Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Sprzęgło i dwumasa w d40 -wymiana


ron5
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

w majej Navarze mam 102 tys km eksploatacja po mieście,chcę jeździć do 200 tys.Czuję,że zbliża się moment na wymianę tarczy sprzęgła,mam lekkie objawy slizgania sie.

Mam takie pytanie-czy wymienić od razu dwumasę?Podobno do wymiany tarczy i tak trzeba wszystko zdemontować.

Czy po rozebraniniu jest możliwośc precyzyjnej oceny stanu dwumasy?

Czy sądzicie,że jest szansa ,że dwumasa przetrwa niewymieniana 200 tys,które planuję?

Z góry dziękuję za porady,pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

w majej Navarze mam 102 tys km eksploatacja po mieście,chcę jeździć do 200 tys.Czuję,że zbliża się moment na wymianę tarczy sprzęgła,mam lekkie objawy slizgania sie.

Mam takie pytanie-czy wymienić od razu dwumasę?Podobno do wymiany tarczy i tak trzeba wszystko zdemontować.

Czy po rozebraniniu jest możliwośc precyzyjnej oceny stanu dwumasy?

Czy sądzicie,że jest szansa ,że dwumasa przetrwa niewymieniana 200 tys,które planuję?

Z góry dziękuję za porady,pozdrawiam

 

Nie wiem jaki silnik - bo profil nie uzupełniony,

Biorąc pod uwagę, iż w Navarze również są silniki 2,2dci, tak jak w moim Tino, to bywa różnie.

Mam przejechane 256tyś i jeszcze nic z tych podzespołów nie było i nie jest wymieniane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda to jak krowa do studni nawali. bo wody i gnoju szkoda.

Takie rzeczy to wymieniaj w kompletach bo bedzie szkoda raz jeszcze skrzynie odkrecac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sposób pomiaru dwumasy podaje nawet serwisówka ale co do wymiany to sto procent będzie fioletowy docisk na dwumasie . Zbyt mocny moment obrotowy do zbyt gównianego sprzęgła. Wymieniaj wszystko bo sama robocizna to ok.1000PLN a razy dwa to nie trzeba studiować matematyki.

A i nie kupuj Valeo bo takie wciskają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zatem w środę wymieniam tarczę i dwumasę,LUk dwumasa tarcza exede.

Mam jeszcze pytania  żeby się upewnić bo kasa masakryczna do wydania:

na zimnym silniku objawy sa bardzo wyraźne,nie przyspiesza,jedzie fatalnie,jak się rozgrzeje sytuacja się polepsza ale objawy dalej są choć wyraźnie mniejsze.

Test sprzęgła na zimnym silniku ,4 bieg ,hamulec ręczny,puszczam sprzęgło silnik nie gaśnie,na rozgrzanym silniku gaśnie.

Sprzęgło bierze na samej górze ,od gdzieś ostatnich 20% ruchu pedału sprzęgła.

Tarcza ma 50 tys km w eksploatacji na krótkie odcinki (żona z dzieckiem do szkoły,sklepu,itd itp),dwumasa ma 105 tys.

 

Czy to może być coś innego niż tarcza+dwumasa do wymiany?

 

z góry dziękuję,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba,że wysprzęglik żle wyregulowany ale sam to raczej nie zmieni ustawienia a jak by padł to by nie rozłączał sprzęgła pod ciśnieniem raczej nie zostanie - przed wymianą można sprawdzić ale raczej to sprzęgło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałem się podłączyć do tematu bo widzę, że exedy wyprodukowało zamiennik dwumasy na jednomasę, ktoś zakładał, czy będzie to działało z Navara 2007 2.5 Dci 174 KM, manual ?

tutaj link do tego cuda, jeśli miałoby pochodzić lepiej to by było pięknie

 

http://allegro.pl/kolo-zamachowe-sprzeglo-nissan-navara-pathfinder-i4814753391.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę powiedzieć tylko,że właśnie tam w Car z**e kupiłem dzisiaj zestaw Luk dwumasa i tarczę exede i firma wygląda solidnie .jest długo na miejscu we wrocławiu.

Co do koła sztywnego to nie bardzo widzę sens wymiany bo koszt sprzętu jest identyczny (za mój zestaw zapłaciłem 1,9 tys brutto czyli tyle ile sztywny zestaw)

Jeśli dwumasa przejmuje drgania i je tłumi to jak rozumiem jednomasa tego nie zrobi w takim samym stopniu co dwumasa i drgania te przeniosą się na inne elementy .Tak przynajmniej jest to ujęte w artykule na ten temat dostępnym w necie.Po cos te dwumasy są,nie mogę wychodzić z założenia,że ludzie którzy je wymyślili to idioci.

Myślę,że są tu na forum fachowcy w temacie i jestem ciekawy ich opinii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się ,że z czasem od jednomasy coś pierdyknie dalej a zakładają jednomasę pod warunkiem,że auto idzie na sprzedaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dwumasa przejmuje drgania i je tłumi to jak rozumiem jednomasa tego nie zrobi w takim samym stopniu co dwumasa i drgania te przeniosą się na inne elementy .Tak przynajmniej jest to ujęte w artykule na ten temat dostępnym w necie.Po cos te dwumasy są,nie mogę wychodzić z założenia,że ludzie którzy je wymyślili to idioci.

Myślę,że są tu na forum fachowcy w temacie i jestem ciekawy ich opinii.

 

Może to coś Ci pomoże aby zrozumieć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne opracowanie.Dwumasę i tarczę wymienilem auto jeździ jak nowe.Myślę,że temat wymiany dwumasy jest nieco mitologizowany.Otóż jeśli chce się przejechać autem 200 tys km a taki lub większy zakładany przebieg jest racjonalny w wypadku Navary to na pewno trzeba się liczyć z wymianą tarczy sprzęgła.Jeśli dodatkowo wymieni się dwumasę np przy 100 tys to dodatkowy koszt tej dwumasy to około 1,1-1,3 tys w wersji LUK,robocizna pozostaje taka sama co przy samym sprzęgle.WWięc nie jest to aż tak kosmiczny koszt.Dlatego wymiana na jednomasę i narażanie auta na dodatkowe obciążenia nie wydaje mi się racjonalne.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,

ja w odniesieniu do wymiany dwumasy na jednomasę, od ponad roku mam zaaplikowany w swojej D40 zestaw jednomasowy EXEDY z tarczą sprzęgłową wzmocnioną (przechwytuje drgania podobnie jak dwumasa). Przejechałem już 30 tys km i jak do tej pory żadnych awarii skrzyni biegów itp. nie miałem. Pragnę nadmienić, iż nie używam auta jedynie do jazdy po czarnym, ale i auto nie jest seryjne (trochę je przebudowałem ;) ). Także jeśli chodzi o mnie, z czystym sumieniem mogę polecić takowy zestaw, zastrzegam jednak, iż jest to moja subiektywna ocena ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam z Fikim tez mam założone jedno masowe tej samej firmy .wcześniej dwu masa wytrzymała mi 6 miesiecy około 17 tysięcy km .Do czego zmierzam zachowuje się jak dwu masa nic nie czuć dziwnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam wszystkich serdecznie,

odświeżę temat, jako że po dzisiejszej wizycie u mechanika (w związku z typowymi objawiami dla zjechanego sprzęgła) dowiedziałem, się że "sprzęgła nie ma" jak to pan mechanik stwierdził. Posiadam Navarę od niedawna i nie orientuję się w cenie, ale w głowie mi się zakręciło jak pan mechanik oszacował koszt wymiany sprzęgła na ok 10 tys. zł :) Nie wiem skąd ta kwota, ale poczułem się jakbym był posiadaczem mercedesa za 300 tys. a nie navary. Jaki jest realny koszt takiej operacji? Kolega w audi a4 b6 miał do roboty sprzęgło + dwumasa i dał niecałe 2 tys. zł. Zdaję sobie sprawę, że do navary jest znacznie trudniejszy dostęp, no ale za robotę brać (licząc, że same części wyniosą mnie 2 - 2,5 tys.) 8 tys, to chyba szaleństwo? Z góry dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak myślałem. Czuję się trochę zawiedziony, że ów mechanik stara się zarobić na mnie w taki sposób, bo jak dotąd robił mi naprawy w mietku W210 zawsze w dobrej cenie i fachowo. A dzisiaj takie coś... Dzięki za odpowiedź, chyba czas rzeczywiście powiedzieć mu "do widzenia". Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...