Miras Opublikowano 14 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 Temat poruszany niestety bez konkretnych odpowiedzi. bardzo proszę o informację czy w waszych QQ 1.2 acenta 2014 taki problem występuje. Klimatyzacja dwustrefowa grzeje przy przykładowo ustawionej temperaturze na 18 stopni wieje cieple z nawiewów nieważne czy zima czy lato problem powraca a serwis twierdzi że wszystko jest OK i nic nie mogą stwierdzi dostaje już k........ Proszę o pomoc mocno wkurzony użytkownik QQ Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 14 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 Temat poruszany niestety bez konkretnych odpowiedzi. bardzo proszę o informację czy w waszych QQ 1.2 acenta 2014 taki problem występuje. Klimatyzacja dwustrefowa grzeje przy przykładowo ustawionej temperaturze na 18 stopni wieje cieple z nawiewów nieważne czy zima czy lato problem powraca a serwis twierdzi że wszystko jest OK i nic nie mogą stwierdzi dostaje już k........ Proszę o pomoc mocno wkurzony użytkownik QQ Dzięki. Nie wiem w czym problem.Skoro ustawione 18 st, to musisz odczuwać ciepło,jak na zewnątrz ok 10 st.C.Klima nie tylko chłodzi,ale też osusza,no chyba że się mylę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 14 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 Podjedź z tym problemem do firmy zajmującej się klimatyzacją. Zapytaj jakie powinny być temperatury przy wylotach, jeśli się da klimę na minimum. Masz nowego QQ, to możesz dać może te 30 zł aby to Ci sprawdzili. Wszelkie uwagi-przypuszczenia spisuj na kartce, a potem wal śmiało do serwisu i mów np......tu powinno być tyle i tyle, a jest tyle...... obojętnie czy temperatura czy objętość gazu. Następnie dzwoń na infolinię, mów że jesteś nie zadowolony z zdiagnozowania oraz naprawy samochodu w tymi tym serwisie. - Rozmawiałeś oraz zbierałeś info z innych punktów i serwisów zajmujących się klimą. - Jesteś na forum Nissana, gdzie każda opinia i podejście do klienta idzie w eter-w Polskę. Forumowicze również wypowiadają się iż jest to bzdura, gdyz u nich jest inaczej, czyli dobrze.... ....resztę pisz jak chcesz, papier wszystko przyjmie...Podpieraj się opiniami forum. Przypuszczam iż sami Cię zaproszą do siebie na powtórne sprawdzenie i ewentualną naprawę. /ja tak miałem, gdy użaliłem się w infolinii, za złe podejście serwisu do darmowego przeglądu i zdiagnozowania poduszek/ Życzę powodzenia i pozytywne rozpatrzenie problemowej sprawy. Przy okazji zapraszam do działu Naszych gadżetów - niektóre jeszcze są, a na niektóre zbieram zapisy i pieniążki. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tutaj już kolega napisał /minęło się w czasie/. Faktycznie co do temperatury - teraz jak nastawisz 18, to będzie grzało, gdyż na zewnątrz jest chłodniej. Lecz nie wiem dlaczego nie interweniowałeś latem jak na zewnątrz było ponad 30 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krystiangl Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 Nie wiem w czym problem.Skoro ustawione 18 st, to musisz odczuwać ciepło,jak na zewnątrz ok 10 st.C.Klima nie tylko chłodzi,ale też osusza,no chyba że się mylę. Chyba logiczne ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 Nie lepiej zmierzyc temperature w samochodzie? I wtedy wiadomo czy powinna grzac czy chlodzic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 Tylko, że Miras napisał, iż nieważne czy zima czy LATO - przy nastawie na 18'C leci ciepłe powietrze - gdy przy takim nastawieniu latem powinno być wtłaczane lodowate powietrze. A czy w nowych QQ automatyczna klimatyzacja także steruje włączaniem sprężarki klimy? Pytanie może głupie - bo dla mnie oczywistym jest, iż automatyczna klimatyzacja winna być automatyczna. I tak mam w sceniolu - w trybie AUTO system sam decyduje czy aby schłodzić wnętrze ma włączyć sprężarkę klimatyzacji. No a znów porównam do nowego Opla rodziców - gdzie tez jest klima automatyczna (dwustrefowa), ale nie uwzględnia ona klimatyzacji: czy ma być włączona czy nie - decyduje kierowca, który musi pofatygować się i wciskać przycisk jak chce mieć klimę. Dziwne dla mnie rozwiązanie, klima zaawansowana, dwustrefowa - a klimę trzeba "ręcznie" obsługiwać. Więc może nie tu tez tak jest i trzeba ręcznie wybrać by klima (sprężarka) była uruchomiona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ProceSS Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 ustaw Klimatyzacje na LOW i zobacz czy bedzie leciec zimne powietrze jezeli nie REKLAMACJA jak bylo pisane wczesnie klimatyzacja chlodzi ale i grzeje jezeli jest ujemna roznica temperatur ... (zobacz czy masz ustawiena na AUTO) jezeli tak to wylacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 (edytowane) Klima automatycznie chłodzi w przypadku wybrania pozycji low lub nawiew na szybę,w innym wypadku trzeba wcisnąć przycisk A/C i dopiero zadaną temp.w trybie auto. Edytowane 15 Listopada 2014 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IRZiN Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 Miałem podobny problem w QQ z 2011 kupiony w marcu 2012. Z grzejacą klima walczyłem dwa lata. Jak się tylko robiło chłodniej, zaczynał się "sezon grzewczy" i QQ grzał aż do ustawienia LOW na regulatorze. Nie było to odczuwalne przy codziennej jeździe do pracy, bo silnik zanim zdążył się nagrzać, to mijała połowa drogi. Ale wystarczył jedna dłuższa trasa/wyjazd w góry, żeby problem dał znać ze zdwojona siłą. Powrót z Zakopanego pamietam do dziś, bo miałem albo gorąco, albo lodowato, a klimy nie mogłem wyłączyć, bo się auto zaparowywało. Wśiekły pojechałem do serwisu, który niby coś wyregulował i niby miało być dobrze, ale nie zdążyłem tego zweryfikować bo dłuższych wyjazdów już nie było i przyszła wiosna, więc sezon grzewczy się skończył. Problem powrócił w ubegłym roku, bo wystarczyło pare chłodnych dni, żeby przykra usterka znowu dała znać o sobie. Tym razem szybko zareagowałem i udałem się czym prędzej do serwisu, a uwagi poparłem wskazaniami przenośnego termometru. No i serwis zdiagnozował uszkodzenie czujnika nasłonecznienia pod szybą. Po wymianie nareszcie zrobiło się lepiej, choć nie jest idealnie, co jednak uważam jest cechą charakterystyczną klimy w Qashkaju. Klima jest nadgorliwa i moim zdanie za szybko usiłuje dojść do ustawionej temperatury, przez co gwałtownie tłoczy powiertrze powodując subiektywne wrażenie gorąca. Ponadto w bardziej słoneczne dni jest gorąco i przy odsłoniętej rolecie okna dachowego trzeba zmniejszać temperaturę. Oczywiście w nowej wersji auta problem może być zupełnie inny, ale jak widać nie zawsze są to tylko "subiektywne odczucia" i warto pomęczyć serwis, żeby sie lepiej postarali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miralon Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 (edytowane) IRZiN - uważam, że nadal Twoja klimatyzacja nie działa prawidłowo. Nigdy, ale to nigdy, nie miałem takich odczuć o których piszesz - również tej "nadgorliwości", a jeżdżę dwoma QQ dużo a nawet bardzo dużo. Proponuję abyś porównał pracę klimatyzacji u Ciebie z pracą klimatyzacji w innym QQ. Jeśli będziesz miał problem ze znalezieniem QQ do porównań to daj znać na priv - ja średnio kilka razy w tygodniu przebywam w rejonie DW i DWR Edytowane 16 Listopada 2014 przez Miralon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IRZiN Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 Dzięki za propozycję, ale musiałoby zrobić się trochę chłodniej, żeby można było cokolwiek porównywać. Spróbuję jeszcze poobserwować zachowanie klimy i w razie czego dam znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miras Opublikowano 18 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 Chyba jednak bez weryfikacji w serwisie klimy się nie obejdzie, przy ustawieniu LO temperatura schodzi w dół i chłodzi ,ale wystarczy że przestawię na 16 C od razu daje ciepłym powietrzem bez zalączonego auto, nawet kiedy samochód stoi w ciepełku w garażu temat jest ten sam ciepło ciepło. Po zakupie QQ od maja do sierpnia chłodziła idealnie w sierpniu coś jej odbiło i teraz jest Meksyk zima a tu trzeba w koszulce jeździć żeby się nie zagotować. Dzięki bardzo zastosuję się do podpowiedzi kolegi serwis klimy i infolinia Pozdrawiam Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogdan555555 Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 Moja rada - Pojedź do salonu i porównaj z innym demonstracyjnym QQ.Ja mam 2 QQ, jeden z klimatronikiem a drugi z klimą manualną i powiem tak:- w obecnych warunkach pogodowych ten z klimatronikiem również grzeje przy ustawieniu minimalnej temp. 16st.C. Tak było od początku. Sądzę że QQ tak ma. Klima przestaje grzać, gdy osiągnie zadaną temperaturę czyli 16stopni.- w manualnej ustawiam tak jak chcę i nie mam takiego problemuZatem gdy wsiadam w kurtce zimowej do tego z klimatronikiem to zawsze jest mi za ciepło (na szczęście to auto żony, której to nie przeszkadza ).No chyba że faktycznie masz jakieś uszkodzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flood Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 Panowie jak należy rozumieć ustawienie temperatury na powiedzmy 16 C (bec AC) czy to oznacza, że powietrze wychodzi z temp. 16 C czy że nawiewy grzeją z jakąś stałą temperaturą aż w aucie będzie 16 C. Interesuje mnie to bo obojętnie czy nastawię 16 C czy 20 C (bez AC) temperatura z nawiewów jest podobna. Pytam bo wcześniej miałem klimatyzację ręczną a z instrukcji trudno się wyznać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomala117 Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 Panowie jak należy rozumieć ustawienie temperatury na powiedzmy 16 C (bec AC) czy to oznacza, że powietrze wychodzi z temp. 16 C czy że nawiewy grzeją z jakąś stałą temperaturą aż w aucie będzie 16 C. Interesuje mnie to bo obojętnie czy nastawię 16 C czy 20 C (bez AC) temperatura z nawiewów jest podobna. Pytam bo wcześniej miałem klimatyzację ręczną a z instrukcji trudno się wyznać. Dzis sprawdzilem w moim QQ. Temperatura na zewnatrz -1 ustawilem na 16 bez auto i tak samo grzeje...wiec ten typ chyba tak ma.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 (edytowane) @flood - ustawienie temperatury 16'C - oznacza, że chcesz w kabinie mieć 16'C. Jaka temperatura poleci z nawiewów decyduje komputer wg swojego algorytmu. Więc w każdej marce będzie to inaczej rozwiązane - musisz sam wyczuć przy jakiej temperaturze będzie ci najlepiej. Osobiście w scenicu mam ustawione na 20-22 'C i czuję się w sam raz. Takie same nastawy w Sedici teściów czy to lato czy zima - to wentylator dmucha praktycznie cały czas na max - można włosy suszyć jak suszarką i raczej tam nastawiam na 24'C. Te nastawy tak naprawdę wcale nie oznaczają, że kiedykolwiek taką temperaturę osiągniesz i utrzymasz. To jest raczej tak orientacyjnie, bardziej to traktuję jako tak: czuję, że jest mi za zimno - acha - podnoszę o pół stopnia, jak po 5-10 minutach jazdy nadal za zimno - o kolejne pół stopnia. Wstępne ustawienie 21'C traktuję jako punkt wyjścia, a potem wg potrzeb obniżam/podnoszę. A latem - bo zimnolubny jestem - jeżdżę cały czas na 15'C (low), zmieniam tylko jak pasażerowie się skarżą. W QQ jest dwustrefowa - to przynajmniej jeden konflikt mniej w trakcie jazdy. @tomala117 - ale on porównywał klimatyzację manualną z automatyczną. Ty Ciągle masz automatyczną. W manualnej sam (w zależności od pojazdu linkami z pokrętła, lub serwomechanizmami) sterujesz nastawianiem klap mieszacza powietrza, w automatycznej to nadal komputer steruje temperaturą - wyłączając tryb AUTO, wyłączyłeś tylko sterowanie przez kompa siła i kierunkiem nawiewu. Edytowane 20 Listopada 2014 przez Karminadel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 Miałem w Patku podobny problem. Winowajcą okazał się czujnik temperatury w samochodzie, był bardzo brudny. Po czyszczeniu problemy ustały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flood Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 Chodzi mi o to czy przy wyłączonej AC powinna być inna temp. z nawiewnikow przy np. 16 lub 20 C bo wydaje mi się że temp jest taka sama. Z kolei jezeli AC jest włączona regulowanie temp jest odczuwalne, nawet jezeli wylaczymy sama klimatyzację. Chodzi mi o to czy przy wyłączonej AC powinna być inna temp. z nawiewnikow przy np. 16 lub 20 C bo wydaje mi się że temp jest taka sama. Z kolei jezeli AC jest włączona regulowanie temp jest odczuwalne, nawet jezeli wylaczymy sama klimatyzację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gambiting Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 Chodzi mi o to czy przy wyłączonej AC powinna być inna temp. z nawiewnikow przy np. 16 lub 20 C bo wydaje mi się że temp jest taka sama. Z kolei jezeli AC jest włączona regulowanie temp jest odczuwalne, nawet jezeli wylaczymy sama klimatyzację. Chodzi mi o to czy przy wyłączonej AC powinna być inna temp. z nawiewnikow przy np. 16 lub 20 C bo wydaje mi się że temp jest taka sama. Z kolei jezeli AC jest włączona regulowanie temp jest odczuwalne, nawet jezeli wylaczymy sama klimatyzację. Temperatura jaka leci z nawiewów nie ma być taka,jak jest ustawiona na pokrętle! Jeżeli ustawimy 16C to nie znaczy,że powietrze lecące z kratek ma mieć 16C. Działa to tak,że macie czujnik temperatury wewnątrz(w lewym rogu pod szybą) i on wyczuwa jaka jest temperatura wewnątrz samochodu. W dodatku system wie jaka jest temperatura wchodząca do samochodu z zewnątrz. Więc tak: 1) jeżeli temperatura ustawiona na pokrętle jest wyższa od tej wewnątrz samochodu, to włącza się grzanie - i samochód sam decyduje,czy wystarczy do tego powietrze z zewnątrz,czy musi puścić ciepłe powietrze z obiegu silnika. 2) jeżeli temperatura ustawiona na pokrętle jest niższa od tej wewnątrz samochdu - to włącza się chłodzenie - i tak samo samochód decyduje,czy wystarczy puścić powietrze z zewnątrz,czy trzeba załączyć kompresor klimatyzacji. I teraz uwaga - jeżeli mamy załączoną klimatyzację(przycisk AC się świeci) to nie znaczy,że kompresor działa cały czas - ale będzie się załączał co parę minut,aby wysuszyć powietrze. Dlatego zimą jak masz ustawione 22C i włączony przycisk AC to nie będzie chłodziło - samochód zrobi nawiew w taki sposób,żeby leciało ciepłe, OSUSZONE powietrze. Jeżeli chcemy absolutnie wymusić,żeby samochód chłodził niezależnie od wszystkich wsaźników temperatury,to jedynym sposobem jest ustawienie klimatyzacji na "LOW" i wtedy musi lecieć zimne powietrze. Jeżeli ustawicie na 16C, a w środku jest np. 5C, bo zima jest - to w życiu nie będzie leciało z kratek zimne powietrze. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogdan555555 Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 (edytowane) Chyba jednak bez weryfikacji w serwisie klimy się nie obejdzie, przy ustawieniu LO temperatura schodzi w dół i chłodzi ,ale wystarczy że przestawię na 16 C od razu daje ciepłym powietrzem bez zalączonego auto, nawet kiedy samochód stoi w ciepełku w garażu temat jest ten sam ciepło ciepło. Po zakupie QQ od maja do sierpnia chłodziła idealnie w sierpniu coś jej odbiło i teraz jest Meksyk zima a tu trzeba w koszulce jeździć żeby się nie zagotować. Dzięki bardzo zastosuję się do podpowiedzi kolegi serwis klimy i infolinia Pozdrawiam Dzięki Chyba znalazłem sposób na rozwiązanie problemu i zarazem wyjaśnienie dlaczego w niektórych autach klimatronik grzeje przy ustawieniu 16st - jest możliwość kalibracji czujnika (tego który mierzy temp. wewnątrz, a który jest umiejscowiony na wysokości prawego kolana kierowcy). Odbywa się to poprzez uruchomienie "DIAGNOSIS SYSTEM AUTO AMP" w następujący sposób: - uruchomić silnik i zaraz przytrzymać przez 5sekund przycisk wentylatora ON/OFF na panelu klimatycacji, aż zaświecą się wszystkie LEDy - teraz rozpoczną się poszczególne fazy diagnostyki klimy, zaczynając od pierwszej, która zapala wszystkie LEDy - obracać lewą gałką temperatury w prawo zmieniamy poszczególne fazy, aż pojawi się na wyświetlaczu "61" - to oznacza pozycję AUXILIARY - w tym stanie obrócić pokrętłem WENTYLATORA w prawo i teraz znajdujemy się w opcji kalibracji czujnika temperatury: obracając w prawo/lewo kalibrujemy w zakresie +/- 3stopnieCelsjusza (na wyświetlaczu będzie się wyświetlało jako -30 a nie -3.0) Ja obróciłem u siebie maksymalnie w lewo, tzn. -3stopnie . Wyjście z kalibracji poprzez wciśnięcie Auto. Efekt - teraz przy ustawieniu 16stopni - klima chłodzi a nie grzeje (auto stoi w garażu). Podsumowując - najwyraźniej cały problem wynika z parametrów czujnika, które jak widać potrafią się różnić. Być może mój czujnik wymagał wymiany, ale auto już nie jest na gwarancji. Edytowane 21 Listopada 2014 przez else Super! :) Dodane do instrukcji: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/71160-fotorelacje-schematy-instrukcje-zamieszczone-na-forum/?view=findpost&p=764424 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 Przydalby sie rozdzial typu FAQ- gdzie mozna by takie informacje umieszczac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 21 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2014 Bogdan ! Super ! Takiej instrukcji nie znałem-widziałem . Nie wiem czy servismeni ją znają - może trzeba im ją sprzedać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 21 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2014 Przydalby sie rozdzial typu FAQ- gdzie mozna by takie informacje umieszczac. Można do tego działu to wkleić: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/71160-fotorelacje-schematy-instrukcje-zamieszczone-na-forum/ A tak a'propo,u mnie na 19 st grzeje i to mocno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 21 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2014 Można do tego działu to wkleić: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/71160-fotorelacje-schematy-instrukcje-zamieszczone-na-forum/ A tak a'propo,u mnie na 19 st grzeje i to mocno. Moglby Admin to skopiowac do podanego wyzej miejsca. Fajna instrukcja i wielu uzytkownikom moze sie przydac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 21 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2014 Zrobione Pytanie czy dotyczy również klimatyzacji w J11? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.