pYp Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 Witajcie koledzy i koleżanki Jestem nowym użytkownikiem waszego forum, więc przedstawię się jestem Piotrem i moim nabytkiem jest Nissan Pixo Samochód sprowadziłem z Danii, był w opłakanym stanie, ale doprowadziłem samochód do stanu ( prawie jak z salonu ) wizualnie i w wewnątrz. Pozostało jeszcze kilka spraw mechanicznych i w tych kwestiach mam do was kilka pytań... Mam kilka pytań odnośnie tego modelu : - Jaki jest zalecany olej do silnika 1.0 68 KM i ile zakupić oleju ? ( chodzi mi głównie o markę oleju i lepkość ) Zaznaczam że samochód ma przejechane 44 tyś km. - Jakie są zalecane filtry do tego samochodu ( jaki producent itd. ) - Czy olej w skrzyni biegów jest rekomendowany do wymiany czy raczej nie ? - Tak jak wspomniałem samochód był sprowadzony z Danii tam stał około 2 lat bez jazdy... Zgnity i zaniedbany Chciałbym ten samochód doprowadzić do perfekcji ( będzie nim jeździła moja narzeczona ) czy możecie mi coś powiedzieć na co mam zwrócić szczególną uwagę przy pierwszym technicznym przeglądzie silnika itd. - Czy ktoś z forum jest w stanie zerknąć w system i wyciągnąć jakieś fabryczne informacje odnośnie tego samochodu ? Z góry dziękuję za pomoc w rozwiązaniu tych wątpliwości Pozdrawiam Piotr SKrzypek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 Witaj kolego. Głupio tak odsyłać cie z kwitkiem,ale myśle że najwiecej informacji uzyskasz na forum suzuki alto bo to jego bliźniak a pod marką nissana jakoś mało popularne, ale poczekajmy może się ktoś odezwie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maniek59 Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 Do tego silniczka bardzo dobrym olejem będzie Motul 8100 Eco-clean 5W30. W pełni syntetyczny o bardzo wysokim wskaźniku jakości (API SN). A potrzeba go do niego 2,9 litra, więc jak nabędziesz 3x1litr, to będzie akurat. Wybór filtrów oleju jest dość duży, możesz wybierać między Knechtem, Purfluxem, bądź Mannem. Jakością i ceną SA one do siebie zbliżone. Oczywiście to nie jedyne. W przypadku filtrów powietrza wybór jest podobne (te same marki), no można zafundować silniczkowi K&N, ale z racji kosmicznej ceny nie wiem czy to ma sens. Olej w skrzyni manualnej przy takim przebiegu (zakładam, że jest on rzeczywisty, ale to już Twoja ocena) w zasadzie można nie ruszać, choć ja na wszelki wypadek bym wymienił skoro auto stało bezczynnie. Inaczej rzecz się ma jeżeli masz automat. W tym przypadku należy go zmienić pamiętając o wymianie również filtra. W tym modelu do automatu odpowiednim olejem będzie Motul Multi ATF. Potrzeba go, z tego co wiem, 3,3 litra. Sam używam Motula i jestem z niego bardzo zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pYp Opublikowano 2 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2014 A jednak ktoś mi odpowiedział... Kolego Maniek, czy mogę ciebie prosić o podanie numeru telefonu bo chciałbym zasięgnąć trochę informacji, a widzę że w kwestii tego autka jesteś kumaty Gdybyś nie chciał podać swojego to proszę o kontakt : 603083506 Z góry dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.