pawkor Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 Moja Zetka upodobała sobie chlanie oleju, mniej więcej litr na bak paliwa. Dlatego bylem zmuszony oddać ją w ręce Coobcia na odwyk. W tym temacie będzie historia wykonanych oględzin, prac, wykresy itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
13E7 Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 No to grubo brała. A jaki nalot ma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawkor Opublikowano 13 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 Się okaże jak ją Coobcio otworzy, dzisiaj odstawiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
13E7 Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 Chodzi o przebieg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawkor Opublikowano 13 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 Nie skumałem, 147 tyś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakub350 Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 Litr na bak to tak ja Trabancik 1:50 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 Castrol był lany z tego co wiem to wiadomo czemu się tak stało Na Hamowni także nie za ciekawie 239KM i 311Nm Ps. Temat się nadaje żeby go w dziale projekty opisać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawkor Opublikowano 13 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 Ano Castrol, uczy się człowiek na błędach Jak ktoś może przenieść to nie mam nic przeciwko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 nagar na zaworach, napewno kanały w głowicy nagar potem silnik traci moc a wszystko przez gumowe uszczelniacze zaworów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 14 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 W zetkach od Castrola to się sklejają pierścienie z tłokami i przez to wpiernicza niemiłosiernie oliwę - mogę się założyć że pierścienie olejowe będą stały na dembowo No obiecany wykres - Stan początkowy pacjenta: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 14 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 jak to otworzysz to pocykaj foty ten silnik co ja kupiłem na dawce miał wszystkie uszczelniacze zaworów tak twarde ze sie kruszyły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 o dziwo przez korek oleju silnik w środku wygląda na czysty !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Doodek Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 (edytowane) O! Taki sam spadek mocy jak u mnie, ciekawe co bedzie w środku Wszystko w miarę stock? Edytowane 15 Listopada 2014 przez Doodek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawkor Opublikowano 15 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 (edytowane) Tak, stock + K&N Typhoon Edytowane 16 Listopada 2014 przez pawkor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 No wczoraj znalazłem chwilkę, zalałem płukanę do silnika i zabrałem się z moją myszką za rwanie pieca Piec na ziemi: A u góry taki widoczek: Kolektor ssący zrzucony i widok katastrofalny, masa piasku/ziemi - coś mi się wydaje że gładzie będą w katastrofalnym stanie: O dziwo silnik pod pokrywami zaworów czyściutki, nie wiem czy to zasługa płukanki czy ten syntetyczny Castrol tak mało po sobie pozostawił śladów 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mbmaster Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 O rany ale syf w kolektorze. Czytałem na forach chamerykańskich, że często za spore podjadanie oliwy odpowiedzialny jest zawór PCV (w ASO za jedyne 180zł) na ebay 6$. Objawem uszkodzenia zaworka ma być oliwa w kolektorze ssącym ale u kolegi po fotkach to jakby ktoś bez filtra powietrza jeździł. Ciekawe jak sytuacja się rozwinie. Oby jak najmniej do roboty było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawkor Opublikowano 16 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 (edytowane) Jak zaczęła wciągać olej to pierwsze co wymieniłem ten zaworek. Też czekam co tam Coobcio znajdzie. Edytowane 16 Listopada 2014 przez pawkor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 17 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 (edytowane) Wsio rozebrane i pomierzone, nie ma naprawdę tragedii No więc od początku, twój silniczek już był wcześniej przynajmniej 2 razy rozbierany o czym świadczą ślady czerwonego silikonu w zasadzie na każdym jego elemencie: Przy robocie z nieuwagi pogięta została blacha (osłona olejowa) przez co korbowód 1szego gara wytarł w niej niezłą dziurę: Drobne śmieci w Smoku z czerwonego silikonu: Tak wyglądały niektóre panewki korbowodowe i co bardzo dziwne, górne były w stanie dobrym a dolne w katastrofalnym, komuś nie chciało się zainwestować w nowe tylko zamieniał miejscami z sąsiednimi korbami: Na tłoku Nr 1 są ślady albo spalania stukowego albo że wpadło do niego ciało stałe: Na głowicy to samo: Generalnie widać że silnik wcinał obfite ilości oleju: No to szukamy przyczyny, gładzie o dziwo nie porysowane, wytarcie ich jest znikome mniej więcej takie jak w silnikach 370Z po przebiegu 60-70tyś km serisownych w ASO latających na oleju 5w30 (wytarcie poprzeczne od 1,5 do 3 setek a podłużne od 0 do 2,5 setki): Tłoki stan idealny: Więc czemu ten olej tak znikał z silnika, co ciekawe pierścienie górne i środkowe także w stanie idealnym w stosunku do nowych ubyło im 5 setnych mm: No i wychodzi na to że Castrol zagnieździł się na pierścieniach olejowych, nie dość że bardzo ciężko pracowały one w tłoku to po pomiarach wyszło że są totalnie wytarte: Tak wygląda ich zanagarzenie z bliska: Główne panewki też nie wyglądają za ciekawe dla tego wał idzie na sprawdzenie czy prosty i czy nie ma mikropęknieć: Głowice rozebrane, pomyte i można oddać je do obróbki: Edytowane 17 Listopada 2014 przez Coobcio 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 17 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 a jak tam z uszczelniaczami zaworów jak wyglądają zawory sące od strony kanału dolotowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMan Opublikowano 17 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 Coobciu, za***ista fotorelacja ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Doodek Opublikowano 21 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2014 Strasznie jestem ciekawy co wyjdzie jak to poskładasz bo wykres identyczny jak mój. Możliwe spalanie stukowe na pierwszym tłoku. Prawie że bliźniak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 (edytowane) To jakieś ciało stałe musiało jednak być a nie stuk, bo zawory na tym cylindrze nie trzymały... Coś się ociągam w dostarczaniu świerzych porcji informacji a więc silniczek już poskładany oto jego poszczególne etapy składania: Blaczek oczyszczony, kraniki i nowe paneweczki na swoim miejscu: Tutaj wleciał już walik oraz jego podpory: Tłoki przygotowane do wsadu, oczyszczone i zapodane nowe pierścionki: Jeszcze tylko nowie panwie w korby obficie zlubryfiokowane specjalnym gęstym specyfikiem i można je kłaść: Wsadzone: I Skręcone: Następnie łepetynki wleciały oraz nowe oringi: Wałeczki na miejscu, nasmarowane i skręcone: Deklowanie: Rozdządzik i przy okazji wleciała nowa pompa wody: Edytowane 29 Listopada 2014 przez Coobcio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 Swoja droga to co ile pompa wody powinna byc wymieniana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawkor Opublikowano 30 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 Autko wróciło nad morze. Po przejechaniu prawie 400km stwierdzam że jakiś złośliwy chochlik podmienił samochody Jeżdże od 2009 roku, praktycznie codziennie, nie pamiętam kiedy ostatnio silnik tak cichutko pracował a biegi wchodziły tak lekko. Za kilka dni wymienie olej na właściwy, się okaże jak autko jedzie i jak się wydziera powyżej 3.5k rpm (drżyjcie sąsiedzi ) Coobcio, jeszcze raz wielkie dzięki za tak szybkie i sprawne reanimowanie Zetki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonBuBs Opublikowano 1 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 no to pytanie ile to trwało i kosztowało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.