MacGayver Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Ostatnio klient miał problem z zapchanymi katalizatorami po wymianie silnika (zaczął brać olej), ten przy ścianie grodziowej zapchany, dolny zapchany, a ten przy chłodnicy wykruszony. także albo do zakupu były 3 katalizatory albo inna alternatywa w postaci y-pipe'a. Dzięki niemu skończyły się problemy z katalizatorami, z kontrolką check engine no i w efekcie "drobny" przyrost mocy W razie potrzeby nie ma kłopotu by zrobić podobny zestaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukver4 Opublikowano 12 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 Ładna rzecz, dobrze że zamontowana u mnie :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 dorabiałeś kolektor 3-1 zamiast kata??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wkar Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 A co na przeglądzie rejestracyjnym?! - słabo wkar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 14 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 a co ma przegląd do wywalenia kata?? jak dobrze wyregulowane to i spaliny będą OK, w Nissmo nei miałem katów a spaliny książkowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wkar Opublikowano 14 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 Bardzo interesujące. Kolego, to po co fabryka to instaluje? Po co katalizatory? Proponuję nie wypisywać takich rzeczy, bo jeszcze ktoś w to uwierzy i będzie miał kłopoty. Pierwsze co sprawdza diagnosta przy przeglądzie (pod autem), to czy są katalizatory. Nie wszyscy podpinają pod analizator, ale pudełko musi być. Lepiej wsadzać polskie wkłady (metalowe). Koszt przyzwoity, nie wykruszają się, wygląda to to nieźle. Znam takich, co wywalają wkłady. Wywalenie całkiem to bardzo słaby pomysł. Pozdrawiam wkar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 14 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 Kolego, to po co fabryka to instaluje? Po co katalizatory? ekologia i normy EURO 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pkobierecki Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 Wywalenie katalizatora nie jest do wykrycia na przeglądzie na przyrządach pomiaru spalin. Tylko niestety tutaj kolega zrobił rurę i nie zostawił puszek. Jeśli diagnosta naocznie zauważy brak katalizatorów to chyba może się przyczepić. W sumie to nie za bardzo wgłębiałem się w temat ale normalnie jak się wyrzuca katalizator to chyba puszki się zostawia dla niepoznaki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MacGayver Opublikowano 17 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 jak się zostawi puszki to jest straszny rezonans. Co do katalizatorów to jak wsadzić "polski wkład" w miejsce oryginalnego katalizatora? tym bardziej że nie jest to klasyczny kształt - uniwersalny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wkar Opublikowano 17 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 (edytowane) Jeśli mówimy o pierwszych kat. To po rozcięciu puszek mierzymy średnicę wkładu i wsadzamy odpowiedni "walec". Trzeci kat. možna zastąpić innym, dobierając średnicę rury. Nie jest to oczywiście rozwiązanie 1:1 co do eko, ale uważam to za rozsądny kompromis. Nie burczy, nie truje ludzi, nie kosztuje majątku, wygląda Ok -przegląd rej. Na pewno jest to droższe rozwiązanie niż "gołe rury" ( 2x 350,- oraz ok. 350,-), ale "głowa głowa spokojna" o legalność i jakość rozwiązania. Pozdrawiam. wkar Chciałbym być dobrze zrozumiany. To nie jest tak, že wydanie dla mnie "tysia", to mały problem. Ale niektóre rozwiązania "garažowe" nie mają po prostu racji bytu, bo wystarczy np. naspawać obudowę katalizatora na rurę i nie burczy.( ja oczywiście tak nie robię Edytowane 17 Listopada 2014 przez wkar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 ale z drugiej strony jak się KAT wywali to silnik lepiej oddycha własnie myślę nad swoimi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wkar Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 Normalnie tak, ale przy dużej ilości elektroniki w aucie, to niekoniecznie. Takie mam doświadczenia z "kombinowania" przy kilku autach. Napewno jest głośniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 to znaczy?? gorzej oddychał czy wywalał checka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wkar Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 Może zmniejszyć moc, gorzej przepłukiwać cylindry itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 no tak ale to chyba zalezy od wykonania kolektora zamiast kata, bo wsadzając bezmyślnie jakąś rurę można zrobić faktycznie więcej szkód niż pożytku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wkar Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 O to chodzi, o to chodzi . We współczesnych silnikach, w całym wydechu są używane zjawiska falowe (rezonans itp.) do poprawienia parametrów. Kat pełni też rolę tłumika i zależnie od obrotów, obciążenia, przepływu poprawia spalanie. W skrócie jak wywalisz kat calkiem, to zniwelujesz dosyć zazwyczaj przemyślany i dopracowany układ. itd., td. Ale próbować można. Lepiej kupić "rasowy" wydech od firmy tuningowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 dokładnie aby fala sie zgadzała niestety ale do mojego nikt tutaj nie robi a w USA nie dłubią "autobusów" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MacGayver Opublikowano 20 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 seryjne wydechy są tak super przemyślane, że w mojej poprzedniej Maximie 3.0 zabrali mu 40KM i 39NM Wiem już że przy 3.5 są one już lepiej wykonane i dopracowane ale sorry - jeśli na y-pipe'e jest zwężenie do 35mm średnicy to to nie może być przemyślany wydech. Albo w seryjnej Maximie A32 jest tak że wydech po całości jest zrobiony na 55mm, ale na b-pipe'e jest zwężenie do jakiś 45mm przepływu bo musieli ominąć podpórkę trzymającą prawą i lewą stronę podłogi - tragedia. Więc nie dziwię się że po zrobieniu całego wydechu (razem z kolektorami 3-1) doszło tyle mocy i niutonometrów. Nie mogę się zgodzić z tezą że w fabryce to dobrze przemyśleli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wkar Opublikowano 21 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2014 (edytowane) No i super, że się udało. Napisałem "zazwyczaj" i to jest chyba prawda. Poza tym kolega DINO pisał o Hondziance, a to spora różnica. Sam mam też Acurę i porównując ją z kilkoma Nissanami, którymi jeździłem (i nadal lubię) to technicznie - dwa światy. Nissany, nawet te droższe wydają się być robione niestety dużo gorzej. Przykład: Murano - FX 35/50 - Acura MDX. Nie znam dobrze rozwiązań w Infinity, może tam jest lepiej. Pozdrawiam. Myślę, że dyskusja jałowa, bo poprawić da się wszystko. Protestuję tylko przeciw robieniu tego "na pałę" wkar:) Edytowane 21 Listopada 2014 przez wkar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KKrzysztof Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 już pytałem w innym temacie, Gdzie można dostać te uniwersalne wkłady. Prawda jest taka, że jeden jest żeliwny a to się źle chyba spawa. A jak zrobić z tym y-pipe'a co jest wyżej, bo rozumiem, że puszki muszą zostać, czy ten zestaw jest tak zrobiony by podłączyć go pod kolektor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ROBERTJ Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 Kolego MacGayver nie wiem czy dobrze Cię zrozumiałem ,ale jeżeli masz zapchane katy to bierze olej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.