Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

zapas na otwieranym ramieniu


Qubuś
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Chcę przenieść swój zapas na otwierane ramię montowane na zawiasie do tylnego zderzaka. Na ramieniu będzie mocowana łopata, hilift i baniak z on. Macie pomysł z czego zrobić zawias takiej konstrukcji. Można tuleję zlecić tokarzowi np. ale ja  myślałem czy nie zastosować konstrukcji wspornika układu kierowniczego z terrano :) fajny, duży i smaorwany zawias. Druga opcja z którą się spotkałem to wykorzystanie piasty z jakiegoś auta, w tym wypadku mamy duży łożyskowany zawias.

 

Takie coś mniej więcej

 

SB76651_Smittybilt_zderzak_tylny_stalowy

Edytowane przez Qubuś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daruj sobie mocowanie na zderzaku, w TI było nawet jeszcze dodatkowo do budy przymocowane i z blachą wyrywało

musisz przymocować to do ramy a nie zderzaka, przyjrzyj się jak to jest we Frotkach zrobione

owszem, zrobiłem taki obracany stelaż z K.O. na zderzaku w golfie kiedyś

zderzak wzmocniłem ceownikiem i przyspawałem sztangę z półosi od golfa, wewnątrz stelażu dwie tuleje z tarnamidu ... i wszystko działało, ale to nie było auto terenowe  ;)

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lemmy przecież to logiczne, że ten zawias będzie na konstrukcji montowanej do ramy :D:D:D tylko zewnętrznie będzie wyglądało na dokręcone do zderzaka, nie powieszę np 50 kg na 3mm blaszce i będę skakać w terenie :) chodzi mi tylko o pomysły na zrobienie tulejki-zawiasu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lemmy69 Ty miałeś tak zrobionego golfa :D :D :D :D co Cię skłoniło do takiej przeróbki :D :D  chciałbym poznać historie tego patentu :D cóż było powodem aż tak daleko posuniętej ingerencji w wygląd :D i co na to rodzina i znajomi :D :D 


sam patent ok no ale to golf :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu lubię bawić się w takie rzeczy

Póki co w pracy jestem, ale w domu opiszę całą historię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu lubię bawić się w takie rzeczy

 

super też mam tak nieraz :D a w pracy praktycznie codzień jak się instalację zakłada to takie tworzenie od podstaw :D

 

 

Póki co w pracy jestem, ale w domu opiszę całą historię :)

czekam z niecierpliwością :D jak to zobaczyłem to przypomniał mi sie Grucha i jego sweter :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to było ukryte, podświadome pragnienie posiadania terenówki ... tak sobie to teraz tłumaczę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę przenieść swój zapas na otwierane ramię montowane na zawiasie do tylnego zderzaka. Na ramieniu będzie mocowana łopata, hilift i baniak z on. Macie pomysł z czego zrobić zawias takiej konstrukcji. Można tuleję zlecić tokarzowi np. ale ja  myślałem czy nie zastosować konstrukcji wspornika układu kierowniczego z terrano :) fajny, duży i smaorwany zawias. Druga opcja z którą się spotkałem to wykorzystanie piasty z jakiegoś auta, w tym wypadku mamy duży łożyskowany zawias.

 

Takie coś mniej więcej

 

SB76651_Smittybilt_zderzak_tylny_stalowy

 

moim zdaniem najlepsze wyjście zamontować zapas na dachu  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to było ukryte, podświadome pragnienie posiadania terenówki ... tak sobie to teraz tłumaczę 

nie no, tylko tyle :D miałem nadzieję na jakiś elaborat z dość dużą dozą uśmiechu :D jak zawsze :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem najlepsze wyjście zamontować zapas na dachu   :)

 

 

nie chcę ładować wszystkieg na dach, bo auta używam do codziennej jazdy i taki kurnik mnie nie kręci. Rozumiem wyprawa czy coś ale na codzień to szkoda paliwa. Nawet dłuższa trasa z takim kurnikiem to już z 1l ON więcej, a przy 1000 km to się robi np 50-60zł Poza to bardzo fajna opcja ,bo robi się ciekawe miejsce na dodatkowe graty, po które nie trzeba biegać z drabiną. Przy okazji zmienie położenie felernej tablicy, którą prostuję przy każdym wyjeździe i zamontuje dodatkowe oświetlenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dino, będzie elaborat w "Hobby" ... ale musimy najpierw dokończyć dzieło na dole z integracją działów 4x4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chcę ładować wszystkieg na dach, bo auta używam do codziennej jazdy i taki kurnik mnie nie kręci. Rozumiem wyprawa czy coś ale na codzień to szkoda paliwa. Nawet dłuższa trasa z takim kurnikiem to już z 1l ON więcej, a przy 1000 km to się robi np 50-60zł Poza to bardzo fajna opcja ,bo robi się ciekawe miejsce na dodatkowe graty, po które nie trzeba biegać z drabiną. Przy okazji zmienie położenie felernej tablicy, którą prostuję przy każdym wyjeździe i zamontuje dodatkowe oświetlenie

 

dokładnie zależy komu do czego auto służy :) 

w teren najbardziej praktycznie jest na dachu zamontować. :devil:

a tak do codziennej jazdy to masz racje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedna uwaga ...

widoczność 

w terrano masakryczna szczególnie przy manewrowaniu

dlatego mam zupełnie odmienne zdanie niż Enzo ... do codziennej, cywilnej jazdy koło wewnątrz bo na dachu jakiś tam opór stwarza (choć przy tym apetycie na oktany to jest pikuś) , a w teren to już obojętne gdzie ... ja wrzuciłem je na dach 1,5 roku temu i chyba nawet powietrza już w nim nie wożę  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...