Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zetka na odwyku


pawkor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Moja Zetka upodobała sobie chlanie oleju, mniej więcej litr na bak paliwa.

Dlatego bylem zmuszony oddać ją w ręce Coobcia na odwyk.

 

W tym temacie będzie historia wykonanych oględzin, prac, wykresy itp.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Castrol był lany z tego co wiem to wiadomo czemu się tak stało :P

Na Hamowni także nie za ciekawie 239KM i 311Nm :D

 

Ps. Temat się nadaje żeby go w dziale projekty opisać :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nagar na zaworach, napewno kanały w głowicy nagar  potem silnik traci moc 

a wszystko przez gumowe uszczelniacze zaworów 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zetkach od Castrola to się sklejają pierścienie z tłokami i przez to wpiernicza niemiłosiernie oliwę - mogę się założyć że pierścienie olejowe będą stały na dembowo :D


No obiecany wykres - Stan początkowy pacjenta:

350zgdanskdoremontu_zps82dfc23e.gif

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to otworzysz to pocykaj foty  

ten silnik co ja kupiłem na dawce miał wszystkie uszczelniacze zaworów tak twarde ze sie kruszyły 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wczoraj znalazłem chwilkę, zalałem płukanę do silnika i zabrałem się z moją myszką za rwanie pieca :)

 

20141115_172220_zpsd3015bc0.jpg

 

Piec na ziemi:

20141116_011336_zps9e173f21.jpg

 

A u góry taki widoczek:

20141116_011322_zps6408fc76.jpg

 

Kolektor ssący zrzucony i widok katastrofalny, masa piasku/ziemi - coś mi się wydaje że gładzie będą w katastrofalnym stanie:

20141116_012012_zpse6b72a38.jpg

20141116_012022_zpsd3a01831.jpg

 

O dziwo silnik pod pokrywami zaworów czyściutki, nie wiem czy to zasługa płukanki czy ten syntetyczny Castrol tak mało po sobie pozostawił śladów :D

20141116_015416_zps112bac41.jpg

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O rany ale syf w kolektorze. Czytałem na forach chamerykańskich, że często za spore podjadanie oliwy odpowiedzialny jest zawór PCV (w ASO za jedyne 180zł) na ebay 6$. Objawem uszkodzenia zaworka ma być oliwa w kolektorze ssącym ale u kolegi po fotkach to jakby ktoś bez filtra powietrza jeździł. Ciekawe jak sytuacja się rozwinie. Oby jak najmniej do roboty było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zaczęła wciągać olej to pierwsze co wymieniłem ten zaworek.

 

Też czekam co tam Coobcio znajdzie.

Edytowane przez pawkor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsio rozebrane i pomierzone, nie ma naprawdę tragedii :)

 

No więc od początku, twój silniczek już był wcześniej przynajmniej 2 razy rozbierany o czym świadczą ślady czerwonego silikonu w zasadzie na każdym jego elemencie:

20141116_211340_zpsb372c7c6.jpg

 

Przy robocie z nieuwagi pogięta została blacha (osłona olejowa) przez co korbowód 1szego gara wytarł w niej niezłą dziurę:

20141116_211327_zpsbb0144ec.jpg

20141116_235419_zps497aad0f.jpg

 

Drobne śmieci w Smoku z czerwonego silikonu:

20141116_211409_zps516023aa.jpg

 

Tak wyglądały niektóre panewki korbowodowe i co bardzo dziwne, górne były w stanie dobrym a dolne w katastrofalnym, komuś nie chciało się zainwestować w nowe tylko zamieniał miejscami z sąsiednimi korbami:

20141116_224542_zps41fe7f69.jpg

 

Na tłoku Nr 1 są ślady albo spalania stukowego albo że wpadło do niego ciało stałe:

20141116_230947_zpsbe17013b.jpg

 

Na głowicy to samo:

20141116_231006_zps1d757787.jpg

 

Generalnie widać że silnik wcinał obfite ilości oleju:

20141116_231141_zpsaafad8a1.jpg

 

No to szukamy przyczyny, gładzie o dziwo nie porysowane, wytarcie ich jest znikome mniej więcej takie jak w silnikach 370Z po przebiegu 60-70tyś km serisownych w ASO latających na oleju 5w30 (wytarcie poprzeczne od 1,5 do 3 setek a podłużne od 0 do 2,5 setki):

20141116_221311_zps509da17f.jpg

 

Tłoki stan idealny:

20141117_001003_zps1d75f93c.jpg

 

Więc czemu ten olej tak znikał z silnika, co ciekawe pierścienie górne i środkowe także w stanie idealnym w stosunku do nowych ubyło im 5 setnych mm:

20141116_224509_zps8685ebfe.jpg

 

No i wychodzi na to że Castrol zagnieździł się na pierścieniach olejowych, nie dość że bardzo ciężko pracowały one w tłoku to po pomiarach wyszło że są totalnie wytarte:

20141117_005026_zps5c206ca8.jpg

 

Tak wygląda ich zanagarzenie z bliska:

20141117_005002_zpsdcddf256.jpg

 

Główne panewki też nie wyglądają za ciekawe dla tego wał idzie na sprawdzenie czy prosty i czy nie ma mikropęknieć:

20141117_004737_zps803eef87.jpg

 

Głowice rozebrane, pomyte i można oddać je do obróbki:
20141117_000851_zpsca24b5d5.jpg

Edytowane przez Coobcio
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie jestem ciekawy co wyjdzie jak to poskładasz bo wykres identyczny jak mój. Możliwe spalanie stukowe na pierwszym tłoku. Prawie że bliźniak :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To jakieś ciało stałe musiało jednak być a nie stuk, bo zawory na tym cylindrze nie trzymały...


Coś się ociągam w dostarczaniu świerzych porcji informacji a więc silniczek już poskładany oto jego poszczególne etapy składania:

 

Blaczek oczyszczony, kraniki i nowe paneweczki na swoim miejscu:

20141121_184310_zps05335244.jpg

 

Tutaj wleciał już walik oraz jego podpory:

20141121_185813_zps3c922925.jpg

 

Tłoki przygotowane do wsadu, oczyszczone i zapodane nowe pierścionki:

20141121_193647_zps90812c8b.jpg

 

Jeszcze tylko nowie panwie w korby obficie zlubryfiokowane specjalnym gęstym specyfikiem i można je kłaść:

20141121_194028_zps0c497043.jpg

 

Wsadzone:

20141121_221726_zps75de051d.jpg

 

I Skręcone:

20141121_194807_zps613cc107.jpg


Następnie łepetynki wleciały oraz nowe oringi:

20141124_161900_zps077081e8.jpg

 

Wałeczki na miejscu, nasmarowane i skręcone:

20141124_181337_zpscb8cc518.jpg

 

Deklowanie:

20141124_163633_zps70108e0e.jpg

 

Rozdządzik i przy okazji wleciała nowa pompa wody:

20141124_181354_zps2a43dd41.jpg

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko wróciło nad morze.

Po przejechaniu prawie 400km stwierdzam że jakiś złośliwy chochlik podmienił samochody ;)

 

Jeżdże od 2009 roku, praktycznie codziennie, nie pamiętam kiedy ostatnio silnik tak cichutko pracował a biegi wchodziły tak lekko.

Za kilka dni wymienie olej na właściwy, się okaże jak autko jedzie i jak się wydziera powyżej 3.5k rpm (drżyjcie sąsiedzi :))

 

Coobcio, jeszcze raz wielkie dzięki za tak szybkie i sprawne reanimowanie Zetki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...