek wlewu oleju. Jeżeli z otworu wydobywać się będą spaliny, oznacza to że silnik najprawdopodobniej kończy już swój żywot, a pierścienie tłokowe z całą pewnością znikły dawno temu." da jednoznaczny rezultat? Edytowane 4 Listopada 2014 przez misiek_waw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 4 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 spaliny to bzdua po pierwsze silnik napiernicza wiec chlapie olejem do tego też idą opary wiec taki test jest bez sensu stan sie sprawdza przez pomiar ciśnienia sprężania generalny zwór znajdziesz w necie przy silnikach z stopniem sprężania 10:1 powinno wynoisiś powyżej 12 ATM do 14 warto sprawdzić specyfikacje .. do tego można oglądnąć świece ona prawdę powie duża warstwa nagaru wskazuje że olej sie spalał czarny suchy nalot to akurat dobrze bo było bogato biały wiadomo itp .. poradnik na oglądanie auta jest troszkę inny na każdy samochód ,, Ale równe odczyty z pomiaru ciśnienia generalnie mówią prawdę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek_waw Opublikowano 4 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 Pytam, bo zanim pojechałem oglądać tą N16, to testowo odkręciłem korek w Xsarze VTR (1.6 16V) żony i... nie wydarzyło się kompletnie nic. Ani uderzeń powietrza/spalin i ani kropli wychlapanego oleju. Jestem jednak w stanie uwierzyć, że to zachowanie może się różnić w zależności od konstrukcji silnika. Np. w mojej byłej Maździe łańcuch rozrządu był niemal bezpośrednio pod samym korkiem, więc jakiekolwiek odkręcenie korka oleju przy pracujacym silniku powodowało fontannę oleju, bez względu na przebieg czy stan pierścieni. Może któryś z kolegów któremu N16, najlepiej 1.8 nie bierze oleju, czy to po remoncie czy bez, pokusiłby się o przeprowadzenie takiego eksperymentu i odkręcenie korka wlewu oleju przy pracującym silniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 4 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 aa Bo to chodzi o szalone QG... ale czemu nie kupisz miernika ciśnienia za 80 zł ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Nie prawda, nie każdemu. Ja otwarcie mowilem ze spala olej. Poszla w 30min od wrzucenia ogłoszenia. Test z korkiem g daje. Wielokrotnie dolewałem oleju na pracującym silniku i przy apetycie 1l/250km nic sie z korka nie wydobywało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek_waw Opublikowano 5 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Wielkie dzięki za odpowiedź. Daje ona powody żeby przypuszczać, że ten test może i pierścieni nie zdiagnozuje, ale w tym konkretnym egzemplarzu może być coś więcej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Mierzysz ciśnienie na każdym cylindrze, potem wstrzykujesz trochę oleju przez otwór świecy i znowu mierzysz. Jeśli po wstrzyknięciu oleju ciśnienie sporo większe to pierścienie w kiepskim stanie.A głupoty o powietrzu czy chlapaniu olejem spod korka oleju to autor tego bloga niech sobie wsadzi między bajki i przed pisaniem takich bzdur niech zapozna się z budową i zasadą działania silnika spalinowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek_waw Opublikowano 5 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Czyli najwyraźniej konstruktuorzy silnika w Xsarze też nie znali tych zasad Bo w niej nic nie leci. A Almera którą wczoraj oglądałem zachlapała w kilkanaście sekund całą komorę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 To czy chlapie zalezy w dużej mierze od umiejscowienia korka i tego co pod nim, jak jest blisko kanałów ilejowych czy rozrządu to będzie chlapać - nie jest to objaw usterki. Jak korek otworzysz na rozgrzanym silniku to para wodna tez będzie się wydostawać - to również normalne. Nie wiem co miałby pokazywać ten test korka oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Jeśli spala olej, to najłatwiej to poznać oglądając końcówkę rury wydechowej. Jeśli będzie tłusta to znaczy, że silnik na bank spala olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Okopcona wewnątrz tak, ale tłusta nigdy u mnie nie była. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Pany, tak jak napisał Tofu, sprawdzenie kompresji + próba olejowa i wszystko wiadomo. Jak auto ma kosztować kilka tysięcy, remont silnika na gotowo 2-3 tys. to chyba lepiej już dać nawet te 250zł (taką cenę usłyszałem kiedyś w Krk) za sprawdzenie kompresji w warsztacie i być pewnym co się kupuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 (edytowane) Czyli najwyraźniej konstruktuorzy silnika w Xsarze też nie znali tych zasad Bo w niej nic nie leci. A Almera którą wczoraj oglądałem zachlapała w kilkanaście sekund całą komorę. Guzik się znasz a próbujesz zaistnieć. Otwórz sobie korek w silniku DOHC, który ma korek umieszczony pomiędzy wałkami - nic nie zachlapie. Otwórz korek w Mercedesie, który ma łańcuch rozrządu (pracujący na mokro w oleju) centralnie pod korkiem - cały ryj uwali olejem. Edytowane 8 Listopada 2014 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek_waw Opublikowano 5 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 No kulturą nie śmiem z Tobą konkurować. Jesteś tu pewnie jakąś gwiazdą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 No kulturą nie śmiem z Tobą konkurować. Jesteś tu pewnie jakąś gwiazdą. To prawda i jak dalej będzie brak szacunku z którejś ze stron będzie i nagroda Generalnie temat z korkiem zamknięty Kompresja + próba olejowa tylko się potem nie zdziwić że będzie kopcił na niebiesko przez pare min Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.