Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

T30 2.5 16v+lpg(jakie są normy spalania oleju ?)


Maciej.K
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

W marcu tego roku kipiłem iXa rok prod 2004 rej.2006 przebieg(sprawdony w serwisie) ok. 135tyś.

do dnia dzisiejszego zrobiłem nim ok 25tyś piszę około ponieważ poprzedni właściciel jeździł na mniejszych oponach które zawyżały przebieg o 10% które po kilku miesiącach wymieniłem.

Ogólnie jestem z auta bardzo zadowolony przez te kilka m-cy wymieniłem tylko dwie tarcze hamulcowe

no i oczywiście olej filtry...tylko lubryfikatora raz zapomniałem uzupełnić i klika tyś. przejechałem "na sucho"

Przebieg jest głównie "autostradowy" ponieważ pracuje w Niemczech i często zjeżdźam do Polski nieraz na dość dużych prędkościach 150-180km/h - czy to jest przyczną że muszę dolewać olej ? (1l oleju na ok 4-5tyś).

Ostatnio również słychać takie ciche "terkotanie" spod maski szczególnie przy dodawaniu gazu obojętnie przy jakich prędkościach.

Jeśli chodzi o spalanie oleju to wiem że japończyki "lubią" olej tym bardziej że mam inst.lpg to apetyt jeszce może wzrosnąć.

Natomiast jeśli chodzi o "terkotanie" podczas jazdy obstawiam na rozrząd.

Byłbym bardzo wdzięczny za ewentulne podpowiedzico WY o tym sądzicie ?

Jakie są normy dolewania oleju w tych silnikach,co może być przyczyną "terkotania", i czy mogą byc jakieć konsekwencje jazdy bez lubryfikatora ?

z góry dziękuję.

 

Pozdrawiam

   Maciej

Edytowane przez Maciej.K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

instalacje(BRC) założyłem sam jeżeli chodzi o zawory w warsztacie(autoryzowany BRC o bardzo dobrej opini) gdzie zakładali gaz mówili że objawy luzów na zaworach są inne niż te co ja mam np. nie trzyma równych obrotów lub zmniejszenie mocy - nic takiego nie zauważyłem.

Może łańcuch rozrządu...sprawdzę w grudniu jak zjadę do polski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory jak zaczynają klepać to nie ma innych objawów. Podjedź do warsztatu gdzie znają się na tym silniku a nie tam gdzie tylko gaz zakładają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam na forum. Też mam T30 2,5 benzynę tylko bez gazu. Oleju nie dolewam od wymiany do wymiany. Spalanie oleju w tych silnikach to przede wszystkim przegrzane (zapieczone) pierścienie zgarniające. Dużo się pytałem mechaników i instalatorów lpg i mówili że gaz można zakładać tylko kontrola luzów zaworowych jest wymagana co 10-15 tysięcy km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm no może i macie racje...z tymi zaworami ciekawe mattej8 czy masz rację z tymi pierscieniami bo myślałem poprostu że jak go przegoniłem kilka razy na dużych prędkościach to tak nieraz jest że oleju ubędzie.

wszystko sprawdzę w grudniu jak zjadę do Polski na święta i napiszę na forum.

pozdrawiam

     Maciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym sprawdził panewki + zawory jak koledzy wspominali. Ale to takie wróżenie z fusów. Przyczyn pukania w tym silniku może być wiele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

u mnie tez trochę bierze oleju. jakieś 0.5 l po przejechaniu 12 tys od wymiany. na zimnym silniku tez słyszę wyraźne terkotanie. zacznę od sprawdzenia luzów. na gazie zrobiłem 14 tys do tej pory.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Uważam, że nie ma normy na spalanie oleju. Po prostu zaczyna się coś dziać z pierścieniami. Tak mi się wydaje. Co do zaworów, to ja robię regulację zaworów co ok. 15 - 20k. Niestety jest to konieczne. Jak zaniedbasz będzie kłopot z wypalaniem gniazd zaworowych = problem z głowicą. Przerabiałem ten temat u siebie 2 razy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest norma i to w każdym silniku inna. Jest zapisana nawet w gwarancji i często jest duża. Na przykład 1L.

Kiedyś silniki nissana 1.5B słynęły ze spalania nawet 5L i więcej na 100.

Moja prywatna norma to 0L. I taką mój trzyma. Jeśli łyka olej 2.0 to na pewno coś się dzieje. Jeśli 2.5 to nie wiem bo mało silników i nikt się nie wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie Kari norma powinna wynosić 0L :) i w zupełności się z tobą  zgadzam ! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie Kari norma powinna wynosić 0L :) i w zupełności się z tobą  zgadzam ! 

Silniki jakie sa produkowane od prawie 20 lat -jak sa sprawne nie biore oleju wcale.Mało ten jak to jest diesel z dpf to nawet i oleju przybywa :) :)

Jak go obywa to znaczy ,ze cos jest nie tak.

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...