retros Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 @Mietzsche dzięki za odpowiedz - sprawdziłem jeszcze raz te bezpieczniki i okazało się że jeden jednak był spalony ( sprawdzałem wcześniej - nie wiem jakim cudem go przeoczyłem - bezpiecznik drugi od lewej strony w rzędzie drugim ) Dzieki za wskazówki pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stenly Opublikowano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 Witam i dzięki za te odpowiedzi Chcę zaznaczyć, że w mojej Almerce było tak, że gdy zamykałem drzwi, to światło we wnętrzu paliło się jakiś czas i po ok 30 sekundach samo ściemniało się aż do zgaśnięcia, teraz jest tak że gdy są otwarte drzwi, to ono tylko że tak powiem "bżdzi", a nie świeci i oczywiście to niby świecenie jak zamknie się drzwi to gaśnie, ale po ok minucie. Poszukaj w instrukcji serwisowej pod "Time Control Unit" czy jakoś tak, okolice z tego co pamiętam to po zdjęciu plastików kierownicy po prawej stronie. Myślę że to jednak będzie uszkodzenie tranzystora w module komfortu (Time Control Unit)tak jak piszesz. Teraz tylko poproszę o wskazanie gdzie jego dokładnie szukać. Moja Almera z 2003r 1,5 dci Pozdrawiam i z góry DZIĘKI Niema żadnej regulacji jasności tego światła, jak przełączysz na stałe i świeci normalnie a na otwieranie drzwi niedziała wogóle lub bardzo słabo to trzeba wyjąć lampke i przeczyścić styki oraz popodginać styki. Jak pierwszy raz to robiłem to mi troche zeszło bo też nie wiedziałem co jest i który styk jest odpowiedzialny w lampce za otwieranie drzwi. Nie za bardzo jesteś w temacie skoro tak to mi tłumaczysz, jest jakieś urządzenie które ściemnia to światło wewnętrzne po zamknięciu drzwi. Ja wiem bardzo dobrze który styk za co odpowiada i wiem że uszkodzone jest coś w tym (Time Control Unit) tak jak inni piszą, tylko proszę - wyjaśnijcie dokładniej gdzie mam tego szukać, lub jak wygląda. Z tego co wiem to jest to jedno urządzenie w krórym jest ściemnianie światła wewnętrznego i prawdopodobnie kierunkowskazów, może jeszcze czegoś. proszę o dokładniejsze namiary. Dzięki.= z góry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mietzsche Opublikowano 17 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 witam wszystkich dziś zabrałem się za ulepszanie mojej almerki, chciałem rozbudować oswietlenie w kabinie i trochę mi się napsuło.zamierzone cele, czyli rozbudowa instalacji wyszła tak jak zaplanowałem, kable połączone i porozkładane.podłączałem się pod instalacje tej lampki z przodu i mam problem, bo w którymś momencie musiało dojść do zwarcia i nie działa mi oświetlenie po otwarciu drzwi.do lampki idą 3 kabelki (minusowy, plusowy od aku, plusowy od otwierania drzwi) i na tym trzecim nie mam napięcia. sprawdziłem bezpieczniki i są ok na kabelku plus od aku napięcie występuje. może mieć to związek ze ściemniaczem światła?czy ktoś ma jakiś pomysł na naprawe tego, jakieś sugestie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 18 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 Skoro zwarcie było to może najpierw bezpieczniki warto było by sprawdzić. Powinny iść, poza minusowym, dwa plusowe jeden bezpośredni byś mógł zapalić lampkę włącznikiem a drugi podaje napięcie po otwarciu drzwi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tre Opublikowano 18 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 Kiedyś pogrzebalem przy tej lampce, zrobiłem zwarcie i jedyne co mi padło to moduł komfortu, to pudełko przy prawej nodze kierowcy. Bezpiecznik sie nie przepalil chyba nawet.. awarie modułu można namierzyć z serwisowka i miernikiem. Jak będziesz miał to samo, używany coś koło 100. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mietzsche Opublikowano 18 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 troche patrzyłem w serwisówke, znalazłem diagnostyke TIME CONTROL UNIT, odpowiada to za prace lampki, ale nie udało mi się wejść w tryb diagnostyki, swoją drogą nie ma tam oddzielnego testu na samą lampke, znalazłem też diagnozowanie samej lampki, ale schematy tam zamieszczone są dla mnie nieczytelne i nie wiem jak sie za to zabrać. pamiętasz może w jaki sposób sprawdzałeś swój moduł? nie chce ryzykować utraty stówki, jeśli by to nie miało być to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tre Opublikowano 18 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 Nie wchodziłem w żaden tryb diagnostyki, tylko na podstawie instrukcji z miernikiem napięcia wykluczałem kolejne obwody i na końcu doprowadziło mnie do modułu. Było to ze dwa lata temu ale spróbuję tą ścieżkę odkopać.Otwierasz serwisówkę i idziesz do sekcji EL, strona 129 o ile masz hatchbacka (INTERIOR ROOM LAMP - Wiring Diagram). Tam masz schemat połączenia lampki z bezpiecznikami - u góry (fuse block) i modułem komfortu na dole (time control unit). To na wstępie, żeby mieć ogląd sytuacji No więc mamy widok na parę potencjalnych przyczyn: sama lampka z włącznikiem, zasilanie z bezpieczników, moduł komfortu, co tym steruje no i kable/wtyczki. Jak poruszasz się w angielskim, to przejrzyj sekcję GI-13 HOW TO READ WIRING DIAGRAMS. PU i R/H to kolory kabli purple i red+yellow. Symbole B8, 6, 1 itd oznaczają numery pinów w połączeniach.No to do rzeczy, przechodzimy do EL-131, czyli troubleshooting. Zanim zaczniesz, podrukuj sobie wszystko, odkręć osłony plastykowe pod kierownicą, żeby dojść do modułu. Załatw miernik napięcia z ostrymi końcówkami i nóż, bo może trzeba będzie naciąć izolację.Punkt 1 CHECK IGNITION ON SIGNAL.Chodzi o wtyczkę M154 przy module komfortu. Są tam trzy różne, rozpoznasz je po kształcie.Symbo H.S. oznacza harness side, czyli na obrazku patrzysz na wtyczkę od strony kabli. Symbol DISCONNECT, czyli tą wtyczkę odłaczasz przed pomiarem.Każą sprawdzic napięcie na pinie 1 tej wtyczki (będzie oznaczone od której strony liczyć). GROUND chyba na dowolnym elemencie nadwozia.Obok tabelka mowi, że pomiar robimy w trzech pozycjach zapłonu, czyli kluczyk cofnięty - powinno być bez napięcia, tak samo kluczyk w pozycji ACC, dopiero po włączeniu zapłonu woltomierz powinien wskazać ponad 12V.Teraz sprawdzamy, czy wynik pomiarów jest zgodny z tabelką:OK -> go to 2, tą przyczynę mamy wykluczoną.NG (not good) -> przyczyną jest albo 1) bezpiecznik nr 10, albo 2) połączenia między modułem komfortu i bezpiecznikiem, każą sprawdzić "na krótko".Jeśli było OK, idziemy do punktu 2 i sprawdzamy napięcie na pinie 6 tej samej wtyczki w zależności, czy drzwi są otwarte, czy zamknięte. I znowu OK-> go to 4, NG -> go to 3, i tak dalej..Na samym końcu w punkcie 8 dochodzimy do modułu komfortu. Jeśli test wyjdzie OK - znaczy, że moduł jest uszkodzony i zamawiasz na allegro używany. Pamiętaj, że na zdjęciu musi miec taki sam numer jak u Ciebie, bo jest parę wersji.Mam nadzieję, że pomogłem. Żaden ze mnie elektronik, więc jak napisałem jakieś bzdury, to chętnie przyjmę sprostowanie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mietzsche Opublikowano 18 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 z Twoją pomocą już wiem co i jak, jutro chyba się tym zajmę dzięki za pomoc mam kilka instrukcji serwisowych, jak pogrzebałem w plikach to znalazłem ta, z której Ty korzystałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 A sprawdzałeś jeszcze kostkę na słupku, może tam doszło do rozłączenia jak ciągłeś kabelkami przy lampce.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mietzsche Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 (edytowane) pomierzyłem wreszcie ten moduł i zastanawiają mnie 2 rzeczy 1sza -> że napięcia w kolejnych krokach miały wartości 2-4 volt (zamiast 12 volt wg instrukcji) ale to by wyjaśniało że jest do wymiany ów moduł komfortu,2ga -> na owym module są oznaczenia siemensa (pasma radiowe jak na kluczyku), czy ten modul nie służy także do pilota/immpbilaizera/czegoś jeszcze ? czy jeśli go wymienie, konieczne bedzie przeprogramowywanie np pilota? czy moduł moze pochodzić od diesla, gdy ma takie same nr? mój jest taki: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t34.0-12/10949778_823690321007467_214469041_n.jpg?oh=4412f478ef43ab983a427e5619e5ad73&oe=54CC09F8&__gda__=1422635621_058010b9bbff8c80071c0eecd99833ec Edytowane 28 Stycznia 2015 przez Mietzsche Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tre Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 (edytowane) NIe wydaje mi się, żeby w module komfortu były przechowywane jakiekolwiek informacje o samochodzie a już na pewno nie krytyczne. Po prostu kupiłem moduł z takim samym numerem (u mnie chyba był 12). Po podłączeniu i wszystko wróciło do normy, tzn alarm i lampka pod sufitem. A alarm się nie załączał, bo zepsuty moduł nie mógł potwierdzić zamkniętych drzwi. Serwisówka mówi tak: The time control unit totally controls the following body electrical system operations.+ Warning chime+ Rear defogger+ Power door lock+ Interior lamp Edytowane 29 Stycznia 2015 przez Tre Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mietzsche Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 mam jeszcze jeden problem, w końcu znalazłem moduł komfortu na allegro i podłączyłem go. na początku ucieszyłem się - lampka działa tak jak powinna, ale przestało działać zamykanie drzwi z pilota (alarm) i nie chciał odpalić silnik (immobilaizer) . jak podłaczyłem stary(mój oryginalny) moduł to silnik zapalił ale zamykanie z pilota dalej nie działazapewne rozkodował sie kluczyk (nie mam zapasowego, toteż nie moge go zakodować)martwi mnie nieuruchamiający sie silnik z nowym modułem (chodzi o immobilajzer - świeciła sie kontrolka kluczyka)czy kodowanie kluczyka rozwiąze problem immobilaizera i zamykania drzwi z pilota (alarmu) czy poprostu moduł który kupiłem jest trefny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
angelheart6 Opublikowano 14 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 Witam wszystkich! Niedawno zostałem posiadaczem Almery N16 rocznik 2004. Wziąłem się dziś wieczorem za poprawę kilku drobiazgów i jako że nie działała mi lampka oświetlająca wnętrze podczas otwierania drzwi zdemontowałem całe światło w podsufitce, poprawiłem styki i kiedy wszytko już było cacy podczas wkładania "płytki" z oświetleniem do otworu w podsufitce zgasły mi wszystkie 3 zapalone żarówki i jak się później okazało oświetlenie przy lusterku pasażera też. Sprawdzałem bezpieczniki zarówno pod maską jak i w środku - są OK, ruszałem kablami od oświetlenia ale lampki ani nie mrugną. Czy ktoś miał już taki problem? Przeszukałem podobne tematy ale nie znalazłem jasnej odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Sprawdź moduł komfortu oświetlenia wnętrza pojazdu, tu masz link poszerzający temat; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Witam wszystkich! Niedawno zostałem posiadaczem Almery N16 rocznik 2004. Wziąłem się dziś wieczorem za poprawę kilku drobiazgów i jako że nie działała mi lampka oświetlająca wnętrze podczas otwierania drzwi zdemontowałem całe światło w podsufitce, poprawiłem styki i kiedy wszytko już było cacy podczas wkładania "płytki" z oświetleniem do otworu w podsufitce zgasły mi wszystkie 3 zapalone żarówki i jak się później okazało oświetlenie przy lusterku pasażera też. Sprawdzałem bezpieczniki zarówno pod maską jak i w środku - są OK, ruszałem kablami od oświetlenia ale lampki ani nie mrugną. Czy ktoś miał już taki problem? Przeszukałem podobne tematy ale nie znalazłem jasnej odpowiedzi. Tematy z podobnym problemem połączyłem i Twój dodałem tutaj również. Teraz poczytaj wszystko od początku a może coś znajdziesz dla siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
angelheart6 Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Dzięki za pomoc! W wolnej chwili zacząłem demontować plastiki w poszukiwaniu modułu ale coś mnie tknęło żeby jeszcze raz sprawdzić bezpieczniki. Tym razem wyciągałem każdy po kolei i niespodzianka - jeden był spalony. Problem w tym że na opisie był zaznaczony jako Engine control? (nie pamiętam dokładnie) a więc wcześniej go nie sprawdzałem. Ta naklejka z opisem jest chyba jedynie w celu dezorientacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Dzięki za pomoc! W wolnej chwili zacząłem demontować plastiki w poszukiwaniu modułu ale coś mnie tknęło żeby jeszcze raz sprawdzić bezpieczniki. Tym razem wyciągałem każdy po kolei i niespodzianka - jeden był spalony. Problem w tym że na opisie był zaznaczony jako Engine control? (nie pamiętam dokładnie) a więc wcześniej go nie sprawdzałem. Ta naklejka z opisem jest chyba jedynie w celu dezorientacji. To dobrze że wszystko połączyłem w całość. Masz to co kolega w poscie #27. Ciesze się że się udało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drzycim03 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2015 u mnie lampka podsufitki nie działa od momentu zakupu. wyciągnąłem ją i okazało się ze ma połamane piny i plastik przy włączniku. Dostałem od znajomego lampkę od primery z tym że ma ona dwa dodatkowe włączniki "do czytania'. Podłączyłem ją w miejsce starej i takowa też nie działa. Ma ktoś pomysł na to by to zadziałało ? Czy ogóle nie ma takowa lampka racji bytu w miejscu lampki z tylko jednym głównym włącznikiem ? Pacjent Almera n16 lift 2003r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Jak wyciągnąłeś lampkę sprawdziłeś czy dochodzi zasilanie....???? Lampka nawet z trzema przełącznikami działać będzie tylko trzeba ją dobrze podłączyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drzycim03 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Autko jest w posiadaniu dziewczyny ale jutro sprawdze bezpieczniki i miernikiem napiecie. Tylko że z tego co pamietam we wtyczce sa 4 piny a nowa lampka na 5. i co teraz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Jeśli dobrze kojarzę /to może być-ale tylko przykładowo/ 1pin-lewa strona, 2 pin prawa strona, 3 pin środek, 4 pin przy otworzeniu drzwi, 5 pin jak jesteśmy wewnątrz. Czyli masz rozpisane 5 pinów ale kolejność może być inna. Między lampką a przekaźnikami, na lewym słupku za plastikową osłoną powinieneś mieć kostkę. Jeśli tak, to potwierdź, a jeśli nie to zrób fotki.....Tak to u Nas jest przyjęte --ABY BYŁO DLA POTOMNYCH.. A nie lepiej kupić używkę orginał, niż tym się bawić u elektryka. ------------------------------------------------------- PS. Inny Twój /ten sam temat-problem/ usuwam aby nie robić bałaganu na forum.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drzycim03 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Jeśli dobrze kojarzę /to może być-ale tylko przykładowo/ 1pin-lewa strona, 2 pin prawa strona, 3 pin środek, 4 pin przy otworzeniu drzwi, 5 pin jak jesteśmy wewnątrz. Czyli masz rozpisane 5 pinów ale kolejność może być inna. Między lampką a przekaźnikami, na lewym słupku za plastikową osłoną powinieneś mieć kostkę. Jeśli tak, to potwierdź, a jeśli nie to zrób fotki.....Tak to u Nas jest przyjęte --ABY BYŁO DLA POTOMNYCH.. A nie lepiej kupić używkę orginał, niż tym się bawić u elektryka. ------------------------------------------------------- PS. Inny Twój /ten sam temat-problem/ usuwam aby nie robić bałaganu na forum.... Dobrze przepraszam za zamieszanie. hmm no dobrze na dniach sprawdzę tą kostkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Kolejność pinów, skoro nie masz schematu, musisz rozpracować sam i to zarówno we wtyczce jak i lampce. Lokalizujesz próbnikiem czy miernikiem + i - a potem kolejne piny metoda prób i błędów, lub w samej lampce kierując się logiką czytując ścieżki prądowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drzycim03 Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Lampka od Primery podeszła P&P jednak bez możliwości zapalania jej i gaszenia po otwarciu drzwi, także czy jest na płasko czy wduszona na symbol lampki to i tak świeci. i każdorazowo trzeba ją włączać i wyłączać samemu.. ale jako że do Almery poliftowej lampki są drogie w porównaniu do primery więc narazie zostawię tak jak jest, a jest lepiej bo nie świeciło nic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Na pewno jest opcja zapalania po otwarciu drzwi, tyle że zapewne trzeba przestawić przewody w kostce, bądź dodać dodatkowy. By to zrobić musisz pokombinować samemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.