poroo Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 Witam 2 dni temu mialem wymieniany plyn hamulcowy w Primerze P12 2.2 diesel (zalano dot.4) po wymianie i odpowietrzeniu mam taka sytuacje: hamulec dziala rowno i mocno - w sensie wszystko prawidlowo, ale... pedal hamulca reaguje o wiele nizej niz przed wymiana. zaczyna reagowac/hamowac dopiero gdy zostaje moze 1/3 zakresu pedalu hamulca przy drugim pompnieciu jest juz o wiele wyzej. dodatkowe info: - wymiana nie spowodowana przez usterki - po prostu auto kupione pol roku temu i zmienialem plyn hamulcowy i chlodniczy przed zima - zadna kontrolka sie nie zapala - wymiana przeprowadzona przez doswiadczonego mechanika/pracownika autoryzowanego serwisu (ale nie Nissana) -zalany dot 4 pytanie: czym moze byc spowodowane to nizsze branie pedalu hamulca? niby wszystko jest ok bo auto hamuje dobrze na wszystkie kola ale jednak dosyc gleboko musze wcisnac tenze pedal aby zahamowac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janusz12 Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 Trzeba porzadnie odpowietrzyc,Pompa zapowietrzona i caly uklad,pamietaj ze masz jeszcze pompe Abs.wiec trzeba dobrze odpowietrzyc. Bo jak wiadomo kazde auto moze o jakims niewiem ma tak zwane servo to gdzie znajduje sie zbiorniczek z plynem hamulcowym to jedna rzecz a druga to uklad abs tez pompa.aczkolwiek servo dziala na zasadzie podcisnienia chyba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 Źle odpowietrzony układ. Jedź, złóż reklamację, zanim się zabijesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 Jak wyżej. Jedz póki żyjesz;) bo w awaryjnym hamowaniu zostaniesz bez hamulca. Ktos kto to robil to niech sie zajmie kowalstwem a nie wymianami... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 Przychylam się do opinii szanownych przedmówców. Skoro pedał rośnie to wskazuje na źle odpowietrzony układ. A jeśli rośnie za każdym kolejnym naciśnięciem to tragedia po prostu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 Ostatnio robiłem doktorat z hebli poczynając od wymiany serwa regeneracji pompy hamulca regeneracji zacisków wymiany elastycznych przewodów Wycięciu z układu pompy abs przy każdej operacji towarzyszyło odpowietrzanie jeśli mozesz zrobić reklamacje to tam jedzi jeśli masz chwile i i drobne umiejętności warto zrobić tak opcja dla jednej osoby podnosisz koło ściągsz kapcia znajdujesz odpowietrznik luzujesz go delikatnie nakładasz kawałek wężyka z 100 ml strzykawką warto troszkę nabrać płynu i nałożyć na odpowietrznik luzując odpowietrznik zobaczysz wychodzący płyn z aparatu hamulcowego mocujesz sobie weżyj ze strzykawką z 1 cm płynu w środku tak jak kroplówkę najlepiej do góry lub pionowo i deptasz w pedał tłoczek strzykawki się wysuwa i wywala płyn z płynem jesteś wstanie zobaczyć też bąble powietrza przelałem tak ze 2-3 strzykawki przez każde koło i potem zawołałem przy każdym kole pomocnika i bąbli nie było wiec sposób uważam za dobry ... W prawodłowym toku powinno się wymieniać i tu natrafiłem na sprzeczne opinie od koła najdalej oddalonego od pompy (jest też pompa ABS ) prawe tylne a potem lewe tylne potem prawe przedni a potem lewe przednie ... na zdrowy rozum to ja tego nie rozumiem po co tak sie bawić skoro Każda pompa(zasadnicza) ma 2 sekcje 2 wężyki (przy układzie ABS) zasilają pompę abs i pompa zaśila po przekątnej koła auta by w takcie awarii nie zrobić dachowania czyli jedna sekcja prawy przód i lewy tył a druga odwrotnie wiec separowane sekcje nie mają wpływu na taką kolejność !!! Można zrobić najpierw tył a potem przód !!! Pedał bez odpalonego auta ma być sztywny praktycznie u samej góry po odpaleniu ma opaść ale atak na tarcze powinien się zacząć praktycznie od razu 1-2 cm naciśnięcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.