Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T31][M9R]Wymiana płynów ustrojowych - prowokacja intelektualno-techniczna


berater
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ten diagram 'Maitenance' jest z 2008r i wg niego olej silnikowy ma miec aprobate C3 a w instrukcji obslugi zalecany jest olej z aprobata C4 (moja instrukcja tak jak auto nowsza ale silnik ten sam M9R)

 

pozdrawiam & plusik 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten diagram 'Maitenance' jest z 2008r i wg niego olej silnikowy ma miec aprobate C3 a w instrukcji obslugi zalecany jest olej z aprobata C4 (moja instrukcja tak jak auto nowsza ale silnik ten sam M9R)

 

pozdrawiam & plusik 

ok tyle że mnie najbardziej interesował olej do dyfra i skrzyni rozdzielczej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kontekście do poniższego obostrzenia (ostrzeżenia) dotyczącego olejów do skrzyni biegów:  

 

If Nissan service manual ask for API GL-4 rated oil than you have to use API GL-4 oil. GL-5 is NOT made to replace GL-4. DO NOT USE GL-5, it will destroy you transmission.

 

Właściwym wyborem wydaje się być np.: 

 

http://allegro.pl/valvoline-gear-oil-maxlife-gl4-mtf-75w90-1l-i6653752553.html

 

lub np.:

 

http://allegro.pl/olej-przekladniowy-lotos-gl-4-75w90-1l-nhc-i6013054601.html

 

Pozdrawiam Kolegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gl-4 75W90 do skrzyni ale do dyfra i skrzyni rozdzielczej Gl-5 80W90 o czym można przeczytać w instrukcjach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Wymieniłem w swoim X-ie T31 M9R olej w skrzyni biegów i tylnym moście. Niestety w skrzyni rozdzielczej nie został wymieniony :( , mechanik nie namierzył otworów: spustowego i wlewowego, a ja nie miałem żadnej "ściągawki" przy sobie. Czy Ktoś z Kolegów może udostępnić zdjęcie z zaznaczeniem śrub lub poglądowy rysunek. Gdzieś przemknęła mi informacja, że jednej ze śrub w obudowie skrzyni rozdzielczej nie wolno "dotykać".

 

Pozdrawiam X-maniaków.    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlew masz po zdjęciu prawego przedniego koła, jest otwór w nadkolu, natomiast do spustowego trzeba zdjąć dolną osłonę silnika, jest na mniejszy imbus i jest dokręcony do "oporu" natomiast ten którego nie wolno wykręcać jest na większy imbus i widać na nim częściowo gwint.

Wymieniałem w zeszłym tygodniu wszystkie oleje w napędzie i chyba tylko dla spokojnego sumienia bo wszystkie spuszczane oleje były czyste i przejrzyste a na magnesach żadnego syfu czy opiłków, przebieg 210 000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlew masz po zdjęciu prawego przedniego koła, jest otwór w nadkolu, natomiast do spustowego trzeba zdjąć dolną osłonę silnika, jest na mniejszy imbus i jest dokręcony do "oporu" natomiast ten którego nie wolno wykręcać jest na większy imbus i widać na nim częściowo gwint.

Wymieniałem w zeszłym tygodniu wszystkie oleje w napędzie i chyba tylko dla spokojnego sumienia bo wszystkie spuszczane oleje były czyste i przejrzyste a na magnesach żadnego syfu czy opiłków, przebieg 210 000 km.

Dzięki za informację.  :) Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Bede tez wymienial olej w przekładniach i z książki instrukcji obsługi 2011 rok mam tak:

1. Olej mechanizm różnicowy GL-5 80w90 lub API GL-5 sae 80w-90

2. skrzynka rozdzielcza GL-5 80w90 lub API GL-5 sae 80w-90

 

Czy to "błąd", czy też tak ma być? Rocznik 2011 rządził się innymi prawami ? GL-5 czy GL-4 lać ?

Edytowane przez PabloHasan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GL-5 80W90 do mostu i skrzynki rozdzielczej razem niecały litr, GL-4 75W85 do skrzyni biegów około 2 litrów.

Mechanizm różnicowy jest zarówno w tylnym moście jak i przy skrzyni biegów.

Edytowane przez aabb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak na chłopski rozum są trzy elementy, w których wymieniamy olej.  Most i skrzynia rozdzielcza ten sam olej GL-5 i skrzynia biegów GL-4. Juz rozumie. Nigdy nie miałem auta 4x4 wiec i doświadczenie = 0.

 

Jeszcze jedno jest to ten sam typ oleju (przekładniowy) różnią się jedynie parametrami ?

Edytowane przez PabloHasan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Koledzy czy może ktoś opisać a może fotki gdzie szukać korka wlewowego i spustowego skrzyni biegów manualnej.


Jeszcze dopytam- czy koniecznie wymieniać podkładki jeżeli tak czy są takie same w skrzyni biegów, rozdzielczej i tylnym moście?


I jeszcze czy do skrzyni biegów wystarczą 2l czy wchodzi nieco więcej?/ ile kupić/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 30.11.2014 o 21:19, berater napisał:

Ale kolejna niespodzianka już mniej przyjemna. Mechanik zalewa świeży i wchodzi (0,50 - 0,55) l, a powinno 0,38 !!!

 

W dniu 3.02.2017 o 22:14, marinero napisał:

Wymieniałem dzisiaj olej w skrzyni rozdzielczej i tylnym moście.  Weszło ogółem ok. 0,9 litra.

ciekawi mnie ta rozbieznosc pomiedzy tym co napisal @berater a @marinero 
kupilem juz olej, wymiana pewnie w przyszlym tygodniu ale boje sie zeby mi nie zabraklo 

poniewaz bede wymienaial rowniez w skrzyni biegow (manualna) rozumiem ze nie ma problemu ze zlokalizowaniem korka spustowego i wlewowego?

Edytowane przez borge
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam trochę inne auto, ale prawidłowy poziom oleju jest po wypoziomowaniu auta. Jaka jest procedura sprawdzania poprawnego poziomu oleju dla t31, aż się zaczyna wylewac, czy np. trochę poniżej poziomu gwintu, tak żeby było wyczuwalne palcami? Bo niewlasciwe wypoziomowanie auta + wlanie aż się wylewa i spokojnie zamiast 0.38 robi się 0.5. ja zawsze sprawdzam w serwisowce ile wchodzi oleju, jaka jest procedura sprawdzania poziomu i staram się kontrolować wlewanie. W garażu mam spadek poziomu 1 cal, czyli ok. 3cm. między osiami. Zrobilem sobie takie deseczki najazdowe 1 cal, grubości, wjeżdżam na nie, osią która jest nizej i wtedy kontroluje stan oleju w skrzyni, silniku, transfer case I differential gear. Wchodzi bardzo podobnie do danych z serwisowki.

Edytowane przez Kazik_R52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

jestem juz 'po' i choc napisalem o tym post 

to jeszcze tutaj,  pro memoria skrobna dwa slowa i wrzuce link do poprzedniego postu, moze komus sie przyda jak bedzie szukal
bardzo pomogl schemat (co? gdzie? ile?) zamieszczony przez @berater (chapeu bas) i informacja o lokalizacji korka wlewowego skrzyni rozdzielczej 'przez prawe, przednie kolo', pomocna byla tez informacja zeby nie ruszac jednego z korkow w dolnej czesci skrzyni rozdzielczej, tylko jeden jest spustowy oraz zwrocenie uwagii na specyfikacje GL-4 i GL-5 (ktory i gdzie)

w zasadzie po przeczytaniu tego tematu od poczatku, nie mialem problemu, za co dziekuje wszystkim ktorzy tutaj udzielili informacji

ilosci byly wzorcowe jak w ww schemacie:
- skrzynia rozdzielcza 0,38 l (zastosowalem przekladniowy AMSOIL 80W90 Synthetic Gear Lube) [GL-5]
- tylny most 0,55 l (zastosowalem przekladniowy AMSOIL 80W90 Synthetic Gear Lube) [GL-5]
- skrzynia biegow 2 l ((zastosowalem przekladniowy RAVENOL MTF-1 SAE 75W85) [GL-4]

skrzynia-rozdzielcza.jpg

 

Edytowane przez borge
  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 7 miesięcy temu...

Witam , pisałem już wcześniej że wylał mi się olej z skrzyni biegów po wyjęciu półosi , ale jest jakiś jeszcze jeden korek w skrzyni biegów od strony chłodnicy na wysokości półosi lewej jakby przed półosią , czy to jest kontrola poziomu oleju w skrzyni biegów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@borge dziękuję za wszystkie informacje , wiesz o czym mówię .

Ale..... nasuwa mi się jedna  myśl co do dolewania oleju dolałem Ravenol SAE  75W85 , w specyfikacji i na opakowaniu wyraźnie jest napisane klasa GL 4/5 , i teraz ile osób tyle zdań podzielonych , Jeni piszą że jak zastosuję AP GL 5 to po skrzyni biegów a Ravenol takie właściwości ma , inni zastosowali Ravenol a i jest ok , patrząc dalej jest Ravenol API GL 4 ale... 75W90 i czy taki będzie właściwy ?

Zastanawiam się TUTELA  CAR MATRYX SAE 75W-85, API GL 4, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponad 4 lata temu zalałem ten olej do skrzyni w T30 i po przebiegu 50 000 km jestem zadowolony. Dzisiaj też bym go wybrał.

Wymianę opisałem tu

 

 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.08.2020 o 07:53, katazipen napisał:

Jeni piszą że jak zastosuję AP GL 5 to po skrzyni biegów a Ravenol takie właściwości ma

@katazipenmasz racje, to pewnie moj blad ze zastosowalem GL 5, zgodnie z instrukcja powinno byc GL 4,
ASO zaleca olej przekladniowy Nissan mt-xz75w85 sport & off road w cenie 143 PLN (ten z kolei ma specyfikacje GL 4+ ale rozmowca nic wiecej na temat tego 4+ nie umial powiedziec)

ps. przepraszam ze nie udzielam sie tutaj ale wakacje spedzam w miejscach ze slabym zaiegiem GSM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.01.2020 o 19:36, ajjk napisał:

Gdyby ktoś miał problemy ze znalezieniem korków spustowych i wlewu oleju w ptzekładniach w T31 polecam filmik.

@ajjk plusik za film ale obejrzalem go dopiero teraz i widze ze zastosowanym olejem do skrzyni biegow jest Penrite Pro Gear 75W-85 a on ma specyfikacje API G4+ (choc widzialem opakowania ze specyfikacja API G5), dopiero kolejny w typoszeregu f-my Penrite 75W-90 ma G4, konia z rzedem temu kto napisze co oznacza ten 'plus'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
W dniu 13.01.2020 o 19:36, ajjk napisał:

Gdyby ktoś miał problemy ze znalezieniem korków spustowych i wlewu oleju w ptzekładniach w T31 polecam filmik.

 

Dziękuję serdecznie za podane treści, bardzo dużo ciekawych informacji, ale mam w związku z tym tematem dziwne spostrzeżenie w moim aucie i nie wiem jak sobie z tym poradzić:

- wymieniając półoś z przegubem mocno przechyliłem samochód żeby zabezpieczyć wylanie się oleju ze skrzyni, jednak około pół litra wyciekło i chcę go teraz dopełnić do stanu

- dzięki temu postowi zlokalizowałem korek wlewowy, ale okazało się, że gdy go odkręciłem przy tym stanie oleju trysnął olej jakby było go ponad stan, mimo iż auto znów było przechylone

- nie do końca rozumiem skąd taka sytuacja, skoro tam jest korek wlewowy i powinno go być mniej, hmmm

- mogę Cie prosić o jakieś naprowadzenie ? Nie wiem teraz czy było go za dużo, czy to nie ten korek. Posiadam M9R,T31

Dzięki z góry za wiadomość. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję serdecznie za podane treści, bardzo dużo ciekawych informacji, ale mam w związku z tym tematem dziwne spostrzeżenie w moim aucie i nie wiem jak sobie z tym poradzić:

- wymieniając półoś z przegubem mocno przechyliłem samochód żeby zabezpieczyć wylanie się oleju ze skrzyni, jednak około pół litra wyciekło i chcę go teraz dopełnić do stanu

- dzięki temu postowi zlokalizowałem korek wlewowy, ale okazało się, że gdy go odkręciłem przy tym stanie oleju trysnął olej jakby było go ponad stan, mimo iż auto znów było przechylone

- nie do końca rozumiem skąd taka sytuacja, skoro tam jest korek wlewowy i powinno go być mniej, hmmm

- mogę Cie prosić o jakieś naprowadzenie ? Nie wiem teraz czy było go za dużo, czy to nie ten korek. Posiadam M9R,T31

Dzięki z góry za wiadomość. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...