Mołdzio Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 Witam jestem posiadaczem Terrano II 2.4 lpg Od jakiegoś czasu nie załącza mi sie przedni napęd. Po rozkreceniu automatów i wyczyszczenia wielkiej ilości smaru , zmontowaniu tego z powrotem napędy zaczeły działać ale po wyłączeniu napedów i cofnieciu w tył a następnie jazdy do przodu w prawym kole było słychać lekką grzechotke i odczucie jak by sie napędy chciały zapiąć. Po przełączeniu lewarka w pozycje 4x4 i z powrotem 2x4 był spokój. Nie było jakichkolwiek trzasków itp itd a napędy przestały być sprawne. Zdemontowałem je koejny raz poczyściłem i tym razem bez rezultatów. Nic sie nie dzieje. Jaka może byc przyczyna? I jak rozpoznać rozsypane sprzęgiełka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haczepsu Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 To własnie są objawy padniętych sprzęgiełek miałem te same objawy , rozbierałem i czysciłem ale daremny był mój trud . Raczej wymiana na nowe najlepiej ręczne . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 najpierw zobacz czy reduktor załącza ci przedni most. a może masz cały czas załączony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 ponownie odkręć sprzęgi (muszą być w poz. wyłączonej) ... umyj je naftą ... wysusz, wydmuchaj ... zalej olejem przekładniowym ... wylej olej w poz. poziomej (co nie spłynie, to ma zostać) ... zamień sprzęgi stronami, przykręć i spróbuj teraz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mołdzio Opublikowano 25 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 Jak sprawdzić czy załącza mi przedni most? Menualne sprzegiełka mam kupione ale nie wiem czy to w nich przyczyna. Jak rozebrać automaty do końca? Bo ja jestem w stanie wyciągnąc je z półosi następnie po wyciągnieciu z obudowy tego zabezpieczenia mam dwie cześci. Obudowe i sprzegiełko ale nie wiem czy da sie go na części pierwsze rozebrać.Czyściłem wszystko. obudowe , łożyska itp ale marny skutek to przynosi. spróbuje Naftą i zamienić strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 da się na czynniki pierwsze rozłożyć ... ale nie na trawie nie musisz tego robić, zalej naftą, wymyj, wypłucz i dalej według poprz. wskazówek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mołdzio Opublikowano 26 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 (edytowane) <p>Wyglada mi na to po rozkreceniu na częsci pierwsze że nie potrafi to zaskoczyć. Brakuje mi kilku mm żeby wskoczyło to na swoje miejsce.</p> <p>Jakieś sugestie ? Pomysły?</p> Edytowane 26 Listopada 2014 przez Mołdzio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 te kilka mm (4-5) to właśnie różnica pomiędzy załączonym a rozlączonym automatem czyli nie "brakuje kilku mm" ... ale w ogóle nie wystartowało z miejsca najważniejsze w automatach są dwie "miseczki" z moletkami - to od nich wszystko się zaczyna 1. jeśli półoś przegubu "ruszy pierwsza niż koło" (dzieje się tak w sytuacji włączenia 4x4 w reduktorze) - wtedy jedna miseczka poprzez moletkę napędzi drugą a ta uruchomi procedurę zasprzęglenia 2. kiedy zatrzymasz się i będziesz chciał ruszyć w przeciwną stronę niż dotychczas (cały czas masz włączony 4x4) - wówczas znowu półoś przegubu będzie chciała napędzić koło i rozepnie sprzęgiełko a następnie zapnie je w przeciwnym kierunku 3. obydwa sprzęgiełka są takie same, nie ma znaczenia na którą stronę je przykręcisz do auta ... obydwa zapinają się i rozpinają w kierunkach: zgodnym i niezgodnym z ruchem wskazówek zegara 4. przeważnie każdy po zapięciu napędów rusza do przodu, i tak też się porusza w terenie ... więc powierzchnia po której przesuwa się krzywka zasprzęglająca jest bardziej wyrobiona jednym kierunku ... patrząc "z pozycji mostu": - przyjmijmy, że w pozycji wyłączonego reduktora (4x2) położenie krzywki odpowiada pozycji godz. 12 na zegarze - po włączeniu reduktora (4x4) w prawym sprzęgiełku krzywka obróci się w lewo ( w kierunku godz. 11 ... 10) ta właśnie powierzchnia będzie bardziej wyrobiona - w lewym sprzęgiełku sytuacja "lustrzana" .... krzywka obróci się w prawo czyli zgodnie z ruchem wskazówek zegara (w kierunku godz. 1 ... 2) i ta powierzchnia będzie bardziej wyrobiona - jeśli zamienisz sprzęgiełka stronami to "odciążysz" dotychczas eksploatowaną powierzchnię kosztem przeciwnej ... mogą się natomiast pojawić problemy po wbiciu wstecznego przy zapiętym 4x4 ... ale 95% jeździsz do przodu, prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2015 Ojojoj.. nie dobrze. U mnie dzieje sie to samo, na prawym kole, przy dzwigni 2H przy predkości ok 20 km/h slychac stukanie tak jakby sprzegiełka chciały sie zapiac, powyzej jest jak to kolega nazwał "grzechotka", misze zejsc nizej niz 20km/h i jeszcze raz przyspieszac, za ktoryms razem udaje sie, ze nie stuka ani nie grzechocze. Tylko, ze jak wlacze 4H to naped jest zapiety (moze tylko lewa strona) i to wszystko ustaje, jedzie tak jak powinien. Tylko, ze jak wlacze 4H to naped jest zapiety (moze tylko lewa strona) i to wszystko ustaje, jedzie tak jak powinien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2015 spróbuj zamienić sprzęgi stronami ... nie musi ale może pomóc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Dziś jeszcze troche km przede mna, ale po nocy sprobuje tak zrobic, to wystarczy te bodajze 6 srub na imbus odkręcić i ściągnąć, czy to nie to? bo jeszcze sie do nich nie dobierałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 po pierwsze to sprzęgiełko musi być w stanie wyłączonym tam są sprężynki i miseczki, zapamiętaj jak było to złożone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 (edytowane) Tak, tak, pisałeś to wyżej, że wyłączone , postaram się spamiętać, bo trzeba tak samo na drugiej stronie złożyć manualem też będę się posiłkował w razie czego, dzięki No wiec tak, miałem dzis chwile, wiec rozebralem, wyczyscilem i nasmarowalem, nie mialem czasu sprawdzic jak jezdzi. W sumie chodzi mi tylko na tylko o to, zeby na 2H chodzilo, bo po czarnym musze jedzic, a teren sobie odpuszcze. W razie jak by jutro nie dzialalo, to po prostu na trasie wyjme sprezynke z talerzykiem (2 zdjecie). Edytowane 11 Stycznia 2015 przez KubaTyran Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 (edytowane) Chodzi o tą co lezy na kartonie i tą co trzymam, tak? A możesz sprecywać "ciężko"? Same nie wypadają, używałem śrubokreta, zeby je z siebie wyjąć, a zabki sa widoczne. Smaru tam bylo pełno. Jutro jeszcze raz rozbiore, zdejme smar, wyplukam i zaleje oleum. Edytowane 11 Stycznia 2015 przez KubaTyran Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czifu Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 Podobne terkotanie może byc też spowodowane reduktorem który nie do końca chce się wyłączyć. Miałem to u siebie, też myślałem że sprzęgiełka bo odgłos było słychać z przodu, po wymianie skrzyni z reduktorem objawy ustały a sprzęgiełek nie ruszałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 Dzis nie chcialo przestac i troche sie zdenerwowalem, na boku drogi wyjalem środek i grzechotanie ustało. Myślisz, że może to reduktor nie chce się rozłączyć, a czym to może być spowodowane i dlaczego w takim razie tylko prawe koło mi zaskakiwało? No i po przychamowani i jechaniu dalej to ustepowało, skoro nic wajchowane reduktorem nie bylo. Do tego dzialo sie tak jesli cofalem. Moglem jechac, stawac, ruszac, ale tylko do przodu i nic nie bylo. Dario, a jesli chodzi o te wciecia to tak wygladaja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łysy Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 to są objawy zużytego automatu nie rozsprzęgla do końca i grzechocze reduktor niema tu nic do żeczy.zajechałem 2 komplety automatów to znam ten dżwięk na pamięć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 I nic z tym nie idzie zrobic? Została wymiana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 Prawda jest taka że pewnie wszystkie sprzęgi automatyczne do T1 na krajowym rynku mają już minimum 20 lat Policz dokładnie ilość zębów na półosi przegubu i zacznij rozglądać się za manualami Powinieneś mieć 27 zębów w oryginale ... ale pamiętaj że jesteś pewnie -entym właścicielem V6 ma 28 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 W sumie to masz racje, bede na razie jezdził bez przodu i odkladal szelesty na manuale. Dzieki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 Kuba, jeżeli już zdecydujesz się na manuale pewnej firmy na "A" to dołóż 100 i kupuj wzmocnione o symbolu HP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 Tak, tak, czytałem gdzieś Twoje przygody z tymi bez HP. Dobrze pamiętam, 2 komplety? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 2 x jeden komplet ... ale ja to nieszczęśliwy jestem, trochę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 Aa.. to byl 2x jeden. Nie tylko Ty. Teraz troche roztopow, blota pelno a ja naped na sam tyl mam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łysy Opublikowano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 wyjmij sprężynki to będą na stałe zapięte chyba że już sątak wychehłane że i tak będą grzechotać.sprubować warto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.