berater Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 Jako nowy czytam z zainteresowaniem forum. Ścierają się różne opinie na temt, czy wymieniać olej, jak często, itd. Jesli chodzi o olej silnikowy - przeważają dwie opinie, co 15.000 lub 30.000 km Jesli chodzi o olej w manualnej skrzyni biegów , co 60.000 lub wcale. Jesli chodzi o napędy, dominuje wcale lub co ........km. Znalezałm coś takiego jak poniżej i proponuję ponownie pochylić się nad problemem, niezależnie od tego co mamy napisane w instrukcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 no i masz wszystko napisane a płyny i tak najlepiej już wszystkie wymienić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dąb'13 Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 Ciekawy schemat. Gdzie go znalazłeś? Osobiście stosuję interwał 15'000 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 16 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 Co ciekawe, jest to oficjalny dokument koncernu i stoi w sprzeczności z zapisami w instrukcji i praktyką ASO. Nie mogę go dodać jako załącznik. Waży ponad 6 MB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frantic_1 Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 (edytowane) Wszystko się zgadza. Schemat pochodzi z instrukcji wydanej w Australii. Inny klimat, inne warunki eksploatacji. Czytałeś przedmowę do instrukcji? Edytowane 16 Listopada 2014 przez frantic_1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 16 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 To jasne. Tyle, że różnica w częstotliwości wymiany oleju w silniku między 30 a 10 tys, skrzyni wcale a 100 tys, napędach wcale a 40 tys, powinna nas skłonić do zmiany podejścia do tematu. Tym bardziej, że wielu z nas eksploatuje samochód w warunkach niewiele odbiegających od bezdroży australiskich . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frantic_1 Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 Z wymianą oleju w podzespołach układu napędowego całkowicie się zgadzam. Wzruszanie ramionami obsługi serwisu po zadanym pytaniu o olej w skrzyni biegów, skrzynie rozdzielczą czy most, jest wymowne. Natomiast europejska instrukcja obsługi różnicuje częstotliwość wymiany oleju silnikowego w zależności od trudności warunków eksploatacji i przebiegów rocznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 16 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 No właśnie. Mój dobiega 200 kkm. Mam szczegółową historię serwisową tego pojazdu. Po lekturze tej historii i instrukcji od kangurów, z pewnością wymienię olej w skrzyni i napędach. Będzie to pierwszy i pewnie ostatni raz w historii tego samochodu. Należy mu się. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frantic_1 Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 Jestem ciekaw czy są korki spustowe oleju w poszczególnych mechanizmach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 16 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 (edytowane) Musiałby się pokazać Kolega Ryba382 i nas oświecić. Edit: Ponoć są dwa otwory (dolny i górny), oprócz spustowego. Wlewa sie przez górny do czasu aż zacznie wypływać dolnym. Edytowane 16 Listopada 2014 przez berater Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 Emerytowany dyrektor Holenderskiej filii Castrol w 2008 roku stwierdzil na podst.swoich wieloletnich badań ,ze wymiana olejow w silniku to marnotrawstwo i zmowa producentow... . http://www.wiatrak.nl/10532/wielka-samochodowa-tajemnica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 17 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 (edytowane) Równie mądra opinia jak ta, że kąpiel, zmiana skarpetek i gaci, częściej niż raz w tygodniu to gruba przesada, marnotrawstwo i zmowa producentów mydła. To, że teoria ta znajduje wielu zwolenników w Polsce, czuć wyraźnie w środkach komunikacji miejskiej, nie tylko latem. Edytowane 17 Listopada 2014 przez berater 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 17 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 Jako nowy czytam z zainteresowaniem forum. Ścierają się różne opinie na temt, czy wymieniać olej, jak często, itd. Jesli chodzi o olej silnikowy - przeważają dwie opinie, co 15.000 lub 30.000 km Jesli chodzi o olej w manualnej skrzyni biegów , co 60.000 lub wcale. Jesli chodzi o napędy, dominuje wcale lub co ........km. Znalezałm coś takiego jak poniżej i proponuję ponownie pochylić się nad problemem, niezależnie od tego co mamy napisane w instrukcji. Koledzy, czy wiecie krok po kroku, jak wymienić olej w skrzynce rodzielczej i gdzie się ona znajduje? Zawsze zlecałem wymianę oleju w skrzynce fachowcowi, ale może nie jest to jakaś trudna czynność bo olej w silniku, skrzyni i różnicówce wymieniam sam.... to może samemu wszystko udałoby się robić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erdol Opublikowano 18 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 Równie mądra opinia jak ta, że kąpiel, zmiana skarpetek i gaci, częściej niż raz w tygodniu to gruba przesada, marnotrawstwo i zmowa producentów mydła. To, że teoria ta znajduje wielu zwolenników w Polsce, czuć wyraźnie w środkach komunikacji miejskiej, nie tylko latem. Może i znajduje, ale nic nie wnosi do tematu. Warunków australijskich w żaden sposób nie można porównywać do północnoeuropejskich i tutaj trzymałbym się zaleceń zawartych w instrukcji fabrycznej. A to, czy zmienimy olej co 10 kkm lub 15 kkm lub 30 kkm (jak w instrukcji BTW) należy rozpatrywać w kategoriach poprawy samopoczucia właściciela a nie utrzymania jak najwyższej sprawności technicznej auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 Koledzy, czy wiecie krok po kroku, jak wymienić olej w skrzynce rodzielczej i gdzie się ona znajduje? Zawsze zlecałem wymianę oleju w skrzynce fachowcowi, ale może nie jest to jakaś trudna czynność bo olej w silniku, skrzyni i różnicówce wymieniam sam.... to może samemu wszystko udałoby się robić Koledzy, nikt z Was nie robił tego sam? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 30 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 Na razie jestem po wymianie w silniku i skrzyni. Mechanik chciał się ze mną zakładać, że w skrzyni nie ma sensu i olej będzie miał kolor jasny, złoty. Przegrałby. Kolor spuszczanego oleju ze skrzyni był może nie czarny, ale bardzo ciemny, brunatny. Mechanik przyznał mi rację. Kilka uwag i wątpliwości po wymianie oleju w napędach. Pamiętając, że potrzeba (055 + 0,38) litra, nabyłem drogą kupna 1l. ori oleju nissana i pojechałem na wymianę. I. Skrzynka rozdzielcza Olej spuszczany czarny jak smoła. Nic to myślę sobie, pierwsza wymiana po 200 kkm, ma prawo. Ale kolejna niespodzianka już mniej przyjemna. Mechanik zalewa świeży i wchodzi (0,50 - 0,55) l, a powinno 0,38 !!! Pojawia się obawa, czy czasem oba układy smarowania, skrzyni biegów i skrzyni rozdzielczej nie straciły niezależności i się nie połączyły. A jeśli tak, czym to grozi i co z tym można lub trzeba zrobić ? II. Tylny most Oczywiście, w takiej sytuacji nie starczyło oleju do tylnego mostu. Dokupiłem 1l Elfa o tej samej specyfikacji i uzupełniłem ok. setki. Spuszczony olej z tylnego mostu jak nowy. Znów wątpliwość. Skoro spuszczany olej był tak "ładny", po takim przebiegu, to narzucają się 3 możliwości: 1. Poprzedni właściciel jeździł tylko na 2WD. Bardzo mało prawdopodobne. 2. Jeździł na AUTO, ale bez terenu i bardzo "ostrożnie" nie prowokując dołączania tylnej osi. Tak samo nieprawdopodobne jak 1. 3. Samochód pożegnał się z napędem na 4 łapy w odległej przeszłości, poprzez awarię jednego z napędów. 4. ???????? Wybaczcie jeśli bredzę. Dopiero poznaję ten samochód. Bardzo proszę osoby doświadczone o opnie w obu tych sprawach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 1 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 II. Tylny most Oczywiście, w takiej sytuacji nie starczyło oleju do tylnego mostu. Dokupiłem 1l Elfa o tej samej specyfikacji i uzupełniłem ok. setki. Spuszczony olej z tylnego mostu jak nowy. Znów wątpliwość. Skoro spuszczany olej był tak "ładny", po takim przebiegu, to narzucają się 3 możliwości: 1. Poprzedni właściciel jeździł tylko na 2WD. Bardzo mało prawdopodobne. 2. Jeździł na AUTO, ale bez terenu i bardzo "ostrożnie" nie prowokując dołączania tylnej osi. Tak samo nieprawdopodobne jak 1. 3. Samochód pożegnał się z napędem na 4 łapy w odległej przeszłości, poprzez awarię jednego z napędów. 4. ???????? Nieważne w jakim trybie jedziesz, przekładnia w tylnym moście cały czas jest w ruchu (obraca się), podobnie jak wał napędowy. W trybie 2WD jest to bieg jałowy i ruch jest pochodną obracających się tylnych kół. W trybie AUTO lub LOCK pojawia się na niej większy moment napędowy pochodzący od silnika, który dopiero weryfikuje jakość trybików. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 1 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 Pierwsza wymiana po 200kkm w skrzyni rozdzielczej - ciesz się że działa. Nie jedna terenówka przy takiej pierwszej wymianie już miałaby problemy z pracą skrzyni rozdzielczej. Nie przejmowałbym się że weszło odrobinę więcej oleju. Podawane wartości przez producenta są szacunkowe. Skrzynia rozdzielcza w Patku pochłania według producenta 3L oleju. Zdarza mi się że wleję 3.2L. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 1 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 Cieszę się . Tyle, że u mnie różnica objętościowa między realem a manualem była nie 7% jak u Ciebie, a prawie 40%. Nieważne w jakim trybie jedziesz, przekładnia w tylnym moście cały czas jest w ruchu (obraca się), podobnie jak wał napędowy. W trybie 2WD jest to bieg jałowy i ruch jest pochodną obracających się tylnych kół. W trybie AUTO lub LOCK pojawia się na niej większy moment napędowy pochodzący od silnika, który dopiero weryfikuje jakość trybików. Dobrze wiedzieć. Ale tym bardziej, nie potrafię wytłumaczyć tak kolosalnej różnicy w stanie spuszczanego oleju miedzy przodem i tyłem W dalszym ciągu poszukuję odpowiedzi na moje pytania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alv. Opublikowano 1 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 II. Tylny most Oczywiście, w takiej sytuacji nie starczyło oleju do tylnego mostu. Dokupiłem 1l Elfa o tej samej specyfikacji i uzupełniłem ok. setki. Spuszczony olej z tylnego mostu jak nowy. Znów wątpliwość. Skoro spuszczany olej był tak "ładny", po takim przebiegu, to narzucają się 3 możliwości: 1. Poprzedni właściciel jeździł tylko na 2WD. Bardzo mało prawdopodobne. 2. Jeździł na AUTO, ale bez terenu i bardzo "ostrożnie" nie prowokując dołączania tylnej osi. Tak samo nieprawdopodobne jak 1. 3. Samochód pożegnał się z napędem na 4 łapy w odległej przeszłości, poprzez awarię jednego z napędów. 4. ???????? 5. Poprzedni właściciel wymienił olej w tylnym moście krótko przed sprzedażą. Zapomniał Ci powiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 Dobrze wiedzieć. Ale tym bardziej, nie potrafię wytłumaczyć tak kolosalnej różnicy w stanie spuszczanego oleju miedzy przodem i tyłem W dalszym ciągu poszukuję odpowiedzi na moje pytania Odpowiedż jest bardzo prosta: X-trail ma napęd na przód ,ktory pracuje non-stop.Tylnia oś dołączana jest sporadycznie,wiec nie pracuje pod takim samym obciążeniem jak przód -dlatego oleju z przodu jest bardziej wypracowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 1 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 Wydaje się, że jednak po 200 kkm powinien wykazywać choćby minimalne oznaki przepracowania. Stary olej wyglądał identycznie jak ten nowy, który zalałem. 5. Poprzedni właściciel wymienił olej w tylnym moście krótko przed sprzedażą. Zapomniał Ci powiedzieć. Nie ma takiej możliwości. Robił wszystko w jednym warsztacie. Na każdą pierdołę brał faktury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 1 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 Wydaje mi się że nie ma sensu rozwodzić się nad tm czemu ten olej jest taki a tamten taki. W październiku wymieniałem oleje w mostach. W przednim olej dużo bardziej świeży niż w tylnym. Fakt jest taki że mało jeździłem na dołączonym przednim moście pomiędzy wymianami. Najważniejsze jest to aby system 4x4 był sprawny. Jeśli po wymianie autko pracuje bez problemów we wszystkich trybach skrzyni rozdzielczej to nie ma się czym przejmować. Pojeździsz i przy następnej wymianie zobaczysz jak będą wyglądać spuszczane oleje. Dobrze że wymieniłeś oleje nie wiadomo ile już tam pracowały. Teraz zabierz autko na jakąś szutrową nawierzchnię lub zaśnieżoną i sprawdź jak zachowuje się układ napędowy we wszystkich trybach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 1 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 (edytowane) To moje pierwsze auto z napędem na 4 łapy. Nawet nie wiem jak sprawdzić czy napędy działają poprawnie. Edytowane 1 Grudnia 2014 przez berater Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 1 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 Zatrzymujesz się na polnej drodze, napęd w tryb 2WD i szybki start. Jak wszystko działa dobrze to poczujesz że tylko przednia oś ciągnie. Dalej to samo w trybach Auto i Lock, tylko że tutaj poczujesz jak ciągną obydwie osie. Najlepiej zabawa wygląda na fragmencie śliskiej nawierzchni. Nie ma ryzyka że kamień spod koła uszkodzi ci zderzak etc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.