xxxmarokoxxx Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 (edytowane) Witam, Mój problem polega na dziwnym stukaniu, piszczeniu i huczeniu.. Dźwięk to tak jakby wszystko na raz. Wydaje się, że odgłosy dochodzą z przedniego prawego koła. Pojawia się to gdy skręcam w lewo. Pierwsza moja diagnoza to łożysko koła. Niestety gdy puszczę gaz podczas skręcania (lub jadę na luzie) wszystko gra i nie słychać tych odgłosów.. Wystarczy dodać gazu (na biegu) i od razu się pojawiają. Więc to raczej nie łożysko ? Przy ruszaniu nie słychać terkotania, więc wygląda na to, że nie jest to też przegub zewnętrzny.. Mechanik, który oglądał auto i nim jeździł nie ma pojęcia co to jest. Dodatkowe info: byłem na szarpakach i nie wykryto żadnych luzów w przednim zawieszeniu. Spotkaliście się kiedyś z czymś takim? Pozdrawiam Edytowane 24 Listopada 2014 przez xxxmarokoxxx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Stawiam na przegub. Na skręconych kołach daje o sobie znać, zwłaszcza przy dodawaniu gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xxxmarokoxxx Opublikowano 24 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Przy ruszaniu, na skręconych kołach, gaz w podłogę, pisk opon. Trzasków brak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Więc sprawdź jeszcze raz łożysko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xxxmarokoxxx Opublikowano 24 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Czy łożysko nie powinno huczeć gdy wrzucam na luz i skręcam? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Są różne objawy, poczytaj fora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Może być łożysko, przegub ale także łącznik stabilizatora kolega tak miał i okazało się, że jeden z łączników jest zatarty i wydawał takie dźwięki więc może warto i ten element sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xxxmarokoxxx Opublikowano 24 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 (edytowane) Czy łącznik pojawiłby się na kompie na stacji diagnostycznej podczas sprawdzania luzów ? PS. Znalazłem filmik, na którym dźwięk jest identyczny jak mój. Może to pomoże? https://www.youtube.com/watch?v=HPVU2X3lJ9M Edytowane 24 Listopada 2014 przez xxxmarokoxxx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Rzęzi strasznie, łożysko by cały czas huczało raczej. Bardziej zbliżone do przegubu i łącznika. Łącznik i przegub na kompie nie wyjdzie bo nie ma tam żadnych czujników. Bardziej manualnie przy ręcznym sprawdzeniu, bo na szarpakach też nie wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 Rzęzi strasznie, łożysko by cały czas huczało raczej. Bardziej zbliżone do przegubu i łącznika. Łącznik i przegub na kompie nie wyjdzie bo nie ma tam żadnych czujników. Bardziej manualnie przy ręcznym sprawdzeniu, bo na szarpakach też nie wyjdzie. Gdzie na kompie? Pytał przecież czy przy sprawdzaniu luzów mu to wyjdzie. Czy łącznik pojawiłby się na kompie na stacji diagnostycznej podczas sprawdzania luzów ? PS. Znalazłem filmik, na którym dźwięk jest identyczny jak mój. Może to pomoże? https://www.youtube.com/watch?v=HPVU2X3lJ9M Dźwięk ewidentnie związany z ruchem obrotowym koła, wraz ze wzrostem prędkości, dźwięk pojawia się z większą częstotliwością. Ja stawiam na łożysko. Luzów na stacji diagnostycznej nie musi się dać wykryć, ponieważ jeśli łożysko na przykład, straciło smar niedawno, to luzów póki co nie będzie wykazywać. A pracuje na sucho, więc będzie dawało o sobie znać takim na przykład jęczeniem. Czy niedawno nie przytrafiło Ci się mieć na przykład przyblokowanego hamulca na tym kole, zapieczony zacisk, jego prowadnice, lub klocki. Jeśli tak, to na pewno towarzyszyła temu wysoka temperatura i mogło to przyczynić się do wygotowania smaru (ogrzany zmienił się w jakąś rzadką maziugę i wypłynął z łożyska). Szukałbym przy kole ewidentnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 Gdzie na kompie? Pytał przecież czy przy sprawdzaniu luzów mu to wyjdzie. xxxmarokoxxx napisał Czy łącznik pojawiłby się na kompie na stacji diagnostycznej podczas sprawdzania luzów ?Więc za przeproszeniem wczytaj się, proszę, w treść pisaną nim zwrócisz uwagę...!!! Wobec czego moja odpowiedź była całkowicie zasadna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hansrpg Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 (edytowane) Koło trzymają wahacze i luzy na nich (tuleje, sworznie) wyjdą na przeglądzie, ale na przegubie czy łączniku stabilizatora już nie, łącznik jednak wyjdzie na płycie wibracyjnej bo powinien zacząć się odzywać (chyba że będzie to ta złośliwość co ujawnia się często ale nie podczas jazdy z mechanikiem). Jeżeli nie łożysko to może coś być z przegubem, sprawdź podczas jazdy przy dodawaniu/puszczaniu gazu czy nic się nie będzie odzywać (jakieś stuki) lub przy mocnym skręcie z górki jak puścisz auto na luzie bez silnika czy będzie coś słychać wtedy wiesz że masz problem z przegubem. Dźwięk na filmiku brzmi jakby łożysko lub krzywa tarcza tak na moje ucho. Edytowane 29 Listopada 2014 przez hansrpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 xxxmarokoxxx napisał Czy łącznik pojawiłby się na kompie na stacji diagnostycznej podczas sprawdzania luzów ? Więc za przeproszeniem wczytaj się, proszę, w treść pisaną nim zwrócisz uwagę...!!! Wobec czego moja odpowiedź była całkowicie zasadna. Kurcze - faktycznie. Racja po Twojej stronie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 klocki obejrzyj przy okazji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xxxmarokoxxx Opublikowano 30 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 Dzięki za pomoc i opinie. Mechanicy nie wiedzieli co to jest, ale zaryzykowałem i zleciłem wymianę przegubu. Okazało się, że to jego wina. Guma nie była uszkodzona, ale w środku się "zapiekł". Mechanik mówił, że trzeba było go wręcz rozwalić żeby zdjąć.. Po wymianie przegubu problem zniknął. Pozdrawiam, Marek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 30 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 No to wychodzi na to że forumowicze są lepsi od mechaników, którzy diagnozowali Twoje auto, bo my obstawiliśmy co może być i to trafnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.