Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Sygnalizacja niezapiętych pasów


fausto
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wirtam

Mam kłopot z sygnalizacją pasów pasażera.Mianowicie gdy pasażer siedzi na fotelu i pasy są odpięte nie ma sygnalu o konieczności zapięcia pasów.Chciałbym to naprawić ew. znależć usterkę ,może ktoś miał taki przypadek.Ztego co znalazłem to wszyscy to wyłączają ,ja chciałbym mieć to sprawne.Sprawdziłem narazie miernikiem tylko klamrę pasa wydaje mi się że działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie świeci się czerwona lampka jak nie zapnę pasów a po chwili jest sygnał dźwiękowy, ale też nie zawsze zależy to od tego czy siadając na fotel "uruchomi"się czujniki w fotelu. Mój ojciec nie zapina sam pasów muszę to zrobić za niego a jak się uprze żeby nie zapinać to siada na fotel "pół dupkiem" żeby nie uruchamiać czujnika, czasami się mu to udaje ale to nie jazda to tak jakby siedzieć na szpilkach, więc u Ciebie może być coś podobnego z tym czujnikiem a o wyłączaniu to nie słyszałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fausto , a pod fotelem wtyczka nie jest wypięta ?Pamiętam że tam jest złącze , tylko nie wiem czy ten czujnik ma właśnie tam wpięcie.

krawiec , nie strofuj taty :D   . już po 2 minutach auto przestaje wyć i świeci się tylko kontrolka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fausto , a pod fotelem wtyczka nie jest wypięta ?Pamiętam że tam jest złącze , tylko nie wiem czy ten czujnik ma właśnie tam wpięcie.

krawiec , nie strofuj taty :D   . już po 2 minutach auto przestaje wyć i świeci się tylko kontrolka.

Sprawdzałem ,jest o.k.Podejrzewam przewód od wtyczki dalej (właściwie gniazda) tylko jak sprawdzić gdzie jest przerwa.

Witam

Problem rozwiązany.Był banalny,ale naprawa sprawiła nieco kłopotów.Do rzeczy,wysunąłem matę z fotela,igłą i miernikiem sprawdziłem czy nie ma -a właściwie gdzie jest przerwa w układzie.Przerwa powstała przy konektorze przewód-mata.Niby proste polutować i gotowe,problem w tym ,że ścieżka to jakaś farba-lakier przewodzący prąd.Kupiłem lakier do naprawy szyb ogrzewanych.Pomalowałem kilka razy i zacisnąłem nowy konektor i wszystko działa. icon_biggrin.gif

  • Upvote 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Och ten lakier. Kilka razy mi też życie ułatwił. Super że dałeś radę :thumbsup:  'plus " dla Ciebie na początek.

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że zdjęć nie zrobiłeś , byłoby dla potomnych czego się spodziewać po rozbiórce fotela .

Plusik za podpowiedź jak rozwiązać problem ,który może nas spotkać bravo2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki

Fotela nie trzeba rozbierać .Od dołu jest taka listwa utrzymujaca tylną część poszycia fotela,która trzeba zsunąć.Paujesz tam rękę i delikatnie wyciągasz nasz problem tj.matę uszkodzoną.wypinamy złacze maty pod fotelem.Ważne aby wyjąć kluczyk ze stacyjki.Jak matę mamy na stole możemy jużdziałać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Również mam problem z czujnikami zapięcia pasów, ale na tylnej kanapie. Uszkodzone są dwa, środkowy i prawy, wykrywają nacisk i meldują o nie zapięciu pasów. Środkowy nie gaśnie (chyba, że wepniemy wtyczkę od pasów to jest z nim spokój), wyświetlany jest tylko błąd zaraz po uruchomieniu auta. Prawy jest bardziej uciążliwy, czasami gaśnie, z tym, że podczas jazdy włącza się i wyłącza, co chwilę wyświetlając błąd na komputerze w liczniku. Wariuje również czasami nawet, gdy na kanapie ktoś siedzi z poprawnie zapiętymi pasami.

Może, ktoś z was miał taką usterkę lub doradzi coś, bo nie bardzo wiem jak się do tego zabrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba czeka Cię dobranie się do siedziska i złączy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również mam problem z czujnikami zapięcia pasów, ale na tylnej kanapie. Uszkodzone są dwa, środkowy i prawy, wykrywają nacisk i meldują o nie zapięciu pasów. Środkowy nie gaśnie (chyba, że wepniemy wtyczkę od pasów to jest z nim spokój), wyświetlany jest tylko błąd zaraz po uruchomieniu auta. Prawy jest bardziej uciążliwy, czasami gaśnie, z tym, że podczas jazdy włącza się i wyłącza, co chwilę wyświetlając błąd na komputerze w liczniku. Wariuje również czasami nawet, gdy na kanapie ktoś siedzi z poprawnie zapiętymi pasami.

Może, ktoś z was miał taką usterkę lub doradzi coś, bo nie bardzo wiem jak się do tego zabrać.

o ile się orientuję (przynajmniej qq przed liftem) nie ma czujnika nacisku. Po przekręceniu kluczyka zaświecają się kontrolki tylnego rzędu ,by po uruchomieniu silnika zgasnąć . Gdy pasażer zapnie pas i w trakcie jazdy odepnie zaświeca się kontrolka tak jest u mnie. Problem podobny był w moim aucie, mianowicie dwa pasy nie gasły wcale. Przyczyna zerwane przewody w zamku pasa. Nawiasem mówiąc niezły badziew.Można sobie z tym poradzić we własnym zakresie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fausto, bardzo prawdopodobne, że jest tak samo, gdyż nie zapala się czerwona kontrolka z sygnalem dźwiękowym tak jak ma to miejsce z przednimi fotelami, a jak pisałem wcześniej, wyskakuje tylko informacja/błąd na komputerze pokladowym. 

Spróbuję dobrać się do tych wtyczek w weekend, może coś uda się wyrezać ;) 

Dzięki za wskazówkę  :spoko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o ile się orientuję (przynajmniej qq przed liftem) nie ma czujnika nacisku. 

Nie ma, jest tylko włącznik w zamku od pasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o ile się orientuję (przynajmniej qq przed liftem) nie ma czujnika nacisku. Po przekręceniu kluczyka zaświecają się kontrolki tylnego rzędu ,by po uruchomieniu silnika zgasnąć . Gdy pasażer zapnie pas i w trakcie jazdy odepnie zaświeca się kontrolka tak jest u mnie. Problem podobny był w moim aucie, mianowicie dwa pasy nie gasły wcale. Przyczyna zerwane przewody w zamku pasa. Nawiasem mówiąc niezły badziew.Można sobie z tym poradzić we własnym zakresie,

 

Próbowałem się przed chwilką dobrać do zamków i zauważyłem, ze generalnie czujniki reagują po wpięciu wtyczki pasów, tzn gasną w momencie wpięcia lub nie zapalają się wcale gdy są wpięte cały czas, co, idąc dalej raczej wyklucza uszkodzenie przewodu.

Czy u Ciebie było podobnie?

 

ps. jest jakiś sekrety sposób na rozebranie zamków, nie uszkadzając ich? :) wydają się dosyć dobrze spasowane 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób tak : wyjmij kluczyk ze stacyjki dobierz się do wtyczki zamka pod fotelem i rozłącz  ,weż miernik i sprawdź jak się zachowuje przy włożonym pasie a jak przy wyjętym . Dziś nie pamiętam czy wyłącznik rozwiera przy załączonym pasie czy zwiera .Najlepiej sprawdź jak to wygląda przy sprawnym pasie , pisałeś ,że jeden masz sprawny.

Zamek można rozłożyć przy pomocy cienkiego wkrętaka dość łatwo się to robi Uważaj w środku jest suwak który pracuje góra dół , i zwiera lub rozwiera układ. Jak  nie będziesz mógł dać rady to sprawdzę u siebie w wolnej chwili.

Istnieje jeszcze możliwość ,że jak poruszasz przewodem to raz przewód łączy raz nie , ale to tylko domysły.   

O ile dobrze pamiętam u mnie gdy były pozrywane przewody to na pulpicie drugiego rzędu kontrolki się nie zapalały, gdy je polutowałem zaczęły świecić.

Edytowane przez fausto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...