Sebastia1 Opublikowano 10 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2014 Koledzy, czy wiecie krok po kroku, jak wymienić olej w skrzynce rodzielczej i gdzie się ona znajduje? Zawsze zlecałem wymianę oleju w skrzynce fachowcowi, ale może nie jest to jakaś trudna czynność bo olej w silniku, skrzyni i różnicówce wymieniam sam.... to może samemu wszystko udałoby się robić Dla potomnych http://nissan.podyskutuj.pl/wymiana-oleju-w-skrzynce-rozdzielczej-t116.html?sid=35dd2b5a0987bef8f5a8c4fef5ad9b1b Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 10 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2014 Aż mnie korci zapytać, do czego służy korek nr 2 i dlaczego nie wolno go pod żadnym pozorem ruszać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 10 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2014 Aż mnie korci zapytać, do czego służy korek nr 2 i dlaczego nie wolno go pod żadnym pozorem ruszać ? też jestem ciekaw, ale nie chciałem już ryba382 gitary zawracać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reniafer Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 (edytowane) Wydaje mi się że nie ma sensu rozwodzić się nad tm czemu ten olej jest taki a tamten taki. W październiku wymieniałem oleje w mostach. W przednim olej dużo bardziej świeży niż w tylnym. Fakt jest taki że mało jeździłem na dołączonym przednim moście pomiędzy wymianami. Najważniejsze jest to aby system 4x4 był sprawny. Jeśli po wymianie autko pracuje bez problemów we wszystkich trybach skrzyni rozdzielczej to nie ma się czym przejmować. Pojeździsz i przy następnej wymianie zobaczysz jak będą wyglądać spuszczane oleje. Dobrze że wymieniłeś oleje nie wiadomo ile już tam pracowały. Teraz zabierz autko na jakąś szutrową nawierzchnię lub zaśnieżoną i sprawdź jak zachowuje się układ napędowy we wszystkich trybach. Edytowane 12 Grudnia 2015 przez reniafer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris2 Opublikowano 18 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2016 Witajcie, niebawem będę wymieniał oleje w napędach mojego 2.0 dCi 150KM manual i nie wiem co wybrać. Przejrzałem wątki tego dotyczące, ale nie znalazłem tam konkretnej odpowiedzi. Instrukcja podaje poniższe wymagania, ale nie wiem czy to mają być pełne syntetyki czy nie dyfer, most NISSAN Differential Oil Hypoid Super GL-5 80W-90 lub klasy API GL-5, klasa lepkości SAE 80W-90 skrzynia Olej skrzynia biegów manual Nissan(MTF) HQ Multi 75W-85 3litry przypadku trudności z dostępem do oryginalnego oleju do manualnych skrzyńbiegów NISSAN (MTF) HQ Multi 75W-85, jako tymczasowego zamiennika można użyć oleju APIGL-4, klasa lepkości SAE 75W-85. Tutaj na rynku jest wiele propozycji GL4+ lub GL4/5 a to chyba nie do końca to samo Z ciekawości w ASO wymiana kompletu to 1530pln z góry dzięki za pomoc - Krzysiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kredens Opublikowano 18 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2016 (edytowane) Wymienialem 2 miesiace temu. Nie kombinowalem specjanie tylko wzialem to co akurat bylo w sklepie (i zgodne z instrukcją). RAVENOL MTF-1 75W85 CASTROL AXLE EPX 80W90 Skrzynia dziala jak dzialala (czyli dobrze), za to napęd pracuje znacznie lepiej. Wcześniej przy ruszaniu z załączonym 4x4 (auto albo lock, bez znaczenia) lekko szarpało. Teraz jest płynnie. Wymieniane przy przebiegu 110 000km. Czy pierwszy raz - nie wiem, ale patrząc na kolor oleju w napędach raczej tak Koszt oleju jest tak maly, ze chyba nie ma sensu kombinowac czy GL4 czy GL5 tylko od razu brać to ostatnie. Jeśli dobrze pamiętam specyfikacja GL4 zawiera się w GL5. Koszt wymiany to chyba nawet nie byla 1/10 ceny ASO Edytowane 18 Maja 2016 przez kredens Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris2 Opublikowano 18 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2016 Dzięki za odpowiedź. Z tym zastępowaniem GL-4 przez GL-5 to z tego co wyczytałem, to nie jest tak do końca - poniżej, to co znalazłem na ten temat. "Oleje klasy API GL-5 spełniają te wymagania, ale pakiety dodatków wzmacniające właściwości ochronne bywają agresywne w stosunku do metali kolorowych i mogą powodować ich korozję. Dlatego te oleje są stosowane tam, gdzie nie występują synchronizatory wykonane z metali kolorowych, ale warunki pracy są cięższe niż w skrzyniach biegów. Należy pamiętać, by nie stosować oleju API GL-5 do skrzyń biegów, gdzie wymagany jest olej API GL-4" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 18 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2016 tutaj byl podobny temat http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/96922-oleje-do-t-30-i-t-31/?do=findComment&comment=1004089 pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris2 Opublikowano 20 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 (edytowane) A jeszcze dla doprecyzowania - w ASO 1530, to z olejami:) tutaj byl podobny temat http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/96922-oleje-do-t-30-i-t-31/?do=findComment&comment=1004089 Dzięki, właśnie tego nie mogłem znaleźć. Czy wiecie może czy to są syntetyczne czy półsyntetyczny czy też mineralne. Np wg Motul'a olej zalecany do mostu to zarówno może być półsyntetyk lub mineralny. Jeszcze jedno pytanie, jak to jest Motul do dyfra i tylnego mostu zaleca olej mineralny, a np. Fuchs olej syntetyczny. Czy myślicie, że jeśli fabrycznie był zalany mineralnym, to mogę przejść na syntetyk(130kkm). Czy ma ktoś doświadczenia w tym temacie? Edytowane 20 Maja 2016 przez kris2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 20 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 A jeszcze dla doprecyzowania - w ASO 1530, to z olejami:) Dzięki, właśnie tego nie mogłem znaleźć. Czy wiecie może czy to są syntetyczne czy półsyntetyczny czy też mineralne. Np wg Motul'a olej zalecany do mostu to zarówno może być półsyntetyk lub mineralny. Jeszcze jedno pytanie, jak to jest Motul do dyfra i tylnego mostu zaleca olej mineralny, a np. Fuchs olej syntetyczny. Czy myślicie, że jeśli fabrycznie był zalany mineralnym, to mogę przejść na syntetyk(130kkm). Czy ma ktoś doświadczenia w tym temacie Odradzam lać syntetyk po mineralnym bo syntetyk ma dobre właściwości płuczące i mogą później pojawić się wycieki, lepiej zostać przy minerale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 20 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 jestes pewny ze pojawia sie wycieki? IMO poslugujesz sie okolnikami funkcjonujacymi w dyskusjach o syntetykach i mineralach ale w silnikachto czy olej jest syntetyczny czy mineralny (skrzynie biegow, skrzynie rozdzielcze) nie ma zadnego znaczenia, najwazniejsz jest zeby zastosowac taki ktory posiada rekomendacje lub jest dopuszczalny przez producenta w spelnieniu wymagan danej przekladnizalana nowym olejem skrzynia ulegnie wyplukaniu ale tylko z resztek starego oleju (moze nawet szlamu) i ewentualnych opilkow ktore mogly zostac w skrzyni podczas spuszczenia starego oleju, brak wysokich temperatur (w jakich pracuja oleje w silnikach) w skrzyniach, nie tworzy nagarow ktore uszczelniaja silniki albo wrecz zapychaja kanaly olejowejesli ktos zalal skrzynie syntetykiem i doszlo do awarii to nie dlatego ze ten syntetyk to sprawil tylko ze skrzynia byla w zdecydowanie zlym stanie i wymiana oleju to wykazalajesli skrzynia cieknie to zwykle winne sa uszczelniacze ktore nalezy wymienic a nie kombinowac jakim gestym olejem zalac mechanizm zeby go uszczelnickris2 trafnie zwrocil uwage na specyfikacje API GL-4 i API GL-5 i implikacje wynikajace z tegopozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris2 Opublikowano 20 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 (edytowane) jestes pewny ze pojawia sie wycieki? IMO poslugujesz sie okolnikami funkcjonujacymi w dyskusjach o syntetykach i mineralach ale w silnikach to czy olej jest syntetyczny czy mineralny (skrzynie biegow, skrzynie rozdzielcze) nie ma zadnego znaczenia, najwazniejsz jest zeby zastosowac taki ktory posiada rekomendacje lub jest dopuszczalny przez producenta w spelnieniu wymagan danej przekladni zalana nowym olejem skrzynia ulegnie wyplukaniu ale tylko z resztek starego oleju (moze nawet szlamu) i ewentualnych opilkow ktore mogly zostac w skrzyni podczas spuszczenia starego oleju, brak wysokich temperatur (w jakich pracuja oleje w silnikach) w skrzyniach, nie tworzy nagarow ktore uszczelniaja silniki albo wrecz zapychaja kanaly olejowe jesli ktos zalal skrzynie syntetykiem i doszlo do awarii to nie dlatego ze ten syntetyk to sprawil tylko ze skrzynia byla w zdecydowanie zlym stanie i wymiana oleju to wykazala jesli skrzynia cieknie to zwykle winne sa uszczelniacze ktore nalezy wymienic a nie kombinowac jakim gestym olejem zalac mechanizm zeby go uszczelnic kris2 trafnie zwrocil uwage na specyfikacje API GL-4 i API GL-5 i implikacje wynikajace z tego pozdrawiam Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Co sądzicie o takich olejach(samochód ma 135kkm przebiegu i brak wycieków. Skrzynia: Fuchs TITAN SINTOFLUID 75W-80(syntetyk) Dyfer/most: Fuchs TITAN SINTOPOID 75W-90(syntetyk) Wg speców od olejów, o ile ich producent rekomenduje je do danego modelu, to nie ma większego znaczenia lekka rozbieżność w lepkości np. 75w80 zamiast 75w85. Wg nich ważniejszy jest skład Jak rozumiem, skrzynia fabrycznie jest zalewana syntetykiem a most/dyfer mineralnym? Odnośnie norm GL-4 i GL5 to podobno nie można stosować oleje, które spełniają obie naraz tzn. producent samochodu wymaga np. GL-4, to możemy zastosować olej spełniający łącznie GL-4 i GL-5, ale nie powinno się takiego, który spelnia tylko GL-5 Edytowane 20 Maja 2016 przez kris2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 20 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 jestes pewny ze pojawia sie wycieki? IMO poslugujesz sie okolnikami funkcjonujacymi w dyskusjach o syntetykach i mineralach ale w silnikach to czy olej jest syntetyczny czy mineralny (skrzynie biegow, skrzynie rozdzielcze) nie ma zadnego znaczenia, najwazniejsz jest zeby zastosowac taki ktory posiada rekomendacje lub jest dopuszczalny przez producenta w spelnieniu wymagan danej przekladni wycieki mogą się pojawić, pewności całkowitej nigdy nie ma, ale po co ryzykować? jeśli fabrycznie był zalany minerał - bo producent tak zalecił - to z czegoś to wynika i zmieniać na syntetyk się nie powinno, tak uważam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 21 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2016 Wg speców od olejów, o ile ich producent rekomenduje je do danego modelu, to nie ma większego znaczenia lekka rozbieżność w lepkości np. 75w80 zamiast 75w85. Wg nich ważniejszy jest skład Jak rozumiem, skrzynia fabrycznie jest zalewana syntetykiem a most/dyfer mineralnym? nie jestem specem, raczej teoretykiem wracajac jeszcze do konfiguratorow firm produkujacych srodki smarne bylbym ostrozny a w przypadku rozbieznosci pomiedzy ich podpowiedziami a informacjami zawartymi w instrukcji obslugi pojazdu, wolalbym sie stosowac do tych drugich podrzucam Ci do przeczytania PDF 'Oleje przekladniowe - poradnik' znaleziony gdzies w sieci, co prawda powstal dosc dawno ale moze sie przydac jeśli fabrycznie był zalany minerał - bo producent tak zalecił - to z czegoś to wynika i zmieniać na syntetyk się nie powinno, tak uważam zgadzam sie z Toba, jesli fabrycznie byl zalany mineralem i producent tak zaleca to nalezy to respektowac, wypowiadajac sie poprzednio mialem na mysli hipotetyczna sytuacje kiedy uzytkownik zastosowal mineral nie majac swiadomosci albo lekcewazac zalecenia eksploatacyjne a kolejny wlasciciel zastanawia sie jak postapic pozdrawiam oleje_przekladniowe.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundek28 Opublikowano 26 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2016 No i w końcu jak to jest. Nissan do skrzyni biegów zaleca- SAE 75W85, API GL 4 . Fuchs Titan Sintofluid 75W80 to GL 5 z możliwością w niektórych autach jako GL 4/ ale tylko niektórych-czy w naszym?/ a Titan 75W90 to czysty GL 5. Motul Motylgear 75W90 to GL4, GL5.Normy SAE i API zgodne z podanymi przez Nissana spełniają np. takie oleje przekładniowe:1. Tutela Car Matryx 75W85 GL4 , 2. Penrite Pro Gear 75W85 GL4 Plus , 3.GM Opel 75W85 GL4, 4.Mannol FWD Getriebeoel 75W85 GL4. W tym ostatnim wprawdzie pisze że przeznaczony jest do FWD czyli do aut z przednim napędem ale nie jest to chyba problem bo lejemy go do skrzyni biegów z aparatem różnicowym przedniego napędu? Który więc olej będzie najodpowiedniejszy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 27 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 No i w końcu jak to jest. Nissan do skrzyni biegów zaleca- SAE 75W85, API GL 4 . Fuchs Titan Sintofluid 75W80 to GL 5 z możliwością w niektórych autach jako GL 4/ ale tylko niektórych-czy w naszym?/ a Titan 75W90 to czysty GL 5. Motul Motylgear 75W90 to GL4, GL5.Normy SAE i API zgodne z podanymi przez Nissana spełniają np. takie oleje przekładniowe:1. Tutela Car Matryx 75W85 GL4 , 2. Penrite Pro Gear 75W85 GL4 Plus , 3.GM Opel 75W85 GL4, 4.Mannol FWD Getriebeoel 75W85 GL4. W tym ostatnim wprawdzie pisze że przeznaczony jest do FWD czyli do aut z przednim napędem ale nie jest to chyba problem bo lejemy go do skrzyni biegów z aparatem różnicowym przedniego napędu? Który więc olej będzie najodpowiedniejszy? Pół roku temu też stałem przed tym dylematem ale dla modelu T30. Jednak widzę, że dla T31 jest ta sama specyfikacja (75W85 GL4), która mocno ogranicza ilość dostępnych olejów. Ja zalałem olejem Tutela Transmission Matryx (inna nazwa to chyba własnie Tutela Car Matryx), czyli takim który w 100% spełnia zalecenia nissana. Z perspektywy czasu mogę go śmiało polecić. Nie pogorszył ani nie polepszył działania skrzyni. W sposób niezauważalny zastąpił oryginał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 27 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 ten uważam jest równie godny rozważenia http://www.ravenol.pl/oleje-przekladniowe-mtf-professional-line/1946-RAVENOL-MTF-1-SAE-75W-85-1L.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundek28 Opublikowano 27 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 No tak tylko że ten Ravenol jest sklasyfikowany jako GL4, GL5 i tu jest znak zapytania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 27 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 No tak tylko że ten Ravenol jest sklasyfikowany jako GL4, GL5 i tu jest znak zapytania? Dlaczego znak zapytanie? Spełnia normę, a nawet przewyższa wymagania Nissana. Cena jest porównywalna. Olej jest markowy ze średniej półki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 27 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 Tylko GL4 lub GL4+ (nigdy GL5). Co prawda GL5 posiada właściwości zmniejszające tarcie, ale jednocześnie posiada dodatki, które przyspieszają korozję synchronizatorów w nissanowskich skrzyniach (mosiądz/brąz). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 27 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 Dlaczego znak zapytanie? Spełnia normę, a nawet przewyższa wymagania Nissana. Cena jest porównywalna. Olej jest markowy ze średniej półki. W czym przewyższa wymagania Nissana? Normy GL4 i GL5 to są całkiem dwie różne normy. To nie do końca tak, że GL5 zastępuje normę GL4. Polecam poniższy załącznik, a w szczególności formułkę na czerwono ze strony 8, celowo nie tłumaczę tylko cytuję w oryginale. Jak ktoś nie rozumie to proszę sobie użyć translatora. If Nissan service manual ask for API GL-4 rated oil than you have to use API GL-4 oil. GL-5 is NOT made to replace GL-4. DO NOT USE GL-5, it will destroy you transmission. Transaxle_oil.pdf Te różnice pomiędzy GL4 a GL5 są znane od lat i to nie jest tylko wymysł Nissana. Być może do skrzyń X-Traila można lać GL5 bez żadnej szkody, ale ja takiej informacji w żadnej instrukcji nie znalazłem. Jeśli ktoś takową posiada to niech się podzieli tą wiedzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 27 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 OK przeczytałem o różnicach. Wnioski? Jaki olej więc polecałbyś (gkowal) do naszych X? do skrzyń i przekładni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 27 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 OK przeczytałem o różnicach. Wnioski? Jaki olej więc polecałbyś (gkowal) do naszych X? do skrzyń i przekładni? Tego się nie podejmę, bo nie mam wersji T31 i nie zaglądałem w wymagania serwisowe. Chciałem tylko zwrócić uwagę, że nie do końca olej GL4 można zastępować olejem GL5. Tak jak wcześniej się wypowiadałem do swojego T30 do skrzyni biegów zalałem Tutela Transmission Matryx 75W85 GL4 i nie mogę złego słowa o nim powiedzieć i wydaje się, że spełnia on także wymagania dla T31. Swoje doświadczenia opisałem tu; http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/71114-jaki-olej-do-skrzyni-bieg%C3%B3w-przek%C5%82adni-i-most%C3%B3w-nap%C4%99dowych/?view=findpost&p=1119279 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundek28 Opublikowano 27 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 No właśnie i co robić ,olej Penrite Pro Gear 75W85 Gl4 Plus. Oleje Penrite to oleje z górnej półki , ale co oznacza ten dodatek Plus do GL4?Czy to nie jest coś w rodzaju GL4/GL5? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 Cieszę się . Tyle, że u mnie różnica objętościowa między realem a manualem była nie 7% jak u Ciebie, a prawie 40%. Dobrze wiedzieć. Ale tym bardziej, nie potrafię wytłumaczyć tak kolosalnej różnicy w stanie spuszczanego oleju miedzy przodem i tyłem W dalszym ciągu poszukuję odpowiedzi na moje pytania Odgrzewam temat ... Wymieniałem dzisiaj olej w skrzyni rozdzielczej i tylnym moście. Weszło ogółem ok. 0,9 litra. Dla potomnych i bardziej dociekliwych dodam że w skrzyni są na dnie dwa korki (duży do spuszczania oleju na imbus). Korek wlewowy widać po zdjęciu prawego koła w głębi w otworze konstrukcyjnym wzmocnienia przykręconego do skrzyni. Wrzuciłem tą informację ponieważ przez chwilę miałem problem ze zlokalizowaniem korka wlewowego skrzyni rozdzielczej. Korki w moście są dobrze widoczne. Chociaż wlewowy musiał zostać "wykręcony" przecinakiem bo imbus był obrobiony. w jego miejsce został wykonany nowy na normalny klucz nasadowy. Uzupełniając wpis dodam, że w znalazłem i w instrukcji jaka zakupiłem po polsku i na poniżej załączonym skanie, że stosuje się olej 80W90 Gl-5 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.