Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z katalizatorami - alternatywa


MacGayver
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio klient miał problem z zapchanymi katalizatorami po wymianie silnika (zaczął brać olej), ten przy ścianie grodziowej zapchany, dolny zapchany, a ten przy chłodnicy wykruszony. także albo do zakupu były 3 katalizatory   :o  albo inna alternatywa w postaci y-pipe'a. Dzięki  niemu skończyły się problemy z katalizatorami, z kontrolką check engine no i w efekcie "drobny" przyrost mocy   :shifty:

W razie potrzeby nie ma kłopotu by zrobić podobny zestaw  B)

 

y-pipemurano1_zps940ef148.jpg

 

y-pipemurano2_zps3404f3e4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co ma przegląd do wywalenia kata?? jak dobrze wyregulowane to i spaliny będą OK, w Nissmo nei miałem katów a spaliny książkowe 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo interesujące.

Kolego, to po co fabryka to instaluje?

Po co katalizatory?

Proponuję nie wypisywać takich rzeczy, bo jeszcze ktoś w to uwierzy i będzie miał kłopoty.

Pierwsze co sprawdza diagnosta przy przeglądzie (pod autem), to czy są katalizatory.

Nie wszyscy podpinają pod analizator, ale pudełko musi być.

 

Lepiej wsadzać polskie wkłady (metalowe). Koszt przyzwoity, nie wykruszają się, wygląda to to nieźle.

Znam takich, co wywalają wkłady.

Wywalenie całkiem to bardzo słaby pomysł.  

Pozdrawiam wkar :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywalenie katalizatora nie jest do wykrycia na przeglądzie na przyrządach pomiaru spalin. Tylko niestety tutaj kolega zrobił rurę i nie zostawił puszek. Jeśli diagnosta naocznie zauważy brak katalizatorów to chyba może się przyczepić. W sumie to nie za bardzo wgłębiałem się w temat ale normalnie jak się wyrzuca katalizator to chyba puszki się zostawia dla niepoznaki? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak się zostawi puszki to jest straszny rezonans. Co do katalizatorów to jak wsadzić "polski wkład" w miejsce oryginalnego katalizatora? tym bardziej że nie jest to klasyczny kształt - uniwersalny ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mówimy o pierwszych kat. To po rozcięciu puszek mierzymy średnicę wkładu

i wsadzamy odpowiedni "walec". Trzeci kat. možna zastąpić innym, dobierając średnicę rury.

Nie jest to oczywiście rozwiązanie 1:1 co do eko, ale uważam to za rozsądny kompromis.

Nie burczy, nie truje ludzi, nie kosztuje majątku, wygląda Ok -przegląd rej.

Na pewno jest to droższe rozwiązanie niż "gołe rury" ( 2x 350,- oraz ok. 350,-), ale "głowa

głowa spokojna" o legalność i jakość rozwiązania.

Pozdrawiam.

wkar

 

Chciałbym być dobrze zrozumiany. To nie jest tak, že wydanie dla mnie

"tysia", to mały problem.

Ale niektóre rozwiązania "garažowe" nie mają po prostu racji bytu, bo

wystarczy np. naspawać obudowę katalizatora na rurę i nie burczy.( ja oczywiście tak nie robię :)

Edytowane przez wkar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale z drugiej strony jak się KAT wywali to silnik lepiej oddycha :D własnie myślę nad swoimi :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie tak, ale przy dużej ilości elektroniki w aucie, to niekoniecznie.

Takie mam doświadczenia z "kombinowania" przy kilku autach.

Napewno jest głośniej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak ale to chyba zalezy od wykonania kolektora zamiast kata, bo wsadzając bezmyślnie jakąś rurę można zrobić faktycznie więcej szkód niż pożytku 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to chodzi, o to chodzi :).

We współczesnych silnikach, w całym wydechu są  używane zjawiska falowe (rezonans itp.) do poprawienia parametrów.

Kat pełni też rolę tłumika i zależnie od obrotów, obciążenia, przepływu poprawia spalanie.

W skrócie jak wywalisz kat calkiem, to zniwelujesz dosyć zazwyczaj przemyślany i dopracowany układ.

itd., td.

Ale próbować można.   Lepiej kupić "rasowy" wydech od firmy tuningowej. :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie aby fala sie zgadzała :D

niestety ale do mojego nikt tutaj nie robi a w USA nie dłubią "autobusów" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

seryjne wydechy są tak super przemyślane, że w mojej poprzedniej Maximie 3.0 zabrali mu 40KM i 39NM  :whistle:  Wiem już że przy 3.5 są one już lepiej wykonane i dopracowane ale sorry - jeśli na y-pipe'e jest zwężenie do 35mm średnicy to to nie może być przemyślany wydech. Albo w seryjnej Maximie A32 jest tak że wydech po całości jest zrobiony na 55mm, ale na b-pipe'e jest zwężenie do jakiś 45mm przepływu bo musieli ominąć podpórkę trzymającą prawą i lewą stronę podłogi - tragedia. Więc nie dziwię się że po zrobieniu całego wydechu (razem z kolektorami 3-1) doszło tyle mocy i niutonometrów. Nie mogę się zgodzić z tezą że w fabryce to dobrze przemyśleli  :thumbsdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i super, że się udało. Napisałem "zazwyczaj"  i to jest chyba prawda.

Poza tym kolega DINO pisał o Hondziance, a to spora różnica.

Sam mam też Acurę i porównując ją z kilkoma Nissanami, którymi jeździłem (i nadal lubię) to technicznie - dwa światy.

Nissany, nawet te droższe wydają się być robione niestety dużo gorzej.

 

Przykład: Murano - FX 35/50 - Acura MDX.

 

Nie znam dobrze rozwiązań w Infinity, może tam jest lepiej.

Pozdrawiam.

 

Myślę, że dyskusja jałowa, bo poprawić da się wszystko. Protestuję tylko przeciw robieniu tego "na pałę"

 

wkar:)

Edytowane przez wkar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

już pytałem w innym temacie, 

 

Gdzie można dostać te uniwersalne wkłady. Prawda jest taka, że jeden jest żeliwny a to się źle chyba spawa.

 

A jak zrobić z tym y-pipe'a co jest wyżej, bo rozumiem, że puszki muszą zostać, czy ten zestaw jest tak zrobiony by podłączyć go pod kolektor. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...