Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Jak zdiagnozować pierścienie PRZED zakupem?


misiek_waw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wiadomo, że żadnemu ze sprzedających Almery nie biorą ani grama oleju. Ja powiedzmy dyplomatycznie mam ograniczone zaufanie do takich deklaracji. Czy odkręcenie korka oleju zgodnia z zawartą w tym artykule poradą

 

http://blog.otomoto.pl/trudny-wybor/

 

"Przy pracującym motorze odkręćmy korek wlewu oleju. Jeżeli z otworu wydobywać się będą spaliny, oznacza to że silnik najprawdopodobniej kończy już swój żywot, a pierścienie tłokowe z całą pewnością znikły dawno temu."

 

da jednoznaczny rezultat?

Edytowane przez misiek_waw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spaliny to bzdua po pierwsze silnik napiernicza wiec chlapie olejem do tego też idą opary wiec taki test jest bez sensu

 

stan sie sprawdza przez pomiar ciśnienia sprężania  generalny zwór znajdziesz w necie przy silnikach z stopniem sprężania 10:1 powinno wynoisiś powyżej 12 ATM do 14

 

warto sprawdzić specyfikacje ..

 

do tego można oglądnąć świece ona prawdę powie duża warstwa nagaru wskazuje że olej sie spalał czarny suchy nalot to akurat dobrze bo było bogato  biały wiadomo itp ..

 

poradnik na oglądanie auta jest troszkę inny na każdy samochód ,,

 

Ale równe odczyty z pomiaru ciśnienia generalnie mówią prawdę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam, bo zanim pojechałem oglądać tą N16, to testowo odkręciłem korek w Xsarze VTR (1.6 16V) żony i... nie wydarzyło się kompletnie nic. Ani uderzeń powietrza/spalin i ani kropli wychlapanego oleju. Jestem jednak w stanie uwierzyć, że to zachowanie może się różnić w zależności od konstrukcji silnika. Np. w mojej byłej Maździe łańcuch rozrządu był niemal bezpośrednio pod samym korkiem, więc jakiekolwiek odkręcenie korka oleju przy pracujacym silniku powodowało fontannę oleju, bez względu na przebieg czy stan pierścieni.

 

Może któryś z kolegów któremu N16, najlepiej 1.8 nie bierze oleju, czy to po remoncie czy bez, pokusiłby się o przeprowadzenie takiego eksperymentu i odkręcenie korka wlewu oleju przy pracującym silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie prawda, nie każdemu. Ja otwarcie mowilem ze spala olej. Poszla w 30min od wrzucenia ogłoszenia.

 

Test z korkiem g daje. Wielokrotnie dolewałem oleju na pracującym silniku i przy apetycie 1l/250km nic sie z korka nie wydobywało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za odpowiedź. Daje ona powody żeby przypuszczać, że ten test może i pierścieni nie zdiagnozuje, ale w tym konkretnym egzemplarzu może być coś więcej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzysz ciśnienie na każdym cylindrze, potem wstrzykujesz trochę oleju przez otwór świecy i znowu mierzysz. Jeśli po wstrzyknięciu oleju ciśnienie sporo większe to pierścienie w kiepskim stanie.

A głupoty o powietrzu czy chlapaniu olejem spod korka oleju to autor tego bloga niech sobie wsadzi między bajki i przed pisaniem takich bzdur niech zapozna się z budową i zasadą działania silnika spalinowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli najwyraźniej konstruktuorzy silnika w Xsarze też nie znali tych zasad ;) Bo w niej nic nie leci. A Almera którą wczoraj oglądałem zachlapała w kilkanaście sekund całą komorę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czy chlapie zalezy w dużej mierze od umiejscowienia korka i tego co pod nim, jak jest blisko kanałów ilejowych czy rozrządu to będzie chlapać - nie jest to objaw usterki. Jak korek otworzysz na rozgrzanym silniku to para wodna tez będzie się wydostawać - to również normalne. Nie wiem co miałby pokazywać ten test korka oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli spala olej, to najłatwiej to poznać oglądając końcówkę rury wydechowej. Jeśli będzie tłusta to znaczy, że silnik na bank spala olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany, tak jak napisał Tofu, sprawdzenie kompresji + próba olejowa i wszystko wiadomo. Jak auto ma kosztować kilka tysięcy, remont silnika na gotowo 2-3 tys. to chyba lepiej już dać nawet te 250zł (taką cenę usłyszałem kiedyś w Krk) za sprawdzenie kompresji w warsztacie i być pewnym co się kupuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli najwyraźniej konstruktuorzy silnika w Xsarze też nie znali tych zasad ;) Bo w niej nic nie leci. A Almera którą wczoraj oglądałem zachlapała w kilkanaście sekund całą komorę.

 

Guzik się znasz a próbujesz zaistnieć. Otwórz sobie korek w silniku DOHC, który ma korek umieszczony pomiędzy wałkami - nic nie zachlapie. Otwórz korek w Mercedesie, który ma łańcuch rozrządu (pracujący na mokro w oleju) centralnie pod korkiem - cały ryj uwali olejem.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kulturą nie śmiem z Tobą konkurować. Jesteś tu pewnie jakąś gwiazdą.

 

 

To prawda i jak dalej będzie brak szacunku z którejś ze stron będzie i nagroda

 

Generalnie temat z korkiem zamknięty

 

Kompresja + próba olejowa

 

tylko się potem nie zdziwić że będzie kopcił na niebiesko przez pare min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...