Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Turbo vs Kompresor


Łukasz83
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czym lepiej doładować Zetkę? Piszcie o plusach i minusach obu opcji , głównie pod kątem mocy, wyścigów, trakcji i bezawaryjności. Czy po doładowaniu wystarczy seryjne zawieszenie i oryginalne hamulce Brembo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomimo większe awaryjności jednak zdecyduje sie na turbo i może zakucie silnika,beda większe efekty i możliwości ale musze przyznać że nigdy nie jechałem takim autem z kompresorem.

Musze tylko zorganizować troche czasu i wybrać sie do Coobcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym szedl w turbo ze względu na mniejsze obciazenia silnika na niskich obrotach. Przy kompresorze zawsze silnik musi napedzac pasek a mi zależy na doladowaniu przy wysokich obrotach a nie koniecznie od samego dolu jak kompresor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wedlug mnie kupic dobry kompresor a zlozyc dobre turbo to tutaj na korzysc turbo. Turbo to od 6 tys bez strojenia zlozysz na chińskiej turbinie ktora jest chwalona na np drift forum. Wstaje tylko minimalnie pozniej ale cena pieciokrotnie mniejsza

Edytowane przez Bydle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo bez porównania bardziej obciąża nam układ korbowo tłokowy, tutaj masz zestawienie taki sam silnik turbo 0,9 bara kompressor 0,8bara:

10410881_727884007301227_816600768898736

 

Zaleta kompressora to że:

- mniej grzeje pod maską

- nie podnosi tak EGT

- nie ma zmułki po zmianie biegów

- mniej problemów z trakcją

- nie istnieje ryzyko przeładowania np. przy zmianie biegów (istotne dla seryjnego silnika by nie pogiąć korb)

- można dodatkowo modyfikować silnik jako wolnossący - w kompresorze te mody będą dawały spotęgowany przyrost mocy

 

No a Wady:

- bez porównania gorsza elastyczność

- głośna praca

- nie wygodna wymiana pasków osprzętu

- nie wygodna wymiana oleju w kompreszorze

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z czego wynikają mniejsze problemy z trakcja w przypadku kompressora?

Co masz na myśli przez gorsza elastyczność? Przecież ciągnie od samego dołu wiec nie muli przy zmianie biegów jak piszesz.

Mimo braku ryzyka przeładowania to silnik i tak trzeba zakuc nie?

Coobcio a może zostać seryjne zawieszenie i hamulce czy tam też trzeba podzialac?

Jak oceniasz koszty projektu turbo vs kompressor?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A z czego wynikają mniejsze problemy z trakcja w przypadku kompressora?

wynika to z mniejszej mocy oraz moc jest bardziej rozłożona w szerszym zakresie

 

 

Mimo braku ryzyka przeładowania to silnik i tak trzeba zakuc nie?

przy doładowaniu rzedu 0,6 nie bardzo

Edytowane przez hot_rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mowie o przypadku gdzie moc jest podobna jak na wykresie powyżej bo już słyszałem o tym ze z kompresorem znacznie mniejsze problemy z trakcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

porównajcie sobie przebieg momętu napedowego 

kompresor nigdy nie będzie miał tej sprawnoćci co turbo, bo pobiera moc z wału silnika a nie jak to jest z turbo odzysk energi ze spalin 

u mnie momęt jest już przy 2,500 co powoduje  że auto robi skok do przodu natychmiast po wciśnięcu gazu  (lub sie ślizga czasem nawet na 4 biegu ale to przez dziadowe opony )

w codziennej jeżdzie idealne a w kompresoże  trzeba silnik kręcić  do max prm 

http://imagizer.imageshack.us/a/img38/4403/jhd8.JPG

ja jestem za turbo choć 2 razej drożej wyjdzie i trzeba zakuć albo skończy sie katastrofą jak to było u mnie 

zresztą do kompresora też trzeba  bo może korby wstrzymia te 400km  600nm przez iną charakterystyke momętu natomiast półki pierścieniowe na tłokach i tak pękną czy prędzej czy pużniej  no i oczywiście trzeba odprężyc silnik to podstawa 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowiac o obciazeniu mialem na mysli obciazenie silnika ktory caly czas jest napedzany paskiem przez co nie ma mowy o ekonomi np w trasie czy przy wolnej jezdzie w przypadku kiedy przy turbo mozemy ustawic tak ze jak bedzie wstawac powyzej 3 tys to do tych 3 tysiecy mamy ekonomie a kompresor no niestety zawsze bedzie musial byc popiety pasek ktory bedzie obciazal go od samego dolu.

Co do kosztow to mnie by sie wydawalo ze wlasnie kupienie sensownego kompresor to jest wiekszy wydatek.

Edytowane przez Bydle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby porządnie kompleksowo zrobić turbo czy komprssor w zetce to trzeba liczyć ok. 18 tys zł (kompressor nieco drożej wyjdzie) żeby było ładnie i bezproblemowo z eksploatacją.

Puki co ciągle jerzdrzę i testuje jak seryjny silnik to przyjmuje (473KM i moment 580Nm):

10373028_976416762375090_526693992247469

Oj swędzi jak cholera by dowalić boostu z dołu coby moment na te 630 wskoczył ale cholera wie co na to powiedzą seryjne korby, puki co tetstuje jak jest, by iść równo z BMW M5 V10 jest idealnie:

 

Ps. Największe przyrosty kompressor generuje na wysokich obrotach - tuż przed odcinką w niskim i średnim zakresie obrotów nie ma takiego ciosu, przez co nie ma super elastyczności no i przede wszystkim nie ma problemów z trakcją...

 

Niebawem testy agresywniejszych wałków TOMEI 272 w kompressor zecie zobaczmy co tam się zmieni, odrazu chcemy przebudować cały silnik by bezpiecznie kręcić go do 7500 nawet do 7700obr.min :D

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mowimy o kosztach to pytanie czy jakis zestaw gotowy czy skladanka, czy oddasz to komus do zrobienia czy sam bedziesz grzebac, czy kompresor/turbina nowka czy uzywka po regeneracji, markowe produkty czy chinszczyzna (wiadomo ze jak juz to ta z najwyzszej polki) itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Seria z pełnym przekształceniem na Turbo...

370Z parę tysia drożej wyjdzie tak samo jak 350Z z silnikiem HR.

Wiadomo warto przy okazji zmienić dodatkowo parę rzeczy takich jak sprzęgło czy dołożyć chłodnicę oleju albo zapodać większą miskę olejową, kucie jak najbardziej jak ma być dmuchane więcej jak 0,5 bara :D

Choć HR i 370Z zniesie spokojnie 0,7 bara


Ciekawe jak taki ultra mega wielki kompressor będzie dawać sobie radę z tymi turbo doładowańcami:

10557094_734657646623863_858204637290004


No i trochę bardziej ulicznie pozostało wałki nie 272 TOMEI a JWT S1 261...

Po doprężeniu kutymi tłokami do 11,7:1 na paliwku PB98 coś tam ugraliśmy:

dominator%20kuty%20piec_zpspkhceddk.gif

 

Jeszcze odcinka pójdzie o 100 do góry więcej na rev-upowych sprężynkach zaworowych nie ma co no i przejdziem na paliwko 100 oktanowe, myślę że 480KM będzie i to na niepełnym doładowaniu 0,5 bara a jak zaczniemy się bawić w alkochol i podnoszenie boostu to 500 z pewnością będzie grubo przekroczone :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Jaką turbinkę najlepiej zapodać do zetki? Ceny na ebay za gotowe kity kształtują się od groszowych spraw do mega hardcorowych cen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coobcio dobrze gada tylko to droga impreza z tym kuciem. Ja chyba najpierw włożę turbo 0,5 bara a dopiero za jakiś czas żałuję. Takie miniratki; )

Zakuje nie żałuję; )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej odprężyć po przez kute tłoki :D
Jak się da grubą uszczelkę pod głowicę jakiegoś Customa to się rozrząd poprzestawia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kanapki zabardzo sie nie da ,  głowice idą do góry rozchodzą sie względem kolektora sacego no i mega problem z obudową rozrządu i z walkami 

ja teraz skróce korbowody    i daje orginalne tłoki ,  z tego co mi lamiki gadali , przey odprężeniu na seryjny tlok można dać ok 1 bar doładowania  no i stopień sprężania  będe chcial mieć w okolicach 9,2- 9,5   (teraz 8,5)  chyba że po rozebraniu okaże sie że to nie tloki stukają  ale z mojego doświadczenia z poprzednich aut  to tloki maja luz ,  nic sie nie dzieje ale wnerwia mnie to stukanie zwlaszcza jak auto postalo w temp ok 0s/c

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jarek

Z ciekawosci... jaki luz jest slyszalny w twoim przypadku? mierzyles tlok i cylinder? U ciebie jest problem z mniejszym tlokiem czy wytartym cylindrem?

Wygląda na to że jak kuć to brać 95,75mm i liznąć cylinder w racie co????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...