Subek Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 Witam. Jestem nowym posiadaczem Primery p11, 1.6 z '97 roku. Od kilku dni borykam się z pewnym problemem. Opisze wszystkie objawy ponieważ nie wiem czy mają one ze sobą jakiś związek. A więc po pierwsze falujace obroty na jalowym,'zabkowanie' na niskich obrotach na biegu, spalanie ok. 11-12 litrów tryb mieszany (to normalne? ), metaliczny dźwięk na zimnym silniku pomiędzy 600 a 1,700 obrotów na biegu który dobiega z pod maski tylko i wyłącznie gdy dodaje gazu. Nie potrafię zlokalizować mniej więcej z którego miejsca ponieważ dzieje Sie to podczas jazdy. Proszę o jakieś porady co sprawdzić w pierwszej kolejności. Jeżeli coś jeszcze podać to proszę o info co i jak. Z góry dziękuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 Nie chcę Cię martwić, ale.... najprawdopodobniej masz łańcuszek rozrządu do wymiany .... To typowe objawy "wyciągniętego" łańcuszka a i jeszcze jedno - z Lpg masz ? Uzupełnij proszę profil - jaki silnik / pojemność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subek Opublikowano 13 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 Dodam, ze od 4tys obrotów w ogóle nie ma mocy. Bez lpg. Uzupelnie jak tylko wrócę z pracy bo na tel. Mi ciezko ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 może być wiele przyczyn, na początek po kupnie auta wymień : -rozrząd -oleje -płyny hamulcowe ,chłodzące itd. -świece -przewody wysokiego napięcia sprawdź czy mają dobrą rezystancje -filtry to taka podstawowa procedura przy tak starych autach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 Tak - wymiana płynów, oleju, filtrów, świec... to podstawa Jednak ewentualna wymiana rozrządu, to koszt z lekka większy.... Wpisz w okienko u góry , tzw.szukajkę ... słowo np."rozrząd" lub "łańcuch"/ "łańcuszek" , "cewka" i pojawi się cała masa tematów....Czytaj , czytaj, porównuj.... może gdzieś natrafisz na podobny przypadek...Choć czasem jeden drugiemu nie równy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vixo Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 Jaką rezystancje powinny mieć przewody WN ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masakra Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 spokojnie 1,6 16v z 97 roku to na bank nie łańcuszek to dzwonienie to pewnie jakaś blaszka albo zły luz na zaworach bo niepamietam czy tam jest hydro ale raczej nie tak wiec tak ja wyzej oleje filtry i sprawdź luz zaworowy łancuszki zostaw w spokoju a to ze nie idzie to sprawdź przepływomierz ewentualnie sprobuj umyć środkami do tego przeznaczonym cewke zostaw w spokoju bo ty masz kompletny aparat i jak on padnie to autko juz nie odpali przyjzyj sie lepiej swieca i kable. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskr5 Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 A słychać głośno jak szoruje łańcuszek? W p11 1.6 jest to typowy problem z rozciągającym się łańcuszkiem( duża masa, mały silnik i do,tego za długa skrzynia co przez zbyt częstą jazdę na niskich obrotach poniżej 2000/min daje rozciąganie łańcucha). Jeżeli to łańcuch to by wyjaśniało większośc objawów. Ja u siebie rozwiązałem ten problem wymieniając łańcuszek górny ( bo to on się najczęściej rozciąga) za 55 zł . Zdejmij pokrywę i sprawdź w jakim stanie jest napinacz i czy łańcuch jest luźny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subek Opublikowano 16 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 (edytowane) No troche słychać, takie klekotanie na przemian z szorowaniem do max 1,900obr. Później już nic nie słychać. Ale nie jest to bardzo głośne, po prostu to słychać. Co prawda nigdy nie miałem doczynienia z łańcuszkiem, zawsze auta z paskami ale spróbuje sprawdzić czy jest luźny. Ogólnie to mam osobne pytanko,bo zakupiłem filtr paliwa ale gościu który mnie obsługiwał sprzedał mi filtr nie do tego modelu. Mann WK613. Zgubiłem gdzieś paragon >.<. Powiedział, że powinien pasować, ogólnie to różni sie wielkością. Mozna go zamontowac czy musze kupić taki jaki powinien być ? Pozdrawiam @Edit. Rozumiem, że wystarczy odkrecić pokrywe zaworów i bede miał dostęp do sprawdzenia łańcuszka tak ? Czy żeby ją odkręcić musze coś zabezpieczyć/odłączyć ? Czy po prostu ją odkręcić i sprawdzić stan łańcuszka ? Proszę o odpowiedz. Edytowane 16 Listopada 2014 przez Subek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskr5 Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 Poszukaj w necie jest masa instrukcji jak zmienić łańcuszek. http://nissan-almera.pl/viewtopic.php?f=20&t=8830 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masakra Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 jezeli juz jestes pewien ze to łancuch to tak jak kolega Oskr5 radzi wymienia sie tylko ten krótki tzn, górny ale zacznij od oleju moze za gesty i nie dopina popychacza łańcucha i poczytaj conieco przed wymiana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.