borge Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 ten diagram 'Maitenance' jest z 2008r i wg niego olej silnikowy ma miec aprobate C3 a w instrukcji obslugi zalecany jest olej z aprobata C4 (moja instrukcja tak jak auto nowsza ale silnik ten sam M9R) pozdrawiam & plusik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 4 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2017 ten diagram 'Maitenance' jest z 2008r i wg niego olej silnikowy ma miec aprobate C3 a w instrukcji obslugi zalecany jest olej z aprobata C4 (moja instrukcja tak jak auto nowsza ale silnik ten sam M9R) pozdrawiam & plusik ok tyle że mnie najbardziej interesował olej do dyfra i skrzyni rozdzielczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RysiekD Opublikowano 6 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2017 W kontekście do poniższego obostrzenia (ostrzeżenia) dotyczącego olejów do skrzyni biegów: If Nissan service manual ask for API GL-4 rated oil than you have to use API GL-4 oil. GL-5 is NOT made to replace GL-4. DO NOT USE GL-5, it will destroy you transmission. Właściwym wyborem wydaje się być np.: http://allegro.pl/valvoline-gear-oil-maxlife-gl4-mtf-75w90-1l-i6653752553.html lub np.: http://allegro.pl/olej-przekladniowy-lotos-gl-4-75w90-1l-nhc-i6013054601.html Pozdrawiam Kolegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 7 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2017 Gl-4 75W90 do skrzyni ale do dyfra i skrzyni rozdzielczej Gl-5 80W90 o czym można przeczytać w instrukcjach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RysiekD Opublikowano 28 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2017 Wymieniłem w swoim X-ie T31 M9R olej w skrzyni biegów i tylnym moście. Niestety w skrzyni rozdzielczej nie został wymieniony , mechanik nie namierzył otworów: spustowego i wlewowego, a ja nie miałem żadnej "ściągawki" przy sobie. Czy Ktoś z Kolegów może udostępnić zdjęcie z zaznaczeniem śrub lub poglądowy rysunek. Gdzieś przemknęła mi informacja, że jednej ze śrub w obudowie skrzyni rozdzielczej nie wolno "dotykać". Pozdrawiam X-maniaków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aabb Opublikowano 28 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2017 Wlew masz po zdjęciu prawego przedniego koła, jest otwór w nadkolu, natomiast do spustowego trzeba zdjąć dolną osłonę silnika, jest na mniejszy imbus i jest dokręcony do "oporu" natomiast ten którego nie wolno wykręcać jest na większy imbus i widać na nim częściowo gwint. Wymieniałem w zeszłym tygodniu wszystkie oleje w napędzie i chyba tylko dla spokojnego sumienia bo wszystkie spuszczane oleje były czyste i przejrzyste a na magnesach żadnego syfu czy opiłków, przebieg 210 000 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RysiekD Opublikowano 29 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2017 Wlew masz po zdjęciu prawego przedniego koła, jest otwór w nadkolu, natomiast do spustowego trzeba zdjąć dolną osłonę silnika, jest na mniejszy imbus i jest dokręcony do "oporu" natomiast ten którego nie wolno wykręcać jest na większy imbus i widać na nim częściowo gwint. Wymieniałem w zeszłym tygodniu wszystkie oleje w napędzie i chyba tylko dla spokojnego sumienia bo wszystkie spuszczane oleje były czyste i przejrzyste a na magnesach żadnego syfu czy opiłków, przebieg 210 000 km. Dzięki za informację. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PabloHasan Opublikowano 12 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 (edytowane) Bede tez wymienial olej w przekładniach i z książki instrukcji obsługi 2011 rok mam tak: 1. Olej mechanizm różnicowy GL-5 80w90 lub API GL-5 sae 80w-90 2. skrzynka rozdzielcza GL-5 80w90 lub API GL-5 sae 80w-90 Czy to "błąd", czy też tak ma być? Rocznik 2011 rządził się innymi prawami ? GL-5 czy GL-4 lać ? Edytowane 12 Lipca 2017 przez PabloHasan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aabb Opublikowano 13 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2017 (edytowane) GL-5 80W90 do mostu i skrzynki rozdzielczej razem niecały litr, GL-4 75W85 do skrzyni biegów około 2 litrów. Mechanizm różnicowy jest zarówno w tylnym moście jak i przy skrzyni biegów. Edytowane 13 Lipca 2017 przez aabb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PabloHasan Opublikowano 14 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2017 (edytowane) Czyli tak na chłopski rozum są trzy elementy, w których wymieniamy olej. Most i skrzynia rozdzielcza ten sam olej GL-5 i skrzynia biegów GL-4. Juz rozumie. Nigdy nie miałem auta 4x4 wiec i doświadczenie = 0. Jeszcze jedno jest to ten sam typ oleju (przekładniowy) różnią się jedynie parametrami ? Edytowane 14 Lipca 2017 przez PabloHasan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundek28 Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Koledzy czy może ktoś opisać a może fotki gdzie szukać korka wlewowego i spustowego skrzyni biegów manualnej. Jeszcze dopytam- czy koniecznie wymieniać podkładki jeżeli tak czy są takie same w skrzyni biegów, rozdzielczej i tylnym moście? I jeszcze czy do skrzyni biegów wystarczą 2l czy wchodzi nieco więcej?/ ile kupić/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 18 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2019 (edytowane) W dniu 30.11.2014 o 21:19, berater napisał: Ale kolejna niespodzianka już mniej przyjemna. Mechanik zalewa świeży i wchodzi (0,50 - 0,55) l, a powinno 0,38 !!! W dniu 3.02.2017 o 22:14, marinero napisał: Wymieniałem dzisiaj olej w skrzyni rozdzielczej i tylnym moście. Weszło ogółem ok. 0,9 litra. ciekawi mnie ta rozbieznosc pomiedzy tym co napisal @berater a @marinero kupilem juz olej, wymiana pewnie w przyszlym tygodniu ale boje sie zeby mi nie zabraklo poniewaz bede wymienaial rowniez w skrzyni biegow (manualna) rozumiem ze nie ma problemu ze zlokalizowaniem korka spustowego i wlewowego? Edytowane 18 Kwietnia 2019 przez borge Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 18 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2019 (edytowane) Mam trochę inne auto, ale prawidłowy poziom oleju jest po wypoziomowaniu auta. Jaka jest procedura sprawdzania poprawnego poziomu oleju dla t31, aż się zaczyna wylewac, czy np. trochę poniżej poziomu gwintu, tak żeby było wyczuwalne palcami? Bo niewlasciwe wypoziomowanie auta + wlanie aż się wylewa i spokojnie zamiast 0.38 robi się 0.5. ja zawsze sprawdzam w serwisowce ile wchodzi oleju, jaka jest procedura sprawdzania poziomu i staram się kontrolować wlewanie. W garażu mam spadek poziomu 1 cal, czyli ok. 3cm. między osiami. Zrobilem sobie takie deseczki najazdowe 1 cal, grubości, wjeżdżam na nie, osią która jest nizej i wtedy kontroluje stan oleju w skrzyni, silniku, transfer case I differential gear. Wchodzi bardzo podobnie do danych z serwisowki. Edytowane 18 Kwietnia 2019 przez Kazik_R52 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 7 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2019 (edytowane) jestem juz 'po' i choc napisalem o tym post to jeszcze tutaj, pro memoria skrobna dwa slowa i wrzuce link do poprzedniego postu, moze komus sie przyda jak bedzie szukal bardzo pomogl schemat (co? gdzie? ile?) zamieszczony przez @berater (chapeu bas) i informacja o lokalizacji korka wlewowego skrzyni rozdzielczej 'przez prawe, przednie kolo', pomocna byla tez informacja zeby nie ruszac jednego z korkow w dolnej czesci skrzyni rozdzielczej, tylko jeden jest spustowy oraz zwrocenie uwagii na specyfikacje GL-4 i GL-5 (ktory i gdzie) w zasadzie po przeczytaniu tego tematu od poczatku, nie mialem problemu, za co dziekuje wszystkim ktorzy tutaj udzielili informacji ilosci byly wzorcowe jak w ww schemacie: - skrzynia rozdzielcza 0,38 l (zastosowalem przekladniowy AMSOIL 80W90 Synthetic Gear Lube) [GL-5] - tylny most 0,55 l (zastosowalem przekladniowy AMSOIL 80W90 Synthetic Gear Lube) [GL-5] - skrzynia biegow 2 l ((zastosowalem przekladniowy RAVENOL MTF-1 SAE 75W85) [GL-4] Edytowane 7 Maja 2019 przez borge 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajjk Opublikowano 13 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2020 Gdyby ktoś miał problemy ze znalezieniem korków spustowych i wlewu oleju w ptzekładniach w T31 polecam filmik. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
katazipen Opublikowano 13 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2020 Witam , pisałem już wcześniej że wylał mi się olej z skrzyni biegów po wyjęciu półosi , ale jest jakiś jeszcze jeden korek w skrzyni biegów od strony chłodnicy na wysokości półosi lewej jakby przed półosią , czy to jest kontrola poziomu oleju w skrzyni biegów ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eloar Opublikowano 14 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2020 @katazipen wg instrukcji serwisowej wlew i spust oleju ze skrzyni są obok siebie, a poziom oleju w skrzyni jest sprawdzany przez wlew. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
katazipen Opublikowano 15 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2020 @borge dziękuję za wszystkie informacje , wiesz o czym mówię . Ale..... nasuwa mi się jedna myśl co do dolewania oleju dolałem Ravenol SAE 75W85 , w specyfikacji i na opakowaniu wyraźnie jest napisane klasa GL 4/5 , i teraz ile osób tyle zdań podzielonych , Jeni piszą że jak zastosuję AP GL 5 to po skrzyni biegów a Ravenol takie właściwości ma , inni zastosowali Ravenol a i jest ok , patrząc dalej jest Ravenol API GL 4 ale... 75W90 i czy taki będzie właściwy ? Zastanawiam się TUTELA CAR MATRYX SAE 75W-85, API GL 4, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 15 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2020 Ponad 4 lata temu zalałem ten olej do skrzyni w T30 i po przebiegu 50 000 km jestem zadowolony. Dzisiaj też bym go wybrał. Wymianę opisałem tu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
katazipen Opublikowano 15 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2020 Rozumiem że zalałeś tutela ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 16 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2020 Tak używałem oleju TUTELA MATRYX 75W85 GL-4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 18 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2020 W dniu 15.08.2020 o 07:53, katazipen napisał: Jeni piszą że jak zastosuję AP GL 5 to po skrzyni biegów a Ravenol takie właściwości ma @katazipenmasz racje, to pewnie moj blad ze zastosowalem GL 5, zgodnie z instrukcja powinno byc GL 4, ASO zaleca olej przekladniowy Nissan mt-xz75w85 sport & off road w cenie 143 PLN (ten z kolei ma specyfikacje GL 4+ ale rozmowca nic wiecej na temat tego 4+ nie umial powiedziec) ps. przepraszam ze nie udzielam sie tutaj ale wakacje spedzam w miejscach ze slabym zaiegiem GSM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 21 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2020 W dniu 13.01.2020 o 19:36, ajjk napisał: Gdyby ktoś miał problemy ze znalezieniem korków spustowych i wlewu oleju w ptzekładniach w T31 polecam filmik. @ajjk plusik za film ale obejrzalem go dopiero teraz i widze ze zastosowanym olejem do skrzyni biegow jest Penrite Pro Gear 75W-85 a on ma specyfikacje API G4+ (choc widzialem opakowania ze specyfikacja API G5), dopiero kolejny w typoszeregu f-my Penrite 75W-90 ma G4, konia z rzedem temu kto napisze co oznacza ten 'plus' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Manolo Opublikowano 24 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2021 W dniu 13.01.2020 o 19:36, ajjk napisał: Gdyby ktoś miał problemy ze znalezieniem korków spustowych i wlewu oleju w ptzekładniach w T31 polecam filmik. Dziękuję serdecznie za podane treści, bardzo dużo ciekawych informacji, ale mam w związku z tym tematem dziwne spostrzeżenie w moim aucie i nie wiem jak sobie z tym poradzić: - wymieniając półoś z przegubem mocno przechyliłem samochód żeby zabezpieczyć wylanie się oleju ze skrzyni, jednak około pół litra wyciekło i chcę go teraz dopełnić do stanu - dzięki temu postowi zlokalizowałem korek wlewowy, ale okazało się, że gdy go odkręciłem przy tym stanie oleju trysnął olej jakby było go ponad stan, mimo iż auto znów było przechylone - nie do końca rozumiem skąd taka sytuacja, skoro tam jest korek wlewowy i powinno go być mniej, hmmm - mogę Cie prosić o jakieś naprowadzenie ? Nie wiem teraz czy było go za dużo, czy to nie ten korek. Posiadam M9R,T31 Dzięki z góry za wiadomość. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Manolo Opublikowano 24 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2021 Dziękuję serdecznie za podane treści, bardzo dużo ciekawych informacji, ale mam w związku z tym tematem dziwne spostrzeżenie w moim aucie i nie wiem jak sobie z tym poradzić: - wymieniając półoś z przegubem mocno przechyliłem samochód żeby zabezpieczyć wylanie się oleju ze skrzyni, jednak około pół litra wyciekło i chcę go teraz dopełnić do stanu - dzięki temu postowi zlokalizowałem korek wlewowy, ale okazało się, że gdy go odkręciłem przy tym stanie oleju trysnął olej jakby było go ponad stan, mimo iż auto znów było przechylone - nie do końca rozumiem skąd taka sytuacja, skoro tam jest korek wlewowy i powinno go być mniej, hmmm - mogę Cie prosić o jakieś naprowadzenie ? Nie wiem teraz czy było go za dużo, czy to nie ten korek. Posiadam M9R,T31 Dzięki z góry za wiadomość. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.