andy3d Opublikowano 10 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 Witam pytanie do osób które założyły opony 225/70r16 albo 225/65r17 ile zostaje prześwitu w nakolach po założeniu takich opon ? czy zmieszczą się jeszcze łańcuchy śniegowe ? zwłaszcza w przednim kole kiedy jest skręcone z do nadkola z tyłu ? dzięki za info andrzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Do xtraila t31 wchodzą bez ocierania max opony 235/65r17 które mają średnice 737mm. Więc w stosunku do 225/65r17 które mają średnice 724mm jest minimum 13mm miejsca. Nie wiem ile mają grubości łańcuchy ale tak ma oko 20mm? Może więc być ciasno przy skręcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andy3d Opublikowano 11 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Do xtraila t31 wchodzą bez ocierania max opony 235/65r17 które mają średnice 737mm. Więc w stosunku do 225/65r17 które mają średnice 724mm jest minimum 13mm miejsca. Nie wiem ile mają grubości łańcuchy ale tak ma oko 20mm? Może więc być ciasno przy skręcie. Dzięki za info :-) czy ten rozmiar 235/65R17 wchodzi w każdego T31? czy były jakieś zmiany w rozmiarach nadkoli pomiędzy różnymi rocznikami T31 albo wersjami silnikowymi ? łańcuchy mają od 8mm średnicy do ok. 12~16mm zatem 13mm (dzielone na 2) daje jedynie 7mm pewnego zapasu czyli lepiej nie próbować zakładać opon 225/65R17 planując łańcuchy zostaje zatem 225/60R17 (de facto takie same duże jak fabryczne 225/55R18) albo ew. 235/65R16 Dzięki andrzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 (edytowane) Wstępnie to ostatniej zimy łańcuchy by się nie przydały.......poza tym jeśli moge dodać kup pewagi spikes spider one idą od zewnątrz i nie ma problemu. Zakłada się je moment. Czasem są uzywki na allegro. Nowe 2000. Edytowane 11 Listopada 2014 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dąb'13 Opublikowano 12 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 Potwierdzam, w ubiegłym roku (mając założone już nie młode Michelin Alpin) podjechałem bez najmniejszego problemu pod stok przy kącie powyżej 20% na żywym lodzie. Byłem bardzo pozytywnie zaskoczony. Całe towarzystwo z łańcuchami zostało na dole. Na parkingu obok był tylko jeden Forester... też bez łańcuchów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 12 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 Żadna opona nie ma szans do łańcuchów, nawet chińskich i nawet założonych na jedno koło. Ludzie co się z Wami dzieje. GMS lepszy od Blaupunkta, stara opona lepsza od łańcucha? Na forum nie piszemy by mieć rację tylko by inni mieli przetarte ścieżki. Przecież to ktoś będzie czytał za rok i nie weźmie w wysokie góry łańcucha. Ja proponuję by moderatorzy zorganizowali X-trail Forum Snow Adventure Show i zrobimy video z tego to się przekonamy co takie auta i MY potrafimy w realu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 12 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 Potwierdzam, w ubiegłym roku (mając założone już nie młode Michelin Alpin) podjechałem bez najmniejszego problemu pod stok przy kącie powyżej 20% na żywym lodzie. Byłem bardzo pozytywnie zaskoczony. Całe towarzystwo z łańcuchami zostało na dole. Na parkingu obok był tylko jeden Forester... też bez łańcuchów. Jak mozna takie brednie pisac?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erdol Opublikowano 12 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 Jak mozna takie brednie pisac?? Pewnie chodziło o zamarznięte pochyłe jezioro i łańcuchy na szyi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 12 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 Pewnie chodziło o zamarznięte pochyłe jezioro i łańcuchy na szyi. No chyba ,ze chodziło o łańcuchy na szyjach -to wszystko rozumiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 12 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 Pewnie chodziło o zamarznięte pochyłe jezioro i łańcuchy na szyi. No chyba ,ze chodziło o łańcuchy na szyjach -to wszystko rozumiem Dajecie po zaworach :D Ja założyłem dziś zimówki, jezioro mam blisko. Tylko że jest płaskie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 Żadna opona nie ma szans do łańcuchów, nawet chińskich i nawet założonych na jedno koło. Ludzie co się z Wami dzieje. GMS lepszy od Blaupunkta, stara opona lepsza od łańcucha? Na forum nie piszemy by mieć rację tylko by inni mieli przetarte ścieżki. Przecież to ktoś będzie czytał za rok i nie weźmie w wysokie góry łańcucha. Ja proponuję by moderatorzy zorganizowali X-trail Forum Snow Adventure Show i zrobimy video z tego to się przekonamy co takie auta i MY potrafimy w realu. Tylko pytanie co wyżej wyjedzie po śniegu(ubitym/kopnym)??:-4x4 + dobre zimówki -4x2 + łańcuchy Jezdziłem jednego dnia w górach w austrii na łańcuchach osobówką bo warunki były nieciekawe i była jedna górka na którą wjechać mi się nie udało. Toyota rav4 bez łańcuchów bez problemu wjechała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dąb'13 Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 Opisywałem wcześniej taką sytuację, może nieco bardziej estrelamalną (kąt wzonoszenia i wylodzona powierzchnia). Przednionapędowe kombiaki miały ogromne problemy z podjazdem... Zatem 4x4 i opony zimowe, co oczywiście nie wyklucza łańcuchów, po to są. M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 Kurcze człowiek uczy się całe życie. Kilka razy przeczytałem instrukcje obsługi (X-Trail T30) i dopiero teraz zauważyłem zdanie, cytuję: Łańcuchy na opony mogą być instalowane tylko na tylnych kołach, nie na przednich. No ale temat dotyczy T31, może tam nie ma takiego wymogu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ben3 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2014 (edytowane) Łańcuchy to ja bym w ostateczności zakładał... Czasami szdarzają się sytuacje, że dochodzi do ich zerwania i wtedy można sobie porysować lakier, karoserię lub uszkodzić inne elementy. Zimkówki z odpowiednio grubym bieżnikiem w przypadku X-trail spokojnie poradzą sobie w większości przypadków. Dużo daje sam napęd 4x4. Rzuć okiem jeszcze na Motointegrator - tam masz dobry poradnik który pomocny jest w doborze odpowiedniego ogumienia do SUV-a. Edytowane 9 Grudnia 2014 przez ben3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.