waldi1 Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 Dzisiaj nagle po gwałtownym hamowaniu zapaliły mi się na tablicy kontrolki ostrzegawcze ABS, ESP, "glizdy" - auto w poslizgu, 4WD (na pomarańczowo w lewym górnym rogu tablicy) oraz z lewego wyswietlacza zniknęła ikona informująca który napęd jest włączony - trochę zgłupiałem, czy ktoś z Was miał podobny problem ? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 Pojawił się błąd w układzie sterowania skrzyni rozdzielczej i jest on zarejestrowany w jej komputerze. Aby go odczytać zrób test który opisałem w tym linku: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/95368-automatyczna-diagnostyka-systemu-4wd-jak-uruchomi%C4%87-co-oznaczaj%C4%85-kody-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w/ Jest jeszcze możliwość nieprawidłowej pracy systemu ABS i ESP ale najpierw bym zaczął od właśnie autodiagnostyki skrzyni rozdzielczej. Sam borykam się z problemem jej elektryki, jak jest mokro i trochę pojeżdżę to stojąc na światłach zapala mi się 4WD na pomarańczowo i świeci dopóki nie ruszę, ale dotyczy to tylko trybów AUTO, 4H i 4L Z reguły zapala się dopiero przy dłuższym postoju, chyba że najpierw cofam a później przełączę na D, wtedy już po krótkiej chwili postoju zapala się kontrolka 4WD. Sprawa dotyczy zawsze dwóch błędów: 11, 12. Gdy jest sucho kontrolka zapala się bardzo rzadko i to tylko gdy cofam a później wrzucę D i chwilę postoję. Jestem pewien że to wina elektryki. Kable odpowiedzialne ze te dwa błędy są obok siebie i we wtyczkach ich piny też są obok siebie. Jak na razie wyeliminowałem problem we wtyczce skrzyni rozdzielczej. Nie mogę natomiast znaleźć następnej wtyczki ale podejrzewam że znajduje się ona w okolicach prawej strony ramy na wysokości miejsca pasażera. Gdzieś czytałem że tam lubi pojawić się śniedź i stąd biorą się problemy. Nie miałem jeszcze czasu aby poszukać tego złącza. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1 Opublikowano 19 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 Bardzo dziękuję, jutro przećwiczę tą procedurę. Wspominasz o wilgoci która sieje zamęt w połaczeniach elektryki. Mój potworek stoi cały czas w ogrzewanym garażu i jest suchy jak wiór a jeżdżę nim sporadycznie np tak jak dziś - stał tydzień, wyjechalem, pojeździłem, zahamowałem ostro - i stalo się a na drodze też bylo suchutko... Dziękuję, ze skrzynią ogarnę temat a jak się sprawa ma z kontrolkami ABS, ESP i glizdami ? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vansik Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 (edytowane) Witam Ja mam od dzisiaj inny problem mianowicie najpierw po paru sekundach jazdy zapaliły mi sie 2 kotrolki żołte ESP OFF oraz obok kontrolka ozaczająca "ślizg ślady" zatrzymałem auto wyłączyłem odpaliłem i już nie zgasły palą się cały czas. Dodam iż przez ostatni rok może 2 razy zapaliły mi sie te kontrolki ale zawsze po ponownym odpaleniu gasły i juz sie nie zapalały teraz jest inaczej. Gdzie szukac przyczyny ?? dodam iż wczoraj wymieniali mi w ASO drażek kierowniczy i sworzeń do tego ustawiali zbierzność . Może coś spartolili ?? Czytałem gdzieś że jest cos takiego jak przeprowadzenei kalibracji kierownicy aby ESP działał poprawnie, dodatkowo trzeba sprawdzić stan płynu hamulcowego u mnie jest on na normalnym poziomie. Nie wiem czego i gdzie szukać w ASO przez tel. twierdzą że ich prace nie miały wpływu a co mają gadać jak nic nie wymyśle i tak do nich pojade ale teraz szukam porady u was na forum. Edytowane 19 Listopada 2014 przez vansik 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 Podłącz jakiś skaner OBD może ESP zapisało błędy w ECM silnika od tego trzeba zacząć. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1 Opublikowano 20 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 (edytowane) Problem rozwiazany. Diagnostyka systemu 4WD nic nie dała bo i nie mogła dać w świetle tego co się naprawdę stało. Mechanior podłaczył skaner OBD i od razu pokazało "czujnik ABS lewy przód". Weszlismy pod auto i wszystko było już jasne. Osłona gumowa przegubu od strony kola jest umocowana metalową opaską. No i z tej opaski odstawał nadmiar opaski na zewnatrz a przewód od ABS był poluzowany. Opaska zachaczyla o przewód i cały kabel został wyrwany a system ostrzegawczy auta oszalał całkowicie prawidlowo. Na szczęście urwany przewód udało się polutować a czujnik nie został uszkodzony. I teraz najlepsze w serwisie zaśpiewali mi UWAGA !!! 1750 zł za czujnik + 300 zł robota i dwa tygodnie czekania na czujnik bo nie mieli go na stanie...no comment Edytowane 20 Listopada 2014 przez waldi1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 Ach ta ich robota w ASO. Jednym słowem masakra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 ciekawe skad serwis wziął taką cenę za czujnik, ponadto 2 tyg czekania bo nie mają? to parodia, stan jak naszego państwa, dno a nawet i metr mułu. U mnie padł czujnik (lewy przod) wywaliło kontroli, sprawdziłem omomierzem (bo nie mam OBD do nissana), podjechałem do pobliskiego sklepu motoryzacyjnego i na drugi dzień za 80zł miałem nówkę do odbioru.... 300zł za wymianę to też złodziejstwo w biały dzień.. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 To nie złodziejstwo to życie . Przykład: Moja mała Myszka porysowała mi butkami osłonę regulatorów klimatyzacji dla tylnego rzędu siedzeń. Uzyskanie tej obudowy z demontażu praktycznie niemożliwe. Cena w ASO w Krakowie prawie 600zł. W Nissan USA około 400zł z przesyłką (trochę inne wycięcie na regulatory), Nissan w Zjednoczonych Emiratach Arabskich około 340zł z przesyłką (ten sam element co u mnie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rav Lee Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 Mi dzisiaj również zapaliły się w trakcie jazdy ESP, Glizdy, ABS, 4WD do wczoraj wszystko było ok, zmieniłem opony na zimowe może macherzy coś urwali ? Zrobiłem diagnostykę 4WD wyszły błędy 6,17,22,23. Zajrzałem do przednich wnęk kół, błoto i wilgoć na kablach i wtyczkach (ostatnio trochę Pacio był w terenie) oczyściłem wtyczki i czujniki ABS poruszałem wtyczkami. O dziwo problem znikł, zobaczymy co będzie jutro. http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/95368-automatyczna-diagnostyka-systemu-4wd-jak-uruchomi%C4%87-co-oznaczaj%C4%85-kody-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 (edytowane) U mnie wywalało te same błędy, z początku sporadycznie a po kilku dniach system juz ciągle swiecił kontrolkami. Winnym całego zamieszania okazał się czujnik abs'u w przednim lewym kole. Naprawa kosztowała mnie 80zł za nowy czujnik kupiony w pobliskim sklepie.Jesli to tylko wilgoć w kostkach to masz szczęscie bo 8dych w kieszeni a po osuszeniu i zabezpieczeniu wtyczek ,problem nie powinien się juz pojawić. pzdr. Edytowane 27 Listopada 2014 przez KrisT 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rav Lee Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 Kurcze dzisiaj to samo po przejechaniu 1km zapaliły się kontrolki wcześniej słychać było pompę ABS przy delikatnym chamowaniu na suchej drodze. Jednak szczęścia brak trzeba szykować PLN-y, pewnie jednak czujnik ABS tylko który ? Na Allegro są prawe i lewe jak rozkminić który padł ? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 Niestety nie ma samo-diagnostyki tego systemu i wymagany jest Consult-II. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 Mozesz wypiąć wtyczkę czujnika - jest zamocowana na nadkolu - wziąć omomierz i zmierzyć rezystancję. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vansik Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 Witam Ja mam od dzisiaj inny problem mianowicie najpierw po paru sekundach jazdy zapaliły mi sie 2 kotrolki żołte ESP OFF oraz obok kontrolka ozaczająca "ślizg ślady" zatrzymałem auto wyłączyłem odpaliłem i już nie zgasły palą się cały czas. Dodam iż przez ostatni rok może 2 razy zapaliły mi sie te kontrolki ale zawsze po ponownym odpaleniu gasły i juz sie nie zapalały teraz jest inaczej. Gdzie szukac przyczyny ?? dodam iż wczoraj wymieniali mi w ASO drażek kierowniczy i sworzeń do tego ustawiali zbierzność . Może coś spartolili ?? Czytałem gdzieś że jest cos takiego jak przeprowadzenei kalibracji kierownicy aby ESP działał poprawnie, dodatkowo trzeba sprawdzić stan płynu hamulcowego u mnie jest on na normalnym poziomie. Nie wiem czego i gdzie szukać w ASO przez tel. twierdzą że ich prace nie miały wpływu a co mają gadać jak nic nie wymyśle i tak do nich pojade ale teraz szukam porady u was na forum. u mnie sie okazało iż trzeba ponownie przeprowadzić programowanie czujnika skrętu kierownicy. Przynajmniej tak powiedzieli w ASO zrobili i narazie nie mam problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rav Lee Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 Problem namierzony padł czujnik ABS na prawej piaście. Znajomy podłączył komputer wywaliło błąd C1115 i C1154 komputer nie wskazał, który z czterech czujników jest uszkodzony ale na podpiętym komputerze zrobiliśmy przejażdżkę i na prawym przednim kole kole jadąc 80 km/h pokazywało między 20 a 25 km/h pozostałe koła pokazywały właściwą wartość tj 80 km/h. Usterka namierzona połowa sukcesu Zastanawiam się bo wczoraj przeglądając Youtuba, szukając jak wymienić czujnik natrafiłem na ciekawy film z UK (link poniżej) gdzie człowiek dokładnie pokazuje jak wymienić ten czujnik ale również mówi, że czujniki ABS padają gdy w piaście powstaje luz, zębatka przyciera i uszkadza czujnik (taki scenariusz może się wydażyć szczególnie podczas mocnego czy gwałtownego chamowania). Nissan podobno w przypadku usterki czujnika ABS w przednich kołach zaleca wymianę całej piasty co ciekawe nie dotyczy to tylnych kół. I teraz powstaje pytanie czy wymienić całą piastę, która jest sprzedawana z czujnikiem (cena zamiennika około 250 pln) czy poprzestać na samym czujniku (80 pln). Pytanie do Was tj. do tych, którzy wymieniali czujnik i wyjmowali go z piasty, czy miał jakieś ślady usterki fizycznej tj .przytarcia, odłamania, tak jak na tym filmie ? Bo jeśli tak to wymieniam całą piastę. Jeśli piasta jest zużyta i ma luzy to za jakiś czas znowu uszkodzi czujnik. Dzięki za odpowiedzi pozdrawiam Rafał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 (edytowane) Problem namierzony padł czujnik ABS na prawej piaście. Znajomy podłączył komputer wywaliło błąd C1115 i C1154 komputer nie wskazał, który z czterech czujników jest uszkodzony ale na podpiętym komputerze zrobiliśmy przejażdżkę i na prawym przednim kole kole jadąc 80 km/h pokazywało między 20 a 25 km/h pozostałe koła pokazywały właściwą wartość tj 80 km/h. Usterka namierzona połowa sukcesu Zastanawiam się bo wczoraj przeglądając Youtuba, szukając jak wymienić czujnik natrafiłem na ciekawy film z UK (link poniżej) gdzie człowiek dokładnie pokazuje jak wymienić ten czujnik ale również mówi, że czujniki ABS padają gdy w piaście powstaje luz, zębatka przyciera i uszkadza czujnik (taki scenariusz może się wydażyć szczególnie podczas mocnego czy gwałtownego chamowania). Nissan podobno w przypadku usterki czujnika ABS w przednich kołach zaleca wymianę całej piasty co ciekawe nie dotyczy to tylnych kół. I teraz powstaje pytanie czy wymienić całą piastę, która jest sprzedawana z czujnikiem (cena zamiennika około 250 pln) czy poprzestać na samym czujniku (80 pln). Pytanie do Was tj. do tych, którzy wymieniali czujnik i wyjmowali go z piasty, czy miał jakieś ślady usterki fizycznej tj .przytarcia, odłamania, tak jak na tym filmie ? Bo jeśli tak to wymieniam całą piastę. Jeśli piasta jest zużyta i ma luzy to za jakiś czas znowu uszkodzi czujnik. Dzięki za odpowiedzi pozdrawiam Rafał. Edytowane 28 Listopada 2014 przez KrisT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 Jak wyciągniesz to będzie sukces. Na pewno go zaspawało. Ja świeżo wymieniałem piastę. Czujnik o dziwo był OK ale nie udało się go zdemontować bo rdza przyspawało go do obudowy. Daruj sobie piasty po 250zł, miałem pojeździła 500km i luz. Oddałem dostałem zwrot. Teraz mam piastę Optimal 961523 i jest spokój. Podnieś auto złap za koło, jedną ręką za stronę bliższą podłożu drugą ręką za stronę bliższą masce i ruszaj do siebie i od siebie. Jak masz luz to piasta do wymiany. 30minut roboty. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rav Lee Opublikowano 30 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 Podniosłem złapałem za koło i ..........szok luz na końcu koła to jakieś 2 cm, teraz wszystko jasne, dzięki sq9mcs za radę. Ta piasta przejechała 145 tys km od wyjechania z salonu. W zeszłym roku wymieniłem tylną prawą po 120 tys km. (prawa strona wiadomo dostaje mocniej) wstawiłem JPN, jak na razie po 25 tys nie ma problemu luzu brak (sprawdziłem wczoraj wszystkie koła) więc nie mam złego zdania na temat tego zamiennika. Dziwi mnie jednak, że tej przedniej prawej piasty wogóle nie słychać zero jakiegokolwiek chałasu czy nawet delikatnego szumu. Jak się rozsypała tylna to chałas był taki jakby ktoś rozdzierał mi karoserię piłą mechaniczną sq9mcs mam do Ciebie pytanie czy wiesz jakiej firmy był ten twój zamiennik ? Czytałem że np. dużo zwrotów i reklamacji jest na TORA (aczkolwiek sprzedawca bardzo zachwala, że dużo sprzedają) natomiast NTY i JPN (co mogę potwierdzić) to całkiem dobre zamienniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 30 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 Kupiłem Optimala to niemiecka firma. U mnie też nie było objawów typowych dla piasty. Tylko koło tuptało najpierw tylko przy skręcie. Później już cały czas. Wyeliminowałem problemy z felgą i oponą. Dopiero powyższy test wykazał luz w okolicach 1cm po wymianie nastała błoga cisza. Optimala kupiłem za 650zł. Chociaż ceny są na poziomie 1200zł za tę piastę. Miałem kupować na niemieckim Ebay'u ale znalazłem za tę samą cenę w Polsce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 1 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 TORA ma u mnie ma 10 tys przebiegu. Na razie wszystko OK 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rav Lee Opublikowano 2 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2014 Szkoda, że nie przeczytałem Twojej opinii wcześniej TORĘ miałem kilometr od domu w sklepie, a waśnie odebrałem od kuriera zamówioną NTY, no nic zobaczę jak się będzie sprawować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 2 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2014 Ja wsadziłem Torę na tył, i po niecałych 1000km jadąc powyzej 120km/h zaczęło huczeć.... ;-( luzów brak. Do tego huczy mi (przy w pełni załadowanym aucie) prawe przednie, wymienię dopiero jak piasta dostanie wyraznego luzu lub hałas znacznie się nasili. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rav Lee Opublikowano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2014 Jestem po wymianie piasty, wszystko wróciło do normy. Dla ciekawości próbowałem wyjąć czujnik ze starej piasty (Timken USA) ale faktycznie był jak przyspawany i ułamał się. Przy okazji wymieniłem tuleje przednich amortyzatorów (ledwie gumy na nich zostało), zniknęło skrzypienie zawieszenia podczas przejeżdżania na spowalniaczach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.