mack Opublikowano 8 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2014 Drążek lata mi na wszystkie strony. Jeździć się da, ale trzeba deliaktnie szukać 3 i 4, przy czym w powietrzu czuć, że za moment coś się urwie ;-) Już chyba trzeci raz się to dzieje, naprawa kosztuje mnie zwykle jakieś 30zł, ale do środy nikt mi tego nie zrobi. Pytanie - jak to zrobić samodzielnie? Wątpie czy potrzebne są jakieś części, to podobno częsta usterka, ale na forum znalazłem tylko temat o eliminacji luzów w p11, tylko że przy skrzyni, a nie na wybieraku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 8 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2014 A profil uzupełnić, to nie łaska? Skąd mamy wiedzieć jaki masz silnik, a co za tym idzie - jaką skrzynię. Były dwie skrzynie, pięcio- i sześcio- biegowa. Różnią się one sposobem sterowania wybierakiem przy skrzyni, bo pierwsza ma sztywne cięgła, druga zaś miękkie linki. Napisz w profilu co masz pod maską, to poradzimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mack Opublikowano 9 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2014 A profil uzupełnić, to nie łaska? Skąd mamy wiedzieć jaki masz silnik, a co za tym idzie - jaką skrzynię. Były dwie skrzynie, pięcio- i sześcio- biegowa. Różnią się one sposobem sterowania wybierakiem przy skrzyni, bo pierwsza ma sztywne cięgła, druga zaś miękkie linki. Napisz w profilu co masz pod maską, to poradzimy. Wybacz, pomimo stażu, nigdy się tam nie dokopałem... Uzupełnione Skrzynia 5-biegowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 9 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2014 (edytowane) Skrzynia pięciobiegowa ma u podstawy lewarka przetłoczenie w kształcie kulki. To przetłoczenie siedzi w koszyczku zamkniętym pomiędzy dwoma blachami. Poniżej dołączone jest cięgło wybieraka. I na 99% u Ciebie właśnie ten koszyczek (gniazdo) ulega uszkodzeniu. Pytanie tylko dlaczego uszkadza się tak często? Albo mechanik źle Ci to składa, albo składa dobrze, ale "na sucho", albo dokręca za mocno. To powinno jeździć latami i tysiącami kilometrów. Poniżej masz rysunek, schemat jak wygląda cały mechanizm wybierania biegów w skrzyni pięciobiegowej. U Ciebie usterka pojawia się zapewne na którejś z części - 4, 9 lub 11. Ewentualnie same luzują Ci się śruby o numerze 14 i stąd Twoje przypuszczenie, że części do naprawy tej usterki nie potrzeba, tylko poskładać to znów do kupy. Tak czy siak, trzeba tam trochę porozkręcać. Nie jestem pewien jak w P12, ale w P11 dostęp do tych śrub, jest w zasadzie tylko od dołu. Edytowane 9 Listopada 2014 przez PawelSalata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mack Opublikowano 10 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 (edytowane) Podniosłem dziś auto korzystając z uprzejmości najbliższego warsztatu i cięgno po lewej ma duży luz od strony skrzyni i od lewarka również. Mechanik proponuje wymianę tulejek "na krzyżakach" wskazując miejsca 28 i 15 (z powyższego rysunku). W ASO mają "zestaw naprawczy" - cana: 680zł Pewnie dlatego, że do zestawu dołączone są cięgna. Zostawię w środę samochód w serwisie i niech walczą, bo pewnie mogą po prostu wytłoczyć nowe tulejki i stąd niewielka cena poprzedniej naprawy. BTW: Od dawna coś mi lekko piszczy przy skręcaniu w lewo z jednoczesnym hamowaniem - podobno prowadnica zacisku hamulca do regeneracji. Jest sens to robić? Edytowane 21 Listopada 2014 przez Diabeł na prośbę autora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 10 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 Prowadnice kup obie bez gumek, zestawy od Volvo V40 pasują (jak chcesz zgłębić temat, poproś Kolegę MIREKG9 o odszukanie jego tematu o hamulcach, tam jest wszystko napisane i nie ma sensu dublować). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mack Opublikowano 12 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 (edytowane) Prowadnice kup obie bez gumek, zestawy od Volvo V40 pasują (jak chcesz zgłębić temat, poproś Kolegę MIREKG9 o odszukanie jego tematu o hamulcach, tam jest wszystko napisane i nie ma sensu dublować). Za późno - prowadnica zregenerowana... Mogłem wcześniej to przeczytać :-) Wybierak działa już nieco lepiej, ale nie można powiedzieć że jest 100% sztywno i tak jak z fabryki. Podobno to jest jakiś luz na jakiejś niewymienialnej tulejce, a może nawet w skrzyni biegów. Podjadę jeszcze do jednego speca, może na coś wpadnie, bo po prostu trudno mi uwierzyć, że niewielki luz przód-tył, który znam tu od lat na skrzyni, wpływa na luz drążka lewo-prawo. Tym bardziej, że to trzeci raz kiedy mi się to przytrafia i dwa poprzednie naprawiono dosłownie za grosze, a tutaj 200 zł w plecy i dalej lipa. Aktualizacja - tak to naprawili, że rozpadło się dziś chyba do reszty i drążek lata tak jak szalony... Edytowane 17 Listopada 2014 przez mack Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raven244 Opublikowano 3 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 Witam' mam ten sam problem bieg 1,2 oraz wsteczny nie zawsze wyskakują a do tego mam dziwne dzwonienie wręcz tak dziwnie Piszcz tak metalicznie jak porusza drążkiem zmiany biegów. P12 1,8 2003r kombi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mack Opublikowano 4 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 Zapomniałem napisać jaki był finał...Wybaczcie ;-) Otóż - powodem całego zamieszania okazała się cześć nr 13 widoczna na schemacie od Pawła: http://nissan4u.com/parts/primera/el_p12e/2002_4/type_36/power_train/transmission_control_and_linkage/illustration_1/"34573AU100, Spring-return, lever" - czyli sprężyna powodująca powrót drążka do pozycji neutralnej. Trzeba zdjąć osłonę termiczną tłumika żeby się do tego dobrać. Po zgłoszeniu "reklamacji" serwis zaproponował remont skrzyni, ale coś mnie tknęło i pojechałem jeszcze do jednego kowala, a ten popatrzył na schemat i po godzinie zadzwonił, że gotowe. Jak o tym powiedziałem gościowi z pierwszego serwisu to się zdenerwował, oburzył, zwymyślał tego drugiego i się już nie lubimy :-) W każdym razie, naprawa skuteczna, bo jeździłem jeszcze pół roku zanim sprzedałem P12 i wszystko było ok. Ja nie słyszałem jednak niepokojących dźwięków, więc u kolegi raven244 to może być coś zupełnie innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskr5 Opublikowano 5 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 No tak. Tam są takie sprężynki. Ostatnio przyjechał facet i założyłem mu od szczęk hamulcowych .c Śmiga aż miło . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 10 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2016 moja sprężynka była ok, może ciut za miękka/ Przy jej demontażu urwał się zaczep, więc skróciłem ją o jedno "oko" i zobaczymy jak teraz będzie się zachowywać lewarek, ale nie jestem optymistą. U mnie po rozgrzaniu silnika, na trasie, lewarek lata jak szalony... poduszka pod skrzynią (pozostałe też) wymieniona, luzów na tulejach nie ma. O co kaman? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.