ron5 Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Witam, w majej Navarze mam 102 tys km eksploatacja po mieście,chcę jeździć do 200 tys.Czuję,że zbliża się moment na wymianę tarczy sprzęgła,mam lekkie objawy slizgania sie. Mam takie pytanie-czy wymienić od razu dwumasę?Podobno do wymiany tarczy i tak trzeba wszystko zdemontować. Czy po rozebraniniu jest możliwośc precyzyjnej oceny stanu dwumasy? Czy sądzicie,że jest szansa ,że dwumasa przetrwa niewymieniana 200 tys,które planuję? Z góry dziękuję za porady,pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kody Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 (edytowane) Mieniaj wszystko w komplecie z łozyskiem bedzie taniej za jednym zamachem.. Edytowane 11 Listopada 2014 przez kody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Witam, w majej Navarze mam 102 tys km eksploatacja po mieście,chcę jeździć do 200 tys.Czuję,że zbliża się moment na wymianę tarczy sprzęgła,mam lekkie objawy slizgania sie. Mam takie pytanie-czy wymienić od razu dwumasę?Podobno do wymiany tarczy i tak trzeba wszystko zdemontować. Czy po rozebraniniu jest możliwośc precyzyjnej oceny stanu dwumasy? Czy sądzicie,że jest szansa ,że dwumasa przetrwa niewymieniana 200 tys,które planuję? Z góry dziękuję za porady,pozdrawiam Nie wiem jaki silnik - bo profil nie uzupełniony, Biorąc pod uwagę, iż w Navarze również są silniki 2,2dci, tak jak w moim Tino, to bywa różnie. Mam przejechane 256tyś i jeszcze nic z tych podzespołów nie było i nie jest wymieniane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 A jaka to navara ma silmik 2.2????? Pierwszo słyszę wyszedł jakiś nowy model Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Przyznam Ci rację....i muszę. Lecz tutaj również dałem przykład, co do uzupełniania profilu i jest to w pierwszym moim zdaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ron5 Opublikowano 12 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 Profil uzupełnie a Navara to klasyk d 40 2,5 diesel 171 km. Jak doradzicie z tą wymianą? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 12 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 Jak masz objawy ślizgania to wymień komplet i będzie spokój Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ron5 Opublikowano 12 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 Szkoda mi wywalić dwumasę jesli jest sprawna,Luk kosztuje 1200 pln,pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 12 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 Po demontażu pewnie i tak okaże się że dwumas wymaga regeneracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kody Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 Szkoda to jak krowa do studni nawali. bo wody i gnoju szkoda. Takie rzeczy to wymieniaj w kompletach bo bedzie szkoda raz jeszcze skrzynie odkrecac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 Cała masa roboty szkoda robić to dwa razy wymieniaj odrazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkn Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 Sposób pomiaru dwumasy podaje nawet serwisówka ale co do wymiany to sto procent będzie fioletowy docisk na dwumasie . Zbyt mocny moment obrotowy do zbyt gównianego sprzęgła. Wymieniaj wszystko bo sama robocizna to ok.1000PLN a razy dwa to nie trzeba studiować matematyki. A i nie kupuj Valeo bo takie wciskają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ron5 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 A zatem w środę wymieniam tarczę i dwumasę,LUk dwumasa tarcza exede. Mam jeszcze pytania żeby się upewnić bo kasa masakryczna do wydania: na zimnym silniku objawy sa bardzo wyraźne,nie przyspiesza,jedzie fatalnie,jak się rozgrzeje sytuacja się polepsza ale objawy dalej są choć wyraźnie mniejsze. Test sprzęgła na zimnym silniku ,4 bieg ,hamulec ręczny,puszczam sprzęgło silnik nie gaśnie,na rozgrzanym silniku gaśnie. Sprzęgło bierze na samej górze ,od gdzieś ostatnich 20% ruchu pedału sprzęgła. Tarcza ma 50 tys km w eksploatacji na krótkie odcinki (żona z dzieckiem do szkoły,sklepu,itd itp),dwumasa ma 105 tys. Czy to może być coś innego niż tarcza+dwumasa do wymiany? z góry dziękuję, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkn Opublikowano 1 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 Chyba,że wysprzęglik żle wyregulowany ale sam to raczej nie zmieni ustawienia a jak by padł to by nie rozłączał sprzęgła pod ciśnieniem raczej nie zostanie - przed wymianą można sprawdzić ale raczej to sprzęgło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iAmil Opublikowano 2 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2014 chciałem się podłączyć do tematu bo widzę, że exedy wyprodukowało zamiennik dwumasy na jednomasę, ktoś zakładał, czy będzie to działało z Navara 2007 2.5 Dci 174 KM, manual ? tutaj link do tego cuda, jeśli miałoby pochodzić lepiej to by było pięknie http://allegro.pl/kolo-zamachowe-sprzeglo-nissan-navara-pathfinder-i4814753391.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ron5 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2014 Mogę powiedzieć tylko,że właśnie tam w Car z**e kupiłem dzisiaj zestaw Luk dwumasa i tarczę exede i firma wygląda solidnie .jest długo na miejscu we wrocławiu. Co do koła sztywnego to nie bardzo widzę sens wymiany bo koszt sprzętu jest identyczny (za mój zestaw zapłaciłem 1,9 tys brutto czyli tyle ile sztywny zestaw) Jeśli dwumasa przejmuje drgania i je tłumi to jak rozumiem jednomasa tego nie zrobi w takim samym stopniu co dwumasa i drgania te przeniosą się na inne elementy .Tak przynajmniej jest to ujęte w artykule na ten temat dostępnym w necie.Po cos te dwumasy są,nie mogę wychodzić z założenia,że ludzie którzy je wymyślili to idioci. Myślę,że są tu na forum fachowcy w temacie i jestem ciekawy ich opinii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkn Opublikowano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 Zgadzam się ,że z czasem od jednomasy coś pierdyknie dalej a zakładają jednomasę pod warunkiem,że auto idzie na sprzedaż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2014 Jeśli dwumasa przejmuje drgania i je tłumi to jak rozumiem jednomasa tego nie zrobi w takim samym stopniu co dwumasa i drgania te przeniosą się na inne elementy .Tak przynajmniej jest to ujęte w artykule na ten temat dostępnym w necie.Po cos te dwumasy są,nie mogę wychodzić z założenia,że ludzie którzy je wymyślili to idioci. Myślę,że są tu na forum fachowcy w temacie i jestem ciekawy ich opinii. Może to coś Ci pomoże aby zrozumieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ron5 Opublikowano 6 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2014 Fajne opracowanie.Dwumasę i tarczę wymienilem auto jeździ jak nowe.Myślę,że temat wymiany dwumasy jest nieco mitologizowany.Otóż jeśli chce się przejechać autem 200 tys km a taki lub większy zakładany przebieg jest racjonalny w wypadku Navary to na pewno trzeba się liczyć z wymianą tarczy sprzęgła.Jeśli dodatkowo wymieni się dwumasę np przy 100 tys to dodatkowy koszt tej dwumasy to około 1,1-1,3 tys w wersji LUK,robocizna pozostaje taka sama co przy samym sprzęgle.WWięc nie jest to aż tak kosmiczny koszt.Dlatego wymiana na jednomasę i narażanie auta na dodatkowe obciążenia nie wydaje mi się racjonalne.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiki Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Witam, ja w odniesieniu do wymiany dwumasy na jednomasę, od ponad roku mam zaaplikowany w swojej D40 zestaw jednomasowy EXEDY z tarczą sprzęgłową wzmocnioną (przechwytuje drgania podobnie jak dwumasa). Przejechałem już 30 tys km i jak do tej pory żadnych awarii skrzyni biegów itp. nie miałem. Pragnę nadmienić, iż nie używam auta jedynie do jazdy po czarnym, ale i auto nie jest seryjne (trochę je przebudowałem ). Także jeśli chodzi o mnie, z czystym sumieniem mogę polecić takowy zestaw, zastrzegam jednak, iż jest to moja subiektywna ocena Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dymion620 Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Zgadzam z Fikim tez mam założone jedno masowe tej samej firmy .wcześniej dwu masa wytrzymała mi 6 miesiecy około 17 tysięcy km .Do czego zmierzam zachowuje się jak dwu masa nic nie czuć dziwnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartoszg50 Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Witam wszystkich serdecznie, odświeżę temat, jako że po dzisiejszej wizycie u mechanika (w związku z typowymi objawiami dla zjechanego sprzęgła) dowiedziałem, się że "sprzęgła nie ma" jak to pan mechanik stwierdził. Posiadam Navarę od niedawna i nie orientuję się w cenie, ale w głowie mi się zakręciło jak pan mechanik oszacował koszt wymiany sprzęgła na ok 10 tys. zł Nie wiem skąd ta kwota, ale poczułem się jakbym był posiadaczem mercedesa za 300 tys. a nie navary. Jaki jest realny koszt takiej operacji? Kolega w audi a4 b6 miał do roboty sprzęgło + dwumasa i dał niecałe 2 tys. zł. Zdaję sobie sprawę, że do navary jest znacznie trudniejszy dostęp, no ale za robotę brać (licząc, że same części wyniosą mnie 2 - 2,5 tys.) 8 tys, to chyba szaleństwo? Z góry dzięki za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kody Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Zrobisz znacznie taniej. Zmien warsztat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartoszg50 Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Tak myślałem. Czuję się trochę zawiedziony, że ów mechanik stara się zarobić na mnie w taki sposób, bo jak dotąd robił mi naprawy w mietku W210 zawsze w dobrej cenie i fachowo. A dzisiaj takie coś... Dzięki za odpowiedź, chyba czas rzeczywiście powiedzieć mu "do widzenia". Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eldritch Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 zobacz kilka postów wyżej w tym temacie...około 1900 zł brutto dwumasa razem ze sprzęgłem, plus robocizna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.