Łukasz83 Opublikowano 9 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2014 Czym lepiej doładować Zetkę? Piszcie o plusach i minusach obu opcji , głównie pod kątem mocy, wyścigów, trakcji i bezawaryjności. Czy po doładowaniu wystarczy seryjne zawieszenie i oryginalne hamulce Brembo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakub350 Opublikowano 9 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2014 Pomimo większe awaryjności jednak zdecyduje sie na turbo i może zakucie silnika,beda większe efekty i możliwości ale musze przyznać że nigdy nie jechałem takim autem z kompresorem. Musze tylko zorganizować troche czasu i wybrać sie do Coobcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 9 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2014 Ja bym szedl w turbo ze względu na mniejsze obciazenia silnika na niskich obrotach. Przy kompresorze zawsze silnik musi napedzac pasek a mi zależy na doladowaniu przy wysokich obrotach a nie koniecznie od samego dolu jak kompresor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz83 Opublikowano 9 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2014 Weźmy jeszcze oprócz ww rzeczy aspekt finansowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 9 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2014 (edytowane) To wedlug mnie kupic dobry kompresor a zlozyc dobre turbo to tutaj na korzysc turbo. Turbo to od 6 tys bez strojenia zlozysz na chińskiej turbinie ktora jest chwalona na np drift forum. Wstaje tylko minimalnie pozniej ale cena pieciokrotnie mniejsza Edytowane 9 Listopada 2014 przez Bydle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 10 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 (edytowane) Turbo bez porównania bardziej obciąża nam układ korbowo tłokowy, tutaj masz zestawienie taki sam silnik turbo 0,9 bara kompressor 0,8bara: Zaleta kompressora to że: - mniej grzeje pod maską - nie podnosi tak EGT - nie ma zmułki po zmianie biegów - mniej problemów z trakcją - nie istnieje ryzyko przeładowania np. przy zmianie biegów (istotne dla seryjnego silnika by nie pogiąć korb) - można dodatkowo modyfikować silnik jako wolnossący - w kompresorze te mody będą dawały spotęgowany przyrost mocy No a Wady: - bez porównania gorsza elastyczność - głośna praca - nie wygodna wymiana pasków osprzętu - nie wygodna wymiana oleju w kompreszorze Edytowane 10 Listopada 2014 przez Coobcio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz83 Opublikowano 10 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 A z czego wynikają mniejsze problemy z trakcja w przypadku kompressora? Co masz na myśli przez gorsza elastyczność? Przecież ciągnie od samego dołu wiec nie muli przy zmianie biegów jak piszesz. Mimo braku ryzyka przeładowania to silnik i tak trzeba zakuc nie? Coobcio a może zostać seryjne zawieszenie i hamulce czy tam też trzeba podzialac? Jak oceniasz koszty projektu turbo vs kompressor? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 10 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 (edytowane) A z czego wynikają mniejsze problemy z trakcja w przypadku kompressora? wynika to z mniejszej mocy oraz moc jest bardziej rozłożona w szerszym zakresie Mimo braku ryzyka przeładowania to silnik i tak trzeba zakuc nie? przy doładowaniu rzedu 0,6 nie bardzo Edytowane 10 Listopada 2014 przez hot_rider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz83 Opublikowano 10 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 Ale mowie o przypadku gdzie moc jest podobna jak na wykresie powyżej bo już słyszałem o tym ze z kompresorem znacznie mniejsze problemy z trakcja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 10 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 porównajcie sobie przebieg momętu napedowego kompresor nigdy nie będzie miał tej sprawnoćci co turbo, bo pobiera moc z wału silnika a nie jak to jest z turbo odzysk energi ze spalin u mnie momęt jest już przy 2,500 co powoduje że auto robi skok do przodu natychmiast po wciśnięcu gazu (lub sie ślizga czasem nawet na 4 biegu ale to przez dziadowe opony ) w codziennej jeżdzie idealne a w kompresoże trzeba silnik kręcić do max prm http://imagizer.imageshack.us/a/img38/4403/jhd8.JPG ja jestem za turbo choć 2 razej drożej wyjdzie i trzeba zakuć albo skończy sie katastrofą jak to było u mnie zresztą do kompresora też trzeba bo może korby wstrzymia te 400km 600nm przez iną charakterystyke momętu natomiast półki pierścieniowe na tłokach i tak pękną czy prędzej czy pużniej no i oczywiście trzeba odprężyc silnik to podstawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 10 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 (edytowane) Mowiac o obciazeniu mialem na mysli obciazenie silnika ktory caly czas jest napedzany paskiem przez co nie ma mowy o ekonomi np w trasie czy przy wolnej jezdzie w przypadku kiedy przy turbo mozemy ustawic tak ze jak bedzie wstawac powyzej 3 tys to do tych 3 tysiecy mamy ekonomie a kompresor no niestety zawsze bedzie musial byc popiety pasek ktory bedzie obciazal go od samego dolu. Co do kosztow to mnie by sie wydawalo ze wlasnie kupienie sensownego kompresor to jest wiekszy wydatek. Edytowane 10 Listopada 2014 przez Bydle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 10 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 (edytowane) Żeby porządnie kompleksowo zrobić turbo czy komprssor w zetce to trzeba liczyć ok. 18 tys zł (kompressor nieco drożej wyjdzie) żeby było ładnie i bezproblemowo z eksploatacją. Puki co ciągle jerzdrzę i testuje jak seryjny silnik to przyjmuje (473KM i moment 580Nm): Oj swędzi jak cholera by dowalić boostu z dołu coby moment na te 630 wskoczył ale cholera wie co na to powiedzą seryjne korby, puki co tetstuje jak jest, by iść równo z BMW M5 V10 jest idealnie: Ps. Największe przyrosty kompressor generuje na wysokich obrotach - tuż przed odcinką w niskim i średnim zakresie obrotów nie ma takiego ciosu, przez co nie ma super elastyczności no i przede wszystkim nie ma problemów z trakcją... Niebawem testy agresywniejszych wałków TOMEI 272 w kompressor zecie zobaczmy co tam się zmieni, odrazu chcemy przebudować cały silnik by bezpiecznie kręcić go do 7500 nawet do 7700obr.min Edytowane 10 Listopada 2014 przez Coobcio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 10 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 Jak mowimy o kosztach to pytanie czy jakis zestaw gotowy czy skladanka, czy oddasz to komus do zrobienia czy sam bedziesz grzebac, czy kompresor/turbina nowka czy uzywka po regeneracji, markowe produkty czy chinszczyzna (wiadomo ze jak juz to ta z najwyzszej polki) itd... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 12 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 kompleksowo to zakuty czy seria? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2015 Seria z pełnym przekształceniem na Turbo... 370Z parę tysia drożej wyjdzie tak samo jak 350Z z silnikiem HR. Wiadomo warto przy okazji zmienić dodatkowo parę rzeczy takich jak sprzęgło czy dołożyć chłodnicę oleju albo zapodać większą miskę olejową, kucie jak najbardziej jak ma być dmuchane więcej jak 0,5 bara Choć HR i 370Z zniesie spokojnie 0,7 bara Ciekawe jak taki ultra mega wielki kompressor będzie dawać sobie radę z tymi turbo doładowańcami: No i trochę bardziej ulicznie pozostało wałki nie 272 TOMEI a JWT S1 261... Po doprężeniu kutymi tłokami do 11,7:1 na paliwku PB98 coś tam ugraliśmy: Jeszcze odcinka pójdzie o 100 do góry więcej na rev-upowych sprężynkach zaworowych nie ma co no i przejdziem na paliwko 100 oktanowe, myślę że 480KM będzie i to na niepełnym doładowaniu 0,5 bara a jak zaczniemy się bawić w alkochol i podnoszenie boostu to 500 z pewnością będzie grubo przekroczone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz83 Opublikowano 15 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 Jaką turbinkę najlepiej zapodać do zetki? Ceny na ebay za gotowe kity kształtują się od groszowych spraw do mega hardcorowych cen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Wydaje mi się że nie ma lepszej od tej: http://www.suprastore.com/pr68tuinst.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ick56 Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 Skoro nie trzeba kuć silnika pod 0,6 bara z kompresora, to oczywiście trzeba go odrpężyć ? Jesli tak to o ile ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 Jak rozbierać silnik to już kuć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz83 Opublikowano 23 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2015 Coobcio dobrze gada tylko to droga impreza z tym kuciem. Ja chyba najpierw włożę turbo 0,5 bara a dopiero za jakiś czas żałuję. Takie miniratki; ) Zakuje nie żałuję; ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 23 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2015 Najprościej odprężyć po przez kute tłoki Jak się da grubą uszczelkę pod głowicę jakiegoś Customa to się rozrząd poprzestawia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 23 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2015 kanapki zabardzo sie nie da , głowice idą do góry rozchodzą sie względem kolektora sacego no i mega problem z obudową rozrządu i z walkami ja teraz skróce korbowody i daje orginalne tłoki , z tego co mi lamiki gadali , przey odprężeniu na seryjny tlok można dać ok 1 bar doładowania no i stopień sprężania będe chcial mieć w okolicach 9,2- 9,5 (teraz 8,5) chyba że po rozebraniu okaże sie że to nie tloki stukają ale z mojego doświadczenia z poprzednich aut to tloki maja luz , nic sie nie dzieje ale wnerwia mnie to stukanie zwlaszcza jak auto postalo w temp ok 0s/c Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakub350 Opublikowano 23 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2015 Nie dopuszczaj zeby motor był mocno zimny zawsze but i jest O.K. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micho196 Opublikowano 24 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2015 @jarek Z ciekawosci... jaki luz jest slyszalny w twoim przypadku? mierzyles tlok i cylinder? U ciebie jest problem z mniejszym tlokiem czy wytartym cylindrem? Wygląda na to że jak kuć to brać 95,75mm i liznąć cylinder w racie co???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 24 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2015 A spasuje się kute korby i seryjne tłoki? Chyba trochę kombinacji będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.